Gå til innhold

Gahr Støre: "Det er bedre å være rik og frisk enn fattig og syk" - Skylder på dårlig humor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sjeleglad Støre ikke ble statsminister og har aldri stemt noe annet enn blått, men dette er faen meg det verste tilfellet av storm i vannglass jeg kan huske. Det slår faktisk den gangen en fyr dro en dum vits på Spellemann og ble dyppet i tjære og rullet i fjær (og dynket i øl) av tilgjorte artistfjols.

For en ikke-sak det her er. Russepresidenten på Berg VGS på 1970-tallet skrev et tøysesitat med budskap om at god økonomi og god helse er bedre enn dårlig økonomi og dårlig helse på russekortet sitt. So fucking what. 

Anonymkode: 357c7...dd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare latterlig. Og han har jo rett. Men høyrepopulistene bare HÅH!!!!! 

Hvor mange her hadde et russekort de ville tatt med på jobbintervju i dag? Jeg husker mye om damer, pule, øl, fest og bare rørete «slagord». Det er er russekort, folkens! 

Anonymkode: 22ca7...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bossa Nova skrev:

Da har han feil bakgrunn, og 18-åringer var mer voksne før i tiden. Det som sto på russekortet er ikke humor.

Hjernen til 18-åringer har ikke forandret seg på årevis, du. 

Skal vi alle begynne å tenke på hva det skal stå på russekortet, i tilfelle en journalist og høyrepopulister skulle finne det forkastelig uendelig mange år senere? Denne saken er så latterlig som den kan få blitt. 

Anonymkode: 22ca7...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har jo helt rett.

Men det morsomme er at om en Frp politiker hadde sagt det så ville du nok hyllet han for å si sannheten.

 

Anonymkode: ecb83...d45

Ja! Kall en spade for en spade, vettu!

Anonymkode: 22ca7...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, pressplay skrev:

Å herregud. Hvem har vel ikke hatt dårlige vitser på russekortet sitt? Skal liksom noe som han skrev i ungdommelig barnslighet forfølge ham nesten 40 år senere? Snakk om dårlig forsøk på å svartmale personligheten til en politikker man ikke liker. Ikke noe Støre-fan, men dette blir tåpelig. 

Mon tro om ikke pipa hadde fått en annen låt, om de hadde funnet Sylvi Listhaugs russekort med tekst de hadde funnet negativt. Da hadde vi nok hatt hetsingen gående i ukesvis. 

Anonymkode: 8d275...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mon tro om ikke pipa hadde fått en annen låt, om de hadde funnet Sylvi Listhaugs russekort med tekst de hadde funnet negativt. Da hadde vi nok hatt hetsingen gående i ukesvis. 

Anonymkode: 8d275...242

Whataboutism. Prøv igjen!

Anonymkode: 22ca7...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, nok en gang avsløres Støre for hvem han egentlig er. Han gjør et pinlig forsøk på bortforklaring....

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--ja-det-er-mitt-russekort/3423428645.html

Anonymkode: 26ca4...1ff

Jeg missliker Støre politisk, synes fyren er en stor klovn, og det har jeg uttrykt mange ganger her på forumet. Ja, jeg vil gjerne se fyren krympe i det politiske landskapet, MEN...dette er bare tull. Hvem har ikke sagt, eller skrevet noe dumt som unge? Og da særlig i russetiden. At et russekort skal definere Støre nå, neh. Det blir for dumt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pampene i Arbeiderpartiet er rike.

Anonymkode: 7baa8...15e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare refererer hva Nettavisen og VG og andre aviser skriver.

Det var da svært så hårsår du var....

Anonymkode: 26ca4...1ff

Jaha ja, så det er de som skriver at Støre igjen avsløres for hvem han er og at han gjør et pinlig forsøk på bortforklaring?

Anonymkode: ec4de...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er ordene til noen med litt lite sympati. 

Nå er det ikke alle 18 åringer som er då flink på empati heller.

Anonymkode: ecded...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, GiftMann38 said:

Ingen tilhenger av Støre, men når man begynner å bruke russetiden mot ham så har det gått litt vel langt.

Til og med jeg må være enig, selv om det er snakk om Støre. Det blir like dumt som de som tolker Listhaug i værste mening uansett hva hun sier. Vi må holde oss til realitetene. Det er for mye tankeri og føleri bak hekken her i Norge.

Anonymkode: f0354...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Bossa Nova skrev:

Det er også naivt å tro at han forstår andre levesett. Han har ikke Arbeiderpartiet "i blodet". Han har ikke vokst opp med "de riktige" holdningene. Hvis du virkelig ikke skjønner hva jeg mener, så kan du lese Pierre Bourdieu. 

Nei, jeg krever ikke at partiledere skal være direkte ressurssvake hele livet. Det er flere nyanse her.

Du berører også noe jeg er imot: at bare man har nok penger, så har man råd til å få viktige verv i politikken. 

Tror du de andre politikerne har vokst opp i nesten fattligslige kår, uten å ha hatt en relativt grei materiell velstand og/eller ressurssterke foreldre? 

Ja, jeg har lest litt Bourdieu, og hvis vi først skal inn på makstrukturer så kan du jo tenkte deg hvordan en som har levd fattigslig i hele livet, med den slitasjen det har på kropp og psyke, fremstår i møte med de andre politiske toppene i samfunnet. Bourdieu var inne på dette med at man gjerne nedgraderer seg i forhold til andre som tilsynelatende har høyere sosioøkonomisk status, og at dette er noe som gir makt i favør av den som eier statusen. Da sier det seg selv at det ikke fungerer å være ressurssvak som toppolitiker. 

Joda, jeg skal være enig i det. Men sånn er nå dessverre virkeligheten på godt og vondt. Må man jobbe og slite det meste av døgnet for å få endene til å møtes, så sier det seg selv at man verken har tid eller overskudd til å drive med politikk eller organisasjonsarbeide, for da må man jobbe 24/7 og leve et liv som handler om kun jobb. Politikk og organisasjonsarbeide krever et minimum av overskudd og tid. 

Anonymkode: 721d3...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Mon tro om ikke pipa hadde fått en annen låt, om de hadde funnet Sylvi Listhaugs russekort med tekst de hadde funnet negativt. Da hadde vi nok hatt hetsingen gående i ukesvis. 

Anonymkode: 8d275...242

Er det noen som kan grave fram Carl Ivars russekort? Det kunne kanskje vært litt interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Mon tro om ikke pipa hadde fått en annen låt, om de hadde funnet Sylvi Listhaugs russekort med tekst de hadde funnet negativt. Da hadde vi nok hatt hetsingen gående i ukesvis. 

Anonymkode: 8d275...242

Alvorlig grad av paranoja. Eller er det bruk hersketeknikken med å være offer? 

Anonymkode: 49644...5dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjeleglad Støre ikke ble statsminister og har aldri stemt noe annet enn blått, men dette er faen meg det verste tilfellet av storm i vannglass jeg kan huske. Det slår faktisk den gangen en fyr dro en dum vits på Spellemann og ble dyppet i tjære og rullet i fjær (og dynket i øl) av tilgjorte artistfjols.

For en ikke-sak det her er. Russepresidenten på Berg VGS på 1970-tallet skrev et tøysesitat med budskap om at god økonomi og god helse er bedre enn dårlig økonomi og dårlig helse på russekortet sitt. So fucking what. 

Anonymkode: 357c7...dd1

Er det virkelig storm i vannglass? Utover denne tråden synes jeg det har vært veldig lite fokus på det ellers i mediene.

Poenget er vell uansett ikke at ikke kortet kan tolkes som om Støre som 18-åring kun fastslo selvfølgeligheter i russekortet sitt, men at valget av nettopp dette utsagnet godt illustrerer hvem "arbeidernes mann" er og hvor langt unna han selv står, og trolig hele livet har stått, arbeiderne han angivelig skal representere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig grad av paranoja. Eller er det bruk hersketeknikken med å være offer? 

Anonymkode: 49644...5dd

Det er jo reinspikka fakta, det er jo sånn venstresiden holder på. Er det noen som er flinke til å leke offer, så er det de. 

Anonymkode: 8d275...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke se for meg dramaet en gang om dette var et utsagn (eller lignende) fra en FrP politiker.
Men siden det er Tåkefyrsten, så er det selvsagt helt greit :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, FactsOverFeelings said:

Men siden det er Tåkefyrsten,

Selv om Støre iblant snakker over hodet på enkelte, betyr det ikke at det er tåkeprat. Men han burde kanskje lære seg å uttrykke ting litt mer i enkel klartekst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, T-Rex skrev:

Selv om Støre iblant snakker over hodet på enkelte, betyr det ikke at det er tåkeprat. Men han burde kanskje lære seg å uttrykke ting litt mer i enkel klartekst.

Han er liksom for intelligent for de fleste mener du?

Anonymkode: 6d1c3...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er liksom for intelligent for de fleste mener du?

Anonymkode: 6d1c3...e54

Han har et akademikerspråk, og det kan vel få noen til å fnyse litt foraktelig og snakke om overlegenhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...