Gå til innhold

Rosmerta venter på nummer en <3


Rosmerta

Anbefalte innlegg

I går var jeg i bursdagfeiring, og konkluderte med at tiden med mine "normale" bukser og skjørt definitivt er over. Tok på et skjørt som er høyt i livet fordi jeg tenkte at det ikke ville klemme på magen, men glemte at hele passformen på det skjørtet er veldig smalt... Kort fortalt klemte det skikkelig. Så nå er det også pakket bort :-P Men det ER koselig at magen vokser da! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 13+0. Enhver uke føles litt som en milepæl, faktisk :-) I morgen er det tid for første svangerskapskontroll, så det skjer ting. Nå føles det litt mer virkelig og at vi faktisk skal bli foreldre! Hurra!!:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært på første svangerskapskontroll i dag. Helt greit det, men jeg tror nok at jeg går til jordmor neste gang. Da tror jeg det blir litt mer tid til prat, i dag følte jeg det ble mest skjemautfylling. Alt så bra ut, så det er jo hyggelig :-)

Blodprøve var minst stas, de måtte stikke meg 5(!) ganger for å få ut noe blod. Heldigvis har jeg ikke sprøyteskrekk... Den siste nåla var også en barnenål, så da tok det ekstra lang tid å fylle opp reagensglassene. Veldig gøy når det er snakk om 5 stk. Syntes litt synd på meg selv etterpå, så da måtte jeg trøstespise litt godis 😁

Nå blir neste kontroll ordinær ultralyd på sykehuset, så det blir veldig spennende å se når timen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 15+4, snart 4 måneder på vei! Tiden går sakte, men samtidig veldig fort...

Nå har jeg fått noen topper jeg bestilte på nett, og jeg merker at det var deilig å ha litt mer plass til magen. Den er ikke veldig stor ennå, men stor nok til at den tar litt plass.

Akkurat i helgen var jeg litt utilpass og sliten. Det foregår mye i magen for tiden, uten at jeg har kjent noen sparking. Kanskje det kommer snart? ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rosmerta said:

I dag er jeg 15+4, snart 4 måneder på vei! Tiden går sakte, men samtidig veldig fort...

Nå har jeg fått noen topper jeg bestilte på nett, og jeg merker at det var deilig å ha litt mer plass til magen. Den er ikke veldig stor ennå, men stor nok til at den tar litt plass.

Akkurat i helgen var jeg litt utilpass og sliten. Det foregår mye i magen for tiden, uten at jeg har kjent noen sparking. Kanskje det kommer snart? ❤️

 Håper det kommer snart. Førsre bevegelse kjente jeg i uke 17+0. Nå har lille fest i magen på hver dag. Gjerne på kvelden. Etter hvert måltid osv. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

 Håper det kommer snart. Førsre bevegelse kjente jeg i uke 17+0. Nå har lille fest i magen på hver dag. Gjerne på kvelden. Etter hvert måltid osv. 😁

Ja, det blir veldig spennende å se når jeg kjenner det første gang 😊 Og fortsatt er det helt merkelig å tenke på at det bor et lite menneske inni meg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Rosmerta said:

Ja, det blir veldig spennende å se når jeg kjenner det første gang 😊 Og fortsatt er det helt merkelig å tenke på at det bor et lite menneske inni meg ❤️

Jeg syns det er merkelig selv, men nå som jeg kjenner liv føler jeg at det er mindre absurd enn hva det var til å begynne med 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gakkepus skrev:

Jeg syns det er merkelig selv, men nå som jeg kjenner liv føler jeg at det er mindre absurd enn hva det var til å begynne med 😎

Så bra å høre 😊 Jeg lurer av og til på om det er spark jeg kjenner, men jeg finner vel ut av det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kjenne spark så sent som uke 24 uten at det er farlig! Selv gikk jeg i rundt en uke i tvil om det var spark eller ikke, før på 17+4 da var jeg sikker! Det er helt magisk altså. :yvonne:
Du kjenner det nok snart nok, selv om det fort kan føles som en evighet når man venter på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+5, i dag kjente jeg noe som kjentes veeeldig ut som spark. Men er selvfølgelig ikke helt sikker. Kjenner meg i hjel om dagen, hehe! Ikke at jeg er bekymret eller noe, men det er så spennende!

Formen er den samme som før. Veldig trøtt, og kronisk sulten. Ellers går det egentlig veldig bra, må jeg si. Magen vokser også, det er stas ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.04.2018 at 6:15 PM, Rosmerta said:

15+5, i dag kjente jeg noe som kjentes veeeldig ut som spark. Men er selvfølgelig ikke helt sikker. Kjenner meg i hjel om dagen, hehe! Ikke at jeg er bekymret eller noe, men det er så spennende!

Formen er den samme som før. Veldig trøtt, og kronisk sulten. Ellers går det egentlig veldig bra, må jeg si. Magen vokser også, det er stas ❤️

Tiden flyr virkelig! :)  Jeg trodde andre trimester kom til å bli bedre, men dessverre nok er fortsatt veldig sliten, men samtidig har jeg litt mer energi. Det er nok veldig individuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gakkepus skrev:

Tiden flyr virkelig! :)  Jeg trodde andre trimester kom til å bli bedre, men dessverre nok er fortsatt veldig sliten, men samtidig har jeg litt mer energi. Det er nok veldig individuelt. 

