Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tamsi skrev:

Jeg synes det var litt fint jeg. Det er mange som gråter over graviditetstester der ute, men de vi får se på tv er som regel de som gråter over negativ. For min del som heller vil miste en arm enn å bli gravid, var det fint å se at det går an å finne så mye glede i en uønsket graviditet.

I tillegg tisser hun på seg på tv, hun forteller om vanskelige følelser rundt manglende morsfølelse, filmer seg selv fullstendig usensurert fra alle mulige "dårlige" vinkler. Andre bloggere redigerer gravidmagen mindre, dekorerer barnerommet med spons og poser halvnaken 4 dager etter fødsel. Nå er ikke jeg spesielt orientert i bloggverdenen, men jeg tror det er mye sunnere for gravide å se denne serien enn å lese enkelte andres blogger. Så får vi se om det stopper her med tanke på eksponering, jeg synes selv vi har fått sett nok nå. 

So far so good hvert fall. Skjønner ikke hvorfor sier st hun er hyklersk, hun har jo vært åpen hele veien om at et par bilder av en nyfødt ikke er noe hun ser på som farlig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, DianaV skrev:

For meg er det egentlig verre å drive på med en tv serie om et par som ikke ønsket barn at de da velger å tjene penger på å lage en serie av den situasjonen. Barnet kommer på et eller annet tidspunkt få vite at det var uønsket og mange andre detaljer om graviditet som andre barn blir spart for eller ihvertfall slipper å dele med andre. 

Det tror jeg desverre dette barnet hadde fått nyss i uansett, da folk allerede nå bare elsker å bruke mot henne at hun ikke ville ha barn. Jeg klarer ikke å registrere noe annet enn kjærlighet og glede gjennom denne serien, etter en liten helomvending i episode 1. Dette barnet er da ikke uønsket, bare ikke planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia for superparet Kristin og Dennis❤råeste paret,la de få være stolte over gutten sin,slutt å være så sykt mamma politi,la folk få bestemme selv hva de vil vise eller ikke

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, DianaV skrev:

Bare det at graviditeten ble gjort om til en tv-serie..... 

Det er jo bare koselig å se det da . Elsker serien .Så søtt og fint å se. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tears in heaven skrev:

Heia for superparet Kristin og Dennis❤råeste paret,la de få være stolte over gutten sin,slutt å være så sykt mamma politi,la folk få bestemme selv hva de vil vise eller ikke

Ja, la folk få gjøre akkurat hva de vil uten å gi de pes for det. La folk få tatovere hår bak øret og la de få bestemme selv hva de vil vise og ikke

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DianaV skrev:

For meg er det egentlig verre å drive på med en tv serie om et par som ikke ønsket barn at de da velger å tjene penger på å lage en serie av den situasjonen. Barnet kommer på et eller annet tidspunkt få vite at det var uønsket og mange andre detaljer om graviditet som andre barn blir spart for eller ihvertfall slipper å dele med andre. 

Hvor har du at barnet er uønsket fra ? stor forskjell mellom uplanlagt  og uønsket. Dette barnet er så ønsket og elsket som bare det skal jeg fortelle deg.  

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tamsi skrev:

Det tror jeg desverre dette barnet hadde fått nyss i uansett, da folk allerede nå bare elsker å bruke mot henne at hun ikke ville ha barn. Jeg klarer ikke å registrere noe annet enn kjærlighet og glede gjennom denne serien, etter en liten helomvending i episode 1. Dette barnet er da ikke uønsket, bare ikke planlagt?

Dette!! Barnet er uplanlagt og en overraskelse - men jeg tipper det er den beste overraskelsen de noensinne har fått!💙 livet blir ikke alltid som planlagt - det avgjørende er hvordan man håndterer det uplanlagte og der består de med glans💙 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, persondebatt og tilsvar. 

 

Ninab82, mod

Endret av ninab82
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tears in heaven skrev:

Heia for superparet Kristin og Dennis❤råeste paret,la de få være stolte over gutten sin,slutt å være så sykt mamma politi,la folk få bestemme selv hva de vil vise eller ikke

Enig.

Så la barna selv bestemme om de vil vises eller ikke, den dagen de blir gamle nok til å ha samtykkekompetanse. Barn av bloggere er nemlig også folk - eller selvstendige individer, om du vil.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Men innen en uke etter fødsel lå fødselen til ungen inkludert første tiden av barsel ute på TV3 sin nett-TV. Det er jo mer enn å dele et par nyfødtbilder fordi man er stolt. 

