Gå til innhold

Folk er lite flinke å si ifra om man ikke kommer i bursdag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde invitert hele klassen på 25, 9 stk kom. Altså er det hele 16 stk som ikke sa ifra at de ikke kom. Greit nok at noen kanskje har tatt tidlig påskeferie, men ikke alle 16, og man kan uansett si ifra. Jeg skrev heller ikke 'si ifra om du kommer eller ikke', bare nr mitt- fordi jeg føler ikke at jeg må minne folk på å ha folkeskikk nok til å si ifra om de ikke kommer- det burde jo folk skjønne selv. Så mye unødvendig utgifter jeg hadde, kunne halvert det. Og ikke minst sluppet å dekke på til 25 stk. Er det ingen som har respekt for det å si ifra lenger? Greit man kan glemme i farta, men det får da være måte på. Vurderer å skrive et lite innlegg på klassens facebook side, hvor jeg ønsker å påpeke respekten for å si ifra hvis man ikke kommer. Er det innafor at jeg gjør det? 

Anonymkode: 513a2...50d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er innafor synes jeg.

Men: Det er godt mulig at ikke alle har sett den. Sendte du invitasjoner i sekken? I god tid? Nå får vi ikke lenger ukeplaner og annen info på papir, derfor sjekker jeg aldri sekken/postmappa lenger. Merker også at fler og fler sender invitasjon på epost i stedet eller i tillegg til på papir. Det kan kanskje være en idé. Min erfaring er at uansett så er det alltid en del som aldri svarer, spesielt folk fra utlandet (beklager, men slik er det...)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det synes jeg godt du kan gjøre, ts. Greit for folk å bli påminnet det som bør være vanlig høflighet og folkeskikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er innenfor å gi beskjed på klassens facebookside, ikke bare innenfor men du burde gjøre det, syns jeg! Det du skriver er et gjentagende problem som gjelder mange. Hørt utallige historier om de som har leid lokaler osv, så kommer det så få at festen hadde vært hyggeligere hjemme, enn i et glissent lokale. Og som du påpeker, så utrolig bortkastet ressurser på mat osv. Er også trist for bursdagsbarnet som har en forventning om at mange kommer. Kanskje invitasjon burde legges ut på klassens facebookside ved senere anledning, med lik om du kommer? Skriv et innlegg du, da får du kanskje oppklarende svar også, kanskje flere ikke har sett invitasjonen eller så. Forstår uansett din frustrasjon! :klem::hjerte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er innafor. Jeg purrer om jeg ikke har fått svar, rett og slett. Sender en hyggelig melding for å høre om de har fått invitasjonen og om barnet kommer. Lillebror feiret bursdag for to uker siden og da det var tre dager igjen hadde bare to av fjorten svart. Tror det må være ny rekord. Siden det var så mange som manglet la jeg ut melding på klassens Facebook-side og etterlyste svar og da svarte alle unntatt to og de to siste gadd jeg ikke purre på siden det ikke utgjorde noen forskjell. (Den ene kom. Den andre hørte jeg ingenting fra og kom heller ikke i bursdagen. Jeg får ikke veldig godt inntrykk av det må jeg innrømme.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner ikke hvorfor der er så vanskelig å å gi beskjed! Her og er det store klasser. Og blir store besøk. Store utgifter til godteposer,pådekking,kaker mar osv. Går søren ann å gi beskjed..samme med de som har allergier eller er vegetar, som ikke sender med mat eller noe og forventer vi skal huske om hvem av alle 25 som har det ene eller det andre..  eller gir beskjed kvelden i forveien når besøket er tidlig neste dag. Og alt er bakt..

Anonymkode: 95649...1c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er innafor! Når barnet her hadde bursdag så fikk jeg kun svar fra 2 av 7, da sendte jeg ei melding ekstra noen dager før for å spørre om barnet dems kom. Da fikk jeg svar fra alle, men det skal da være unødvendig å måtte purre på foreldre om barnet kommer eller ei..

Anonymkode: ecf57...6f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er skuffet, og ja det er innenfor og si noe om det på facebooksiden. Her er det mange som opplyser på facebooksiden at den og den har bursdag, da og da, hvilken gruppe som er invitert, feks alle guttene i 1B er invitert hos Lars søndag kl 13-15, invitasjon kommer til uka i sekken. Må nevne at til tross for dette, ser jeg mange må purre på svar. Helt enig at sånt burde vært unødvendig. At en og annen glemmer å gi beskjed er innenfor, man vet aldri hva som skjer i folks liv, men 16 stk som du nevner er langt i overkant. Skriv innlegg du!

Anonymkode: 5264c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er både uhøflig og dårlig gjort. Hvor vanskelig er det å si at man ikke kan komme? Har man mye å gjøre og et hektisk liv, så kan jeg skjønne det kan gå i glemmeboka. Dette gjelder ikke alle. Noen gir bare faen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde invitert hele klassen på 25, 9 stk kom. Altså er det hele 16 stk som ikke sa ifra at de ikke kom. Greit nok at noen kanskje har tatt tidlig påskeferie, men ikke alle 16, og man kan uansett si ifra. Jeg skrev heller ikke 'si ifra om du kommer eller ikke', bare nr mitt- fordi jeg føler ikke at jeg må minne folk på å ha folkeskikk nok til å si ifra om de ikke kommer- det burde jo folk skjønne selv. Så mye unødvendig utgifter jeg hadde, kunne halvert det. Og ikke minst sluppet å dekke på til 25 stk. Er det ingen som har respekt for det å si ifra lenger? Greit man kan glemme i farta, men det får da være måte på. Vurderer å skrive et lite innlegg på klassens facebook side, hvor jeg ønsker å påpeke respekten for å si ifra hvis man ikke kommer. Er det innafor at jeg gjør det? 

Anonymkode: 513a2...50d

Synes man bør takke for invitasjonen og si fra at en kommer. Ikke bare si fra dersom en ikke kommer. Det å ikke si fra i det hele tatt er bare helt utrolig frekt.

Anonymkode: a6070...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ja skjønner ikke hvorfor der er så vanskelig å å gi beskjed! 

Anonymkode: 95649...1c0

Det er nok ikke bevisst, men mange har et mildt ubehag ved tanken på å skal si nei til noen. Da er det lettere å overse dem, enn å svare. Så om de ikke får beskjed om at de vil svare, vil de ta det som et tegn på at man ikke trenger og unngår ubehaget ved å takke nei

Alltid skriv på slutten av meldingen: trenger svar innen dato

Anonymkode: 93642...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...