Gå til innhold

Få betalt for spørreundersøkelser.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe ungdom kan gjøre? Hvor mye tjener man om man setter av noen timer i uken? Noen som vet noe om det?

Anonymkode: b6107...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg usikker på aldersgrensen på disse undersøkelsene, men man blir ikke rik på å delta. Undersøkelser pr epost får man alt fra 3 til 20 kr pr undersøkelse. De regner gjerne 1 kr pr minutt undersøkelsen tar. Ellers er det diverse fysiske grupper man kan bli invitert til. Dette er for eksempel test av et nytt produkt, testing av en ny nettside osv. Disse pleier som regel å ligge på ca 500 kr pr stk. Man får ikke penger, men gavekort som må brukes i butikker. 

Anonymkode: d2e07...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike spørreundersøkelser som gir penger, de betaler jo vanligvis så latterlig lite at det virkelig ikke er verdt tiden man er nødt til å legge inn. Dessuten er det en god del nettsteder der ute som man egentlig ikke burde ha noe som helst med å gjøre. Man får veldig lite (om man får noe som helst i det heile tatt!) og man risikerer at de som står bak dette selger  informasjonen man oppgir, videre til noen andre - som igjen kan oversvømme deg med alt mulig spam og tull.  

De få nettsidene som jeg kjenner til som faktisk kan betle litt for seg, de gir vanligvis "poeng" for de spørreundersøkelsene som man velger å være med på. Etter en stund, når man har samlet opp nok sånne  poeng, så kan man veksle inn til gavekort hos forskjellige nettbutikker. Men det kommer til å ta temmelig lang tid før man faktisk har spart opp nok sånne "poeng" altså. Kanskje du er bedre tjent med å finne en vanlig jobb (eller forskjellige "små jobber" på finn.no eller lignende?) hvor du kan jobbe litt på kveldstid, når det er helg, eller i sommerferien kanskje? 

Anonymkode: ccb1a...385

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, var ment til sønnen min på snart 16. Vanskelig å finne jobb :( Men da var det like dårlig som jeg trodde ;) 

Anonymkode: b6107...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i en sånn side, panel.no, de brukes av norstat og diverse private aktører. Men som andre sier, det er 5-10 kr pr undersøkelse, ikke mye penger det er snakk om. Jeg går kanskje opp i totalt 400 kr pr år, det er mer for moro, det er ingen inntekt. Det er også gruppesamtaler av og til, og der kan man få 500 kr for å møte opp og snakke om noe i en time eller to. Da får man gavekort. Jeg er sjeldent med på de sistnevnte men det er pga at jeg ikke har tid.

Anonymkode: ba2a7...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i panel.no i årevis og ser jeg får poeng, hvordan får jeg dem ut? Og norstat?

Anonymkode: 040cf...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Den siden jeg var inne på, så virket det som man kunne løse ut alt i penger, men leste sikkert ikke godt nok ;) 

Tror ikke dette er noe å bruke tiden sin på, nei... 

Anonymkode: b6107...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...