Gå til innhold

Gir man gave når man ikke er invitert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres litt ut som gaven er ment som en irettesettelse for manglende invitasjon? (Hint, hint: Jeg ville bli invitert.) I så fall: Ikke gi. Å gi gave med den intensjon av å skape dårlig samvittighet hos mottakeren er aldri noen god idé. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper gaver til barna til mine nærmeste venninner uavhengig av om jeg er invitert eller ei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kun feiret ettårsdag med nermeste familie. Skulle jeg invitert venner hadde det blitt noen med barn på samme alder - det er sønnen min sin bursdag, ikke min

Anonymkode: 7d78d...dd2

Jeg tenker det samme som uthevet her. Jeg og samboer hadde egentlig ikke tenkt å gjøre noe særlig ut av ettårsdagen til datteren vår. Det kunne vente til hun forstår konseptet litt bedre, tenkte vi. Men svigerfamilien har andre forventninger, så da ble det vafler og kaffe for deres skyld. Men det skal også sies at det er bare svigers som bor i nærheten, så å invitere min familie pluss venner i tillegg blir så mye styr.

 

Gi gave hvis du har lyst. Hvis det er ment som et hint fordi du ikke ble invitert, er det bedre å la være.

Anonymkode: ac0c9...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie og i min vennekrets er det slik at hvis man ikke blir invitert eller det ikke inviteres til selskap - gir man ikke gave. VELDIG greit og oversiktlig. 

Anonymkode: 8fc5e...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 23.50, bortebra skrev:

Høres litt ut som gaven er ment som en irettesettelse for manglende invitasjon? (Hint, hint: Jeg ville bli invitert.) I så fall: Ikke gi. Å gi gave med den intensjon av å skape dårlig samvittighet hos mottakeren er aldri noen god idé. 

 

 

På 24.3.2018 den 11.45, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det samme som uthevet her. Jeg og samboer hadde egentlig ikke tenkt å gjøre noe særlig ut av ettårsdagen til datteren vår. Det kunne vente til hun forstår konseptet litt bedre, tenkte vi. Men svigerfamilien har andre forventninger, så da ble det vafler og kaffe for deres skyld. Men det skal også sies at det er bare svigers som bor i nærheten, så å invitere min familie pluss venner i tillegg blir så mye styr.

 

Gi gave hvis du har lyst. Hvis det er ment som et hint fordi du ikke ble invitert, er det bedre å la være.

Anonymkode: ac0c9...eea

Jeg valgte å kjøpe en liten gave som et symbol på vårt gode vennskap og det at jeg er litt glad ingen lille jeg og. 

Måtte bare utheve det dere antydet der. Jeg hadde aldri kommet på den tanken engang! Det var ikke min intensjon i det hele tatt :-)

 

Ts

Anonymkode: da6df...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...