Gå til innhold

Rosmerta venter på nummer en <3


Rosmerta

Anbefalte innlegg

Det er litt skummelt synes jeg når det blir helt stille i en dagbok etter UL.:sukk:

Regner med at det gikk bra og bare er andre mer spennende ting som skjer. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jo helt glemt å skrive her! Men på onsdag var vi på OUL, og vi skal få en jente 😊 Alt sto bra til med lille baby, men hun ville ha meg inn til en ekstra UL i midten av august, på grunn av min lave vekt (no shit Sherlock...) og for å sjekke morkakens plassering. Det med vekt er jo litt festlig, jeg var hos fastlegen tidlig i svangerskapet for å høre om akkurat det. Hun var ikke bekymret, hverken da eller på første svangerskapskontroll.

Men det var fantastisk stas å se den lille babyen i magen igjen! Helt magisk, rett og slett 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gjorde jeg mitt første innkjøp til baby! Kjøpte en pakke brukt med en del ullbodyer, strømpebukse og pysj. Jeg ELSKER Finn! Alt var i str 50/56, og hormonell som jeg er, ble jeg veldig rørt over hvor veldig smått alt er 😍

Ellers har det vært veldig deilig med langhelg og fint vær, og litt deilig å bare skulle jobbe tre dager denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 20+4, og har krysser milepælen Halvgått svangerskap! Det føles helt merkelig, og veldig stas.

I går dro jeg for første gang gravidkortet på toget, og ba en mann om å flytte seg (det er egne plasser reservert for gravide og eldre, så gikk etter en sånn). Tror nok jeg fortsetter med det 😁

Ellers er formen fin, og magen er nå godt synlig. Jeg føler meg heldig og er veldig takknemlig for å ha så lite plager i svangerskapet. Jeg har nå vært litt hoven og vond i en fot noen dager. Men det kan like gjerne være varmen eller noe annet, den foten er litt lei i utgangspunktet. Ellers begynner det å bli litt tungt å snu seg om natta, så jeg våkner ofte. Jeg er vant til å bare kunne «kaste» meg fort rundt, men gjør jeg det nå så strekker det i magen som henger litt igjen 😂 Det går seg nok til, jeg må bare venne meg til å snu meg litt saktere.

Ellers er det en ting som fascinerer meg litt. Mange kjente har sagt til meg at jeg må nyte tiden før jeg får barn (type tid for meg selv, sove lenge ++). Jeg går bare og venter på å få treffe den lille jenta vår jeg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 21+1, og nå er det liv i magen! Jeg har jo kjent noe jeg har lurt på om er spark en stund, men nå er det ikke tvil lenger. Jeg vet ikke med deres babyer i magen, men min har skikkelig fest når jeg har lagt meg. Veldig hyggelig selvfølgelig, men litt upraktisk når man helst vil sove...

Det som er ekstra hyggelig, er at mannen min for noen dager siden kjente sparkene for første gang (det har ikke vært mulig å kjenne på utsiden før). Jeg føler det knytter oss tettere sammen, alle tre 😍

Ellers er formen litt så som så. Varme netter begynner å ta litt på meg, siden jeg sover lite og dårlig. Så det kan være at jeg spør om å få hjemmekontor litt mer fremover. Vi får se!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er våken vugger du baby i magen når du beveger deg. Så når du legger deg for å sove våkner den gjerne til. :fnise: Veldig vanlig, og veldig upraktisk som du sier! Husker de dagene jeg var usikker på om jeg hadde kjent liv var jeg glad for det, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Tonio skrev:

Når du er våken vugger du baby i magen når du beveger deg. Så når du legger deg for å sove våkner den gjerne til. :fnise: Veldig vanlig, og veldig upraktisk som du sier! Husker de dagene jeg var usikker på om jeg hadde kjent liv var jeg glad for det, da. :)

Jeg har også lest det samme, høres ikke ulogisk ut 😊 Og det er jo bare bra det er liv inni der ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+1 i dag, og nå er det fest i magen dagen lang, kjennes det ut som! Det er vel bare bra at det er liv, men litt slitsomt til tider. Men stas er det, uansett :-) Tenk at det er et liv inni der som skal bli barnet vårt, DET er magisk det!

Formen er heldigvis fortsatt fin. Litt småvondter her og der, men absolutt overlevbart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 22+3, og mannen er borte på jobbreise. Jeg innser hvor avhengig jeg er av han, og går litt i stå når han er borte. Så ettermiddagen har blitt tilbragt på sofaen, men jeg tror jeg trengte å slappe av litt også.

Jeg kjenner at det blir tyngre å gå i trapper og slikt, og prøver å ta heis der det går for å avlaste kroppen litt. Det er ikke så mye å klage over ennå, men greit å være litt føre var. Jeg går jo turer i skogen for å prøve å holde meg litt i aktivitet. Heldigvis har jeg også en veldig forståelsesfull sjef som jeg vet at jeg kan få en del tilrettelagt hvis det skulle trengs.

Og så må vi snakke om hva gamle mennesker (damer) får seg til å si og gjøre. Hva får dem til å tro at det er greit å ta på magen min hele tiden? De aller fleste andre spør først... Her om dagen var vi i dåp. Da var det en i svigerfamilien min som BÅDE tok på magen min og snakket om alle familiehendelsene som skulle skje fremover. Så hun DÅP ganske intenst mens hun tok på magen min... Noen ganger er jeg et altfor høflig menneske som ikke sier krast i fra. Akk ja...

