Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

LessMiserable skrev (11 timer siden):

Er det noen som vet hvor i verden Kristin Gjelsvik er?

Siden hun er din veninne så vet vel du det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BuffyTheVampire skrev (12 timer siden):

Er vel ikke så mye bedre å utsettes for to foreldre som ikke får forholdet til å fungere.

Problemet er at ingen foreldre gidder å kjempe for noe lenger. I samfunnet vårt i dag fokuseres det på å få gode brudd, ikke på at par skal holde sammen. Familien prioriteres ikke. Det skal være kjærestetid, alenetid, barnefri og lite fokus på familietid. 

  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LessMiserable skrev (1 time siden):

 

Så jævlig trist at dette er spilt inn nå denne Mnd også er det slutt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver18 skrev (2 timer siden):

Så jævlig trist at dette er spilt inn nå denne Mnd også er det slutt. 

Ja😥😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DundreMilfin skrev (22 timer siden):

Nei, ingen barn liker det.

Det vet de fleste foreldre - så mange holder ut ekstra lenge på sparebluss av den grunn.

 

Woody56 skrev (På 17.7.2022 den 22.16):

Så mange influencere som går fra hverandre... Marna, Iselin Guttormsen, Kristin, etc. Listen er lang! Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer?

Jeg føler med alle barn i dagens samfunn. 💔 Hvordan kan dette være til barnets beste? Jeg gleder meg til dagen det kommer mer forskning på barns følelser og tanker etter et samlivsbrudd. Mange barn og unge sliter i dag. Dette må jo være noen av grunnene? Ingen barn liker å pendle mellom to hjem eller pakke kofferten en helg for å dra til mor eller far.

Snakk for dere selv. Mine foreldre gikk fra hverandre da jeg var 4, og Mamma traff min stefar da jeg var 6. 

Jeg har aldri hatt problemer med at mamma og pappa ikke var sammen, og har alltid følt meg ekstremt heldig som fikk en bonuspappa og en ekstra søster i livet❤️

  • Liker 32
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (1 time siden):

 

Snakk for dere selv. Mine foreldre gikk fra hverandre da jeg var 4, og Mamma traff min stefar da jeg var 6. 

Jeg har aldri hatt problemer med at mamma og pappa ikke var sammen, og har alltid følt meg ekstremt heldig som fikk en bonuspappa og en ekstra søster i livet❤️

Jeg har heller ikke hatt problemer med det, henviser til forskning :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (12 timer siden):

Problemet er at ingen foreldre gidder å kjempe for noe lenger. I samfunnet vårt i dag fokuseres det på å få gode brudd, ikke på at par skal holde sammen. Familien prioriteres ikke. Det skal være kjærestetid, alenetid, barnefri og lite fokus på familietid. 

De har vært sammen i 10 år.

De har helt sikkert erfaring med å jobbe for forholdet. 
 

Skilsmissetallene er vel gått ned såvidt jeg har fått med meg 🤷‍♀️

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

De har vært sammen i 10 år.

De har helt sikkert erfaring med å jobbe for forholdet. 
 

Skilsmissetallene er vel gått ned såvidt jeg har fått med meg 🤷‍♀️

Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (5 minutter siden):

Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. 

Nå er du i overkant glad i å nærmest parodiere utfra intet.

Hvor henter du dette fra rent faglig/forskningsmessig?

Hilsen 22 år i samme forhold forøvrig om det er viktig. 
 

Om du tror generasjonene før oss var sammen i så mange år av positiv/nøytral motivasjon antar du feil. 
 

Kristin Gjelsvik og Dennis Poppe kan gå fra hverandre fordi de er økonomisk uavhengige og klarer seg på et vis uansett.

For 40-50 år siden hadde de ikke hatt samme tilgang på barnehageplass, lønnsinntekt osv. Så da var mange veldig fastlåst. 

  • Liker 30
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (13 minutter siden):

Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. 

Det finnes gode brudd jo, vi hadde selv det og veldig glad for det. At man ikke får forholdet til å fungere , betyr ikke at man ikke kan få vennskap til å fungere

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (1 time siden):

Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. 

Før i tiden mistet fruen gård og grunn og stod fullstendig på bar bakke ved skilsmisse. I tillegg til skammen. Jeg er glad kvinner i dag kan tjene egne penger og være selvstendig slik at det ikke er nødvendig å bli i et ulykkelig forhold. 

Jeg for min del skulle ønske mine foreldre hadde skilt seg. Lite godt har kommet ut av at de fortsatt holder sammen. Bare klaging og gneldring. 

  • Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (På 17.7.2022 den 20.54):

Hadde vel ikke blitt publisert noe uten at hun hadde offentliggjort bruddet selv.

Nei, sladrepressen har det jo ikke med å spekulere de? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woody56 skrev (På 17.7.2022 den 22.16):

Så mange influencere som går fra hverandre... Marna, Iselin Guttormsen, Kristin, etc. Listen er lang! Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer?

Jeg føler med alle barn i dagens samfunn. 💔 Hvordan kan dette være til barnets beste? Jeg gleder meg til dagen det kommer mer forskning på barns følelser og tanker etter et samlivsbrudd. Mange barn og unge sliter i dag. Dette må jo være noen av grunnene? Ingen barn liker å pendle mellom to hjem eller pakke kofferten en helg for å dra til mor eller far.

På den andre siden er det sikkert ikke bra eller hyggelig for barnet å leve med foreldre som bor sammen «for barnet» selv om all intimitet er fraværende og stemningen generelt laber. Selvfølgelig merker ungene det! Ikke er det bra for foreldrene heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (2 timer siden):

Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. 

Ikke nødvendigvis, mange som tror barn vil redde ett forhold. (Sier ikke at det er tilfellet her)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marsipan123 skrev (15 timer siden):

Problemet er at ingen foreldre gidder å kjempe for noe lenger. I samfunnet vårt i dag fokuseres det på å få gode brudd, ikke på at par skal holde sammen. Familien prioriteres ikke. Det skal være kjærestetid, alenetid, barnefri og lite fokus på familietid. 

Meget mulig, men dette blir spekulasjoner ift Kristin og Dennis sitt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (4 timer siden):

Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. 

Godt du sitter på fasiten. Ærlig talt. Hva vet vel du om hvordan deres forhold har vært? Er så forkastelig med sånne bedrevitere som skal mene noe om hvordan andre folk har det i sitt privatliv. Skjerpings. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (På 18.7.2022 den 7.22):

Det er så å si aldri til barnets beste. Det må vi bare vedkjenne oss. Nye partnere og mine, dine, våre kan skape mye uro for mange. 

Likevel er det mest vanlige rådet her inne «dump!» når par møter på utfordringer…

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan123 skrev (5 timer siden):

Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. 

Det var ikke akseptert å gå fra hverandre før i tiden. Kvinnen var også økonomisk avhengig av mannen så hun kunne ikke gå. Hadde kvinner vært økonomisk uavhengig, er jeg sikker på ingen hadde holdt ut i elendige forhold. De hadde ikke et valg slik som vi har i dag.

Barn har det ikke godt når foreldre ikke har det godt sammen. En skal ikke holde sammen for barna sin skyld. Stakkars barn.  

  • Liker 27
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...