Gjest Mocchhaa Skrevet 1. februar 2020 #981 Del Skrevet 1. februar 2020 18 hours ago, Sirah said: Kødder dere nå? Syntes dere VIRKELIG det er greit at Kristin brukte talen sin på å henge ut SE? Jeg er INGEN fan av SE, men det der var direkte kvalmt og sier alt om hva for en forferdelig dobbeltmoralsk person Kristin er! Det der er direkte mobbing! Temaet hun kjemper for er knallbra, men ærlig talt - mobbing er ALDRI greit! Jeg blir kvalm! Helt enig!!! Alle heier Kristin opp i skyenene og ser blindt forbi det gale HUN gjør. Er også fan av det hun står for, men hun mistet min respekt etter den første videon mot SE, og dette her beviser bare enda en gang at Kristin ikke er så veldig mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mocchhaa Skrevet 1. februar 2020 #982 Del Skrevet 1. februar 2020 18 hours ago, lillesnøfnugg said: Beklager altså, men du skyter virkelig feil person. Særlig når du trekker frem barn og unge. Heldigvis så er det mange som skjønner bedre og jobber for å endre på dette. Ja, fordi Kristin er jo ikke et forbilde? Greit at hun fighter sin sak, men måten hun gjorde det på forteller unge mennesker (og voksne) at det er greit å angripe en person så lenge man har rett. Det er ikke greit. Kall det en millionbedrift så mye dere vil, men det er EN person av MANGE i denne bedriften. Er Helene Drage mye bedre? Isabel Raad? Kanskje de ikke fremmer plastisk kirurgi i like stor grad, men de fremmer fokus på kropp og utseendet. Gjett hvem som slang seg på Kristin toget angående SE? Helene drage, blandt flere. Er det noen som burde angripes her så er det de som eier blogg.no og alle klinikkene som faktisk godtar å operere unge usikre jenter på 18 år. Folk vil alltid ta til seg det som står i media, men her er det mer som må gjøres en å slakte en rosablogger. Naive er dere, for tror dere ikke Kristin tjener godt på dette her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar 2020 #983 Del Skrevet 1. februar 2020 11 minutter siden, Mocchhaa skrev: Ja, fordi Kristin er jo ikke et forbilde? Greit at hun fighter sin sak, men måten hun gjorde det på forteller unge mennesker (og voksne) at det er greit å angripe en person så lenge man har rett. Det er ikke greit. Kall det en millionbedrift så mye dere vil, men det er EN person av MANGE i denne bedriften. Er Helene Drage mye bedre? Isabel Raad? Kanskje de ikke fremmer plastisk kirurgi i like stor grad, men de fremmer fokus på kropp og utseendet. Gjett hvem som slang seg på Kristin toget angående SE? Helene drage, blandt flere. Er det noen som burde angripes her så er det de som eier blogg.no og alle klinikkene som faktisk godtar å operere unge usikre jenter på 18 år. Folk vil alltid ta til seg det som står i media, men her er det mer som må gjøres en å slakte en rosablogger. Naive er dere, for tror dere ikke Kristin tjener godt på dette her? Jeg er enig med deg i at det er de "bak" som bør få mye av kritikken - det er de som gjør "galskapen" mulig, og gir marked for og tjener rått på slike millionbedrifter. TV2, annonsørene, klinikkene, bloggplattformene, Vixen. KG tjener nok godt på å være en påvirker hun også. Det har du også rett i. Men jeg personlig vil heller at mine døtre skal bli påvirket av Kristins "Nå er det faen meg nok!!" - Selv om hun sikkert kunne droppet faen og sagt at det er nok på en penere måte (men det tror jeg hun har forsøkt) Jeg tror ikke hun sier at nok er nok FOR å tjene penger, jeg tror hun faktisk virkelig mener det. Og det er det mange som mener, for det er nok nå. SE hadde akkurat fått en pris for årets business, og den businessen heter "Sophie Elise", men så fort man sier at man ikke liker det "Sophie Elise" selger og gjør, så hevdes det at det er privatpersonen som mobbes og angripes. Foreslår at bedriften bytter navn jeg da, så det ikke blir misforstått hele tiden. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 1. februar 2020 #984 Del Skrevet 1. februar 2020 Jeg tror Kristin ble en ganske upopulær person etter gårsdagens tale, dessverre. Dette var nok ikke den riktige arenaen for å ta opp dette temaet. Personlig er jeg både enig og uenig med Kristin. Jeg står på gjerdet og aner ikke hva jeg skal tro - jeg mener at alle må få gjøre hva de vil med kroppen sin, men man kan diskutere nødvendigheten av å legge inn silikon, fikse rumpa og sprøyte restylane i leppene i så ung alder. Man er knapt blitt myndig og legger inn innlegg i brystene som følge av usikkerhet og at man ikke er komfortabel med sin kropp. Et slikt selvbilde vil man unngå og der bør forebygging starte tidlig. Om Sophie Elise forsvant fra mediebildet så ville ikke det gjøre ungdommen friskere. Men, hadde jeg hatt døtre, så hadde jeg sett på det som bekymringsverdig at de følger henne på sosiale medier. Det ville jeg i største grad unngått, samme med andre influencere som opererer seg og har dårlig selvbilde som de mynter over på andre. Vet ikke altså. Men kan noen sitere nøyaktig hvor Kristin går til personangrep? For jeg hører ikke noe personangrep i det jeg har sett av talen hennes..... At hun hinter til Sophie Elise, kanskje... Men personangrep? Meh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 1. februar 2020 #985 Del Skrevet 1. februar 2020 15 minutter siden, Lirah skrev: Jeg tror Kristin ble en ganske upopulær person etter gårsdagens tale, dessverre. Dette var nok ikke den riktige arenaen for å ta opp dette temaet. Personlig er jeg både enig og uenig med Kristin. Jeg står på gjerdet og aner ikke hva jeg skal tro - jeg mener at alle må få gjøre hva de vil med kroppen sin, men man kan diskutere nødvendigheten av å legge inn silikon, fikse rumpa og sprøyte restylane i leppene i så ung alder. Man er knapt blitt myndig og legger inn innlegg i brystene som følge av usikkerhet og at man ikke er komfortabel med sin kropp. Et slikt selvbilde vil man unngå og der bør forebygging starte tidlig. Om Sophie Elise forsvant fra mediebildet så ville ikke det gjøre ungdommen friskere. Men, hadde jeg hatt døtre, så hadde jeg sett på det som bekymringsverdig at de følger henne på sosiale medier. Det ville jeg i største grad unngått, samme med andre influencere som opererer seg og har dårlig selvbilde som de mynter over på andre. Vet ikke altså. Men kan noen sitere nøyaktig hvor Kristin går til personangrep? For jeg hører ikke noe personangrep i det jeg har sett av talen hennes..... At hun hinter til Sophie Elise, kanskje... Men personangrep? Meh... Altså, det er jo en helt annen diskusjon hva den enkelte velger å gjøre med sin egen kropp, enn hva Sophie Elise og TV2 velger å tematisere at hun gjør på riksdekkende TV. Greia her er hva SE fronter, hvordan TV2 profiterer på å selge inngrepene hennes videre, og hvordan kanaleier Egmont redder inn underskuddet sitt på det, og Vixen tilslutt premierer og legitimerer og soler seg i glansen av inntjeningen og berømmelsen hun har oppnådd. Håper de alle er skikkelig stolte av summene de drar inn på en stakkars gjennomoperert kvinnekropp. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 1. februar 2020 #986 Del Skrevet 1. februar 2020 Tommel opp for Jørgine som både igår å idag applauderer talen til Kristin. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #987 Del Skrevet 1. februar 2020 1 time siden, Lirah skrev: Jeg tror Kristin ble en ganske upopulær person etter gårsdagens tale, dessverre. Dette var nok ikke den riktige arenaen for å ta opp dette temaet. Personlig er jeg både enig og uenig med Kristin. Jeg står på gjerdet og aner ikke hva jeg skal tro - jeg mener at alle må få gjøre hva de vil med kroppen sin, men man kan diskutere nødvendigheten av å legge inn silikon, fikse rumpa og sprøyte restylane i leppene i så ung alder. Man er knapt blitt myndig og legger inn innlegg i brystene som følge av usikkerhet og at man ikke er komfortabel med sin kropp. Et slikt selvbilde vil man unngå og der bør forebygging starte tidlig. Om Sophie Elise forsvant fra mediebildet så ville ikke det gjøre ungdommen friskere. Men, hadde jeg hatt døtre, så hadde jeg sett på det som bekymringsverdig at de følger henne på sosiale medier. Det ville jeg i største grad unngått, samme med andre influencere som opererer seg og har dårlig selvbilde som de mynter over på andre. Vet ikke altså. Men kan noen sitere nøyaktig hvor Kristin går til personangrep? For jeg hører ikke noe personangrep i det jeg har sett av talen hennes..... At hun hinter til Sophie Elise, kanskje... Men personangrep? Meh... Er akkurat der du tar feil. Følger tallet hennes har stiget etter igår. Selv om ikke alle er enig med henne så er dem enig i selveste saken. Hun har komment mye lengre for hver gang hun har gitt SE pekefingeren. Noen må gjøre den jobben når slike som SE kjøre sitt eget løp å ignorerer effekten av sine handlinger mot følgerne sine. