Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Haha folk ass.... 

ja hun ønsket å være frivillig barnløs, men livet skjer. Hun sa også at hun ønsket abort,  men man vet faktisk ikke hvordan man reagerer før man står der med en spire i magen. Spesielt når hun var 9 uker på vei - hadde kanskje vært annerledes om hun såvidt var 4-5 uker typ.  

Jeg er veldig glad på deres vegne, og bittre møkkakjerringer kan dra å ta seg en bolle. :) 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Rosalie skrev:

Men igjen - jævlig irriterende for oss som faktisk tok valget om ikke å få barn forholdsvis tidlig, og som gjør det vi kan for ikke å få barn, inkludert å ta abort dersom prevensjon svikter og steriliserer oss når vi er gamle nok til det. For når KG gikk så hardt ut og frontet retten til å velge et barnefritt liv for så å kort tid allikevel velger å få barn, gir enormt mye vann på mølla til alle forståsegpåerne som mener at du kommer til å ombestemme oss snart, du, også, skal du se, snart kommer lengselen etter lyden av små føtter på parketten.

Men dette er jo bare nok et eksempel på den vinglinga som bloggere er så kjent for. KG har vel også gått hardt ut mot mammabloggere. Men nå skal hun publisere hele graviditeten mot penger, og kommer sikkert til å få sponset stort sett alt man trenger og ikke trenger til ungen. Håper jo at eksponeringen er over i det barnet blir født, men jeg har ikke tenkt å holde pusten i påvente av det, for å si det slik.

Oj! Mener du virkelig at hun "svikter" dere som er frivillig barnløse ved å bli gravid? Hun har jo vært tydelig på at dette  er et ikke planlagt svangerskap. Så du tenker at hun egentlig er/var forpliktet til å ta abort? Hun kan jo fremdeles mene (noe jeg tror hun gjør) at retten til å velge et barnet fritt liv er like riktig som å velge et liv med barn?

Og dette med å publisere graviditeten? De har klart å holde det skjult veldig lenge. All ære til dem for det!

Livet er plutselig! Plutselig skjer det noe som gjør at mennesker forandrer mening. Heldigvis har vi muligheten til å forandre mening. 

Og hva med å være litt raus? De har et tøft svangerskap. Hun var gravid med tvillinger, den ene er død. Og dette kan være utfordrende i forhold til det fosteret som lever. Tenk deg den følelsen. 

Er rett og slett litt rystet over hva folk kan få seg til å skrive....

Endret av Trude.lutt
Feil
  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
37 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Oj! Mener du virkelig at hun "svikter" dere som er frivillig barnløse ved å bli gravid? Hun har jo vært tydelig på at dette  er et ikke planlagt svangerskap. Så du tenker at hun egentlig er/var forpliktet til å ta abort? Hun kan jo fremdeles mene (noe jeg tror hun gjør) at retten til å velge et barnet fritt liv er like riktig som å velge et liv med barn?

Og dette med å publisere graviditeten? De har klart å holde det skjult veldig lenge. All ære til dem for det!

Livet er plutselig! Plutselig skjer det noe som gjør at mennesker forandrer mening. Heldigvis har vi muligheten til å forandre mening. 

Og hva med å være litt raus? De har et tøft svangerskap. Hun var gravid med tvillinger, den ene er død. Og dette kan være utfordrende i forhold til det fosteret som lever. Tenkt deg den følelsen. 

Er rett og slett litt rystet over hva folk kan få seg til å skrive....

Jeg må få si at jeg er enig i alt du skriver og jeg er mot eksponering av barn på nettet og at dem store influencerne bruker barna sine til og tjener penger.

I saken til Kristin er jeg glad på henne og Dennis sine vegne og ting kan forandre seg og det sa hun selv i god morgen Norge i dag tidlig. Hun var bombastisk at hun ikke skulle har barn men hun ombestemte seg da hun så at det stod 3 uker + på graviditet s testen. 

Hun har like stor rett som alle andre til og ombestemme seg til at hun valgte og ta vare på barnet. Jeg har tre som jeg kjenner som hele tiden har sagt at dem ikke vil ha barn men når dem tre ble gravide var de glade og behold fosteret. 

Bare fordi Kristin har sagt at hun ikke vil bli gravid virker det som om mange har en rett til å dømme hun nord og ned og hun sa det fint på tv i dag at livet går ikke som planlagt men hun og Dennis var glade ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, WhiteSwan skrev:

Selv om en angret betyr ikke det at alle som har sterilisert seg vil angre. Problemet ligger jo hos de folka som sier «du kommer til å angre» og ikke Kristin. Det blir for dumt å komme med «Hun som frontet frivillig barnløshet er nå gravid så da kommer du til å angre på at du steriliserte deg» Folk er forskjellige. 

