Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick
On 6/11/2018 at 10:06 AM, Jordbærogfløte said:
 

Har inntrykk av at hun er i mot å «pynte» på utseendet sitt gjennom operasjoner. Hun har jo tom skrevet en bok om at man er god nok som man er. Lurer på hvorfor hun ble med på PH når det handler så mye om festing, sex og utseende. Kort sagt et overflatisk program.

Hun kom seg gjennom PH uten å ha sex i løpet av det programmet. Selv om Dennis prøvde så godt han kunne. 😅  Festinga var de absolutt med på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er ikke den første gründeren som har havnet i en sånn situasjon. Konkurs i seg selv er kjipt, men det skjer. Rotet i firmaet vil hun måtte ta ansvar for uansett, det forsvinner ikke av seg selv. At hun vant på Vixen har ikke noen sammenheng med at driften ikke har vært god, man må vel ikke akkurat legge fram årsregnskap og kontooversikter for å bli nominert.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:
 

Hun kom seg gjennom PH uten å ha sex i løpet av det programmet. Selv om Dennis prøvde så godt han kunne. 😅  Festinga var de absolutt med på også. 

👍🏻

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid synes hun virker som ei topp dame som har oppnådd mye, nettbutikk med eget merke osv... Men når en får 1.8 mill i lån av nær familie så er det ikke så vanskelig å få til. Når hun i tilegg kjører hele greia i dass så forsvant min beundring for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Enna12 skrev:
 

Alltid synes hun virker som ei topp dame som har oppnådd mye, nettbutikk med eget merke osv... Men når en får 1.8 mill i lån av nær familie så er det ikke så vanskelig å få til. Når hun i tilegg kjører hele greia i dass så forsvant min beundring for henne. 

Jeg har ingen ide om hvor hun fikk penger til å starte opp, men hun er ikke den første eller den siste til å overvurdere markedet for klær/interiør. I en periode ble det startet utrolig mange butikker med nettsalg av "shabby chic" klær og møbler, treningsklær skulle jo også folk selge på nett. Det er ikke så mange av dem som har overlevd, og det skyldes nok ikke at ikke eier har jobbet hardt nok - det skyldes nok en kombinasjon av at man overvurderte markedet for produktene sine og at det i en periode dukket opp sånne nisjebutikker i mengder. Så jeg ser ikke helt at det skal være en personlig svakhet ved henne at det ikke gikk - at hun kjørte det i dass ved egen vilje? Kanskje burde hun gitt seg før, men det er alltid lett å være etterpåklok.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chenet skrev:
 

Jeg har ingen ide om hvor hun fikk penger til å starte opp, men hun er ikke den første eller den siste til å overvurdere markedet for klær/interiør. I en periode ble det startet utrolig mange butikker med nettsalg av "shabby chic" klær og møbler, treningsklær skulle jo også folk selge på nett. Det er ikke så mange av dem som har overlevd, og det skyldes nok ikke at ikke eier har jobbet hardt nok - det skyldes nok en kombinasjon av at man overvurderte markedet for produktene sine og at det i en periode dukket opp sånne nisjebutikker i mengder. Så jeg ser ikke helt at det skal være en personlig svakhet ved henne at det ikke gikk - at hun kjørte det i dass ved egen vilje? Kanskje burde hun gitt seg før, men det er alltid lett å være etterpåklok.

Kilde vg: https://www.vg.no/rampelys/i/VRvX3r/toppblogger-faar-flengende-kritikk-etter-konkurs?utm_content=row-12&utm_source=vg front

Jeg sa ikke det var personlig svakhet som gjorde at hun gikk konkurs, ei heller at hun gjorde det med vilje. Jeg sa at min beundring for henne og det hun har oppnådd er borte. 

Endret av Enna12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Chenet skrev:
 

Jeg har ingen ide om hvor hun fikk penger til å starte opp, men hun er ikke den første eller den siste til å overvurdere markedet for klær/interiør. I en periode ble det startet utrolig mange butikker med nettsalg av "shabby chic" klær og møbler, treningsklær skulle jo også folk selge på nett. Det er ikke så mange av dem som har overlevd, og det skyldes nok ikke at ikke eier har jobbet hardt nok - det skyldes nok en kombinasjon av at man overvurderte markedet for produktene sine og at det i en periode dukket opp sånne nisjebutikker i mengder. Så jeg ser ikke helt at det skal være en personlig svakhet ved henne at det ikke gikk - at hun kjørte det i dass ved egen vilje? Kanskje burde hun gitt seg før, men det er alltid lett å være etterpåklok.