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. februar 2020 #988 Del Skrevet 1. februar 2020 6 minutter siden, J.. skrev: Tommel opp for Jørgine som både igår å idag applauderer talen til Kristin. Så bra at hun støtter Kristin da Jørgine har vel litt mer tyngde i denne bransjen. Jeg fulgte med på Dagbladet i går og ble satt ut av enkelte voksne mennesker der inn. Hvorfor tror så mange voksne mennesker at det er en privatperson som fikk tilsnakk? Det er jo ikke det. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #989 Del Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, krokko skrev: Så bra at hun støtter Kristin da Jørgine har vel litt mer tyngde i denne bransjen. Jeg fulgte med på Dagbladet i går og ble satt ut av enkelte voksne mennesker der inn. Hvorfor tror så mange voksne mennesker at det er en privatperson som fikk tilsnakk? Det er jo ikke det. Det finner jeg også interessant at mange tolker det slik. Og det gjør at jeg støtter Kristin enda mer når folk ikke klare og skille mellom bransje og privatperson. SE har aldri hvist den private delen av seg når det kommer til å uttrykke seg i det offentlige rom med kroppen sin. Kristin har hvist begge deler på godt og vondt. Vil si at folk kjenner henne bedre enn hva dem gjør ang SE. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 1. februar 2020 #990 Del Skrevet 1. februar 2020 Kristin driver med digital mobbing, både i sin kanal og på vixen. Hentet fra store norske leksikon: Eit motiv for tradisjonell mobbing er statusen ein oppnår ved å utøve makt over andre framfor vinter eller tilskodarar, men dette manglar ofte for utøvaren av digital mobbing. Bredda eller mengda av potensielle tilskodarar eller vitne er større ettersom digital mobbing kan nå eit stort publikum i og utanfor jamaldringsgruppa samanlikna med dei relativt små gruppene ein normalt når gjennom tradisjonell mobbing. Det er vanskeleg å røme frå eller sleppe unna digital mobbing. Det er ingen trygg stad, ingen stad ein slepp unna. Det kan i prinsippet skje 24 timar i døgnet ettersom offeret kan få sendt meldingar til mobiltelefonen eller pc-en, eller vert negativt omtalt på nettsider, uansett kvar dei er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 1. februar 2020 #991 Del Skrevet 1. februar 2020 (endret) 8 minutter siden, Uglesjel skrev: Det finner jeg også interessant at mange tolker det slik. Og det gjør at jeg støtter Kristin enda mer når folk ikke klare og skille mellom bransje og privatperson. SE har aldri hvist den private delen av seg når det kommer til å uttrykke seg i det offentlige rom med kroppen sin. Kristin har hvist begge deler på godt og vondt. Vil si at folk kjenner henne bedre enn hva dem gjør ang SE. Ja, det er jo denne problematikken når bloggere knytter eget navn opp mot bedriften sin at det blir krøll. Det blir en enkel sak å for bloggere i hard vind å skjule seg bak dette om du skjønner hva jeg mener? De bytter mellom å være et foretak og privatperson alt ettersom hvilken rettning vinden blåser. Endret 1. februar 2020 av krokko 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #992 Del Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, krokko skrev: Ja, det er jo denne problematikken når bloggere knytter eget navn opp mot bedriften sin at det blir krøll. Det blir en enkel sak å for bloggere i har vind å skjule seg bak dette om du skjønner hva jeg mener? De bytter mellom å være et foretak og privatperson alt ettersom vinden blåser. Ja jeg skjønner hva du mener og er nok en gang enig med deg🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #993 Del Skrevet 1. februar 2020 Jeg jobber et sted, la oss kalle det "Jobben AS", det hender vi også får kritikk. Vi er i en bransje som er konkurranseutsatt når det gjelder både kompetanse og priser. Hvis vi skulle dratt mobbekortet når noen kritiserer oss for noe, så ville det sett helt latterlig ut. Innimellom så er det jeg personlig som får denne kritikken når jeg er på jobb. Skal jeg da ta det personlig? Nei, det skal jeg ikke - jeg skal lytte til kunden, ta