Gå til innhold

Tann ut av kinnet til hamster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle vaske buret til hamsteren til sønnen min så ser jeg en tann ut av kinnet. Sønnen min sier det har vært slik i 14 dager. Hva kan det været?

6F7DEEE2-55DC-4BF3-9A8E-E40EFA4AB51C.jpeg

Anonymkode: 422c8...e26

Videoannonse
Annonse
Gjest Senil
Skrevet

Må klippes av hos dyrlegen. Anbefaler alle med gnagere å følge med i munn deres da et tre skjer tenner vokser ut av munn. Går den igjennom kinnet så har jo hamsteren hatt det veldig vondt. 

Gnagere må ha nok å gnage på

AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være veldig smertefullt for hamsteren. Klarer den å spise? Jeg ville tatt den med til dyrlegen.

Anonymkode: 459d9...e72

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bør nok ta ham med til dyrlegen. Dette kan umulig være bra for det stakars dyret. 

Tennene til en hamster vokser livet ut og de må slipes ned. Dette skjer narturliv ved gnaging, men slik som dette kan skje. Da må nok vetrinæren slipe dem ned manuelt tror jeg 🤔 Føler jeg så noe lignende på tv-programmet Vetrinærene her "nettop". 

Anonymkode: 5949e...9c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Få dette ordna hos dyrlege, og gi ham noen greiner han kan tygge på. Google og les litt om hva gnagere kan og ikkr kan gnage på, greiner fra frukttrær er veldig populært. De har og sånn gnagestein på dyrebutikken.

Anonymkode: ff9ae...11a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva kan det være...? Tennene har blitt for lange. Dere må følge med. Stakkars lille må ha hatt og har det vondt. Du må ta den med til dyrlege..

Anonymkode: 894c5...fc9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars hamster 😢 du må ringe dyrlegen i morgen. Den har nok hatt det kjempevondt! 

Har den ikke gnagesten? 

Anonymkode: fb54a...907

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Noe som sitter fast i kinnposen? 

Kom dere til veterinær som har smådyrsklinikk. Og ta en snakk med sønnen din om at han må si ifra MED EN GANG når han oppdager ting som dette. Barn skal ikke ha ansvaret for dyr nettopp på grunn av situasjoner som dette.  I utgangspunktet er det DU som har ansvaret for dyret og helsa dens, om ingen av dere klarer det får dere selge hamsteren og andre dyr og kjøpe dere teddybjørner. 

Anonymkode: 69969...1bf

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke gått til veterinær før dette kom så lang???

Hvorfor er enkelte dyreeiere så tafatte???

Anonymkode: 59f77...6af

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars hamster 😢 du må ringe dyrlegen i morgen. Den har nok hatt det kjempevondt! 

Har den ikke gnagesten? 

Anonymkode: fb54a...907

Han har både salt sten og gnagepinne. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan det være...? Tennene har blitt for lange. Dere må følge med. Stakkars lille må ha hatt og har det vondt. Du må ta den med til dyrlege..

Anonymkode: 894c5...fc9

Skal ringe Dyrelege i moren. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Katta kom hjem en gang med et litt rart ansiktsuttrykk. Virket ellers uanfektet, men da jeg kikket nærmere så jeg at han hadde bitt gjennom overleppa med ene "hoggtannen". Brukte da en stekespade av tre som verktøy til å flippe opp leppa fra innsiden av tanna. Om det er omtrent det samme som har skjedd her så kan du kanskje prøve med feks en ispinne? Men ser dog ut til å være et litt vanskeligere tiltak når tanna stikker så langt gjennom, og såpass langt bak i munnhulen. Så helst la en kvalifisert person/veterinær se på det, og ja, 14 dager er uforsvarlig lang tid å la det skure. 

Anonymkode: 30d6e...59a

AnonymBruker
Skrevet

Herregud stakkars liten! Sjekker ikke dere voksne de dyrene som dere tar i hus?? 

Anonymkode: a6260...807

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud stakkars liten! Sjekker ikke dere voksne de dyrene som dere tar i hus?? 

Han er 13 år. Tar ut handterer sitt hver dag, koser med det. Gir mat og vann hver dag. Ordner med grønnsaker. Har lest en bok om hamster før han fikk hamster. Men han visste ikke noe om at dette ikke var normalt. Han har aldri hatt hamster før! Vi har nå sendt melding med bilde til en dyrelege vi kjenner å håper vi får time i morgen. Å om dere lurer så har det hamsteret alt hva han trenger og en flott eier som elsker hamsteret sitt!!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 13 år. Tar ut handterer sitt hver dag, koser med det. Gir mat og vann hver dag. Ordner med grønnsaker. Har lest en bok om hamster før han fikk hamster. Men han visste ikke noe om at dette ikke var normalt. Han har aldri hatt hamster før! Vi har nå sendt melding med bilde til en dyrelege vi kjenner å håper vi får time i morgen. Å om dere lurer så har det hamsteret alt hva han trenger og en flott eier som elsker hamsteret sitt!!!!!

Det er ikke barnet ditt vi reagerer på det er deg. Du lar et barn styre med dyret uten å følge med, det sier jo litt om deg.

Anonymkode: 5943e...121

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke barnet ditt vi reagerer på det er deg. Du lar et barn styre med dyret uten å følge med, det sier jo litt om deg.

Anonymkode: 5943e...121

Jeg har ingen behov for å kose med hamsteret når det blir gjort av eieren. Jeg vasker buret hver 5 dag, å da har han hatt hamsteret med seg. Om jeg ikke hadde brydd meg om kjæledyret så ville jeg aldri spurt her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen behov for å kose med hamsteret når det blir gjort av eieren. Jeg vasker buret hver 5 dag, å da har han hatt hamsteret med seg. Om jeg ikke hadde brydd meg om kjæledyret så ville jeg aldri spurt her. 

Du som voksen har hovedansvaret for dyret dersom ungen din er under 13 år. Det betyr at du SKAL gjøre daglig sjekk av dyret! Slappe folk! Skjerp dere 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser barnet er 13 år. Men uansett så er det jævlig slapt av dere som foreldre å ikke vite om dyret faktisk har det bra! 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for noen gode svar her. Venter fremdeles på svar fra dyrlegen. Noen enkle grep, at buret nå flyttes fra rom til stua og skal følge med hver dag. Vil også si at hamsteren er aktiv på kvelden/ natten. Spiser og drikker godt. Er fornøyd når han blir kost med å viser ikke noe ubehag. Vi håper alt går bra, for her har jo eieren forstått at dette ikke er normalt. Veldig lei og redd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din er ikke eier. Du er eier. Sønnen din er for ung til å kunne eie et dyr ifølge norsk lov. Det er det 16-årsgrense på. Det er din hamster, sønnen din kan kose med den og passe på, men du skal faktisk sjekke på hamsteret hver eneste dag, ellers kan du selge den. Å gi han ansvaret er uansvarlig og uetisk. Dette hadde hamsteren sluppet å lide med i 14(!!!) dager hvis du som eier, voksen og forelder hadde tatt deg av ditt ansvar. Sønnen din eier ikke en hamster, du eier en hamster. Han skal ikke ha ansvaret alene for dyret.  

Anonymkode: ff3f5...f02

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...