Og mens jeg skriver dette, sparker den lille jenta i magen masse ❤️ Jeg gleder meg sånn til å treffe henne i oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, i dag har jeg en sånn dag hvor jeg bare er sliten og lei. Magen begynner å bli litt i veien, jeg sover litt dårlig og, ja... Jeg har vært på jobb hele helgen, så forklaringen ligger nok der. Ganske sliten, og litt matt av folk. Ja ja, det går nok over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden nå! I dag er jeg 29+3, og har hatt ferie. Deilig å slappe av, men så sinnsykt varmt! Jeg har vært mye inne, for å si det sånn... Men men, det har vært deilig å bade og nyte varme også, tross alt.

Jeg begynner å kjenne at kroppen er tyngre og at det ikke er alt jeg kan gjøre like raskt lenger. Gå opp trapper prøver jeg å gjøre minst mulig (jeg blir så sliten av det), og løper ikke akkurat av gårde. Kroppen knirker litt nå og da, men stort sett går det greit heldigvis.

Jenta i magen holder stadig vekk fest om dagen, jeg tror hun vokser en del. På en måte kan jeg nesten ikke vente til oktober, men samtidig er det en del å ordne først, så det gir litt panikkfølelse av og til... Det ordner seg nok 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på deg. Hyggelig at du oppdaterte litt. :) 30 uker, altså! Helt utrolig. Nå kommer jeg til å skrive det mange har skrevet til meg, men det føles som om du fikk positiv test igår! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2.8.2018 den 18.09, Gakkepus skrev:

Jeg har tenkt på deg. Hyggelig at du oppdaterte litt. :) 30 uker, altså! Helt utrolig. Nå kommer jeg til å skrive det mange har skrevet til meg, men det føles som om du fikk positiv test igår! 

Så koselige ord! Jeg føler det nesten litt sånn selv, hehe 😊 På en måte har tiden gått veldig fort og veldig sakte på samme tid. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30+4 i dag. Jeg kjenner at jeg teller litt ned til svangerskapspermisjon, egentlig, samtidig som jeg har en del å gjøre før jeg kommer dit. Det ordner seg nok (eventuelt får noen andre ta over stafettpinnen med ting jeg ikke rekker...)!

Jeg sover stadig dårligere, og kjenner at det tar litt på kroppen å bære stadig tyngre. Jeg jobber foreløpig fullt, men helt ærlig får jeg se om det varer hele løpet ut. Det kan være at det blir litt redusering av jobb etterhvert, men jeg får se.

Neste uke skal jeg til en ekstra UL, og det preger meg nok en del ubevisst. Jeg er nok veldig spent. Sist lå morkaka lavt og foran, så jeg håper bare at det har gått seg til. Jeg vil helst unngå KS hvis jeg kan... I tillegg er jeg jo det at jeg veier litt lite før svangerskapet, så jeg håper bare at lille baby vokser som hun skal. Jeg har jo gått opp i vekt, så det e et godt tegn. Så vi får bare se og ta det som det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+4 i dag.

Ultralyden gikk heldigvis veldig fint. Morkaken ligger ikke lenger foran livmormunnen, så da er den bekymringen ute av verden.

Alt står også bra til med lillejenta, også. Alt av blodtilførsel, hjerteslag etc er helt supert, og hun vokser normalt. Litt under snittet, men helt innafor hva som regnes som normalt. Hun er også symmetrisk liten, så det ikke er noen ting å bekymre seg for der. Vi skal tilbake om en måneds tid for å sjekke igjen, men hønemorhjertet er betraktelig lettet.

Det nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.8.2018 den 12.29, Aryamili skrev:

Så fint at alt så bra ut! Betryggende å vite :) 

Nå nærmer det seg virkelig for deg!

Takk for hyggelige ord ❤️ Ja, alltid fint når alt står bra til!

Nærmer seg med stormskritt nå, hjælpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+1 i dag. I går var vi på svangerskapskontroll hos jordmor. Alt ser helt supert ut, det er alltid godt å høre. Det som også var litt gøy, var at hun tok seg tid til å vise både meg og mannen hvordan hun kjente hva som var hva inni magen. Så fikk mannen også prøve å kjenne ❤️ Nå er jeg ganske tynn i utgangspunktet, så man kjenner visst ganske tydelig både bevegelser og kroppen til lillejenta.

Ellers er jeg i den fasen hvor jeg sover dårlig og kroppen knirker litt. Men men. Foreløpig går det greit. Det er ikke så lenge igjen nå, veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+4, og jeg er veldig klar for en rolig helg. I går var jeg hjemme fra jobb, kroppen og formen var litt for sliten til å gjøre noe som helst. Så da satte jeg meg selv først, for å ikke slite meg ut i innspurten. Jeg føler meg veldig heldig som fortsatt kan jobbe fullt (med unntak av noen enkeltdager hvor jeg har vært borte), så noen ganger er det greit å bare ta en liten time-out.

Mannen er bortreist i helgen, så det er litt (les: veldig) stusselig uten han. Men jeg skal bruke den til å slappe av å kose meg, og rydde litt det jeg orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+6 i dag, og i dag dro jeg for å svømme litt. Det har deilig, men et ganske lite basseng med ganske mye barn som lekte. Jeg trodde svømmehallen var åpen, men den var stengt. Så derfor ble løsningen er badeland i stedet, derfor så mye liv. Men det gjorde ikke så mye sånn egentlig, jeg fikk rørt på meg og kost meg i vannet.

I går var jeg også på mitt livs første babyshower (ikke min egen, bare for å si det). Det var veldig hyggelig og ikke så mye glitter og ballonger som jeg trodde. Stor stas!

Og i dag kommer heldigvis mannen også hjem, det blir ubeskrivelig deilig ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...