det alvorlig. Som bedrift så er vi opptatt av å fronte profesjonalitet, svare ut kritikk på en ordentlig måte og gjøre det beste vi kan for å ha tillit hos våre kunder, og være up to date når det gjelder både kompetanse og priser. "Sophie Elise AS" er også en bedrift, så det blir helt feil at det hele tiden hevdes at det er angrep på Sofie Steen Isachsen som privatperson når noen kritiserer hvordan AS`et fungerer og hva de selger. Etter dette ser jeg mer og mer at det er problematisk at frontfiguren og "salgsvaren" til firmaet forveksles med privatpersonen Sofie. Den prisen SE vant var for "årets business", så at noen allikevel klarer å kalle det personangrep når Kristin "tordnet", det bare fordummer hele debatten. Hvis personer som vinner en pris for årets business har navnet sitt på merkevaren, så må vi holde kjeft fordi vedkommende kan bli lei seg? Det skulle tatt seg ut i "Jobben AS" eller andre steder. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg korallrev Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #994 Del Skrevet 1. februar 2020 (endret) Jeg lurer også på hvilken arena som passer bedre, siden flere kommenterer at innholdet er greit, men tid og sted feil (noe jeg er uenig i, som nevnt i mitt forrige innlegg). Den første videoen førte til at stakkars SE filmet gråtende motsvar (selv om den ikke var direkte mot henne) sittende på nyoperert rumpe - som etter hvert ble trykket inn i kamera og smurt over alles skjermer i økende grad. Så debatt. «Debatt» hvor SE for første og eneste gang har vært sminket naturlig, nesten jomfruelig, strippet for løshår, løsvipper etc., og «legger seg flat» med hodebunnstatovering, hvor SE høster berømmelse i media for å fjerne silikon, mens det er HELT stille i media når brystene plutselig øker i størrelse (hvor hun attpåtil flere ganger kommenterer økt størrelse selv, som om de ble fyldigere/større naturlig etter å ha fjernet silikonen), og ikke minst; at rumpeoperasjon(!) gjøres til underholdning. Jeg spyr. Hvorfor er ikke da vixen stedet, når KG nettopp får prisen for å stå opp mot dette? (jeg mener forøvrig at enhver må få gjøre som en vil med kroppen sin, jeg bryr meg ikke om folk vil ha om så alt gjort unaturlig - det driter jeg faktisk i - men så snart man står fram som en påvirker, da synes jeg kritikk er på sin plass). Endret 1. februar 2020 av korallrev 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 1. februar 2020 #995 Del Skrevet 1. februar 2020 1 minutt siden, korallrev skrev: Jeg lurer også på hvilken arena som passer bedre, siden flere kommenterer at innholdet er greit, men tid og sted feil (noe jeg er uenig i, som nevnt i mitt forrige innlegg). Den første videoen førte til at stakkars SE filmet gråtende motsvar (selv om den ikke var direkte mot henne) sittende på nyoperert rumpe - som etter hvert ble trykket inn i kamera og smurt over alles skjermer i økende grad. Så debatt. «Debatt» hvor SE for første og eneste gang har vært sminket naturlig, nesten jomfruelig, strippet for løshår, løsvipper etc., og «legger seg flat» med HODEBUNNSTATOVERING, hvor SE høster berømmelse i media for å fjerne silikon, mens det er HELT stille når brystene plutselig øker i størrelse (hvor hun attpåtil flere ganger kommenterer økt størrelse selv, som om de ble fyldigere/større naturlig etter å ha fjernet silikonen), og ikke minst; at rumpeoperasjon(!) gjøres til underholdning. Jeg spyr. Hvorfor er ikke da vixen stedet, når KG nettopp får prisen for å stå opp mot dette? (jeg mener forøvrig at enhver må få gjøre som en vil med kroppen sin, jeg bryr meg ikke om folk vil ha om så alt gjort unaturlig - det driter jeg faktisk i - men så snart man står fram som en påvirker, da synes jeg kritikk er på sin plass). Sted og tid kunne ikke ha vært mer perfekt for KG sin tale.. Hun talte på rette arena for hjertesaken sin. At SE og andre ikke klare å forstå hvorfor er som å stikke hodet innpå loven og finne nålen i høyet. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar 2020 #996 Del Skrevet 1. februar 2020 6 minutter siden, korallrev skrev: Jeg lurer også på hvilken arena som passer bedre, siden flere kommenterer at innholdet er greit, men tid og sted feil (noe jeg er uenig i, som nevnt i mitt forrige innlegg). Den første videoen førte til at stakkars SE filmet gråtende motsvar (selv om den ikke var direkte mot henne) sittende på nyoperert rumpe - som etter hvert ble trykket inn i kamera og smurt over alles skjermer i økende grad. Så debatt. «Debatt» hvor SE for første og eneste gang har vært sminket naturlig, nesten jomfruelig, strippet for løshår, løsvipper etc., og «legger seg flat» med hodebunnstatovering, hvor SE høster berømmelse i media for å fjerne silikon, mens det er HELT stille i media når brystene plutselig øker i størrelse (hvor hun attpåtil flere ganger kommenterer økt størrelse selv, som om de ble fyldigere/større naturlig etter å ha fjernet silikonen), og ikke minst; at rumpeoperasjon(!) gjøres til underholdning. Jeg spyr. Hvorfor er ikke da vixen stedet, når KG nettopp får prisen for å stå opp mot dette? (jeg mener forøvrig at enhver må få gjøre som en vil med kroppen sin, jeg bryr meg ikke om folk vil ha om så alt gjort unaturlig - det driter jeg faktisk i - men så snart man står fram som en påvirker, da synes jeg kritikk er på sin plass). 👏 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 1. februar 2020 #997 Del Skrevet 1. februar 2020 Synes det er fantastisk at Kristin tok dette fra scenen. Dette er jo ikke å gå løs på enkeltpersoner!!! Det er å gå løs på en kynisk industri og et stort samfunnsproblem!!! Hvilke signaler gir SE førstepremie videre - årets BUISNESS????? Snakk om å drite i buksa! På den annen side så kunne jeg ikke brydd meg mindre om Vixen. Er det så utrolig gjevt?? Er en bransjefest, ikke noe annet. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. februar 2020 #998 Del Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, Clara80 skrev: Synes det er fantastisk at Kristin tok dette fra scenen. Dette er jo ikke å gå løs på enkeltpersoner!!! Det er å gå løs på en kynisk industri og et stort samfunnsproblem!!! Hvilke signaler gir SE førstepremie videre - årets BUISNESS????? Snakk om å drite i buksa! På den annen side så kunne jeg ikke brydd meg mindre om Vixen. Er det så utrolig gjevt?? Er en bransjefest, ikke noe annet. Jeg tror ikke Vixen er så stort annet enn innad i bransjen, jeg så 7-8 minutter på det i går kveld på livestreamen de sendte det på via Facebook, da jeg "ga opp" var det ikke mer enn 1500 som så det (seertallene lå synlig) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 1. februar 2020 #999 Del Skrevet 1. februar 2020 3 timer siden, krokko skrev: Så bra at hun støtter Kristin da Jørgine har vel litt mer tyngde i denne bransjen. Jeg fulgte med på Dagbladet i går og ble satt ut av enkelte voksne mennesker der inn. Hvorfor tror så mange voksne mennesker at det er en privatperson som fikk tilsnakk? Det er jo ikke det. Ja, akkurat dette skremmer meg. Kan virkelig Sophie Elise (og flere andre bloggere) dure frem som de vil med ulik type kroppspress mot barn og ungdom (og voksne), for så å skjule seg bak at de er privatpersoner og all kritikk mot hvordan de styrer sin bedrift er mobbing eller hets mot enkeltperson? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 1. februar 2020 #1000 Del Skrevet 1. februar 2020 5 timer siden, Mocchhaa skrev: Ja, fordi Kristin er jo ikke et forbilde? Greit at hun fighter sin sak, men måten hun gjorde det på forteller unge mennesker (og voksne) at det er greit å angripe en person så lenge man har rett. Det er ikke greit. Kall det en millionbedrift så mye dere vil, men det er EN person av MANGE i denne bedriften. Er Helene Drage mye bedre? Isabel Raad? Kanskje de ikke fremmer plastisk kirurgi i like stor grad, men de fremmer fokus på kropp og utseendet. Gjett hvem som slang seg på Kristin toget angående SE? Helene drage, blandt flere. Er det noen som burde angripes her så er det de som eier blogg.no og alle klinikkene som faktisk godtar å operere unge usikre jenter på 18 år. Folk vil alltid ta til seg det som står i media, men her er det mer som må gjøres en å slakte en rosablogger. Naive er dere, for tror dere ikke Kristin tjener godt på dette her? Når ble SE en person? Det er et firma som pusher drit og prøver å normalisere plastiske operasjoner. Nå skal det også sies at KG ikke bare nevnte SE men også bransjen generelt med tv2. Hadde det bare vært SE hadde det vært problematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå