Gå til innhold

Når/hvordan er det normalt å informere bf om ny kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn på 4 år, det ble slutt med bf for 2 år siden. Jeg har fått ny kjæreste, men han har ennå ikke møtt barnet da forholdet fortsatt er ganske ferskt. Jeg vil ikke introdusere barnet for en ny person før jeg er rimelig sikker på at dette er noe jeg ønsker å satse på. Samtidig må de jo møtes for å se om de går over ens og, før vi tar ting videre. 

Når og hvordan er det vanlig å informere bf om nytt forhold? Kommunikasjonen mellom oss går kun skriftlig på mail eller sms, men å sende mail eller sms om dette føles utrolig sært. Det er helt utelukket å ringes, vi snakket nesten aldri på tlf mens vi var sammen så det er ikke noe det er mulig å begynne med nå. Vi møtes knapt nok heller, siden overlevering skjer i bhg. 

Anonymkode: b64c8...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bf har ikke noe krav på å få vite noe om ditt kjærlighetsliv. Du har ingen plikt til å informere han om ditt kjærlighetsliv.

Du forteller han om du vil. Eller lar være om du heller vil det.

Anonymkode: bdc18...7d1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det etter at vi hadde datet i et år og vi definerte oss som kjærester. Sendte bare sms om at jeg nå var i et forhold med mannen jeg hadde datet i et år, og at jeg nå kom til å introdusere han for sønnen vår.

Anonymkode: c82a3...2ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sendte han en sms og skrev at jeg hadde fått kjæreste så han var klar over det før det ble publisert på facebook. Han informerte ikke meg når han fikk ny kjæreste, så innså at det var unødvendig at jeg gjorde det. 

Anonymkode: ed642...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg informerte bf etter 2 1/2 år da den nye kjæresten skulle møte barna for første gang.

Anonymkode: 752e3...a39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe poeng å si før personen blir en normal skikkelse i barnets liv.  Ditt kjærlighetsliv har ikke din eks noe med

Anonymkode: ca5da...db4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian d'Ibelin
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bf har ikke noe krav på å få vite noe om ditt kjærlighetsliv. Du har ingen plikt til å informere han om ditt kjærlighetsliv.

Du forteller han om du vil. Eller lar være om du heller vil det.

Anonymkode: bdc18...7d1

Tja så lenge hun har barn med han så synes jeg at han har rett å vite det om denne mannen skal bli en del av barnas liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt en SMS rett før du tenker så introdusere barn og kjæreste 

Anonymkode: ad593...aab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2018 den 3.20, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn på 4 år, det ble slutt med bf for 2 år siden. Jeg har fått ny kjæreste, men han har ennå ikke møtt barnet da forholdet fortsatt er ganske ferskt. Jeg vil ikke introdusere barnet for en ny person før jeg er rimelig sikker på at dette er noe jeg ønsker å satse på. Samtidig må de jo møtes for å se om de går over ens og, før vi tar ting videre. 

Når og hvordan er det vanlig å informere bf om nytt forhold? Kommunikasjonen mellom oss går kun skriftlig på mail eller sms, men å sende mail eller sms om dette føles utrolig sært. Det er helt utelukket å ringes, vi snakket nesten aldri på tlf mens vi var sammen så det er ikke noe det er mulig å begynne med nå. Vi møtes knapt nok heller, siden overlevering skjer i bhg. 

Anonymkode: b64c8...bbf

Du bør ikke flytte sammen med en ny! Vær særboere.

Du sier null om far og du har avtalt 50/50...men høres ikke slik ut.

 

Anonymkode: d09cf...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/31/2018 den 14.50, Balian d'Ibelin skrev:

Tja så lenge hun har barn med han så synes jeg at han har rett å vite det om denne mannen skal bli en del av barnas liv. 

Har man opplysningsplikt uansett hvem man tar med inn i barnas liv, eller gjelder det bare ny kjæreste? 

Anonymkode: 54dfa...33b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian d'Ibelin
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har man opplysningsplikt uansett hvem man tar med inn i barnas liv, eller gjelder det bare ny kjæreste? 

