Gå til innhold

Det morsomste med hele Listhaug-saken..


Gjest Optimo

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel når hun skriver, fritt fra hukommelsen, Vi vil inndra pass og statsborgerskap til terrorister raskt og effektivt! Blankt løgn! Hun vet og alle vet, at hvis noen blir fradømt det norske statsborgerskapet av UNE??, så vil de selvsagt ta det videre til domstolene,og der vil saken gå i lang tid. Vi er faktisk en rettstat, og i en rettstat kan man ikke fradømme noen statsborgerskapet uten at de har rett til å ta den videre til domstolene. Ap vil også fradømme terrorister statsborgerskapet, men mener selvsagt at dette må gjøres av domstolene, altså at det ikke går gjennom UNE først.

Anonymkode: 1e462...057

Inntil domstolene har avgjort saken ville de vært foruten det ene(norske) statsborgerskapet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Inntil domstolene har avgjort saken ville de vært foruten det ene(norske) statsborgerskapet.

Men de måtte vel vært til stede i retten i forbindelse med gjennomføringen av rettssaken? Eller går forslaget ut på at de skal ha rett til domstolsprøving via Skype? 

Anonymkode: ab9de...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

§ 100.

Ytringsfrihet bør finne sted.

Ingen kan holdes rettslig ansvarlig for å ha meddelt eller mottatt opplysninger, ideer og budskap med mindre det lar seg forsvare holdt opp imot ytringsfrihetens begrunnelse i sannhetssøken, demokrati og individets frie meningsdannelse. Det rettslige ansvar bør være foreskrevet i lov.

Frimodige ytringer om statsstyret og hvilken som helst annen gjenstand er tillatt for enhver. Det kan bare settes klart definerte grenser for denne rett der særlig tungtveiende hensyn gjør det forsvarlig holdt opp imot ytringsfrihetens begrunnelser.

Forhåndssensur og andre forebyggende forholdsregler kan ikke benyttes med mindre det er nødvendig for å beskytte barn og unge mot skadelig påvirkning fra levende bilder. Brevsensur kan ikke settes i verk utenfor anstalter.

Enhver har rett til innsyn i statens og kommunenes dokumenter og til å følge forhandlingene i rettsmøter og folkevalgte organer. Det kan i lov fastsettes begrensninger i denne rett ut fra hensyn til personvern og av andre tungtveiende grunner.

Det påligger statens myndigheter å legge forholdene til rette for en åpen og opplyst offentlig samtale.

Anonymkode: ab9de...5fc

Hva menes med gjenstand, egentlig? Noen med jus/rettslære som kan opplyse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men de måtte vel vært til stede i retten i forbindelse med gjennomføringen av rettssaken? Eller går forslaget ut på at de skal ha rett til domstolsprøving via Skype? 

Anonymkode: ab9de...5fc

Det vil jeg tro. Aner ikke hvordan dette skulle løses i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har kalt Listhaug rasist. 

Anonymkode: ab9de...5fc

okay da

Og alle som følger med på forum, innlegg under artikler osv vet jo at det florerer av harde og spissformulerte retoriske angrep fra begge leire. Men det er bare venstresiden + de religiøse i krf som faktisk ikke klarer å håndtere dette (tydeligvis). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Hva menes med gjenstand, egentlig? Noen med jus/rettslære som kan opplyse? :)

Gjenstand betyr trolig tema. Altså at ytring om et hvert tema er tillatt :)

 

Anonymkode: ab9de...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Grandidosa83 skrev:

okay da

Og alle som følger med på forum, innlegg under artikler osv vet jo at det florerer av harde og spissformulerte retoriske angrep fra begge leire. Men det er bare venstresiden + de religiøse i krf som faktisk ikke klarer å håndtere dette (tydeligvis). 

Og muligens deg selv. 

