Gå til innhold

Damer på min alder er ekstremt kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mann 36 her. Jeg har vært singel 3 år, og lagt merke til at damer på min egen alder er veldig kresne og mange er vanskelige å komme i kontakt med. Jeg bruker diverse datingapper som tinder etc, og det er mye lettere å få match med en 25-32 åring enn en pluss minus 35 år. I tillegg er det mange matcher med damer rundt 40-42.  For meg virker det som den vanskeligste gruppa å matche med er 33-38 år. 

Dette er mine datingerfaringer de årene jeg har vært singel. Men jeg har skjønt og hørt at det er flere som har lignende erfaringer, så jeg ønsker svar fra dere damer på forumet, hvorfor tror dere det er slik?

Jeg er btw normalvektig og har orden "på livet".  Men kanskje ikke "pen nok" ? Eller rik nok? Bare spekulasjoner. 

 

Anonymkode: c4531...a82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje profilen din ikke er så god. Anbefaler deg å lese gjennom tråden "små detaljer for å swipe vekk noen på tinder". Den ligger på singellivet og dating- kategorien. Noen av tingene som er listet opp er bare personlig smak, mens andre ting er fullstendig fy fy. 

Anonymkode: d7dcd...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett, men vil forslår du dropper datingapper og forsøker å treffe vanlige damer i »real life»/ i normale setninger (jobb, fritidssysler osv). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Mann 36 her. Jeg har vært singel 3 år, og lagt merke til at damer på min egen alder er veldig kresne og mange er vanskelige å komme i kontakt med. Jeg bruker diverse datingapper som tinder etc, og det er mye lettere å få match med en 25-32 åring enn en pluss minus 35 år. I tillegg er det mange matcher med damer rundt 40-42.  For meg virker det som den vanskeligste gruppa å matche med er 33-38 år. 

Dette er mine datingerfaringer de årene jeg har vært singel. Men jeg har skjønt og hørt at det er flere som har lignende erfaringer, så jeg ønsker svar fra dere damer på forumet, hvorfor tror dere det er slik?

Jeg er btw normalvektig og har orden "på livet".  Men kanskje ikke "pen nok" ? Eller rik nok? Bare spekulasjoner. 

 

Anonymkode: c4531...a82

Damer fungerer ikke slik som oss mannfolk at de blir kåte på facevalue nærmest. 

Det med å være kresen har med tilbud og etterspørsel dynamikken i markedet. I Norge er det
et stort kvinneunderskudd og det er veldig mange flere single menn enn kvinner. Nå vet jeg ikke hvor du bor i landet men i de aller fleste kommunene så er det et stort kvinneunderskudd. SSB har statistikk om dette her: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39398?_ts=132af1c6be0

I befolkningen som helhet er det ingen vesentlig forskjell på andelen menn og kvinner som bor alene. Men i aldersgruppen opp til og med 44 år er det flere aleneboende menn enn kvinner, mens de enslige kvinnene er i flertall i den eldre delen av befolkningen. I aldersgruppen 45-66 år er det omtrent like mange aleneboende kvinner som menn.

Singel i stan I byer og sentrale strøk er det vanligere å bo alene enn i mindre sentrale strøk, dette gjelder både for kvinner og menn. I de mest sentrale kommunene bor 27 prosent av menn 20-59 år alene, mens tilsvarende andel for kvinner i samme kommuner er 17 prosent. I de mindre sentrale kommunene er det et noe større overskudd av enslige menn i aldersgruppen 20-59 år. Her bor to av ti menn alene, mens det samme gjelder kun én av ti kvinner.

Nå vet jeg ikke hvilken aldergruppe du tilhører men er du mellom 20 - 59 år så er det godt mulig at de single damene i ditt område har råd til å være kresne da det er mange mannfolk å velge blant.  Da er ikke innvandringen tatt med i beregningen, etter hva jeg har fått med meg så det ikke så mange av de single kvinnfolkene fra andre land med unntak av Sverige\Danmark som kommer hit. Det er vel mest unge menn. 

Det er litt rart du spekulerer rundt klisjèr som "ikke rik\pen nok" istedenfor, trodde en var litt mer opplyst enn som så i 2018? men så har jeg en lei vane å forvente for mye av folk :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 38 her. Jeg tror bare ikke på kjærlighet eller menn lenger. Jeg syns de fleste menn er fryktelig egoistiske og svært ofte hensynsløse i tillegg til det. Jeg er vanskelig å få kontakt med av den enkle grunn at jeg ikke vil ha noe med menn å gjøre. Jeg vil tro det er en del kvinner på samme alder som meg som er like lei av menn som meg. 

Anonymkode: 32d2c...f16

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Damer på den alderen har fått litt erfaring, og vet gjerne hva vi ikke vil ha. Jeg for min del er ikke så opptatt av utseende eller vekt på mannen, men for meg er språk og kommunikasjon viktig. Jeg vil ikke ha enda en mann jeg må dra ordene ut av, jeg vil ha en som klarer å skrive en hyggelig melding, en som viser interesse, en som tar initiativ. Så selv om jeg svarer på den første meldingen, ramler jeg ofte av om alt han skriver er f.eks. "gjør du, da, jeg ser på tv....." Og det er mange som skriver slik. 

