Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Det er mange misoppfatninger om alkohol og amming, og det er jo slik at morsmelken får omtrent samme promille som blodet til mor har. Men promille betyr jo tusendel; hvis mor drikker et glass øl, får hun kanskje en promille på 0,3 (altså 0,3 deler alkohol per tusen deler blod). Morsmelken vil da få en alkoholprosent på 0,03 (fordi 1 promille = 0,1 prosent), omtrent det samme nivået man finner i kefirmelk. Når barnet får i seg denne melken, fordeles promillen på barnets kroppsvekt, slik at den i praksis blir enda lavere og tilnærmet lik null.

Ett glass øl eller vin har ingenting å si. Som flere påpeker, er det evnen til å ta vare på et lite barn man bør være bekymret for, ikke at morsmelken skulle få et skadelig nivå av alkohol.

 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det endrer fortsatt ikke det faktum at frøken gjelsvik startet å poste at hun drikker alkohol før baby har rundet 6 uker, dere kan snakke dere blå på at man skal oppdatere seg osv. Men ikke lukk øynene for fakta her - de første leveukene til baby holder man seg alkoholfri.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 17.39, Moi04 skrev:

Det endrer fortsatt ikke det faktum at frøken gjelsvik startet å poste at hun drikker alkohol før baby har rundet 6 uker, dere kan snakke dere blå på at man skal oppdatere seg osv. Men ikke lukk øynene for fakta her - de første leveukene til baby holder man seg alkoholfri.

Helt enig. Ikke minst har hun et samfunnsansvar med så mange følgerne, om å gå frem som et godt eksempel og være sin påvirkerrolle bevisst.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Helt enig. Ikke minst har hun et samfunnsansvar med så mange følgerne, om å gå frem som et godt eksempel og være sin påvirkerrolle bevisst.

Ser ikke problemet..babyen er jo ikke akkurat overlatt til seg selv, han er sammen med pappaen sin. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ellenn skrev:

Ser ikke problemet..babyen er jo ikke akkurat overlatt til seg selv, han er sammen med pappaen sin. 

Du ser ikke problemet med at en influenser med mange tusen følgere er med på å normalisere alkoholforbruk -og attpåtil med en nyfødt? 

Debatten om influensere og alkohol har såvidt begynt, se bare denne artikkelen fra i går. Og det uten involvering av barn. https://www.dagbladet.no/kjendis/skremt-av-ny-trend---tone-damli-en-av-verstingene/71039249/amp

En ting er sikkert, hun er dobbeltmoralens vokter. Hun har like stort ansvar for hva hun fronter, i dette tilfellet alkoholkonsum med barn, som Sophie Elise har i forhold til kosmetiske inngrep. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miss.Wildfox skrev:

Du ser ikke problemet med at en influenser med mange tusen følgere er med på å normalisere alkoholforbruk -og attpåtil med en nyfødt? 

Debatten om influensere og alkohol har såvidt begynt, se bare denne artikkelen fra i går. Og det uten involvering av barn. https://www.dagbladet.no/kjendis/skremt-av-ny-trend---tone-damli-en-av-verstingene/71039249/amp

En ting er sikkert, hun er dobbeltmoralens vokter. Hun har like stort ansvar for hva hun fronter, i dette tilfellet alkoholkonsum med barn, som Sophie Elise har i forhold til kosmetiske inngrep. 

Jeg tror at enkelte mener at hun kan gjøre som hun vil, bare hun er i mot plastiske operasjoner,botox og fillers. Da blir alt annet, inkl.at hun er så glad i alkohol bare søtt i deres øyne. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Du ser ikke problemet med at en influenser med mange tusen følgere er med på å normalisere alkoholforbruk -og attpåtil med en nyfødt? 

Debatten om influensere og alkohol har såvidt begynt, se bare denne artikkelen fra i går. Og det uten involvering av barn. https://www.dagbladet.no/kjendis/skremt-av-ny-trend---tone-damli-en-av-verstingene/71039249/amp

En ting er sikkert, hun er dobbeltmoralens vokter. Hun har like stort ansvar for hva hun fronter, i dette tilfellet alkoholkonsum med barn, som Sophie Elise har i forhold til kosmetiske inngrep. 

Når ble det unormalt for voksne mennesker å drikke på fest (siden hun er med på å normalisere det igjen)? Hadde hun drukket og tatt seg av babyen samtidig hadde jeg forstått kritikken. Hun har vært på en fest og tatt en slurk av en øl siden hun ble mamma. 

Hadde det vært like kritikkverdig om Dennis hadde dratt på fest? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, wintergirl skrev:

Jeg tror at enkelte mener at hun kan gjøre som hun vil, bare hun er i mot plastiske operasjoner,botox og fillers. Da blir alt annet, inkl.at hun er så glad i alkohol bare søtt i deres øyne. 

Helt enig med deg. Skjønner ikke hvor hun får heltestatusen sin fra.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ellenn skrev:

Hun tok en slurk, grein på nesa og sa at det smakte vondt.. Hvilke signaler sendte hun til folk sa du?

Intensjonen hennes er en helt annen. 

Poenget mitt er uansett ikke at hun drikker alkohol isolert sett, men som influenser burde hun holde seg for god til å kringkaste det. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, FrodeF skrev:

Men det jo helt greit! Slik du reagere skulle man tro hun lå i Brugata med en nål i armen. 

Folk må slutte å bli krenket av alt mulig rart. Det er ingen problemer med å drikke litt alkohol rett etter fødsel.

Ta dere sammen. 

Nei for all del, men en ting er å ta seg en øl hjemme. En annen ting er å kringkaste det til hele følgerskaren sin som at det er helt normalt og akseptert. 

