Gå til innhold

Juni15 venter baby - ICSI


Juni15

Anbefalte innlegg

Dag 25 på Synarela, dag 7 på Puregon:

Totalt 16 eggposer var synlig på kontroll i dag, en av de var 9mm og resten mindre. Øker dosen fra 125ie til 200ie frem til fredag, hvor det blir ny kontroll. Legen vi møtte i dag var av det mer hyggelige slaget, og forklarte mens hun viste på ultralydskjermen. Fortsatt ikke merket noe mer til bivirkninger bortsett fra kvalmen som jeg kjente på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi, 16 eggposer er jo bra. Så spennende. Kontrollen på fredag blir enda mer spennende igjen da, tipper du da får vite når du skal ha uttak :) 

Liker når leger tar seg litt ekstra tid med å forklare mens de holder på, man har jo gjerne lyst til å forstå hva som skjer med kroppen underveis i prosessen. Det gjør jo at det blir litt mer gøy og ikke minst mer forståelig på hver kontroll også!

Bare sånn til info så har ikke jeg merket noe særlig til bivirkninger, verken på sprayen eller Puregonen. Digg å slippe det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Oioi, 16 eggposer er jo bra. Så spennende. Kontrollen på fredag blir enda mer spennende igjen da, tipper du da får vite når du skal ha uttak :) 

Liker når leger tar seg litt ekstra tid med å forklare mens de holder på, man har jo gjerne lyst til å forstå hva som skjer med kroppen underveis i prosessen. Det gjør jo at det blir litt mer gøy og ikke minst mer forståelig på hver kontroll også!

Bare sånn til info så har ikke jeg merket noe særlig til bivirkninger, verken på sprayen eller Puregonen. Digg å slippe det :) 

Ja, kontrollen blir kjempe spennende. Håper på å få beskjed da,

Helt enig med deg at det er fint når de tar seg tid til å fortelle. En av (få) tingene som er positivt med assistert befruktning er at man lærer ekstremt mye om hvordan kroppen fungerer og hvordan hele prosessen er. 

Glad for å høre at det ikke bare er jeg som har lite bivirkninger. Håper på at det fortsetter i et eventuelt svangerskap. Du har jo ikke merket så mye til nå, ikke sant?! Selv om jeg gjerne ønsker noen enkle plager, bare for å kjenne at man er gravid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juni15 skrev:

Ja, kontrollen blir kjempe spennende. Håper på å få beskjed da,

Helt enig med deg at det er fint når de tar seg tid til å fortelle. En av (få) tingene som er positivt med assistert befruktning er at man lærer ekstremt mye om hvordan kroppen fungerer og hvordan hele prosessen er. 

Glad for å høre at det ikke bare er jeg som har lite bivirkninger. Håper på at det fortsetter i et eventuelt svangerskap. Du har jo ikke merket så mye til nå, ikke sant?! Selv om jeg gjerne ønsker noen enkle plager, bare for å kjenne at man er gravid :) 

Janei, jeg har vært i overraskende fin form, ja, faktisk sånn at jeg ble bekymret. Er fortsatt i fin form, men begynner å kjenne det litt i korsryggen og i bekkenet, så etter å ha lest litt om det så er jeg er redd det er tidlige sympromer på bekkenløsning (trodde det var noe man fikk rett før termin nærmest jeg) 🙈 MEN, jeg klager ikke, jeg tar alt av symptomer og smerter så lenge det her går bra 😊

Så ja, ikke bli bekymret etter innsett eller etter positiv test på at du er i fin form. Det behøver ikke være noe galt i det heldigvis 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 28 på Synarela, dag 10 på Puregon:

Kontroll nr 2 gjennomført. Flere eggposer på 16mm, i tillegg flere på 11-13. Blodprøven viste også at jeg har respondert bedre nå. De ville egentlig gjort uttak på tirsdag, men siden det er 1. mai (som sykepleieren sa de holdt åpent da vi var på sprøyteopplæring egentlig) har de visst stengt. Derfor blir det uttak onsdag, bedre en dag senere enn tidligere sa de. Så mandag kveld blir det eggløsningssprøyte, uttak onsdag morgen og innsett fredag. Synes dette har gått veldig raskt, men er spent på hvor raskt de to rugeukene vil gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 31 på Synarela, Otrivelle-dag:

I går tok jeg siste Puregon-sprøyta, 150ie var siste dosen. Tenk at jeg har brukt nesesprayen i 31 dager nå, en hel måned. I morgen er altså første medisinfrie dag siden slutten av mars. Synes det har gått veldig fint med medisinene, med lite bivirkninger og enkelt å både huske og sette. Så blir rart å ikke skulle ta det i morgen. Bare å komm seg igjennom morgendagen, og så er det egguttak på onsdag.

I dag har jeg vært øm i begge sider, lurer på om det er eggstokkene som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, her var du. Så spennende med uttak i morgen, skal krysse fingrene for deg🤞 Som chickenwings85 skriver over her må du ikke bli redd om du ikke kjenner noe på kroppen. Første forsøk som endte negativt, var veldig lik rugetiden som dette andre forsøket. Eneste som har utpekt seg nå er at jeg hadde litt stikking i livmor rundt de tider det fester seg. Etter dette har jeg vært litt trøttere og kaldere. Frem med ullsokker igjen ja. Blir spennende å følge resten av reisen din🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tuppelene skrev:

Hihi, her var du. Så spennende med uttak i morgen, skal krysse fingrene for deg🤞 Som chickenwings85 skriver over her må du ikke bli redd om du ikke kjenner noe på kroppen. Første forsøk som endte negativt, var veldig lik rugetiden som dette andre forsøket. Eneste som har utpekt seg nå er at jeg hadde litt stikking i livmor rundt de tider det fester seg. Etter dette har jeg vært litt trøttere og kaldere. Frem med ullsokker igjen ja. Blir spennende å følge resten av reisen din🤞😊

Tusen takk for at du vil følge :) Veldig spent på morgendagen. Synes denne perioden har gått overraskende bra både fysisk og psykisk, måtte tiden videre gjøre det samme 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massemasse lykke til med uttak i morgen! Jeg krysser virkelig fingrene for deg ❤️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Massemasse lykke til med uttak i morgen! Jeg krysser virkelig fingrene for deg ❤️😊

Tusen takk, håper virkelig at alt går bra og at vi får ut fine egg 😍 de sa også på fredag at de ikke har bestemt seg for om de vil gjøre IVF eller ICSI, så blir spennende å høre hvordan kvaliteten til samboeren er i morgen 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguthentingsdag:

14 egg er nå sugd ut av meg 🙌🏻 Kjente at pillene jeg hadde tatt begynte å virke rett før vi ble ropt inn, rommet begynte å spinne og det ble vanskelig å stå rolig oppreist. Ganske ubehagelig å få lokalbedøvelsen, mens egguthentingen fra høyre eggstokk var nesten uten ubehag. Venstre eggstokk derimot, som visstnok var vendt litt bakover, var ganske ubehagelig. Der er også i venstre side jeg merker ubehag nå i ettertid. Ekstremt glad for at samboer har fått fri fra jobb i dag, så jeg slapp å at toget hjem. Blir spennende å høre hvor mange egg som er befruktet når de ringer i morgen 😊

Endret av Juni15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført uttak. Du sitter sikkert igjen med en hel haug av følelser i dag, men jeg tipper at du både er sliten, lettet og spent på veien videre. 

Angående smerter under selve uttaket har jeg både hatt gode og dårlige opplevelser. Første gangen jeg hadde uttak fikk jeg altfor lite smertestillende, noe som gjorde at det var på grensa til uutholdelig å ligge i stolen. Det var like før jeg måtte avbryte hele uttaket. Uttakene etter det har jeg bare sørget for å få nok smertestillende, og så lenge man sier i fra så får man det. 

Men godt at det er unnagjort for deg, og fint at samboer var sammen med deg. Du må sørge for at han varter deg opp og gir deg omsorg resten av dagen også, det fortjener du nå :) 

14 egg ut er jo et supert antall! Blir spennende å høre om hvor mange som er befruktet i morgen og hvor mange som fortsatt henger med på fredag. For, dere satser på å sette inn 3dagers egg? Eller er tanken å dyrke det til å bli blastocyst? 

Håper du har det bra i dag og at du klarer å slappe av :) God klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 14 egg er kjempe bra😊 Nå krysser vi fingrene for mange befruktede i morgen. I hvert fall gull egget! Den telefonen er så spennende. Håper du får slappet av i dag, og ikke minst blir vartet opp litt ekstra😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Gratulerer med vel gjennomført uttak. Du sitter sikkert igjen med en hel haug av følelser i dag, men jeg tipper at du både er sliten, lettet og spent på veien videre. 

Angående smerter under selve uttaket har jeg både hatt gode og dårlige opplevelser. Første gangen jeg hadde uttak fikk jeg altfor lite smertestillende, noe som gjorde at det var på grensa til uutholdelig å ligge i stolen. Det var like før jeg måtte avbryte hele uttaket. Uttakene etter det har jeg bare sørget for å få nok smertestillende, og så lenge man sier i fra så får man det. 

Men godt at det er unnagjort for deg, og fint at samboer var sammen med deg. Du må sørge for at han varter deg opp og gir deg omsorg resten av dagen også, det fortjener du nå :) 

14 egg ut er jo et supert antall! Blir spennende å høre om hvor mange som er befruktet i morgen og hvor mange som fortsatt henger med på fredag. For, dere satser på å sette inn 3dagers egg? Eller er tanken å dyrke det til å bli blastocyst? 

Håper du har det bra i dag og at du klarer å slappe av :) God klem til deg!

 

1 time siden, tuppelene skrev:

Wow, 14 egg er kjempe bra😊 Nå krysser vi fingrene for mange befruktede i morgen. I hvert fall gull egget! Den telefonen er så spennende. Håper du får slappet av i dag, og ikke minst blir vartet opp litt ekstra😉 

Tusen takk :) Veldig fornøyd med antallet, selv om jeg vet at kvaliteten er det viktigste.

Smertene har heldigvis gitt seg, tror generelt at jeg har en relativt høy smerteterskel og tåler ganske mye psykisk. Så dette har vi fikset bra 👊🏻

Ja, innsett på fredag. Spurte på fredag da jeg var til siste kontrollen, og legen var veldig klar på at det skulle bli 3 dagers egg. Selv om jeg mener jeg har hørt her inne at Riksen har begynt å dyrke noen til blasto. Vi får se hvis dette forsøket går dårlig, om vi ber om lengre dyrking neste gang. Men dette skal vi få til på første forsøk 🤞🏻 (Må jo ha trua)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Juni15 skrev:

Tusen takk :) Veldig fornøyd med antallet, selv om jeg vet at kvaliteten er det viktigste.

Smertene har heldigvis gitt seg, tror generelt at jeg har en relativt høy smerteterskel og tåler ganske mye psykisk. Så dette har vi fikset bra 👊🏻

Ja, innsett på fredag. Spurte på fredag da jeg var til siste kontrollen, og legen var veldig klar på at det skulle bli 3 dagers egg. Selv om jeg mener jeg har hørt her inne at Riksen har begynt å dyrke noen til blasto. Vi får se hvis dette forsøket går dårlig, om vi ber om lengre dyrking neste gang. Men dette skal vi få til på første forsøk 🤞🏻 (Må jo ha trua)

Siste forsøket mitt nå dyrket de til blasto. Trodde de kun gjorde det på de som skulle fryses ned, dersom antallet befruktede egg var høyt nok, så ble litt overrasket. Sykepleieren fortalte mens vi ventet på at bedøvelsen skulle virke at jeg ville få telefon om befruktning dagen etter, og at det ville bli innsett fredag eller mandag. Hadde også uttak på en onsdag. Veldig glad de prøvde noe nytt denne gangen, siden det ikke gikk sist. 

