Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Nei, @Sansa20 mister IKkE poenget. Hun ser hvor nedlatende dere skriver om Kristin her inne av stygge beskyldninger som IKkKE har rot i virkeligheten og flere av dere rakker ned på oss som er Kristin sine faste følgere. 

Å du rakker konstant ned på kritikerne.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonserer at man for forsvinner ut av tråden fordi man ikke kommer noen vei med kritikerne , så går det ett par dager og man kommer inn igjen å fortsetter å avspore debatten og kommer  med stadige stikk til de som er kritiske. 
Det blir for dumt og ødelegger tråden fullstendig .

Endret av Orly
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (11 minutter siden):

Et lite eksempel ang påvirkning; Kristin har nå skrevet bok om rydding. Nå kan man rydde med Kristin. De første som kjøper boka får en personlig hilsen i samme bok.

Samtidig som hun snakker om boka, snakker hun om «oss her inne». Altså de som følger henne. Samtidig deler hun linken til hvor man kan kjøpe boka, ferdig signert. Og det er fortsatt «oss her inne» hun snakker om. Samme kveld deler hun meldinger hun har fått fra følgere som kjøpte boka i det sekundet hun delte nyheten.

Hun spiller bevisst på et «oss her inne» På den ene siden er hun en kynisk selger som prakker vås på følgerne sine, i det neste øyeblikket henvender hun seg til de samme følgerne som kan åpne post sammen med Kristin og som sliter med både angst og økonomi. Dette er å gi med den ene hånden og forsyne seg grovt og kynisk med den andre. 

Jeg tror Kristin på ett eller annet sted må svare for seg i forhold til den drastiske OG kyniske måten hun henvender seg til følgerne sine.

I fjor høst da dette «glow up» kurset gikk ad dundas, hadde hun en «naken» og sårbar side, med bare tottelotter og en te kopp, da hun unnskyldte seg overfor de samme følgerne. Dette gjorde hun kun fordi kritikken hanglet.
Da var hun heller  ikke så aktiv på snap. Da influencerne ble gjort oppmerksom på hvor mye penger Snap genererer flyttet flere og flere over til snap. Kjære deg, tror du virkelig på at Kristin dokumenterer livet sitt dagen lang for at du er den nære venninna? Du er ikke venninna, du er grunnen til at hun tjener penger. 

Ryktespredning og hets er de færreste av oss tilhenger av. Saklig kritikk derimot….

👏 godt innlegg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Nei! Hun lager innhold til følgere som fritt velger om de vil følge henne eller la være.
Det handler IKKE om venninnefølelse! Hun er en influencer og IKKE en venninne.

Venninne er hun med de som kjenner henne personlig. 

Jeg er faktisk glad du skriver som du gjør. Du blir et selvskrevet bevis på at det må ryddes opp i denne bransjen. Du blir beviset på at influencere er farlig for følgerne sine. I mitt vanlige liv, evner jeg å se både pluss og minussider med folk. Og utrolig nok klare å like dem.  Her tviholder du på en overbevisning som jeg tror er veldig usunn. Du er definitivt influencet. Det er ikke bra….

• Liker 14
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei! Hun lager innhold til følgere som fritt velger om de vil følge henne eller la være.
Det handler IKKE om venninnefølelse! Hun er en influencer og IKKE en venninne.

Venninne er hun med de som kjenner henne personlig. 

I alle dager. At influencere kapitaliserer på å bygge et tilsynelatende personlig tillitsforhold mellom seg selv og følgerne sine, hvor de henvender seg til dem som om de er likeverdige «venninner», er en kjent sak. Det er jo blant annet dette som gjør influencere til så effektive selgere sammenlignet med tradisjonelle salgskanaler og reklame. 

Dette er en vedtatt sannhet. Hvis du har problemer med å akseptere dette, så burde du lese deg litt opp.

• Liker 9
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Harnoejegvilsi skrev (58 minutter siden):

Et lite eksempel ang påvirkning; Kristin har nå skrevet bok om rydding. Nå kan man rydde med Kristin. De første som kjøper boka får en personlig hilsen i samme bok.

Samtidig som hun snakker om boka, snakker hun om «oss her inne». Altså de som følger henne. Samtidig deler hun linken til hvor man kan kjøpe boka, ferdig signert. Og det er fortsatt «oss her inne» hun snakker om. Samme kveld deler hun meldinger hun har fått fra følgere som kjøpte boka i det sekundet hun delte nyheten.

Hun spiller bevisst på et «oss her inne» På den ene siden er hun en kynisk selger som prakker vås på følgerne sine, i det neste øyeblikket henvender hun seg til de samme følgerne som kan åpne post sammen med Kristin og som sliter med både angst og økonomi. Dette er å gi med den ene hånden og forsyne seg grovt og kynisk med den andre. 