Det er fint og flott å få se at de deler noe av fødselen og etter .. Ble rørende og litt tårer som kom når jeg så denne episoden.  Ikke vær så hysterisk mamnapoliti. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, solietta skrev:

Det er fint og flott å få se at de deler noe av fødselen og etter .. Ble rørende og litt tårer som kom når jeg så denne episoden.  Ikke vær så hysterisk mamnapoliti. 

Å diskutere prinsipper omkring bruk av navngitte barn i blogg er ikke å være mammapoliti, det er å delta i en aktuell samfunnsdebatt om etiske avveiinger i sosiale medier.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Å diskutere prinsipper omkring bruk av navngitte barn i blogg er ikke å være mammapoliti, det er å delta i en aktuell samfunnsdebatt om etiske avveiinger i sosiale medier.

Hva andre velger må være opp til de selv, uten  at dere  måtte diskutere og kritisere hva andre enn dere selv måtte velge.  

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk virkelig så hatefulle og trangsynte at de klarer å finne et problem i at Kristin velger å fortelle om hennes reise fra å ikke ville ha barn, til å faktisk få barn? Og det at hun poster 2-3 bilder av hennes NYFØDTE sønn som hun er stolt av?

Lurer på om noen av dere klarer å se opp til noen som helst, offentlig eller ikke, dere pirker jo på dem om de puster for høyt :rolleyes: helt latterlig. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sparks skrev:

Er folk virkelig så hatefulle og trangsynte at de klarer å finne et problem i at Kristin velger å fortelle om hennes reise fra å ikke ville ha barn, til å faktisk få barn? Og det at hun poster 2-3 bilder av hennes NYFØDTE sønn som hun er stolt av?

Lurer på om noen av dere klarer å se opp til noen som helst, offentlig eller ikke, dere pirker jo på dem om de puster for høyt :rolleyes: helt latterlig. 

Enig 😃👍 La folk avgjør selv . 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
På 25.4.2019 den 13.12, solietta skrev:

Hva andre velger må være opp til de selv, uten  at dere  måtte diskutere og kritisere hva andre enn dere selv måtte velge.  

 

 

 

Det er vel nettopp dette så mange har et sterkt engasjement for, at "folk" skal få velge selv. Altså ikke bare mamma og pappa, men barna. 

Endret av Picketfence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Picketfence skrev:

Detdet vel nettopp dette så mange har et sterkt engasjement for, at "folk" skal få velge selv. Altså ikke bare mamma og pappa, men barna. 

Er jo foreldre som bestemmer overfor barna.  Foreldre som er bevist om hva de legger ut  av barna gjør gode valg.  Hva andre skulle mene om det er ikke vits å diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, solietta skrev:

Er jo foreldre som bestemmer overfor barna.  Foreldre som er bevist om hva de legger ut  av barna gjør gode valg.  Hva andre skulle mene om det er ikke vits å diskutere. 

Men det er jo ikke dermed sagt at alle foreldre gjør så gode valg overfor sine barn. Det er slett ikke alle foreldre som er så bevisst. Og dette er ikke "vanlige" foreldre, dette er foreldre som lever av å eksponere seg, med mange tusen følgere på SoMe. Jeg tror det er viktig og riktig å diskutere hvor grensa for hva som er innafor å legge ut, går. Og standarden for hva som er greit å legge ut av informasjon om sine barn, bør ikke settes av influencere...

Når det er sagt, håper jeg Kristin fortsetter å være samfunnsdebattant og vanlig blogger, fremfor mammablogger.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
7 timer siden, solietta skrev:

Er jo foreldre som bestemmer overfor barna.  Foreldre som er bevist om hva de legger ut  av barna gjør gode valg.  Hva andre skulle mene om det er ikke vits å diskutere. 

Ja, det er foreldre som bestemmer. 

Men at andre ikke skal mene noe om foreldrenes valg er jeg sterkt uenig i.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2019 at 9:42 PM, Tamsi said:

Det tror jeg desverre dette barnet hadde fått nyss i uansett, da folk allerede nå bare elsker å bruke mot henne at hun ikke ville ha barn. Jeg klarer ikke å registrere noe annet enn kjærlighet og glede gjennom denne serien, etter en liten helomvending i episode 1. Dette barnet er da ikke uønsket, bare ikke planlagt?

Nettopp. En uønsket graviditet kan fortsatt bli et høyt ønsket barn. Og det tror jeg virkelig denne lille fyren er. Og hvis man oppdrar ungene sine riktig, så har nok kanskje sønnen deres selvfølelsen til å skjønne forskjellen. Og hvis ikke, så takler de nok det om det kommer. Barn trenger faktisk ikke pakkes inn i vatt, de skal lære av feil, både egnes og andres, og de tåler en god del hvis man oppdrar dem til å bli trygg i seg selv.

Endret av Scherbatsky
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...