Ja, nå er jeg i den perioden hvor jeg ikke husker nøyaktig hvor langt jeg er på vei. Men jeg gleder meg til å få såpass stor mage at jeg kan spørre folk om å flytte seg på toget (spesielt de som sitter på plassene for eldre og gravide) :-D Jeg synes det kjennes ut som at jeg har littegranne mer energi jeg også, så det er jo lov å håpe. Så har jeg funnet ut at det går an å få gjort ting etter jobb hvis jeg IKKE setter meg ned i sofaen og sovner... Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+6 i dag. Jeg begynner å kjenne at jeg har ørlite grann mer energi, noe som er godt. Mai er også fin sånn, med mye fri.

Magen vokser, og det er veldig stas ❤️ Det synes mannen min også, nå synes det stadig mer at det er en baby inni der!

Ellers må jeg jo le litt av hormonenes påvirkning på meg. Jeg er ikke den som er mest lettrørt ellers. Men i går så vi på heimebane, hvor det var en fødsel med. Tårene trillet 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+0 i dag, det går fremover! 😊Snart er det tid for OUL, det blir veldig koselig å se den lille igjen ❤️ I dag kom jeg også på at jeg måtte søke om fødeplass. Eller, jeg tror det da, så sendte skjema for sikkerhets skyld. I verste fall får det bli en dobbelregistrering.

I går kom en penkjole jeg har bestilt. Jeg er invitert i to bryllup og en barnedåp i løpet av mai/juni, så måtte nesten kjøpe en gravidkjole. Den var kjempefin! Og så følte jeg at den fremhevet magen, som jeg synes er ekstra stas. Nå er jeg kommet til det punktet at jeg liker å være gravid, men også gleder meg veldig til å bli kjent med baby etterhvert. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+1 i dag, og på vei til jentehelg med to venninner. Det blir kjempehyggelig! Vi ser hverandre ikke så ofte, så da er ekstra stas når vi samles 😊

Muligens er jeg mer sta enn fornuftig, men turen innebærer en stor fjellsekk. Jeg skal ikke gå lang tur, kun mellom tog og buss, men vi får se hva ryggen sier. Foreløpig hår det greit, i alle fall.

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 18+4, og nærmer meg med halvgått svangerskap. Hjælpes, begynne å planlegge litt snart kanskje? 😂

Formen er fortsatt bra, men jeg driver og sover litt dårlig for tiden. Magen driver og siger nedover når jeg sover på siden, så vurderer sånn sovesak til gravide. Så begynner det også å bli litt varmere, det kan også være en medvirkende årsak.

Om kort tid skal vi på OUL, og det blir så stas å se igjen lille knerten, OG forhåpentligvis få vite kjønn ❤️

I helgen var jeg også på shopping og kjøpte litt mer sommerlige mammaklær. Fant mye fint, selv om mannen min holdt på å få fnatt i butikken 😁 Men han var tapper, og plukket ut et antrekk han ville jeg skulle prøve, som var kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg 18+6, og i dag er dagen for OUL. Veldig spennende, og stas å få se lille baby igjen :hjerte: Det er også litt rart å tenke på at dette er siste gang vi får se lille knerten på UL hvis alt går bra med resten av svangerskapet. Neste gang vi ser baby blir ved fødsel kanskje... Stas, litt skremmende, og veldig stort. Magen strutter, jeg har mer energi igjen og det er sol og sommervær ute. Livet er topp!

Hormoner er også en morsom ting. Det skal ingenting til for å vippe meg av pinnen, hverken i retning lettrørt eller irritert. Heldigvis er det mest i retning glad og rørt, og verdens mest tålmodige mann er raus nok til å ikke bli sur når jeg blir irritert.

Nå nærmer jeg med stormskritt halvgått svangerskap, det er helt sprøtt å tenke på. Nå må vi snart begynne å bestemme oss for hva vi skal ha av utstyr, og handle inn. Jeg tror uansett ikke at det vil gå opp for meg at jeg skal bli mor før et par dager etter fødselen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
På 16.5.2018 den 10.04, Rosmerta skrev:

I dag er jeg 18+6, og i dag er dagen for OUL. Veldig spennende, og stas å få se lille baby igjen :hjerte: Det er også litt rart å tenke på at dette er siste gang vi får se lille knerten på UL hvis alt går bra med resten av svangerskapet. Neste gang vi ser baby blir ved fødsel kanskje... Stas, litt skremmende, og veldig stort. Magen strutter, jeg har mer energi igjen og det er sol og sommervær ute. Livet er topp!

Hormoner er også en morsom ting. Det skal ingenting til for å vippe meg av pinnen, hverken i retning lettrørt eller irritert. Heldigvis er det mest i retning glad og rørt, og verdens mest tålmodige mann er raus nok til å ikke bli sur når jeg blir irritert.

Nå nærmer jeg med stormskritt halvgått svangerskap, det er helt sprøtt å tenke på. Nå må vi snart begynne å bestemme oss for hva vi skal ha av utstyr, og handle inn. Jeg tror uansett ikke at det vil gå opp for meg at jeg skal bli mor før et par dager etter fødselen, hehe.

Hvordan gikk det?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...