Trua må man alltid ha🙏🏻 Mange får det til på første forsøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo:

Så ringte Riksen. Av de 14 eggene som ble hentet ut i går, var 11 egg modne. Alle ble forsøkt befruktet med ICSI, og 4 vellykkede befruktninger. Kjente et snev av skuffelse da hun sa «bare» fire ble befruktet, men igjen handler det jo om kvalitet fremfor kvantitet. Ringte samboeren for å fortelle, og han svarte «Jammen det er vel bra vel?». Jeg kunne ikke si annet enn ja, selv om jeg er livredd at ingen skal dele seg riktig frem til i morgen.

Ellers er formen ganske grei, med unntak av at jeg kjenner meg litt forstoppet. Regner med det er medisinene sin fortjeneste, så i dag skal jeg gjøre alt jeg kan for å få åpnet litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Juni15 skrev:

1 dpo:

Så ringte Riksen. Av de 14 eggene som ble hentet ut i går, var 11 egg modne. Alle ble forsøkt befruktet med ICSI, og 4 vellykkede befruktninger. Kjente et snev av skuffelse da hun sa «bare» fire ble befruktet, men igjen handler det jo om kvalitet fremfor kvantitet. Ringte samboeren for å fortelle, og han svarte «Jammen det er vel bra vel?». Jeg kunne ikke si annet enn ja, selv om jeg er livredd at ingen skal dele seg riktig frem til i morgen.

Ellers er formen ganske grei, med unntak av at jeg kjenner meg litt forstoppet. Regner med det er medisinene sin fortjeneste, så i dag skal jeg gjøre alt jeg kan for å få åpnet litt opp.

Jamen fire befruktede egg holder i massevis det. Et av de må være et gullegg! 😍 Blir uansett spennende i morgen, men jeg er sikker på at det kommert til å være et supert egg som blir satt inn i morgen 😊

Forstoppet ja! Kjenner meg igjen. Etter uttak blir jeg ordentlig oppblåst og stinn i magen, sist var det så ille at jeg ikke klarte å stå oppreist! Prøv å få i deg masse fiber og gjerne noen svisker, evt da deg en tur på apoteket 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Jamen fire befruktede egg holder i massevis det. Et av de må være et gullegg! 😍 Blir uansett spennende i morgen, men jeg er sikker på at det kommert til å være et supert egg som blir satt inn i morgen 😊

Forstoppet ja! Kjenner meg igjen. Etter uttak blir jeg ordentlig oppblåst og stinn i magen, sist var det så ille at jeg ikke klarte å stå oppreist! Prøv å få i deg masse fiber og gjerne noen svisker, evt da deg en tur på apoteket 😊

Ja, ett av eggene er nok gullegget 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Juni15 skrev:

Ja, ett av eggene er nok gullegget 🤞🏻

Det har jeg trua på også🙏🏻💛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dpo, innsettingsdag:

Hurra, alle fire eggene har overlevd! :nordvesta:Ett fint egg ble satt inn i dag, og de tre andre ble fryst ned i 2 strå. Så nå er neste milepæl 16. mai, som er testdag. Har planer om å ikke teste meg før den dagen, eventuelt dagen før. Dermed blir grunnlovsdagen enten megabra eller megakjip i år. Vi har sørget for å ikke legge noen planer med andre, så håper på finvær så vi kan ta oss en fjelltur.

Nå er det bare å leve som gravid til det motsatte er bevist. I morgen er det 60-årslag, så får testet meg på det alkoholfrie (høres ut som den alkisen, som jeg ikke er, men sjeldent jeg takker nei til ett glass vin). Heldigvis vet de nærmeste om oss, så satser på å slippe å måtte (bort)forklare noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...