Jeg blir ikke krenket i det hele tatt. Bare irriterer meg over at folk ikke ser at det er null forskjell på å fronte og dermed påvirke til plastisk kirurgi som influenser, som å fronte alkoholkonsum. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Nei for all del, men en ting er å ta seg en øl hjemme. En annen ting er å kringkaste det til hele følgerskaren sin som at det er helt normalt og akseptert. 

Jeg blir ikke krenket i det hele tatt. Bare irriterer meg over at folk ikke ser at det er null forskjell på å fronte og dermed påvirke til plastisk kirurgi som influenser, som å fronte alkoholkonsum. 

Hvis det er sant som @Ellenn sier,

2 timer siden, Ellenn skrev:

Hun tok en slurk, grein på nesa og sa at det smakte vondt.. Hvilke signaler sendte hun til folk sa du?

så synes jeg det blir litt for dumt å bruke filmen av Kristin som et eksempel på fronting av alkoholkonsum. Om du egentlig snakker om hvordan hun fronter alkohol gjennom virksomheten sin samlet sett, så kan ikke jeg uttale meg om det :)

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Helt enig. Ikke minst har hun et samfunnsansvar med så mange følgerne, om å gå frem som et godt eksempel og være sin påvirkerrolle bevisst.

Ved å slette innlegget og skrive påfølgende «skivebom» innlegg der hun beklager og forstår, viser hun nettopp at hun er sin påvirkerrolle bevisst. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 11.6.2019 den 10.38, Zenhouse skrev:

Ved å slette innlegget og skrive påfølgende «skivebom» innlegg der hun beklager og forstår, viser hun nettopp at hun er sin påvirkerrolle bevisst. 

...og så fortsatte hun i det uendelige. Greit å skrive «skivebom»innlegg, men hun viser ikke akkurat at hun har forstått hva det handler om.

baby er snart 3 måneder, det vises alkohol i stort sett alle innlegg og hun forteller gladelig hvor viktig det er for dem å være «Kristin og dennis» også, ikke bare mamma og pappa. 

Da pilotfrue fikk noen til å passe baby forholdsvis tidlig var det ramaskrik fordi «man ikke kunne gå fra en så liten baby for å FESTE». Men så lenge man går aktivt ut og jobber mot kroppshysteriet kan man visst tillate seg hva som helst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler dere og se Folkeopplysningen på NRK med Andreas Wahl. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Viking-girl skrev:

Anbefaler dere og se Folkeopplysningen på NRK med Andreas Wahl. 

Jeg er selv mamma og vet godt at man kan drikke en enhet og kose seg samtidig som man ammer. Man må kunne kritisere KG for alkoholfronting HELE TIDEN uten å få innslaget om folkeopplysningen i retur som et tilsvar. 

Det jeg mener er et problem, uanvhengig om en Influenser er mamma eller ikke, er at Kristin er storfronter av alkohol samtidig som hun har unge lesere. Hun nevner så og si hvert innlegg at det er viktig for dem å kunne nyte alkohol og være med venner osv. Og det skal de ha lov til, men det ER et problem når hun skal fortelle verden det hele tiden. Alkoholmisbruk er er stort problem i flere hjem, jeg sier ikke at KG har er alkoholproblem, det kan jeg ikke uttale meg om, men det er problematisk at hun ufarliggjør alkoholen så til de grader, hele tiden. 

Og selvsagt er det viktig å være Kristin og Dennis også, men de har en baby som ikke en gang er 3 måneder, de får masse av tid til det, noen ganger må man ofre egentid en periode, man blir ikke deprimert om man ikke ser venner og alkohol i en liten periode, fordi det har skjedd en livsendring.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 3.55, Miss.Wildfox skrev:

Nei for all del, men en ting er å ta seg en øl hjemme. En annen ting er å kringkaste det til hele følgerskaren sin som at det er helt normalt og akseptert. 

Jeg blir ikke krenket i det hele tatt. Bare irriterer meg over at folk ikke ser at det er null forskjell på å fronte og dermed påvirke til plastisk kirurgi som influenser, som å fronte alkoholkonsum. 

Det er vel helt normalt og å ta seg ei øl?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Bottega skrev:

Det er vel helt normalt og å ta seg ei øl?

Ja for noen er det kanskje det men det var ikke det som var kjernen i innlegget mitt.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Hva skjedde med at påstander må dokumenteres med linker? Her påstås det at KG henviser til alkohol i hvert innlegg uten at det blir dokumentert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Moi04 skrev:

Jeg er selv mamma og vet godt at man kan drikke en enhet og kose seg samtidig som man ammer. Man må kunne kritisere KG for alkoholfronting HELE TIDEN uten å få innslaget om folkeopplysningen i retur som et tilsvar. 

Det jeg mener er et problem, uanvhengig om en Influenser er mamma eller ikke, er at Kristin er storfronter av alkohol samtidig som hun har unge lesere. Hun nevner så og si hvert innlegg at det er viktig for dem å kunne nyte alkohol og være med venner osv. Og det skal de ha lov til, men det ER et problem når hun skal fortelle verden det hele tiden. Alkoholmisbruk er er stort problem i flere hjem, jeg sier ikke at KG har er alkoholproblem, det kan jeg ikke uttale meg om, men det er problematisk at hun ufarliggjør alkoholen så til de grader, hele tiden. 

Og selvsagt er det viktig å være Kristin og Dennis også, men de har en baby som ikke en gang er 3 måneder, de får masse av tid til det, noen ganger må man ofre egentid en periode, man blir ikke deprimert om man ikke ser venner og alkohol i en liten periode, fordi det har skjedd en livsendring.

KG viser at hun drikker alkohol. Hele tiden. Virkelig??? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...