Anonymkode: 54dfa...33b

Om det er noen som kommer til å bli en aktiv del av barnas liv så synes jeg at man har opplysningsplikt. Men om det er noen man treffer en sjelden gang så ser jeg ingen grunn til å opplyse om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg informerte selv barnefaren etter noen måneder, men ventet et års tid med å introdusere barnet. Barnefaren informerte meg dagen etter at han møtte kjæresten sin og vil introdusere etter et par ukers bekjentskap. De snakket om å flytte sammen umiddelbart. Anbefaler deg å vente med å informere barnefaren til du er sikker på at dette er noe å satse på (vent da minimum 3-4 mnd) og vent videre med å introdusere til du er sikker på at dette ikke kun er en heftig forelskelse, men noe som virkelig funker og er verdt å gå videre med. Du vet aldri om det vil vare livet ut, men det er ikke verdt å trekke inn barna i starten mens ting uansett er skjørt. For min del er et godt vennskap med eksen ruinert da jeg rett og slett mistet respekten fullstendig for måten han velger å ture frem på kun for å tilfredsstille egen lykke i nuet. Det er flott at de voksne treffes og nyter fine dager sammen, men forstår ikke hvorfor barna på død og liv må blandes inn så alt for tidlig. Ikke bare mister jeg respekten for eksen, men jeg kan ikke forestille meg å skulle respektere det kvinnemennesket som er med å rushe denne prosessen så sinnsykt. Skulle gjerne vært gode venner med de begge, men nå har jeg altså null respekt igjen for eksen og merker at jeg neppe klarer å få respekt for hans nye partner. Fryktelig trist. Så rådet er å gi ting tid, først og fremst for barna, men også for andre involverte voksne som dere vinner på å opprettholde gode forhold til.

Anonymkode: 3f655...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte eksen det før den nye kjæresten min møtte barnet. Synes hun fortjener å høre det fra meg og ikke fra barnet på 3 år at «pappa hadde en venninne på besøk».

Anonymkode: 96fc8...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell far det når det føles naturlig.

barna kan møte han nye "tilfeldig".

om han og har barn kan dere møtes i parken / skisenter etc - så ser dere om barna går greit overens 

Anonymkode: b0982...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg informerte selv barnefaren etter noen måneder, men ventet et års tid med å introdusere barnet. Barnefaren informerte meg dagen etter at han møtte kjæresten sin og vil introdusere etter et par ukers bekjentskap. De snakket om å flytte sammen umiddelbart. Anbefaler deg å vente med å informere barnefaren til du er sikker på at dette er noe å satse på (vent da minimum 3-4 mnd) og vent videre med å introdusere til du er sikker på at dette ikke kun er en heftig forelskelse, men noe som virkelig funker og er verdt å gå videre med. Du vet aldri om det vil vare livet ut, men det er ikke verdt å trekke inn barna i starten mens ting uansett er skjørt. For min del er et godt vennskap med eksen ruinert da jeg rett og slett mistet respekten fullstendig for måten han velger å ture frem på kun for å tilfredsstille egen lykke i nuet. Det er flott at de voksne treffes og nyter fine dager sammen, men forstår ikke hvorfor barna på død og liv må blandes inn så alt for tidlig. Ikke bare mister jeg respekten for eksen, men jeg kan ikke forestille meg å skulle respektere det kvinnemennesket som er med å rushe denne prosessen så sinnsykt. Skulle gjerne vært gode venner med de begge, men nå har jeg altså null respekt igjen for eksen og merker at jeg neppe klarer å få respekt for hans nye partner. Fryktelig trist. Så rådet er å gi ting tid, først og fremst for barna, men også for andre involverte voksne som dere vinner på å opprettholde gode forhold til.

Anonymkode: 3f655...cb3

Det som er mest trist her er jo deg da, som ikke kan ha et godt forhold til bf og den nye samboeren bare pga hun traff barna tidlig! Jeg hadde forstått deg om han gjorde dette ofte, skiftet forhold og introduserte barna hver gang.... Jeg har selv vært der at jeg møtte en mann med barn, og traff barna hans etter 2mnd, det syntes jeg var lenge nok, å date en mann uten å treffe de vikigeste personene i hans liv som han snakket masse om, ville bare vært rart.. og en vil jo finne ut hvordan den personen er som en steforeldre og før en tar et steg videre, er den personen ikke så mye å satse på der, så blir valget lettere og gå et steg videre og avslutte forholdet... tviler på at barna blir så påvirket av dette at du trenger og være så bitter, ikke ta sorgene på forskudd !!

og det kan være et godt tegn på at mannen introduserte ny kjæreste tidlig, at han er veldig sikker i sitt valg, så bare stol på at han gjør riktig valg som en far!

Anonymkode: 8da70...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...