Det står i artikkelen i VG at hun fikk et lån til bedriften på 1,8 mill fra nær familie. Penger som skulle ha gått til bedriften, men som i stedet gikk direkte til Kristin Gjelsvik. 

https://www.vg.no/rampelys/i/VRvX3r/toppblogger-faar-flengende-kritikk-etter-konkurs?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Endret av Veslefrikk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå er hun jaggu gravid. Et klassisk eksempel på relativt unge jenter som går sterkt og bastant ut og sier de aldri vil ha barn også er de gravide kort tid etter. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, neiognei skrev:

Nå er hun jaggu gravid. Et klassisk eksempel på relativt unge jenter som går sterkt og bastant ut og sier de aldri vil ha barn også er de gravide kort tid etter. 

Nja, nå er hun over 30... så relativt ung er hun da ikke. At hun sa hun aldri ville ha barn da hun var relativt ung er mulig, det vet jeg ingenting om da jeg til vanlig ikke følger bloggen. Men i såfall blir det jo uansett feil å påstå at hun ble gravid kort tid etter. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, neiognei skrev:

Nå er hun jaggu gravid. Et klassisk eksempel på relativt unge jenter som går sterkt og bastant ut og sier de aldri vil ha barn også er de gravide kort tid etter. 

Relativ ung er vel ikke helt korrekt i denne sammenhengen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, neiognei skrev:

Nå er hun jaggu gravid. Et klassisk eksempel på relativt unge jenter som går sterkt og bastant ut og sier de aldri vil ha barn også er de gravide kort tid etter. 

Nå var det jo ikke planlagt, da. Og hun gråt i 3 timer, så tydelig var det ikke noe de i utgangspunktet ønsket. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Buzzi skrev:

Nja, nå er hun over 30... så relativt ung er hun da ikke. At hun sa hun aldri ville ha barn da hun var relativt ung er mulig, det vet jeg ingenting om da jeg til vanlig ikke følger bloggen. Men i såfall blir det jo uansett feil å påstå at hun ble gravid kort tid etter. 

Hun var veldig aktuell med det temaet i juli 2017.:) Blogginnlegg, intervjuer, ville gi alle disse et ansikt osv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nerine_ skrev:

Relativ ung er vel ikke helt korrekt i denne sammenhengen. 

Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i hennes trakter er over 31 år. Så siden hun da var rundt 28 når hun skrev om dette så vil jeg kalle henne RELATIVT ung i den sammenhengen. Tidene har forandret seg. 

Endret av neiognei
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jolanda skrev:

Nå var det jo ikke planlagt, da. Og hun gråt i 3 timer, så tydelig var det ikke noe de i utgangspunktet ønsket. 

Nei, det var sikkert en prosess å finne ut av det. Men det finnes løsninger på det i disse dager, så hvis man absolutt ikke vil så kan man "slippe". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Daisy
26 minutter siden, neiognei skrev:

Nå er hun jaggu gravid. Et klassisk eksempel på relativt unge jenter som går sterkt og bastant ut og sier de aldri vil ha barn også er de gravide kort tid etter. 

Vel er da lov å endre mening også er det ikke det da? Kjenner mange som ikke har hatt ønske om barn, men som har endret mening litt senere i livet. Ser ikke på dette som noe issue egentlig da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo uttalt selv at det er naturlig at mange syns det er rart at hun plutselig er gravid når hun har vært tydelig på at hun ikke skal ha barn. Men syns hun sier det godt når hun sier at det er forskjell på å ta stilling til om man skal ha barn når du først er gravid, og når du ikke er det. Virker ikke som dette er noe de har prøvd på.

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Vel er da lov å endre mening også er det ikke det da? Kjenner mange som ikke har hatt ønske om barn, men som har endret mening litt senere i livet. Ser ikke på dette som noe issue egentlig da.

 

Sa ikke at det ikke var lov å endre mening.:)

Mange går så sterkt ut og skal aaaaldri ha barn. Når folk sier: "Det kan hende du endrer mening når du blir eldre" er det veldig bastant at nehehei, det kommer ikke til å skje, gjerne med spørsmål om hvorfor folk har så vanskelig for å forstå og respektere at noen faktisk bare ikke vil ha barn.

Også brått skulle man ha barn likevel gitt. 

Tenker at det må være litt ødeleggende for de som faktisk har tatt det standpunktet og som mener det med hele seg. De møter mye motstand og mye rare fordommer imot dette. Mange opplever det som veldig frustrerende med alle bedrevitere som "vet" at de kommer til å få lyst på barn etterhvert.

Også skal bloggere liksom fronte en sak, men så mener de egentlig ikke det de skriver. Får opp lesertallene da. 

Endret av neiognei
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, neiognei skrev:

Nei, det var sikkert en prosess å finne ut av det. Men det finnes løsninger på det i disse dager, så hvis man absolutt ikke vil så kan man "slippe". 

Ja, det er klart. Men det er ikke sikkert de hadde fått barn om det ikke hadde skjedd av seg selv så å si at det er klassisk å ombestemme seg blir vel ikke helt riktig. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...