Anonymkode: ab9de...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne rette en takk til Sylvi Listhaug for at hun forhindret regjeringskrise. Det hadde ikke vært bra for Norge. AP er i mindretall, og Støre måtte fått med seg hele opposisjonen i regjering for å få gjennomslag for noe som helst. Det sier seg selv at det ville ikke fungert. De var enige om å få Listhaug ut av regjering, men det er vel omtrent det eneste opposisjonspartiene er enige om. 

Støre burde også takket Listhaug for at hun reddet ham fra å bli statsminister nå som AP er på sitt svakeste noensinne, etter et elendig valg i tillegg til alle skandalene innad i partiet. Han har ikke den tilliten som er helt nødvendig for en statsminister å ha.

Anonymkode: 984e6...7ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og muligens deg selv. 

Anonymkode: ab9de...5fc

Selvfølgelig spissformulerer jeg meg også, men samtidig hevder ikke jeg å sitte på moralens høyborg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Grandidosa83 skrev:

Selvfølgelig spissformulerer jeg meg også, men samtidig hevder ikke jeg å sitte på moralens høyborg. 

Fair enough. Men fortsatt er det ingen som har kalt Listhaug rasist (som jeg har hørt hvert fall). 

Anonymkode: ab9de...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fair enough. Men fortsatt er det ingen som har kalt Listhaug rasist (som jeg har hørt hvert fall). 

Anonymkode: ab9de...5fc

Vel,nå linket jeg nettopp til en ap-politiker som gjorde nettopp det. Det er likevel ikke noe bedre med alle antydningene osv.. Men for å si det sånn: jeg har ingenting imot dette, men da synes jeg også det må være greit å trykke litt til andre veien uten at krokodilletårene og bibelfjesene dukker opp som troll i eske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 20.3.2018 den 17.10, Guile skrev:

... er å lese alt pisset fra den butthurte FrP-klanen her inne.

"Knebling av ytringsfriheten"

"Judas Gahr Støre" 

Takk for underholdningen! Dere er best! 

Merkelig. Ingen "Per Judas Sandberg", denne gangen. Hadde det vært noen i en Ap-regjering som hadde dratt på uanmeldt ferie til Iran med statsråd-mobil, feiret Irans revolusjon - i offisielt ærend, så ville det ha blitt liv laga!

Nå er det stille. Veldig stille. Så rart. 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2018 den 17.10, Guile skrev:

... er å lese alt pisset fra den butthurte FrP-klanen her inne.

"Knebling av ytringsfriheten"

"Judas Gahr Støre" 

Takk for underholdningen! Dere er best! 

Det kommer ofte fra et visst hold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2018 den 16.16, Petra86 skrev:

Merkelig. Ingen "Per Judas Sandberg", denne gangen. Hadde det vært noen i en Ap-regjering som hadde dratt på uanmeldt ferie til Iran med statsråd-mobil, feiret Irans revolusjon - i offisielt ærend, så ville det ha blitt liv laga!

Nå er det stille. Veldig stille. Så rart. 🤔

Tror det er fordi han ikke heter Jonas, men Per. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som helst morsomt med «Listhaug saken», eller dette mistillitsforslag som Rødt fremmet. 

Det gjorde narr av hele vår styreform, det er et virkemiddel som bør være forbeholdt politiske saker, ikke at en vrir det til en personlig egnethet greie. Det er demokratiet, og parlamentarisme som bestemmer hvem, ikke opposisjonen. 

Erna burde ha nektet hennes avgang, tatt avstand fra hva hun hadde gjort, men nektet henne i å trekke seg, og nektet å bli herset med av opposisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes heller ikke det var noe morsomt med denne saken. Listhaug dummet seg ut og holdt på å felle hele regjeringen. Jeg er høyre mann men denne gangen så forsto jeg opposisjonen veldig godt. 

Listhaug burde egentlig holdt seg langt borte fra politikken. Jeg savner henne ihvertfall ikke. 

Savnet faktisk litt ledelse fra Erna. Hadde håpet hun tok aksjon og kastet henne på huet ut men det er nok litt radikalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...