Gå til innhold

Hvordan få barnefar til å betale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg barnefar til å betale halve eller annen hver barnehageregning? Han sier han skal gjøre det, men det blir ikke gjort. 

Regningen kommer i mitt navn, ergo det er jeg som blir stående ansvarlig, og det går utover barnet om plassen blir sagt opp pga manglende betaling. 

Nå står jeg med to regninger som jeg må betale, fordi han ikke betalte den forrige. 

Vi har barnet annenhver uke, og ingen bidrag. 

 

Anonymkode: df501...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke nav tvangstrekke dette fra han?

Anonymkode: 2a77b...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsle ham om at han må betale slik dere har avtalt, hvis ikke må du be om barnebidrag fra ham. Da betaler han nok😉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får jeg barnefar til å betale halve eller annen hver barnehageregning? Han sier han skal gjøre det, men det blir ikke gjort. 

Regningen kommer i mitt navn, ergo det er jeg som blir stående ansvarlig, og det går utover barnet om plassen blir sagt opp pga manglende betaling. 

Nå står jeg med to regninger som jeg må betale, fordi han ikke betalte den forrige. 

Vi har barnet annenhver uke, og ingen bidrag. 

 

Anonymkode: df501...860

da hadde jeg krevd bidrag fra han, ta det via nav så slipper du usikkerhet og styr det medfølger 

Anonymkode: 7a4a4...8fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da hadde jeg krevd bidrag fra han, ta det via nav så slipper du usikkerhet og styr det medfølger 

Anonymkode: 7a4a4...8fc

Kan man kreve bidrag av hverandre ved 50% da?

Anonymkode: ac7bf...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med barnehagen og hør om de kan få til en løsning med enten annenhver måned eller å splitte fakturaen i to hver måned? Jeg jobber i SFO og i programmet mitt kan jeg splitte regningen sånn at foreldrene betaler en viss prosent hver. Kommer sikkert an på barnehagen osv, men verdt å sjekke! 

Ved inntektsforskjell kan det forøvrig være aktuelt med bidrag selv om man har 50-50....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du be barnehagen sende regningene til han i hans navn? Så kan du gi han penger for det du skal betale.

Anonymkode: 79d93...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitt med det samme i alle år selv (50/50). Eneste tipset jeg har er å ta en prat med han, og sette regningen i hans navn. Det må han nok samtykke til, du får nok ikke satt den i hans navn uten at han ordner det selv. Hvis han tjener mye mer enn deg kan du jo søke bidrag, men tjener dere ca det samme, så får du jo ikke det :( 

 

Anonymkode: 8a6e4...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man kreve bidrag av hverandre ved 50% da?

Anonymkode: ac7bf...170

Om den ene parten tjener mere så kan en det

Anonymkode: 7a4a4...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får jeg barnefar til å betale halve eller annen hver barnehageregning? Han sier han skal gjøre det, men det blir ikke gjort. 

Regningen kommer i mitt navn, ergo det er jeg som blir stående ansvarlig, og det går utover barnet om plassen blir sagt opp pga manglende betaling. 

Nå står jeg med to regninger som jeg må betale, fordi han ikke betalte den forrige. 

Vi har barnet annenhver uke, og ingen bidrag. 

 

Anonymkode: df501...860

Tjener han mer enn deg? I såfall kan du ha krav på bidrag alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra "Betaler du ikke det du skylder innen neste uke, drar jeg til nav og familievernkontoret. Enten ta ansvar for barnet ditt, og dine egne regninger - eller betal bidrag eller vurder om du er skikket til å være far på 50%. Om du ikke ønsker ansvar for ditt eget barn (og regninger det medfører), kan jeg ha barnet på fulltid om du ikke bryr deg om han/henne - så kan du betale barnebidrag"

Anonymkode: a54d0...0df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottar du stønad til barnetilsyn? I så fall dekker dette en del av utgiftene, men ikke alt. Når ingen av dere betaler bidrag og dere har 50/50 må dere dele på barnehageutgiftene. Dette bør han virkelig forstå. Hvis det utbetales stønad til barnetilsyn må dette selvsagt tas med i regnskapet.

Anonymkode: d7b56...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ulrikke skrev:

Snakk med barnehagen og hør om de kan få til en løsning med enten annenhver måned eller å splitte fakturaen i to hver måned? Jeg jobber i SFO og i programmet mitt kan jeg splitte regningen sånn at foreldrene betaler en viss prosent hver. Kommer sikkert an på barnehagen osv, men verdt å sjekke! 

Ved inntektsforskjell kan det forøvrig være aktuelt med bidrag selv om man har 50-50....

Barnehage har ingen verdens ting med betaling av barnehagefakturaer å gjøre. Det skulle tatt seg ut. 

Alt styres fra kommunen mht. betalinger. Med mindre bhg er privat, men også da har de egne regnskapsansvarlige. 

Å dele en bhg faktura nytter ikke. En står ansvarkig når foreldrene ikke bor sammen. 

Hvem får barnetrygden her?

Anonymkode: 16551...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehage har ingen verdens ting med betaling av barnehagefakturaer å gjøre. Det skulle tatt seg ut. 

Alt styres fra kommunen mht. betalinger. Med mindre bhg er privat, men også da har de egne regnskapsansvarlige. 

Å dele en bhg faktura nytter ikke. En står ansvarkig når foreldrene ikke bor sammen. 

Hvem får barnetrygden her?

Anonymkode: 16551...753

Barnehagen styrer ikke, men kan legge inn prosentvis betaling for foreldre. Kommer an på hvilke system de bruker, men i feks Bergen kommune kan styrer legge dette inn.

Anonymkode: 9824a...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...