Gå til innhold

trenger kjærringråd - hår som ble orange etter bleking


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

håper noen har noe gode kjærringråd på lager ? kanskje farven automatisk blir bedre etter endel vasker ?

eller kan jeg bruke noe i håret som får vekk farven ?

alle gode råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du farge i håret fra før? Det virker sånn siden det ble orange nemlig...

Det eneste som funker helt er å farge det mørkere enn orange-fargen! (så vidt jeg vet :-? ) Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.....!!

Kjenner meg veldig godt igjen....

Før så pleide jeg har mørkt (enten rødt, brunt og sort) om vinteren og når sommeren kom så lysnet jeg det igjen!! Nå har jeg vel hatt lyst hår de siste 2 årene....

Mest fordi det var et prosjekt å få det lyst igjen sist!!!!!

Men det du kan gjøre er å lysne det enda engang (med noen dagers pause) og deretter bruke en glansvask/toning som er askeblond!!!

Anbefaler Casting da denne ikke sliter på håret....

Ellers så er hårproduktene til L'oreal veldig bra!!!!

Du kan jo også farge håret mørkere, da!!! Men det er viktig at du ikke bruker farge med røde fargepigmenter.....

Jeg skulle gjerne visst hvordan hårtype du har!!! Er det fint, så tåler det ikke så veldig mye og du må bruke mye lenger tid på å få det lyst..... Er hårstråene dine grovere, så vil det forkorte tiden da håret tåler mer!!!

Men mye her avhenger av hvilke produkter du bruker og!!! Husk å kure det ofte for å opprettholde fuktighetsbalansen........

Det aller lureste er å gå til frisøren og få fagkyndig hjelp!!!!

Ønksker deg lykke til!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til frisøren og kjøp en såkalt silver-shampo. Den er helt blå (ikke flasken altså) og skal få det lyse til å bli riktig/rett lyst. Jeg hadde litt gulskjær i mine striper, brukte den så ble stripene slik de skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg hadde litt gulskjær i mine striper, brukte den så ble stripene slik de skulle være.

Her er det snakk om at hun har orange hår da!!!!!!!!

Sjampoen gjør ikke håret lysere den trekker ut gule pigmenter fordi "silver" er kald nyanse og det skal nøytralisere det gule i håret......... Er det orange så må hun nok litt mer drastisk til verks!

jeg hadde rett og slett stripet hele håret....

Da får du et fargespill + at stripene er med på å lysne håret ganske brrrra..... GOD LUCK :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til siste gjest.

Beklager så meeeeeeget at jeg slengte ut et tips om hva hun kanskje kunne prøve......

Noen metoder er bedre enn andre. Det var bare et forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pusen:

Tenkte kanskje at det ville være litt surt å bruke en masse penger på en sjampo som ikke har noen effekt.......!

Men, det var ikke ment som noen kritikk til deg altså........ :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til neste gang håret skal blekes hjemme:

Da jeg gjorde det, så leste jeg i pakningen at man måtte sjekke resultatet før man skylte ut. Man måtte ikke få panikk hvis det ble oransje, for det betydde bare at blekingsmiddelet ikke hadde vært lenge nok i, så man måtte bare vente litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...