Gå til innhold

Er så lei pliktsex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest PeleWasShite
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen dumper hverandre her uten at man prøver forskjellige ting først  

Anonymkode: e97b4...d75

Du har ikke hengt nok på KG, har du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er vi igjen... Gjør det slutt ???

Eller er du for avhengig og bare en liten usikker jente som syter og klager på at partneren din har et behov for sex ? Ja, når man er i et forhold så forventer man at partneren har lyst. Hadde gjort det slutt ganske fort om han aldri ville eller det ikke var bra. 

Forhold er ikke noe for deg og du burde flytte for deg selv og gå i terapi. Du bare ødelegger for deg selv og finn deg heller en partner når du er klar igjen...

Anonymkode: 718d5...6e9

I et forhold så forventer man vel også det å være der for hverandre? I tøffe perioder? Hun er i en depresjon. Vanlig at lysten på sex blir borte under en depresjon. Er det helt urimelig at han støtter henne i denne perioden? Det hjelper ikke henne at hun føler hun må gi han sex....

Handler virkelig forhold kun om sex?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk at 0 sex er mer skadelig for forholdet enn pliktsex. Fake it til you make it er det noe som heter. Dette gjelder vel og merke hvis det er med en mann du er glad i.

Det er selvfølelig ikke ok å ha pliktsex, men hvis problemet er vedvarende og det kun er sexlysten som er borte og ikke følelsene for mannen så holder jeg en knapp på å fortsette sexlivet. Det er få ting som driver par mer fra hverandre enn mangel på sex og nærhet.
Jeg tror ikke man kan forvente at en voksen mann eller kvinne med normale sexlyst synes det er greit å holde hender og kun klemme hverandre eller på annen måte vise nærhet til partner uten et sexliv i tillegg. Og etter en stund så glir man bare mer og mer bort i fra hverandre.
 

Anonymkode: a89ca...f1a

Får håpe du eller partneren din aldri blir alvorlig syk..... 

Anonymkode: 98c08...c39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan tvinges til sex. Ingen kan forvente at partner skal stille opp uten at de selv har lyst.

MEN, man kan heller ikke forvente at partner skal leve i set sexløst forhold. Sex er for de aller fleste et av de største behovene i livet, og det store flertallet av oss opplever også sex som limet i forholdet. Helt naturlig at man i perioder må avsta fra seksuell kontakt pga sykdom, fødsel etc., men å forlange at partnere skal bli ved ens side resten av livet uten seksuell kontakt? Nei, det kan man ikke.

Jeg hadde ikke blitt i et slikt forhold, og jeg tviler strengt tatt for at veldig mange hadde blitt det (med mindre man er 90 år da....)...

Anonymkode: b86c4...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du opplever en del av det samme jeg sto i for et par år siden. For meg ble løsninga et år med sexolog, og det anbefaler jeg egentlig til alle som på en eller annen måte sliter med det seksuelle.

 

Jeg fikk streng beskjed av sexologen om å slutte helt å ha sex og droppe dårlig samvittighet, og ta det opp igjen når jeg faktisk selv hadde lyst. Samtidig fikk vi beskjed om å gjøre andre par-aktiviteter, som massasjer, i tillegg til dønn ærlig kommunikasjon. Dette for å bygge / opprettholde et godt forhold selv om det var stille på sex-delen. Jeg måtte lære å akseptere at dette var meg og slik jeg var (og egentlig også å bli glad i meg selv sånn, men det fikk jeg ikke helt til). Jeg klarte å akseptere det... og veldig sakte men sikkert snudde det, uten at jeg måtte tvinge meg selv til noe som helst :) Det tok 1-1,5 år, men med tanke på at min seksualitet hadde blitt sakte ødelagt over 7-8 år før dette, så syns jeg ikke det var så ille lang tid i den store sammenhengen.

 

Jeg fikk også tips om å fake til jeg vekket egen tenning. Det funka IKKE for meg, det dreiv meg bare lenger vekk. For meg funka det å fjerne ALT forventningspress, fra både meg selv og partner.

 

For de som lurer på åssen han hadde det i denne perioden: Det var nok veldig kjipt for ham, og jeg er lei for at han fikk så lite sex i den perioden. Men han valgte dette helt selv. Jeg var klar på at jeg ville forstå det om han ikke orka å bli værende med meg gjennom det, men selv om det iblant kom signaler på frustrasjon og tungsinn ("kommer det noen gang til å bli bedre?") var han helt fantastisk i å vise at han elsker MEG og vil ha MEG, ikke bare sexen vår. Jeg unner alle å finne slike partnere :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for råd, det er en veldig god idé, og vi prøvde dette en gang i fjor, men varte ikke veldig lenge før det ble glemt litt fra hans side, og da torde jeg ikke si veldig mye på det. Jeg vurderer å ta det opp igjen, for jeg ønsker ikke ha masse sex og det skal være ubehagelig.. 

Anonymkode: e97b4...d75

Du må ta det opp igjen!!! Han er nødt å respektere din situasjon, jeg har en syk man,og vi venter til han forhåpentligvis blir friskere,gått årevis uten.elsker han og han kan ikke noe for situasjonen, han er like lei seg som jeg.mwn er t forhold er mye mer enn sex,og alle kan havne i slike situasjoner,lykke til og be han respektere situasjonen din.💜

Anonymkode: 23586...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ta det opp igjen!!! Han er nødt å respektere din situasjon, jeg har en syk man,og vi venter til han forhåpentligvis blir friskere,gått årevis uten.elsker han og han kan ikke noe for situasjonen, han er like lei seg som jeg.mwn er t forhold er mye mer enn sex,og alle kan havne i slike situasjoner,lykke til og be han respektere situasjonen din.💜

Anonymkode: 23586...ce8

Og du skal ikke gjøre bj på han om det ikke føles naturlig for deg.

Anonymkode: 23586...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 1.07, AnonymBruker skrev:

Her er vi igjen... Gjør det slutt ???

Eller er du for avhengig og bare en liten usikker jente som syter og klager på at partneren din har et behov for sex ? Ja, når man er i et forhold så forventer man at partneren har lyst. Hadde gjort det slutt ganske fort om han aldri ville eller det ikke var bra. 

Forhold er ikke noe for deg og du burde flytte for deg selv og gå i terapi. Du bare ødelegger for deg selv og finn deg heller en partner når du er klar igjen...

Anonymkode: 718d5...6e9

Tullesvar!!! 

Anonymkode: 23586...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tullesvar!!! 

Anonymkode: 23586...ce8

Man kan ikke bare gå når sykdom rammer,de som elsker hverandre holder ilag. 

Anonymkode: 23586...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...