Det er jo det som er problemet. Det er det veldig mange gjør... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Miranda16 skrev:

De som tar det store skrittet ved å sterilisere seg har tenkt gjennom 1,2.3,4....ganger. Det vil alltid være en som angrer. Folk som har valgt ¨få barn, kan også angre seg og det mener jeg er ikke nødvendigvis gagner et barn på noen som helst måte.

Synes det er flott at flere frivillig barneløs står frem. De skaper bevissthet rundt et valg om å få barn eller ikke. Opplyser de som skaper et press på at man "må" jo ha barn. Å få barn er et enormt ansvar og å føle seg presset til det fører ingenting godt med seg. Tror overhodet ikke at andre vil bli påvirket til ikke å få barn. Nei, man er en egoist ved å velge bort barn, snarere tvert om. Selv har jeg ikke hørt om frivillige barneløse som blir sett ned på av nettverket sitt. Man kan ha et like godt liv uten barn. Forskning viser at foreldre ikke har bedre livskvalitet en frivillig barnløse

Ønsker oppriktig Kristin all hell og lykke. Som hun sier, livet stopper ikke opp fordi man får barn. De er glade i å reise og man kan fint reise med barn

Vi er enige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, WhiteSwan skrev:

Selv om en angret betyr ikke det at alle som har sterilisert seg vil angre. Problemet ligger jo hos de folka som sier «du kommer til å angre» og ikke Kristin. Det blir for dumt å komme med «Hun som frontet frivillig barnløshet er nå gravid så da kommer du til å angre på at du steriliserte deg» Folk er forskjellige. 

Problemet ligger hos de som fronter sterke saker, men som  ikke gjør det for de rette grunnene. Jeg driter i dama, poenget er hun har brukt denne saken for å få leser og klikk, så forventer hun og en del kvinner at man skal drite i det kyniske hun holder på med. Nå orker jeg ikke å diskutere dette emnet mere, jeg har skjønt at det er upopulært å ha de meningene jeg har. HEI fremtid:duskedame:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KG er og har en utrolig viktig stemme. Hun har frontet, debattert og vært et viktig forbilde i det samfunnet vi nå lever i. Dette gjelder alt fra kroppspress og plastisk kirurgi til dette utrolig viktige temaet frivillig barnløshet. At hun har stått opp å gitt et "ansikt" på dette som for mange er tabu, er sterkt gjort. At hun da blir gravid, endrer ikke hennes poeng i saken. Det gjør henne menneskelig. Her må man skille sak og person. Hadde hun tatt abort bare for det var det som var forventet av henne, hvilket forbilde hadde hun da vært? At hun står for det hun har sagt, følger hjertet og det som er rett for deres livssituasjon, forklarer sine tanker og følelser rundt dette, er det som gjør KG til en av norges aller viktigste bloggere.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det bloggere lever av. Oppmerksomhet.  Hun har skaffet mye bra oppmerksomhet til sine kampsaker. Flyktninger, kroppspress, barnløshet osv. Hun er langt ifra noen "clickbaitblogger", og her handler det mye om hvordan ting blir lagt frem. Hun kunne levd helt fint som klassisk paradisehotelblogger, det har mange gjort både før og etter henne. Hun har derimot blitt denne utrolig viktige stemmen, og brukt sin plattform til mye positivt.

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente nok det hun sa, det gjør hun nok forsåvidt enda. Men når testen viste positivt, valgte hun å beholde. Det forandrer ikke det faktum at frivillig barnløshet må normaliseres, og at hun har deltatt i denne kampen. Hadde hun tatt abort pga forventninger, hadde jeg mistet all respekt for henne. At hun er sterk å sier at dette er et valg opp til hver enkelt, at hun ønsket ikke barn men nå får barn og gleder seg, er menneskelig. Livet er uforutsigbart, og det viser hun så til de grader.

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentene hennes har alltid vært gode for de som velger et liv uten barn. Nå setter hun også ord på hvordan det er å endre en tidligere veldig bastant mening. Dette er noe som jeg hvertfall synes har blitt gjort på en ydmyk måte.

Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra,mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva burde hun ha ventet med? Å bli ikke planlagt gravid? Eller å fronte at hun ikke ønsket barn?

Livet forandrer seg, jeg er virkelig glad jeg ikke må mene det samme nå i dag, som det jeg mente for 5 år siden

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trude.lutt skrev:

Hva burde hun ha ventet med? Å bli ikke planlagt gravid? Eller å fronte at hun ikke ønsket barn?

Livet forandrer seg, jeg er virkelig glad jeg ikke må mene det samme nå i dag, som det jeg mente for 5 år siden

Og om jeg nå skulle mene det samme. Så må det av og til skilles mellom sak og person. Jeg er tobarnsmor, men er veldig for å normalisere frivillig barnløshet. Kan jo ikke være slik at alle som mener det er en bra sak ikke kan ha barn. Dette gjelder mange saker.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nordlys89 skrev:

Og om jeg nå skulle mene det samme. Så må det av og til skilles mellom sak og person. Jeg er tobarnsmor, men er veldig for å normalisere frivillig barnløshet. Kan jo ikke være slik at alle som mener det er en bra sak ikke kan ha barn. Dette gjelder mange saker.

Helt enig med deg.

Jeg forstår ikke dette. Hun gjorde feil da hun frontet at det å leve uten barn er greit.?Hun gjorde det fortidlig? Er det ikke i ofte i slutten av 20 årene spm om barn/Ikke barn kommer? Eller må man vente til etter overgangsalderen med å si det er greit å ikke ønske seg barn?

Endret av Trude.lutt
Feil
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Trude.lutt skrev:

Helt enig med deg.

Jeg forstår ikke dette. Hun gjorde feil da hun frontet at det å leve uten barn er greit. Hun gjorde det fortidlig? Er det ikke i ofte i slutten av 20 årene spm om barn/Ikke barn kommer? Eller må man vente til etter overgangsalderen med å si det er greit å ikke ønske seg barn?

Det er ikke feil å ombestemme seg når barnet plutselig er der.

Hun er 32,ikke i slutten av 20årene..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J.. skrev:

Det er ikke feil å ombestemme seg når barnet plutselig er der.

Hun er 32,ikke i slutten av 20årene..

Jeg er helt enig med deg. Les mine tidligere innlegv😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trude.lutt skrev:

Jeg er helt enig med deg. Les mine tidligere innlegv😊

Da misforsto jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er en helt bisarr diskusjon.

I bloggverden foregår det mye som kan kritiseres, men at hun skal ha barn når hun har stått for frivillig barnløshet er ikke en av de tingene. 

Skulle hun ha ventet met å fronte frivillig barnløshet til hun hadde nådd overgangsalderen? 

Vel, det er mange ikke enig i. Jeg har meninger om eldreomsorg selv om jeg er langt fra pensjonsalderen, bare for å ta et eksempel. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sukrin skrev:

Dette er en helt bisarr diskusjon.

I bloggverden foregår det mye som kan kritiseres, men at hun skal ha barn når hun har stått for frivillig barnløshet er ikke en av de tingene. 

Skulle hun ha ventet met å fronte frivillig barnløshet til hun hadde nådd overgangsalderen? 

Vel, det er mange ikke enig i. Jeg har meninger om eldreomsorg selv om jeg er langt fra pensjonsalderen, bare for å ta et eksempel. 

Jeg forstår ikke argumentene. Her er noen...

-Det påstås at hun nå ødelegger for kvinner som ikke ønsker barn, ved å bli uplanlagt gravid. 

-Hun var/er for ung til å hevde at et barnløst liv er rett for noen. (Når er rett alder? Etter overgangsalderen?)

-Hun har sagt at hun ikke ønsket barn kun for å få oppmerksomhet.

-Tidligere i diskusjonen ble det hevdet at de må "melker" graviditeten. Vel.... De klarte å holde graviditeten "hemmelig" veldig lenge. 

Det finnes tydeligvis tankelesere her inne på KG

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Jeg forstår ikke argumentene. Her er noen...

-Det påstås at hun nå ødelegger for kvinner som ikke ønsker barn, ved å bli uplanlagt gravid. 

-Hun var/er for ung til å hevde at et barnløst liv er rett for noen. (Når er rett alder? Etter overgangsalderen?)

-Hun har sagt at hun ikke ønsket barn kun for å få oppmerksomhet.

-Tidligere i diskusjonen ble det hevdet at de må "melker" graviditeten. Vel.... De klarte å holde graviditeten "hemmelig" veldig lenge. 

Det finnes tydeligvis tankelesere her inne på KG

Ja jeg må henge meg på å si at dette må være en av di mest bisarre diskusjonene her inne. I denne bloggverden er det så mange hårreisende ting å ta tak i. At å bruke energi på å snakke ned en så gledelig nyhet, som at en av de mer fornuftige bloggerne er gravid er helt utrolig. Hun har hodet på rett plass, hun er ikke feilfri, men er også den første til å innrømme det. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
57 minutter siden, Nordlys89 skrev:

Ja jeg må henge meg på å si at dette må være en av di mest bisarre diskusjonene her inne. I denne bloggverden er det så mange hårreisende ting å ta tak i. At å bruke energi på å snakke ned en så gledelig nyhet, som at en av de mer fornuftige bloggerne er gravid er helt utrolig. Hun har hodet på rett plass, hun er ikke feilfri, men er også den første til å innrømme det. 

Denne diskusjonen om svanger skapet til Kristin tar kaka og det ser ut som om den har dukket opp bare for og ha noe og kritisere henne for. Jeg forstår det ikke. 

Hun er en dem mest fornuftige bloggerne i Norge og hun har flotte verdier så at hun og svangerskapet blir diskutert som hun gjør gjør meg oppgitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...