Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg
8 minutter siden, AneKS skrev:

Uhm, man er normalt ikke subjektiv i en debatt? Hele greia er jo at man støtter en side... Hvordan kan man være inhabil i en debatt

Det er forsåvidt sant, men har til gode å se en politiker sende en stedfortreder i en debatt hvor poenget er at de selv har tabbet seg ut. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lana01 skrev:

TV 2 forsvarer seg.

– Vi står inne for måten vi har presentert dette på. For ordens skyld har vi ikke sendt en rumpeløftoperasjon på TV 2, men at Sophie Elise gjennomfører en korrigerende operasjon og tar ut implantater som har ødelagt henne. Vi viser også frem hvor farlig og smertefullt plastisk kirurgi er. Det er det motsatte av glamorisering av plastisk kirurgi, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2 til VG

https://www.msn.com/nb-no/underholdning/nyheter/kristin-gjelsvik-langer-ut-mot-tv-2-–-under-enhver-kritikk/ar-BBZEdas?ocid=spartanntp

 

Haha, det her er jo bare latterlig. Alle vet jo at hun satte inn nye, og fikset på hoftene i samme slengene. Ja så klart er det vondt, men si at SE "utførte en korrigerende operasjon og tar ut implantater som har ødelagt henne" uten å nevne at det ble satt inn nye etterpå er bevisst å holde tilbake informasjon for å fremstå i et bedre lys. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
13 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Han har da egen interesse av å stille opp? Hun er melkekua hans? Derav inhabil.

Men om hun hadde møtt selv da? Hun har jo egeninteresse i seg selv hun og. Ville det og blitt feil? Og om ja, hvorfor? 

Og jeg spør igjen, hvem mener du kunne stilt i SE'S sted, uten å være inhabil? Om du stiller som representant for noen, kan du jo ikke være en hvem som helst henta på gata. Hvordan skal du da kunne representere meningene til den du stiller som representant for?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://snl.no/inhabilitet 

SE sin far er ikke inhabil. Han møter i hennes sted. Han skal ikke inneha noen objektiv rolle hvor han skal ta en avgjørelse. Han er der på vegne av SE, og møter til en debatt. 

Hadde det vært faren til SE som skulle lede Debatten i kveld kunne vi snakket om å være partisk, men fortsatt ikke inhabil. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, førstedamen skrev:

Men om hun hadde møtt selv da? Hun har jo egeninteresse i seg selv hun og. Ville det og blitt feil? Og om ja, hvorfor? 

Og jeg spør igjen, hvem mener du kunne stilt i SE'S sted, uten å være inhabil? Om du stiller som representant for noen, kan du jo ikke være en hvem som helst henta på gata. Hvordan skal du da kunne representere meningene til den du stiller som representant for?? 

En sjøvill tanke ville jo vært å ansatte en fast talsperson som hun ikke har en personlig relasjon til,å ha som fast ansatt i AS'et.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
23 minutter siden, førstedamen skrev:

Men om hun hadde møtt selv da? Hun har jo egeninteresse i seg selv hun og. Ville det og blitt feil? Og om ja, hvorfor? 

Og jeg spør igjen, hvem mener du kunne stilt i SE'S sted, uten å være inhabil? Om du stiller som representant for noen, kan du jo ikke være en hvem som helst henta på gata. Hvordan skal du da kunne representere meningene til den du stiller som representant for?? 

Du har et poeng, inhabil er vel ikke rette ordet.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, førstedamen skrev:

Inhabil? Han stiller jo i SE's sted. Når jeg går på møter i min fars navn med fullmakt, er jeg da inhabil? 

Å være inhabil har ingenting med dette å gjøre. Da har du misforstått hva inhabilitet betyr. 

Hvem mener du skulle stilt for å representere SE som ikke ville vært inhabil i dine øyne? 

En manager, ikke en far. Inhabil antar jeg menes i denne sammenhengen at han ikke evner å se noe annet i denne saken en at noen angriper barnet hans. Er det vanlig at bedriftsledere sender foreldre til å ta de vanskelige samtalene?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FotbaIlflua skrev:

En manager, ikke en far. Inhabil antar jeg menes i denne sammenhengen at han ikke evner å se noe annet i denne saken en at noen angriper barnet hans. Er det vanlig at bedriftsledere sender foreldre til å ta de vanskelige samtalene?

👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
16 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

En manager, ikke en far. Inhabil antar jeg menes i denne sammenhengen at han ikke evner å se noe annet i denne saken en at noen angriper barnet hans. Er det vanlig at bedriftsledere sender foreldre til å ta de vanskelige samtalene?

Nettopp. Dette er jo nok et eksempel på hvordan privatliv og business blandes sammen. Det er jo selve forretningsideen og  grunnen til at bloggere som driver business under eget navn lett kan veksle mellom privatperson og offentlig business. 

Debatten blir således uinteressant fordi far, nå i rollen som manager, ikke kan unngå å tre inn i rollen som  pappa. Og da er vi tilbake til det som har vært strategien hele tiden; å hevde at det er mobbing av enkeltperson. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
20 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

En manager, ikke en far. Inhabil antar jeg menes i denne sammenhengen at han ikke evner å se noe annet i denne saken en at noen angriper barnet hans. Er det vanlig at bedriftsledere sender foreldre til å ta de vanskelige samtalene?

Enig i at faren har mange hatter, og å skille rollene er nok umulig for han. Men det passer jo perfekt at han stiller for SE da han kan forsøke å forsvare eller svare på vegne av henne. For han kjenner henne jo. 

Til ditt siste spørsmål, ja det er vanlig. Nøkkelordet er familiebedrifter (som det eksisterer mange av) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder dere å finansiere henne/dem? For Guds skyld ikke trykk dere inn på blogger eller profiler i sosiale medier 😑

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa SE var,som forventet, akkurat så tafatt i Debatten som forventet..

100poeng til Fredrik for å være så skarp ikveld 👌🏻

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit KG fikk virkelig passet sitt påskrevet angående mikropenis-historien. Carina Dahl fortalte jo en lignende historie når hun var med i Tigerstaden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke Kristin som kom dårligst ut av denne debatten i alle fall. 
Bra de tok med latterliggjøringen av mikropeniser til slutt, ikke noe å le av + at det ga litt «balanse» i det hele iom at K ble kritisert også. Hva pappa SE hadde der å gjøre, skjønner jeg nesten ikke... han var et pinlig skue

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, avslutningen til NRK var en skikkelig "du har også gjort feil", og det er vel alle klar over. Jeg syns det fjerner fokuset bort fra debatten, og skulle heller sett at det ble tatt opp på et tidligere tidspunkt enn at det avsluttet med det. Jeg tror at det som nå blir husker er at hun som klaga på SE er en person som snakker om menn sine s0peniser på podcast, og at han som er ekspert på mikropensier mener hun er en mobber. 

Det er synd for hele debatten. Også for NRK sin del vil jeg si, for hele debatten og alle de viktige pengene faller litt når det blir avsluttet på denne måten. 

Jeg mener ikke at det ikke skulle blitt tatt opp, men jeg kunne ønske det både av mitt avsluttet på et høyere nivå hvor bransjen og mediene bak ble ansvarliggjort  

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Ice_83 skrev:

Shit KG fikk virkelig passet sitt påskrevet angående mikropenis-historien. Carina Dahl fortalte jo en lignende historie når hun var med i Tigerstaden.

Ironisk så har SE selv skrevet 4-5 innlegg om hvor kjipt det er med liten penis hos partner.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, J.. skrev:

Ironisk så har SE selv skrevet 4-5 innlegg om hvor kjipt det er med liten penis hos partner.

Tor ikke det var penis-snakk som var poenget her, men at også KG hadde seg ting som kan påvirke unge negativt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Når jeg ser episoden om hun å Dennis i I lomma på Silje, så synes jeg ikke det er så rart at hun kjørte bedriften sin konkurs. Skulle tro man lærte av slikt, men ser ikke slik ut. 

Og etter Vixen talen har hun vært mye i media. God morgen Norge idag, debatten, div aviser. Kom ikke her å si at å gå direkte på SE ikke var med intensjon bak. Hun sa jo selv at hun ikke blir hørt om hun ikke gjør det slik. Ekkelt spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...