Gå til innhold

Juni15 venter baby - ICSI


Juni15

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Juni15 skrev:

Ja, det er nok helt klart at det psykiske er det aller tyngste i en eventuell slik situasjon. Det er vanskelig å se for seg hvordan man reagerer og føler ved noe slikt, så man kan nok ikke være helt forberedt. Takk for erfaringer og tanker, her er vi nødt til å gjøre en vurdering 😊

Lykke til ❤️😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2: Vi snakket litt om NIPT-testen i går, men bestemte oss for å ikke ta den. Risikoen er liten for at det er noe feil, og valget vi eventuelt måtte tatt hadde vært vanskelig. Men jeg har veldig lyst til å få gjennomført en ekstra UL i uke 13, så håper vi finner noe som ikke er sommerstengt i den perioden.

Ellers møter jeg trøttheten hver dag kl 14, og jeg har flere dager sloknet på senga etter jobb. Snakket med sjefen min (som snart ikke lenger er sjefen min :( ) for noen dager siden, og han sa jeg bare måtte gå hjem tidlig de dagene jeg hadde tid og behov til det uten å tenke på avspasering, og ta hjemmekontor noen dager som jeg føler for det. Godt å ha noen som virkelig lar meg tilpasse.

Vondten er også der fortsatt, nå kjenner jeg den gjennom hele dagen, men verst på kvelden. I går var det faktisk ikke så ille på kvelden, men ellers har det vært flere dager jeg har hatt problemer med å gå om kvelden den siste uken.

Varmen er heller ikke med på å gjøre ting tyngre, ett kokende hus stjeler all min energi for å gjøre noe på ettermiddagen. Så i får tok vi med oss bikkja, fiskestang og hengekøye til et vann i nærheten. Det var veldig forfriskende, og kommer nok til å gjentas fremover når sola steker. Kjenner jeg ikke gleder meg supermasse til en uke i syden i juli 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også diskutert NIPT-testen og kommet frem til det samme. Vi tror ikke vi vil klare å velge å ta bort, og da er det best og ikke vite på en måte.. Åh sjefen din høres helt fantastisk ut altså, håper neste sjef er like fin da! 🤞 Jeg har en sjef som egentlig er veldig fin, men innimellom spesielt om hun er stresset eller sur (som hun har vært mye av i det siste) så er hun rett å slett litt ukoselig. Men jeg har blitt god i denne IVF prosessen med å koble ut og ikke la meg stresse over "fille-ting" så da er det ikke helt jævlig å være på jobb liksom😉

I dag vurderer jeg faktisk om jeg skal kjøpe meg et lite basseng å ha på terrassen. Blir jo ikke akkurat brun av å ligge inne med aircondition på😅 men ute er det altfor varmt å være, hvis det ikke er skygge da.. Skjønner du ikke gleder deg kjempe masse til syden, men det blir nok godt å slappe av og plaske rundt i vannet tenker jeg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tuppelene skrev:

Vi har også diskutert NIPT-testen og kommet frem til det samme. Vi tror ikke vi vil klare å velge å ta bort, og da er det best og ikke vite på en måte.. Åh sjefen din høres helt fantastisk ut altså, håper neste sjef er like fin da! 🤞 Jeg har en sjef som egentlig er veldig fin, men innimellom spesielt om hun er stresset eller sur (som hun har vært mye av i det siste) så er hun rett å slett litt ukoselig. Men jeg har blitt god i denne IVF prosessen med å koble ut og ikke la meg stresse over "fille-ting" så da er det ikke helt jævlig å være på jobb liksom😉

I dag vurderer jeg faktisk om jeg skal kjøpe meg et lite basseng å ha på terrassen. Blir jo ikke akkurat brun av å ligge inne med aircondition på😅 men ute er det altfor varmt å være, hvis det ikke er skygge da.. Skjønner du ikke gleder deg kjempe masse til syden, men det blir nok godt å slappe av og plaske rundt i vannet tenker jeg😉

Godt å høre vi er flere i samme tanken på NIPT.

