Gå til innhold

Tann ut av kinnet til hamster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke gått til veterinær før dette kom så lang???

Hvorfor er enkelte dyreeiere så tafatte???

Anonymkode: 59f77...6af

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud stakkars liten! Sjekker ikke dere voksne de dyrene som dere tar i hus?? 

Anonymkode: a6260...807

Enkelte bruker dyr som leketøy.

Anonymkode: 7e728...bf8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan koser man forresten med en hamster, løper ikke de bare av sted?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan koser man forresten med en hamster, løper ikke de bare av sted?

Mange hamstere er veldig håndtamme :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte bruker dyr som leketøy.

Fordi jeg oppdaget det i dag. Å min sønn trodde dette var normalt. Nei, det er ikke et kosedyr!!!!!! 

Anonymkode: 422c8...e26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg oppdaget det i dag. Å min sønn trodde dette var normalt. Nei, det er ikke et kosedyr!!!!!! 

Normalt? At tennene vokser ut igjennom kinnet? Han skjønte ikke at det er vondt å få hull i kinnet?

Dette er et godt eksempel på at barn ikke kan ha ansvar for dyr, selv om dere har lest en bok. 

Anonymkode: 4c0d8...a4b

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg TS!

Sønnen må være mindre begavet!! Men TS er ansvarlig  for mishandlingen ((!)av dette stakkars dyret! 

Anonymkode: 458fa...5c6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen til ts er mindre begavet? Ts er en mishandler? Dyret er et leketøy?

Jeg er enig at det er unødvendig og veldig dumt at hamsteren gikk med dette såpass lenge, jeg tipper ts har lært nå at dette kan skje. Har dere lagt merke til at ts skriver at hamsteren er 13 år, så de har nok hatt ham en stund? 

Dere burde ro dere litt ned, en ting er å tenke sitt, men svar bare på det dere blir spurt om. Skulle tatt seg ut om samfunnet ble slik som enkelte tråder på nettet kan bli, at folk absolutt må lire av seg sin mening. Gjør dere der fordi dere føler dere bedre, eller? Jeg forstår ikke. Hun har skjønt det nå, hun har tatt kontakt med dyrlegen, snakka med ungen, og passer på å ta med seg dyret rundt for å passe det. 

Anonymkode: ff9ae...11a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen til ts er mindre begavet? Ts er en mishandler? Dyret er et leketøy?

Jeg er enig at det er unødvendig og veldig dumt at hamsteren gikk med dette såpass lenge, jeg tipper ts har lært nå at dette kan skje. Har dere lagt merke til at ts skriver at hamsteren er 13 år, så de har nok hatt ham en stund? 

Dere burde ro dere litt ned, en ting er å tenke sitt, men svar bare på det dere blir spurt om. Skulle tatt seg ut om samfunnet ble slik som enkelte tråder på nettet kan bli, at folk absolutt må lire av seg sin mening. Gjør dere der fordi dere føler dere bedre, eller? Jeg forstår ikke. Hun har skjønt det nå, hun har tatt kontakt med dyrlegen, snakka med ungen, og passer på å ta med seg dyret rundt for å passe det. 

Anonymkode: ff9ae...11a

Sønnen til Ts er 13, ikke hamsteren. 

En hamster har ikke så lang levetid, 2 år er vel forventet levetid for en hamster. 

Siden Ts skriver at hun vasker buret hver femte dag og sønnen uttalte at hamsteren har hatt tanna ut av kinnet i 14 dager så burde Ts oppdaget det tidligere. En 13-åring burde også skjønt at det det er ikke normalt at ei tann vokser ut av kinnet. Hvis han virkelig har lest seg opp om hamstere så burde han også ha lest at tennene til en hamster ofte må slipes ned nettopp pga dette kan skje. 

Anonymkode: fb54a...907

• Liker 14
Gjest chisandra
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg TS!

Sønnen må være mindre begavet!! Men TS er ansvarlig  for mishandlingen ((!)av dette stakkars dyret! 

Anonymkode: 458fa...5c6

Noen ganger burde innlegg "ved en feil" fått synlig bruker et minutt eller to...

Skrevet

Hvem faen har full kroppssjekk av dyr hver dag? 😂😂😂😂

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, Silfen skrev:

Hvem faen har full kroppssjekk av dyr hver dag? 😂😂😂😂

Nå har det ikke akkurat skjedd over natta heller at tanna plutselig fyker gjennom kinnet til hamsteret ;) 

Skrevet
1 time siden, Gia_ skrev:

Nå har det ikke akkurat skjedd over natta heller at tanna plutselig fyker gjennom kinnet til hamsteret ;) 

Igjen: hvem driver full kroppssjekk på dyr hver dag? 

Gjelder ikke denne meningen deg? Da kan du også se bort fra den, for som du ser i tråden lenger oppe, så gjelder den noen. Du MÅ ikke kommentere ting som ikke er relevant for dine meninger, vet du. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Silfen said:

Gjelder ikke denne meningen deg? Da kan du også se bort fra den, for som du ser i tråden lenger oppe, så gjelder den noen. Du MÅ ikke kommentere ting som ikke er relevant for dine meninger, vet du. 

Alle som har kjæledyr forplikter seg til å se til dyret hver dag. Om man rett og slett ikke gidder å ta på seg ansvaret med å ha kontakt med dyret daglig, klapper/koser med det, og kjenner eller ser signaler som tilsier at dyret ikke er friskt så burde man straks gi fra seg dyret. Å gi ansvaret for et dyr til en som er under 16 år er ikke tillatt i Norge. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 69969...1bf

• Liker 14
Skrevet

Ja, full sjekk for kreft og alt mulig bør man ta hver dag. Alle dyr, fisker må opp av akvarier, taranteller må kiles på magen, helsjekk av alle dyr hver dag er heeeeelt normalt. 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Silfen skrev:

Ja, full sjekk for kreft og alt mulig bør man ta hver dag. Alle dyr, fisker må opp av akvarier, taranteller må kiles på magen, helsjekk av alle dyr hver dag er heeeeelt normalt. 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Klarer du ikke å se forskjell på daglig sjekk og helsesjekk? Virkelig? 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det et leketøy. Ansvarlige eiere følger med på helsetilstanden til dyret de eier.

Sønnen din trodde at det var normalt og da var det greit for deg? Snakker om å gå med skylapper. Noen skulle aldri kommet nær dyr

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er pokker ingen unnskyldning for deg at du oppdaget det i dag

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 25.3.2018 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen behov for å kose med hamsteret når det blir gjort av eieren. Jeg vasker buret hver 5 dag, å da har han hatt hamsteret med seg. Om jeg ikke hadde brydd meg om kjæledyret så ville jeg aldri spurt her. 

Hamsteret:fnise:

Anonymkode: 95eb1...c50

AnonymBruker
Skrevet

Hamster skal ikke ha salt- og gnagestein!

Anonymkode: 1250b...422

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, Silfen skrev:

Ja, fordi din kommentar var så saklig og hjelpsom mener du? 

Tar man på seg ansvaret for ett dyr som tåler håndtering i den grad hamsteret gjør (derfor kan du ikke dra opp tarantellaer og fisker) så sjekker man faktisk at tenner og øyner osv ser greit ut. Jeg sjekker hvertfall ofte tenner og klør på min hund fks, så vi finnes vi som sjekker ofte og regelmessig at alt er fint med dyra våre. Dessuten hadde jo gutten til TS sett at tanna hadde gått igjennom kinnet, bare unnlat å si noe.. ikke kjempe ansvarlig å la en mindreårig ha tydeligvis eneansvaret for daglig stell? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...