Gå til innhold

Tann ut av kinnet til hamster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Klarer du ikke å se forskjell på daglig sjekk og helsesjekk? Virkelig? 

Anonymkode: a6260...807

Er du ikke klar over hvor fort sånt skjer på gnagere, virkelig?

Anonymkode: d6802...17d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke klar over hvor fort sånt skjer på gnagere, virkelig?

Anonymkode: d6802...17d

Den hadde gått sånn i 14 dager!! 

• Liker 4
Skrevet
På ‎25‎.‎03‎.‎2018 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Han er 13 år. Tar ut handterer sitt hver dag, koser med det. Gir mat og vann hver dag. Ordner med grønnsaker. Har lest en bok om hamster før han fikk hamster. Men han visste ikke noe om at dette ikke var normalt. Han har aldri hatt hamster før! Vi har nå sendt melding med bilde til en dyrelege vi kjenner å håper vi får time i morgen. Å om dere lurer så har det hamsteret alt hva han trenger og en flott eier som elsker hamsteret sitt!!!!!

Anonymkode: 422c8...e26

Det er flott at han elsker dyret sitt og tar vare på det, men han er fremdeles et barn, og du som mor må følge med uansett om det ikke er ditt dyr. Hvis han leste en bok om hamster før han fikk det, så burde han vite såpass at man skal ringe dyrlegen om man er bekymret/noe ser unormalt ut/ikke er som det skal være. DU skulle ha fulgt med i tillegg, og ringt dyrlegen, ikke skrive her inne. Det er dyrlegen du får hjelp av. Ring dem. Og du må følge med heretter, uansett hvor flink og stor han er med dyret. Du som er voksen burde visst bedre på forhånd av innkjøp av dyr..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, 2018_gjest skrev:

Det er flott at han elsker dyret sitt og tar vare på det, men han er fremdeles et barn, og du som mor må følge med uansett om det ikke er ditt dyr. Hvis han leste en bok om hamster før han fikk det, så burde han vite såpass at man skal ringe dyrlegen om man er bekymret/noe ser unormalt ut/ikke er som det skal være. DU skulle ha fulgt med i tillegg, og ringt dyrlegen, ikke skrive her inne. Det er dyrlegen du får hjelp av. Ring dem. Og du må følge med heretter, uansett hvor flink og stor han er med dyret. Du som er voksen burde visst bedre på forhånd av innkjøp av dyr..

Men nå har mor tatt tak, har vært hos veterinær, har fått ordnet det. Er det noe vits i å banke videre på da?

Anonymkode: dd6f0...8da

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har mor tatt tak, har vært hos veterinær, har fått ordnet det. Er det noe vits i å banke videre på da?

Takk🙏🏻

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk det er modig gjort av ts å i det hele tatt spørre om noe som helst når det kommer til dyr her inne.

Anonymkode: 2f01b...79c

Jeg kommer ikke til å spørre igjen dessverre. Men nå skal vi gjevnlig ta med hamsteret til dyrehospitalet for kontroll. Noen av de anonyme svarene her er faktisk jeg som har skrev. Noen som svarte med at Ts sutrer osv. Det var ikke jeg som skrev. Tar selvfølgelig kritikken jeg har fått. Jeg har lært noe av denne tråden, men mye trist lesning også. Jeg spurte jo, fordi det ikke står noe om dette i boken vi har(som jeg også har lest, om noen lurer). Dyrlegen sa at dette er et  vanlig problem blant gnagere fordi deres tenner gror hele hele livet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig mye pepper her. Og utrolig dyrt for en hamster. Våre hamstre levde i 3 år her. De trivdes tydligvis. Begge fikk kreftkuler som er vanlig for hamstre å få. 80% dør av kreft. Ikke bry deg om sure svar. Dere gjorde rett med gå til dyrelegen da, selv om hamstre lever i maks 4 år.

Anonymkode: f2c25...4e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unødvendig mye pepper her. Og utrolig dyrt for en hamster. Våre hamstre levde i 3 år her. De trivdes tydligvis. Begge fikk kreftkuler som er vanlig for hamstre å få. 80% dør av kreft. Ikke bry deg om sure svar. Dere gjorde rett med gå til dyrelegen da, selv om hamstre lever i maks 4 år.

Så det du sier er at det ikke er vits i å ta dem med til dyrlegen siden de «bare» lever i maks 4 år? 

