Gå til innhold

Hvor mye stasj har dere i påskeeggene til småunger?


Grovmel

Anbefalte innlegg

Mor jobber så da måtte jeg far ordne påskeegg til 2 åringen. Hun får så si aldri noe godte med sukker. Sist var vel i jul, har fått kjeks her og der da. 

 

Jeg lystret ikke mors ordre om å ikke ha smågodt i egget hennes. Men klarte ikke å dy meg, fylte det opp :P. Sitter nå å gumler i seg, mulig det er over kill. Hvor mye har dere i egget til de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten eventyrsjokolade, noen kjeks og småleker. Mer trengs ikke. Min er fem år og får heller leker i egget sitt enn godteri. 

Niesa mi på 13 fikk det sammen + neglelakk og jenteting. Hun er 13. 

Far i huset hadde nok gjort som deg hvis han fikk ansvaret ;) Ikke hadde jeg reagert på det hvis det skjedde. 

Anonymkode: ae170...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en toåring ville jeg vel hatt litt mer enn vanlig lørdagsgodtmengde og kanskje litt kjeks og annet, men jeg tenker at ingen tar skade av å stappe innpå med godteri et fåtall ganger i året. Mine er 5, 7 og 9 og får et middels egg velfylt med godteri (og en liten pose nøtter) som de kommer til å knaske på resten av påsken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Mine to (tre og seks år) fikk normal lørdagsgodt-mengde dvs rundt smågodtbiter. De var superfornøyde og klarte ikke å spise opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min toåring får rosiner, fruktstang og smoothiebiter i sitt egg. Han er storfornøyd med det😊 Han har smakt sjokolade, og liker det, men det er ikke noe vi pleier å gi han.

Anonymkode: 8dd51...742

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke barn selv, men minien (2 år) til en venninne fikk tørket frukt, minitomater, minigulrøtter og en liten leke. Han var vilt begeistret og koste seg med "godteriet" sitt :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, altflyter skrev:

Har ikke barn selv, men minien (2 år) til en venninne fikk tørket frukt, minitomater, minigulrøtter og en liten leke. Han var vilt begeistret og koste seg med "godteriet" sitt :P 

Fungerer bra på barn nr 1....

Anonymkode: 26bdc...328

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk litt godis, men ikke mye. Mest fordi jeg vil unngå at hun spiser til hun spyr. Det skjedde i en bursdag hvor hun fikk ubegrenset med kake!

Anonymkode: 19b36...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, barna dør hvis de får litt sukker til påske. Syns synd på ungene!

Anonymkode: 6b7b8...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av å begrense barnas sukkerinntak til vanlig, de får ikke alltid lørdagsgodt hvis de (og vi) glemmer det og ikke nødvendigvis så veldig mye og alt det der (lørdagsgodtet kan være alt fra smågodt til nøtter og mørk sjokolade). Men i år tok jeg litt av når det gjaldt påskeegget, og det var nok preget av min dårlige samvittighet for at påskeferien ble annerledes enn vanlig pga jeg er høygravid og ikke kan dra langt fra sykehus. Så jeg fylte et enormt felles påskeegg med godteri barna vanligvis aldri får, dvs av typen pez-figurer, dropsesker, eventyrsjokolader og masse smågreier, i tillegg til et aktivitetshefte til hver. Vi gravde det ned i hagen, og barna holdt på å svime av da de så det. Og de ble raskt enige om at de måtte spare en del, og kommer sikkert til å ha igjen rester til neste lørdagsgodt.

Mine er 4 og 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...