Gå til innhold

Tesla og "lokal leveringskapasitet" ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Slarti skrev:

Jeg er i bransjen for transport av bil og kan si at det ikke er pris det er snakk om men tesla er utolmidige og vil ikke vente en uke eller 3 med å få bilene levert. 

Tesla er en liten forhandler som ikke blir prioritert. 

Møller og bertel o sten med flere leverer flere biler hver på en mnd en tesla på et år. 

Små kunder havner bak i køa og tesla vil ikke vente. Ergo dem leier det dem finner av kapasitet i Europa og leier det inn. 

Med de to store frakterne i Norge (axes og ATS) blir det levert flere 1000 biler til diverse forhandlere i Norge.

Tesla selger noen få tusen pr år men alle kommer samtidig. Det kan man ikke prioritere over dem som leverer jamt hele året. 

 

Så da høres det ut som det er en liten kjerne av sannhet i Teslas unnskyldninger likevel, selv om det er langt fra hele sannheten. Takk for info!  :)  

Anonymkode: f7ec2...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Atte HÆ? 

Hjelp! Noen andre! Er det jeg som er helt bak mål og ikke skjønner noe her, eller hva skjer? Jeg trenger en upartisk tolk! :frkk:

Anonymkode: f7ec2...726

Hva er egentlig problemet ditt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Slarti skrev:

Jeg er i bransjen for transport av bil og kan si at det ikke er pris det er snakk om men tesla er utolmidige og vil ikke vente en uke eller 3 med å få bilene levert. 

Tesla er en liten forhandler som ikke blir prioritert. 

Møller og bertel o sten med flere leverer flere biler hver på en mnd en tesla på et år. 

Små kunder havner bak i køa og tesla vil ikke vente. Ergo dem leier det dem finner av kapasitet i Europa og får dem til å kjøre for dem. Er faktisk ikke vare firma fra EU som kjører tesla. 

Med de to store frakterne i Norge (axes og ATS) blir det levert flere 1000 biler til diverse forhandlere i Norge pr mnd

Tesla selger noen få tusen pr år men alle kommer samtidig. Det kan man ikke prioritere over dem som leverer jamt hele året. 

 

Men Tesla kunne vel unngått dette hvis de i første omgang hadde valgt trafikksikre lastebiler med lavt utslipp? At Tesla, som skal være trafikksikkert og miljøvennlig, velger leverandører som er det stikk motsatte kan skade Tesla på sikt. Ikke særlig gjennomtenkt. Dersom Tesla hadde gått ut til de som venter på ny bil og sagt "vi ønsker å lever bil til dere så fort som bare det, men per nå har vi ingen leveringsmåter som lever opp til våre krav. Det vil resultere i x dagers forsinkelse. Vi beklager!" ville dette aldri vært noe problem, verken for Tesla eller andre trafikanter.

Anonymkode: 90b3f...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Tesla kunne vel unngått dette hvis de i første omgang hadde valgt trafikksikre lastebiler med lavt utslipp? At Tesla, som skal være trafikksikkert og miljøvennlig, velger leverandører som er det stikk motsatte kan skade Tesla på sikt. Ikke særlig gjennomtenkt. Dersom Tesla hadde gått ut til de som venter på ny bil og sagt "vi ønsker å lever bil til dere så fort som bare det, men per nå har vi ingen leveringsmåter som lever opp til våre krav. Det vil resultere i x dagers forsinkelse. Vi beklager!" ville dette aldri vært noe problem, verken for Tesla eller andre trafikanter.

Anonymkode: 90b3f...9cc

Jeg er helt enig med deg. Det er i alle fall slik jeg reagerer som kunde i de aller fleste tilfeller, en god forklaring på en forsinkelse er nesten like godt som levering til avtalt tid. Gi meg en god grunn (og gjerne en beklagelse) så er det over 90 % sannsynlighet for at jeg vil si "selvsagt, det skjønner jeg så godt, det går bra, jeg kan vente". 

Gi meg dårlige bortforklaringer, lat som ingenting eller (som her) sett andres liv og helse i fare for å levere, så er sannsynligheten over 90 % for at jeg vil bli en skikkelig misfornøyd kunde. 

Anonymkode: f7ec2...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...