Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, den1m skrev:

Nå siterer du fra toraen som dere muslimer klager over at kristne er frigjort fra igjennom Jesus, og dere skryter av å ha videreført i islam (selv om det ikke stemmer)

Så du mener at dette ikke er fra Jesus Gud nå?

Er ikke Jesus Ordet?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, omarel skrev:

Så du mener at dette ikke er fra Jesus Gud nå?

Jo, og messias (Jesus) oppfylte den, og i oppfyllelsen, frigjorde oss fra lovens åk som skilte menneske og Gud, det som kalles "dødens tjeneste". Loven pekte på synd, synden fra Edens hage som skilte menneske og Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, den1m skrev:

Jo, og messias (Jesus) oppfylte den, og i oppfyllelsen, frigjorde oss fra lovens åk som skilte menneske og Gud, det som kalles "dødens tjeneste". Loven pekte på synd, synden fra Edens hage som skilte menneske og Gud.

Så det var Jesus som ga loven  om å drepe de som går vekk fra troen i første omgang?

For det Jesus sa var: But you shall kill him. Your hand shall be first against him to put him to death, and afterward the hand of all the people.

Er ikke det morderisk av Jesus, jeg finner ikke synonym? 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, omarel skrev:

Så det var Jesus som ga loven i første omgang?

Jesus ER loven, Gud i kjød, Yahweh er den verden har blitt AV, Jesus som på hebraisk er Yeshua som igjen betyr frelse, er den verden har blitt til VED. Han var den siste Adam, menneskehetens øversteprest og messias, og den eneste som demonstrerte i ord og handling at han var verdig til det. Å be deg lese johannes 1 igjen, er vel å forlange for mye.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, den1m skrev:

Jesus ER loven, Gud i kjød, Yahweh er den verden har blitt AV, Jesus som på hebraisk er Yeshua som igjen betyr frelse, er den verden har blitt til VED. Han var den siste Adam, menneskehetens øversteprest og messias. Å be deg lese johannes 1 igjen, er vel å forlange for mye.

Så dette: "But you shall kill him. Your hand shall be first against him to put him to death, and afterward the hand of all the people." lov gitt av Jesus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, omarel skrev:

Så dette: "But you shall kill him. Your hand shall be first against him to put him to death, and afterward the hand of all the people." lov gitt av Jesus?

*facepalm*

JA.. Jødene var Guds utvalgte folk, en kongelig blodlinje av eksepsjonelt hardt styrte folk (av Gud) fordi de skulle gi oss vår messias. Å separere de stripete fra de flekkede lam for å få et perfekt offerlam til tempelet, var jo for å peke fram mot vår frelser, Jesus, som skulle komme igjennom dette folket. 

Loven gjaldt aldri oss, men vår samvittighet og ondskap skiller oss uansett fra Gud, men Gud tok på seg det, for Gud er nådeful mot de som ber om nåde, men hard mot de harde og selvrettferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, den1m skrev:

*facepalm*

JA.. Jødene var Guds utvalgte folk, en kongelig blodlinje av eksepsjonelt hardt styrte folk (av Gud) fordi de skulle gi oss vår messias. Å separere de stripete fra de flekkede lam for å få et perfekt offerlam til tempelet, var jo for å peke fram mot vår frelser, Jesus, som skulle komme igjennom dette folket. 

Loven gjaldt aldri oss, men vår samvittighet og ondskap skiller oss uansett fra Gud, men Gud tok på seg det, for Gud er nådeful mot de som ber om nåde, men hard mot de harde og selvrettferdige.

Da er det bra du innrømmer at lov om apostasi eksisterer som en del av Guds lov. Om den gjelder eller ikke så er det i Guds natur å gi loven og oppheve den.

Du er falsk når du beskylde islam for noe som finnes i bibelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, omarel skrev:

Da er det bra du innrømmer at lov om apostasi eksisterer som en del av Guds lov. Om den gjelder eller ikke så er det i Guds natur å gi loven og oppheve den.

Du er falsk når du beskylde islam for noe som finnes i bibelen!

Akkuratt nå tror jeg det er greit å si: "herre gud", uten å missbruke Guds navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, den1m skrev:

Mer her om islam og løgn:

https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/taqiyya.aspx

The Hadith makes it clear that Muslims are allowed to lie to unbelievers in order to defeat them or protect themselves. There are several forms:

Taqiyya - Saying something that isn't true as it relates to the Muslim identity.  (This is a Shiite term).

Kitman - Lying by omission. An example would be when Muslim apologists quote only a fragment of verse 5:32 (that if anyone kills "it shall be as if he had killed all mankind") while neglecting to mention that the rest of the verse (and the next) mandate murder in undefined cases of "corruption" and "mischief." 

Tawriya - Intentionally creating a false impression.

Muruna - 'Blending in' by setting aside some practices of Islam or Sharia in order to advance others.

Merkelig terminologier som er sammensatt. Dette er vanlige verb som er omdefinert til å ha religiøst kontekst uten at det har det. 