Prøv å se for deg hvem du skriver til, ta litt tak i det som er skrevet.  Min sukkerprofil har mye tekst, det er mange ting en mann kan bruke som innfallsvinkel, så for meg er det kjipt å få en melding med "hvem er du, da?" - gjerne fra en tom profil. 

Vær hyggelig, interessert og helst litt morsom, er mitt tips. :-) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Er det egentlig noe å klage over da, at du lett får kontakt med kvinner i alderen 25 til 32? :vetikke:

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da bra at folk vet hva de vil ha. Man MÅ være kresen på partner.

Anonymkode: c3f47...993

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 og singel. Vet hva jeg vil ha som mange nevner, og jeg trives godt alene så jeg er bare villig til å date noen om han har "full pakke". Er ikke på tinder og slike apper, men hadde jeg vært det hadde jeg nok vært kresen på utseendet og teksten i profilen.

Anonymkode: fcd28...d46

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer på 35 har for dårlig tid til å leke. Er du 30 har du bare begynt å skjønne hvor dårlig tid du har. Damer på 25 har ikke skjønt at de burde finne en god mann. De tror de har all tid i hele verden og at gode menn florerer på ethvert gatehjørne. News flash: Det gjør de ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da mange begynner på kull nr 2 med unger, så de vil være mer sikre enn forrige gang de lagde avkom. Etter de kommer i 40 årene slutter de med kresenheten sin. Da er de ferdig med unger. Normaltvis.

Anonymkode: dacb7...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad for at en partner har tatt et veloverveid valg, større sjanse for langvarig solid forhold med den rette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være kresen fremstilles som noe negativt. Det er det ikke! Å være kresen betyr at du vet hva du vil ha og går for det. Heller enn å ta til takke med. 

Anonymkode: 1db08...3bb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kvinneguide skrev:

Du skal være glad for at en partner har tatt et veloverveid valg, større sjanse for langvarig solid forhold med den rette. 

Jeg tenker det samme ja. 

Anonymkode: 1db08...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo tro at mange av de single damene på 35 pluss/minus ser etter en mann de vil satse på og få barn med. Derfor ser de etter en avlshann og potensiell familiefar. Det kan hende du ikke virker fullt så seriøs? At profilen din gir inntrykk av en som vil ha det gøy. Særlig om du har bilder av deg med gutta og øl.

Anonymkode: 11ec4...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann 36 her. Jeg har vært singel 3 år, og lagt merke til at damer på min egen alder er veldig kresne og mange er vanskelige å komme i kontakt med. Jeg bruker diverse datingapper som tinder etc, og det er mye lettere å få match med en 25-32 åring enn en pluss minus 35 år. I tillegg er det mange matcher med damer rundt 40-42.  For meg virker det som den vanskeligste gruppa å matche med er 33-38 år. 

Dette er mine datingerfaringer de årene jeg har vært singel. Men jeg har skjønt og hørt at det er flere som har lignende erfaringer, så jeg ønsker svar fra dere damer på forumet, hvorfor tror dere det er slik?

Jeg er btw normalvektig og har orden "på livet".  Men kanskje ikke "pen nok" ? Eller rik nok? Bare spekulasjoner. 

 

Anonymkode: c4531...a82

For min og mine single venninners del er vi bare ekstremt lei av å bli skuffa. Vi har det bedre på egen hånd og med hverandre.

Anonymkode: 66044...936

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne 38 her. Jeg tror bare ikke på kjærlighet eller menn lenger. Jeg syns de fleste menn er fryktelig egoistiske og svært ofte hensynsløse i tillegg til det. Jeg er vanskelig å få kontakt med av den enkle grunn at jeg ikke vil ha noe med menn å gjøre. Jeg vil tro det er en del kvinner på samme alder som meg som er like lei av menn som meg. 

Anonymkode: 32d2c...f16

Men du sitter vel ikke på tinder og datingapper nårdu er lei menn. Ts snakker om damer på datingapper, regner med de er der av en geunn og ikke fordi de er dritlei menn

Anonymkode: e9308...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er da mange begynner på kull nr 2 med unger, så de vil være mer sikre enn forrige gang de lagde avkom. Etter de kommer i 40 årene slutter de med kresenheten sin. Da er de ferdig med unger. Normaltvis.

Anonymkode: dacb7...e64

Feil. Det er når ungene er ute av redet og forholdet til deres far krasjer at vi tenker "aldri mer menn" og lever lykkelig alene resten av våre dager.

Anonymkode: 24b80...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er da mange begynner på kull nr 2 med unger, så de vil være mer sikre enn forrige gang de lagde avkom. Etter de kommer i 40 årene slutter de med kresenheten sin. Da er de ferdig med unger. Normaltvis.

Anonymkode: dacb7...e64

Også må vi ikke glemme at det er mange av oss damer som ikke liker barn :) Mitt verste mareritt ville vært å få barn. 

Anonymkode: c32c5...71b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...