Gå til innhold

flytte gutt ut av skoken 6 mnd for å studere selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

i midten av barnets 3. år på skolen flyttet vi til en annen kant av landet. nå vil jeg tilbake for å studere der et halvårig kurs som kun kan gjøres der. vi har familie og alt der. for så å tilbale hit vi bor eller "bli" der. (savnet er stort for meg som mor) livstilen min er der.. men.. er dette sosialt akseptert sånn sett for barnets del. han er i 4. klasse no. 

Anonymkode: c630f...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han vil jo da gå på sklen der han gikk før med venner og kjente lærere. 

Anonymkode: c630f...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boxee

Hva skal du studere i disse 6 mnd? Tipper det ikke er noe du får ordentlig kompetanse av ettersom det er så kortvarig? Personlig ville jeg absolutt ikke gjort det, selv om han kjenner folk på den skolen. Jeg mener barna fortjener stabilitet, og det å flytte skole så hyppig vil neppe være gunstig for barnet. Han har gått et år på ny skole som jeg forstår, og vil da være et halvt år borte. Mye kan skje på den tiden, og vennskapene han har etablert på den nye skolen vil garantert være svakere når han kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en god ide. Ungen din blir utrolig rotløs av å bli kastet rundt slik. Skal dere flytte, må det bli for resten av guttens skolegang.

Anonymkode: 97b46...695

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal flytte på det bli permanent, og ikke for kun 6 mnd. Gutten vil gå på skole med vennene sine og ha et stabilt og trygt liv, og det gir du han ikke ved å bytte skole to ganger i løpet av et halvt år (altså bytte frem og tilbake). Her må du sette barnet ditt først.

Anonymkode: 7ddb2...12e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei og atter nei!!!! Du har tatt valget med å flytte han derifra, nå må du holde på det du har bestemt og ikke vingle frem og tilbake. hvis du ikke har tenkt å bo der permanent er det ufattelig egoistisk. de vennskapene han eit har etablert på det nye stedet er veldig skjøre nå, ikke sikkert han får innpass igjen. For ikke å snakke om hva ustabilitet kan gjøre med barn. Jeg ville aldri ha gjort det mot barnet mitt. 

Anonymkode: 6d418...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness

Om dette kan føre til at Ts kan få en bedre betalt jobb(får inntrykk av at hun er alene), så ser jeg ikke problemet med å flytte 6 mnd. Det er 3 mnd lenger enn en sommerferie. Barnet vil ha nær familie og skape noen gode relasjoner til andre barn som kan være fine lekekamerater når de er på ferie der i fremtiden.

Om det kunne sikret meg og barnet mitt for en lang periode så hadde jeg fint gjort det samme for 6 små måneder. Barnet vil ikke lide noen nød av det på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ekstra utdanningen er med på å gjøre livet lettere for deg og barnet så gjør du det. 

Men du må på forhånd bestemme deg om dere flytter for godt eller ikke. Du kan ikke drive å flytte fram og tilbake flere ganger. 

Anonymkode: b1010...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsknene mine måtte gå på skole i en annen kant av landet i 2-3 mnd etter sommerferien før de begynte på den vanlige skolen sin. Der de gikk i 2-3 mnd fikk de noen fine vennskap for hver gang de dro tilbake på ferie (besteforeldre bor der). 

Jeg ville hørt med barnet. Kanskje ha en fest for klassekompisene før dere flytter, sørge for at ungen din holder kontakten og får sagt hade (midlertidig). Noen barn kan synes det er kult, mens andre kan synes det er katastrofe. Så spør barnet.

Anonymkode: d188b...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnet har mange gode venner der allerde. vi bodde der i mangen år og er der stadig på ferie. jeg er alene ja og har påbegynt en utdannelse med store jobbmuligheter. vi har kun bodd her i et år og fått et godt liv her også og gode relasjoner. så jeg er ikke bekjymret for omgangskrets. det som trigger savnet er at jeg flyttet hit for å stifte famile. så var han jeg da var ilag med etter 3 år utro etter (kanskje før også) jeg flyttet hit. vi bor her enda fordi batnet har gode relasjoner her. men der. vi bodde er all familie og andre venner. og livstil. vi er etablerte der. så 6 måneder ville nok ikke vært vanskelig der. og jeg tror klassen til barnet gledelig tar han i mot her etter 6 mnd. men jeg er litt redd de 6 månedene kan få meg til og villle bli der  da livet vårt på mange måter fortsatt er der. 

 

men uansett her eller der. eller siste del av denne utdannelsen der. og vil gi en lønnet jobb. jeg har gått snart 2 år ledig og er virkelig sliten og klar for stabil økonomi. 

Anonymkode: c630f...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
1 time siden, AnonymBruker skrev:

barnet har mange gode venner der allerde. vi bodde der i mangen år og er der stadig på ferie. jeg er alene ja og har påbegynt en utdannelse med store jobbmuligheter. vi har kun bodd her i et år og fått et godt liv her også og gode relasjoner. så jeg er ikke bekjymret for omgangskrets. det som trigger savnet er at jeg flyttet hit for å stifte famile. så var han jeg da var ilag med etter 3 år utro etter (kanskje før også) jeg flyttet hit. vi bor her enda fordi batnet har gode relasjoner her. men der. vi bodde er all familie og andre venner. og livstil. vi er etablerte der. så 6 måneder ville nok ikke vært vanskelig der. og jeg tror klassen til barnet gledelig tar han i mot her etter 6 mnd. men jeg er litt redd de 6 månedene kan få meg til og villle bli der  da livet vårt på mange måter fortsatt er der. 

 

men uansett her eller der. eller siste del av denne utdannelsen der. og vil gi en lønnet jobb. jeg har gått snart 2 år ledig og er virkelig sliten og klar for stabil økonomi. 

Anonymkode: c630f...515

Mulig dere blir mulig ikke. Barnet vil uansett trives begge steder virker det som. Tar utdannelsen og bestem deg underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...