• Liker 5
Skrevet

Altså. Hvordan skal folk tørre å spørre om råd når det blir lynsjestemning med én gang? Dere skremmer jo bort folk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk 🙏🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at det ikke er vits i å ta dem med til dyrlegen siden de «bare» lever i maks 4 år? 

Neida. Er den maks 1 år er det ok. Vår hamster fikk kul etter 3 år. Da gikk vi ikke til dyrlegen. 1 mnd senere døde den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Er den maks 1 år er det ok. Vår hamster fikk kul etter 3 år. Da gikk vi ikke til dyrlegen. 1 mnd senere døde den.

Så du sier at det er helt greit å la dem leve med både skader og sykdommer når de er over et år? Sånne som deg gjør meg kvalm! Det er da for faen meg ansvaret man tar på seg uansett om dyret er en hamster eller hest! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du sier at det er helt greit å la dem leve med både skader og sykdommer når de er over et år? Sånne som deg gjør meg kvalm! Det er da for faen meg ansvaret man tar på seg uansett om dyret er en hamster eller hest! 

Bli kvalm da. Kan skrive saklig om en er uenig. Jeg vet om hamstere som dør etter 3 mnd. Og andre lever i 3 år. Å bruke flere tusen kr på en hamster som er over 2 år er bortkastet penger om den får kreft. Er det tann som stikker ut så er det noe annet. De gjorde jo rett her trådstarter. De gikk til dyrlege og trakk tanna. Likevel får hun kjeft. Ikke bra. Trenger ikke hudflette folk selv om du sitter anonymt bak et tastatur!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli kvalm da. Kan skrive saklig om en er uenig. Jeg vet om hamstere som dør etter 3 mnd. Og andre lever i 3 år. Å bruke flere tusen kr på en hamster som er over 2 år er bortkastet penger om den får kreft. Er det tann som stikker ut så er det noe annet. De gjorde jo rett her trådstarter. De gikk til dyrlege og trakk tanna. Likevel får hun kjeft. Ikke bra. Trenger ikke hudflette folk selv om du sitter anonymt bak et tastatur!

Jo jeg hudfletter de som driter i et liv bare fordi det er lite. Bli så provosert du bare vil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/26/2018 at 10:21 AM, Silfen said:

Hvem faen har full kroppssjekk av dyr hver dag? 😂😂😂😂

Jeg gjør.

On 3/26/2018 at 12:04 PM, Silfen said:

Ja, full sjekk for kreft og alt mulig bør man ta hver dag. Alle dyr, fisker må opp av akvarier, taranteller må kiles på magen, helsjekk av alle dyr hver dag er heeeeelt normalt. 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Tar bare noen minutter å ta opp en hamster, sjekke klør, nese, tenner, rumpe og sjekke om det er kommet noen kuler i huden.
Jeg sjekker katten, hunden, slangen og skjeggagamen min daglig. Tar ikke lange tiden. Men det betyr ikke at jeg tar blodprøver og røntgen daglig :P 

Tar man på seg ansvaret ved å ha dyr, så får man stå for det. 

Anonymkode: 38567...515

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør.

Tar bare noen minutter å ta opp en hamster, sjekke klør, nese, tenner, rumpe og sjekke om det er kommet noen kuler i huden.
Jeg sjekker katten, hunden, slangen og skjeggagamen min daglig. Tar ikke lange tiden. Men det betyr ikke at jeg tar blodprøver og røntgen daglig :P 

Liker deg ☝🏼👏🏼

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg gjør.

Samme her. Er det så forjævlig å måtte ta på kjæledyret sitt liksom? Jeg koser med hunden min dagen lang jeg, potene får massasje og klør sjekkes, han elsker å bli klødd i ørene, og det tar meg 0,3 sekund å løfte på overleppa og sjekke tennene når han sitter ved siden av meg i sofaen. Men hvem faen gidder å ta på dyret sitt hver dag, liksom. Ikke Silfen i hvert fall.

Anonymkode: aa220...8db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2018 den 11.18, AnonymBruker skrev:

THIS  IS  KG!!!

(Tenk scenen i Spartafilmen:fnise:)

Anonymkode: 95eb1...c50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2018 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Kanskje dette er et tegn på at så små med så kort forventet levetid ikke bør holdes som kjæledyr. Er man ikke villig til å ta ordentlig vare på dyret hele dets levetid så burde man ikke ha det i hus. Et hamsterliv er ikke mindre verdt enn et katte- eller hundeliv.

Anonymkode: 67a32...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2018 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Noen av de anonyme svarene her er faktisk jeg som har skrev.  

Har du skrevet anonyme svar i tråden med annen bruker?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...