Du har ikke et eneste referanse fra Koranen som støtter opp om den definisjonen som er brukt over. Har du ikke referanse er det forfalsknig av islam.

Dette er løyn og fabrikat. Terminologien er hente som beskrivelse av verb. Det er ikke noe religøs terminologi innenfor sunni islam. Mange grener i shia anses ikke som muslimer da de ikke følger profetens vei.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Merkelig terminologier som er sammensatt. Dette er vanlige verb som er omdefinert til å ha religiøst kontekst uten at det har det. 

Du har ikke et eneste referanse fra Koranen som støtter opp om den definisjonen som er brukt over. Har du ikke referanse er det forfalsknig av islam.

Dette er løyn og fabrikat. Terminologien er hente som beskrivelse av verb. Det er ikke noe religøs terminologi innenfor sunni islam. Mange grener i shia anses ikke som muslimer da de ikke følger profetens vei.

Ok. Men du latet i alle tilfeller som at vold mot folk som forlater islam (det inkluderer sunnier) ikke var noe problem. Det stemmer ikke med fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest diskusjonen som har kommet opp i forumet vil jeg bare tilføye noe. 

Begge religionene handler om tro. Alle tror på noe, om det er religion, vitenskap, Gud eller ikke Gud. Begge religionene har gode etiske prinsipper.

jeg synes utsagnet om at johannesevangeliet og Paulus var litt merkelig. 

Johannesevangeliet er skrevet av en anonym skikkelse, der forskere tror det enten var Johannes selv eller en kjenning av Johannes som samlet historien fra øyevitner. Bare å søke opp. Det finnes også mange andre evangelier som ikke blei med i bibelen ved kanoniseringen, der noe støtter opp i det som står skrevet i evangeliene.

paulus var en mann som forfulgte kristne. Det at de ble forfulgt og drept er ondsinnet handling. Det at det skjedde en forandring i morderen, slik at han ble godhjertet, stelte sår og passet på gamle i Roma osv. Da han ble blind etter møte med Jesus, er det merkelig at han ikke forkynner Guds ord etter at ananias helbredet ham. En av de tidligste kristne, som også blir reknet som en disippel, i den forstand en forfølger når jesus levde (ikke blant de 12 apostlene). For meg gir det mening at det er den hellige ånd som har hjulpet Saulus til å bli Paulus!

og en ting til. For å kverulere. Du sa at koranen er bygget på både GT og NT. I matteusevangeliet bl.a. Nevnte Jesus flere ganger at vi måtte passe oss for falske profeter. Hvordan vet du at Muhammed ikke er en falsk profet?

Anonymkode: 2dc0b...df7

Jeg har aldri sagt at Koranen bygger på GT og NT. Koranen er Guds ord og sier Sanheten om det som er åpenbart Profetene som Gud har sendt og nevnt i GT og Jesus.

Uansett hva man sier om NT så vet man ikke hvem skrev dem.

Hvem skrev Gosplene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, den1m skrev:

Ok. Men du latet i alle tilfeller som at vold mot folk som forlater islam (det inkluderer sunnier) ikke var noe problem. Det stemmer ikke med fakta. 

Hæ? Går det bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, omarel skrev:

Du sier mye vås!

Jeg forholder meg egentlig bare til det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, den1m skrev:

Jeg forholder meg egentlig bare til det du sier.

Eller du forholder deg til det du vil lese og som jeg ikke skriver. Du er full av tull og hat. Du er falsk i tillegg og det har jeg bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, omarel skrev:

Eller du forholder deg til det du vil lese og som jeg ikke skriver. Du er full av tull og hat. Du er falsk i tillegg og det har jeg bevist.

Vel, dette her reflekterer jo deg, og jeg prøver egentlig bare å vise deg det. Men jeg kan godt inrømme jeg ikke er så inne i islam at jeg vet så mye om forskjellene på shia og sunni. Og uansett hva du måtte mene om nye testamentet, så peker gamle testmentet fram mot det, ikke koranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, den1m skrev:

mange religioner er åpenbart falske .... de kan du luke ut. en av de, er islam.

Og disse motsetningene i bibelen er grunn til at bibelen er sann?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor viser jeg deg det? Så du skal få banket inn at disse islamske lovene dine ikke gjør deg til noe bedre menneske en en hvilken som helst annen religion/folkegruppe, du er akkuratt like mye falsk, hyklersk, løgnaktig etc som en hvilken som helst vantro buskneger eller nordmann, og akkuratt derfor trenger du Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, den1m skrev:

Og hvorfor viser jeg deg det? Så du skal få banket inn at disse islamske lovene dine ikke gjør deg til noe bedre menneske en en hvilken som helst annen religion/folkegruppe, du er akkuratt like mye falsk, hyklersk, løgnaktig etc som en hvilken som helst vantro buskneger eller nordmann, og akkuratt derfor trenger du Jesus.

Og det har du klart med det hatet du viser. Du er så vis og smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...