Gå til innhold

"Basic" sminke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Betalte ikke noe for timen. Vet ikke om det var fordi vi handlet der eller om det er vanlig. Men ser jo flere steder hvor man kan få gratis veiledningstimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også anbefale makeup mekka. Jeg har kjøpt en del til tenåringen min derfra og slang med litt til meg selv for å teste og jeg er overrasket over kvaliteten på en del av produktene! Bronzer, highlighter, mineralfoundation, brynpomade og maskara er faktisk i min faste sminke nå. Liker også de matte leppestiftene. 

De tester dessuten ikke på dyr og mange av produktene er veganske. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeupmekka er helt krisesdårlig på kvalitet. Ikke så nøye at kvaliteten har dalt så lenge det er vegansk...

Anonymkode: 32d6c...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE gå til frisør for farging, gå til hudpleier.. Hårfarge så tett på sensitiv hud ville jeg ikke brukt selv engang..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke halve moroa for tenåringer å selv finne frem til sminken? Å spare opp ukepenger og så gå på HM og handle, og etterhvert som man blir eldre og får mer i lommepenger går man i dyrere butikker og kjøper bedre kvalitet. Trettenåringer bruker vel ikke stort mer sminke enn neglelakk og lipgloss, og kanskje øyenskygge. Etterhvert som man blir eldre begynner man å bruke flere produkter, først til fest siden til hverdags. Det er vel kjedelig om mor kommer med en pose med greier, og man får alt med én gang. 

Anonymkode: 0367e...dd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Carrot skrev:

Snakk med henne om hva hun tror hun vil ha men styr klar billigrask som er fult av kjemikalier og sminke testet på dyr, lær henne verdien av gode produkter som ikke skader huden over tid og ta henne med å få formet og farget vipper / bryn for eksempel :) selv gikk vi for produkter som jane iredale

Inneholder billig sminke nødvendigvis mer kjemikalier enn dyr sminke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Thyra skrev:

Inneholder billig sminke nødvendigvis mer kjemikalier enn dyr sminke?

nei selvsagt er det ikke alltid slik at prisen er avgjørende, men "billigrask" burde altså vært i " " skjønner jeg for jeg ser jo at om man ønsker det kan det tolkes og misforstås.. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bb-kremen til maybelline godt. De har en til fet hud og en til normal/tørr.

Ellers så har HM masse utvalg på helt ok sminke til en grei pris. Masse farger og både pudder og krem, og de har også koster. De tester ikke på dyr heller. Så hvis jeg hadde hatt en datter så hadde jeg startet der.

Å bestille veiledningstime hørtes også ut som et godt tips!

Anonymkode: d2049...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE noe mer enn øyeskygge kit med forskjellige farger og mascara!
I værste fall kan hun få leppestift og blush etterhvert, men synes hun er altfor ung til det.
Unngå å kjøpe noe til huden som pudder eller foundation for det vil bare ødelegge huden hennes og få hun til å tro at hun er stygg uten maska på !

Anonymkode: 6d9c6...408

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...