Jeg tror Kristin på ett eller annet sted må svare for seg i forhold til den drastiske OG kyniske måten hun henvender seg til følgerne sine.

I fjor høst da dette «glow up» kurset gikk ad dundas, hadde hun en «naken» og sårbar side, med bare tottelotter og en te kopp, da hun unnskyldte seg overfor de samme følgerne. Dette gjorde hun kun fordi kritikken hanglet.
Da var hun heller  ikke så aktiv på snap. Da influencerne ble gjort oppmerksom på hvor mye penger Snap genererer flyttet flere og flere over til snap. Kjære deg, tror du virkelig på at Kristin dokumenterer livet sitt dagen lang for at du er den nære venninna? Du er ikke venninna, du er grunnen til at hun tjener penger. 

Ryktespredning og hets er de færreste av oss tilhenger av. Saklig kritikk derimot….

De som kjøper boken gjør det av egen vilje fordi de ønsker og kjøpe boken. Kristin tvinger ingen men reklamerer for boken fordi hun vil selge. Om noen av hennes følgere velger og kjøpe boken skal ingen av Kristin sine følgere trenge og bli usaklig kritiser av det. 

Jeg forstår at flere og flere influencere går over til snap når det er gode penger og tjene. 

Det som irriterer meg ved snappene til influencerne er den stadige avbrytelsen av reklame hvert minutt. Da virker det som om de bruker en evighet når de skal skjære seg brødskive jo 🙈

Enig at ryktespredning og hets skal ikke skje men det skjer her inne. Når noen setter ut rykte om at Kristin er alkoholiker er det på grensen til grov ryktespredning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (21 timer siden):

Jeg fikk beskjed fra min fastlege at jeg måtte ta tak i min livsstil da jeg var til ham like etter sommeren i fjor. Blodtrykket var begynt og bli høyt og jeg har begynt og utvikle diabetes 2. 

Kom IKKE og si at Kristin har påvirkning på min påbegynte forsøk om og endre livsstil. Det har hun IKKE. 

Jeg velger på egen hånd og endre livsstil i samarbeid med en PT som også er utdannet kostholdsveileder. Kostholdsplanen min i første omgang består av ren mat (mat som vokser over bakken) fordi det er bra for min helse. Dette er noe jeg har valgt på egen hånd i samarbeid med min fastlege. Jeg nekter og legge meg på et operasjonsbord for en operasjon. Da vil jeg endre livsstil med trening og kosthold. En varig livsstil jeg kan leve med på sikt. 

DU ja😅 Igjen snakker du KUN om deg selv eller de i ditt miljø. Evner du ikke se utfor din egen boks? Jøye min hatt....

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
M.H85 skrev (13 minutter siden):

DU ja😅 Igjen snakker du KUN om deg selv eller de i ditt miljø. Evner du ikke se utfor din egen boks? Jøye min hatt....

Blokker meg om det er til plag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wald86 skrev (14 minutter siden):

"In American adults, more social media use is tied to lower empathy and higher narcissism."

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/what-do-you-mean/202305/social-media-and-empathy-around-the-globe

Nyttig! Jeg lurer på om det etter hvert vil komme noe forskning på sammehengen mellom SoMe og lavere intelligens.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (2 minutter siden):

Nyttig! Jeg lurer på om det etter hvert vil komme noe forskning på sammehengen mellom SoMe og lavere intelligens.

Hva med forskning på fordømmende «bedrevitere» som sitter og driver hets og mobbing av influencere og deres følgere på et anonymt forum… Burde blitt forskning på det feltet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (5 minutter siden):

Hva med forskning på fordømmende «bedrevitere» som sitter og driver hets og mobbing av influencere og deres følgere på et anonymt forum… Burde blitt forskning på det feltet også. 

👏👏 Det du skrev 👏🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blokker meg om det er til plag!

Du sa du forlot denne tråden. Dine ord,ikke mine!. Men nå er du tilbake🤷

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (13 minutter siden):

Det er fritt frem å forske dersom det er noe som opptar deg vet du. Og det kan sikkert knyttes til feltet «innenfor psykologien».

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
M.H85 skrev (1 minutt siden):

Du sa du forlot denne tråden. Dine ord,ikke mine!. Men nå er du tilbake🤷

Jeg har lov til og ytre mine meninger her inne når jeg ser noen av Kristin sine kritikere regelrett sprer om deg med stygge rykter og nedlatende fordømmelse om Kristin som influencer.

Jeg reagerer også på at noen av Kristin sine kritikere hetser og fordømmer oss fordi vi velger og følge henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...