Ja, sjefen er helt fantastisk, og har vært siden første stund jeg fortalte at vi skulle igjennom dette. Så er kjempe lei meg for at jeg får en ny sjef. Alternativet er å bytte jobb (men innenfor samme arbeidsgiver) og fortsette med han, men tror ikke det er ideelt for den fremtidige karrieren 🙈

Heldig du som har aircon i hvert fall 😄 vi har ikke det, og minimalt med solskjerming inne, så etter jobb er det badstu inne. Og ute holder vi på å opparbeide hage, så for øyeblikket er det kun masse jord og stein. Men om noen uker kan jeg også handle inn basseng for å chille (hvis været fortsetter da, vel og merke)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3:

Vanligvis er det samboeren som har best luktesans hjemme hos oss. Men i går kommenterte han at jeg må ha fått bedre luktesans enn han nå, ettersom det har vært flere ganger jeg har kommentert lukten av ting de siste dagene 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Juni15 skrev:

6+3:

Vanligvis er det samboeren som har best luktesans hjemme hos oss. Men i går kommenterte han at jeg må ha fått bedre luktesans enn han nå, ettersom det har vært flere ganger jeg har kommentert lukten av ting de siste dagene 🙈

Hihi.. ja det er rart hva ting egentlig lukter innimellom😅 Jeg har en leppepomade som jeg plutselig brekker meg av fordi den lukter anderledes enn før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4:

I dag skulle jeg egentlig i klatrepark med noen venninner, vi har planlagt dette en stund. En halvtime før jeg skulle reise hjemmefra satt jeg og skulle bestille billetter på nett, og i egenerklæringsskjema er ett av punktene «.. ikke gravid». Ups.. Hadde ikke fortalt, og ikke planlagt å fortelle disse venninnene enda, da de har vært venninnene som har vært holdt utenfor hele prosessen for å kunne snakke om litt andre ting også. Men brått ble jeg altså nødt til å fortelle de, og så måtte vi heller finne på noe mer gravid-vennlig i dag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1:

Ekstremt tørr på leppene de siste dagene, lurer på om det er pga graviditet eller ikke. Er ellers veldig tørst, og drikker masse. Bortsett fra det ingenting nytt, alt er som før. Så er det en uke til TUL 🙈💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juni15 skrev:

7+1:

Ekstremt tørr på leppene de siste dagene, lurer på om det er pga graviditet eller ikke. Er ellers veldig tørst, og drikker masse. Bortsett fra det ingenting nytt, alt er som før. Så er det en uke til TUL 🙈💕

Åh EN uke til TUL, det blir spennende❤️ Bare og glede seg! Håper ikke den kommende uken går altfor sakte for deg da, men før du aner det er det plutselig torsdag igjen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tuppelene skrev:

Åh EN uke til TUL, det blir spennende❤️ Bare og glede seg! Håper ikke den kommende uken går altfor sakte for deg da, men før du aner det er det plutselig torsdag igjen😉

Gleder meg kjempe masse, og gruer meg litt, naturligvis 😊 er veldig redd de ikke skal finne noe liv, men vi må igjennom TUL uansett hva. Har du tenkt til å ta flere TUL, eller skal du vente til OUL nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Juni15 skrev:

Gleder meg kjempe masse, og gruer meg litt, naturligvis 😊 er veldig redd de ikke skal finne noe liv, men vi må igjennom TUL uansett hva. Har du tenkt til å ta flere TUL, eller skal du vente til OUL nå? 

Ja det forstår jeg godt, det er kjempe spennende! Man er jo aldri 100% sikker, men så og si 100% av gangene går det bra da :)  Jeg har bestilt ny TUL neste torsdag, da er jeg 10+1 ;)  Siden vi mistet 8+6 sist jeg var gravid føler jeg veldig for en bekreftelse til.. den gangen reagerte ikke kroppen på at noe var galt før etter passerte uke 12, selv om jeg følte meg gravid. Nå skal det jo selvfølgelig gå bra denne gangen, men hvis, så vil jeg ikke bli "lurt" en gang til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tuppelene skrev:

Ja det forstår jeg godt, det er kjempe spennende! Man er jo aldri 100% sikker, men så og si 100% av gangene går det bra da :)  Jeg har bestilt ny TUL neste torsdag, da er jeg 10+1 ;)  Siden vi mistet 8+6 sist jeg var gravid føler jeg veldig for en bekreftelse til.. den gangen reagerte ikke kroppen på at noe var galt før etter passerte uke 12, selv om jeg følte meg gravid. Nå skal det jo selvfølgelig gå bra denne gangen, men hvis, så vil jeg ikke bli "lurt" en gang til.. 

Så spennnde med en ny, da blir det UL på begge neste torsdag da 😊 skal du i Oslo eller i nærheten av der du bor? (Synes å huske du bor sør for Oslo?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Juni15 skrev:

Så spennnde med en ny, da blir det UL på begge neste torsdag da 😊 skal du i Oslo eller i nærheten av der du bor? (Synes å huske du bor sør for Oslo?!)

Neste UL blir litt nærmere hjemme. Gleder meg veldig til å se knøttet igjen, og håper den spreller og hjertet banker fort ❤️ Det er synd jordmor ikke har UL utstyr.. På en annen måte er det kanskje like greit, for da hadde vel alle rent ned døren der bare for å kikke litt hele tiden 😅  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, tuppelene skrev:

Neste UL blir litt nærmere hjemme. Gleder meg veldig til å se knøttet igjen, og håper den spreller og hjertet banker fort ❤️ Det er synd jordmor ikke har UL utstyr.. På en annen måte er det kanskje like greit, for da hadde vel alle rent ned døren der bare for å kikke litt hele tiden 😅  

Lurer sånn på hvor vi skal ta TUL hvis vi skal ta en ekstra litt senere. Det finnes jo mange alternativer, så er redd noen er av dårligere kvalitet enn andre 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Juni15 skrev:

Lurer sånn på hvor vi skal ta TUL hvis vi skal ta en ekstra litt senere. Det finnes jo mange alternativer, så er redd noen er av dårligere kvalitet enn andre 🙈

Ja det er nok å velge av i Oslo ser jeg. Men har ingen erfaringer der. De fleste er vel nogenlunde oppe og går håper jeg🙈 Vi kjører på hos Volvat, var der sist gang også.. selv om det ente med dårlig nytt, sitter jeg igjen med inntrykk av å bli tatt vare på og at det var orden i sysakene😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7+5:

Endelig er HELFO-skjema og kvitteringer sendt inn. Bedre sent enn aldri, si.

3 dager til TUL. Som jeg gleder meg, men også en del gru. Håper virkelig ikke vi finner et hjerte som ikke banker, eller at det har festet seg noe annet sted enn i livmoren 🤞🏻 Hvis bare dette kan gå bra 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Juni15 skrev:

7+5:

Endelig er HELFO-skjema og kvitteringer sendt inn. Bedre sent enn aldri, si.

3 dager til TUL. Som jeg gleder meg, men også en del gru. Håper virkelig ikke vi finner et hjerte som ikke banker, eller at det har festet seg noe annet sted enn i livmoren 🤞🏻 Hvis bare dette kan gå bra 💕

Masse lykke til!! Jeg har troen på at dette går bra 💗 Vi hadde Volvat til TUL før sønnen, var veldig fornøyd👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Waldfee skrev:

Masse lykke til!! Jeg har troen på at dette går bra 💗 Vi hadde Volvat til TUL før sønnen, var veldig fornøyd👍😊

Tusen takk, og takk for tips. Har hørt fra andre at de også har vært fornøyd med Volvat. Bare tenker at de er så store, og kan neppe være gode på TUL 🙈 men er vel begrenset hvor mye hokus pokus det skal være kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Juni15 skrev:

Tusen takk, og takk for tips. Har hørt fra andre at de også har vært fornøyd med Volvat. Bare tenker at de er så store, og kan neppe være gode på TUL 🙈 men er vel begrenset hvor mye hokus pokus det skal være kanskje.

Det var jo ikke noen lang undersøkelse, det viktige var jo hjertelyden 💗 Vi var der både til uke 8 og uke 11, og var fornøyd. Men jeg har brukt Volvat mye så vurderte ikke noe annet - gjorde ingen grundig research 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...