Gå til innhold

Hvorfor føler man seg bedre av å stå opp tidlig enn å ligge til langt på dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess

Man trenger ikke stå opp tidlig, men det finnes en grense for hva som er komfortabelt. Sover man for lenge får man fort hodepine og blir daff. 

Selv har jeg barn så ståopptid er mellom 5 og 7. Det er IKKE en bra tid å stå opp på. Skulle jeg velge hadde klokka blitt 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja....alle har sine problemer ser jeg :fnise: hilsen småbarnsmor

Anonymkode: 9b4c7...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Selv om man har fri/ferie? Ligge til langt på dag føler gjerne til masse surhet og nedstemthet. I tillegg lett å føle seg isolert fra andre. Men om man står opp tidlig så er det som om man blir gladere?

Anonymkode: 51cdd...c2f

Dårlig samvittighet over å på en måte ha sløst bort dagen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man jo like godt si at A-mennesker sløser bort kvelden/natten. Det er da ikke noe mer høyverdig å sove fra 23 til 7 enn å sove fra 2 til 10. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JeSuisLouise skrev:

Jeg har aldri dårlig samvittighet for å sove lenge, ser ikke poenget med det. Står opp kl 5 i ukedagene så om jeg sover til 10 eller 11 i helger/ferier er det vel fortjent syns jeg :)

Hvis jeg derimot skal noe spesielt så er det aldri noe problem å sette på alarmen litt tidligere. Søvn er utrolig viktig og jeg blir ødelagt om jeg har en natts dårlig søvn. 

10 og 11 er jo ikke sent når man har fri. 12, 13 derimot nærmer seg å stå opp sent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

10 og 11 er jo ikke sent når man har fri. 12, 13 derimot nærmer seg å stå opp sent

Men er mange som syns det er utrolig sent å stå opp ;) Jeg syns ikke det da. Sent er i mine øyne alt etter kl 12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, JeSuisLouise skrev:

Men er mange som syns det er utrolig sent å stå opp ;) Jeg syns ikke det da. Sent er i mine øyne alt etter kl 12. 

For a mennesker er det utrolig sent. For meg er tidlig på morgenen npr man skal på jobb noe helt annet enn tidlig på morgenen på en fridag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig B-menneske, men har små barn.. :ler:

Føler meg 3/4 død om jeg må opp før 06.30, men føler meg fantastisk så snart jeg har kommet meg opp. Begynner på jobb 05.00 én dag i uka og da er jeg alltid friskus på jobb, haha. Tror det bunner i dårlig samvittighet for å "sove bort dagen" som jeg alltid har fått høre. 

Jeg sov knapt noenting i natt (spinnvill baby) så sov til 09.00 etter å ha levert fra meg babyen til far.. Følte meg forferdelig når jeg våknet og så hvor mye klokka var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et skikkelig a-menneske og våkner av meg selv mellom 5-7 hver dag, fri eller ikke. Skal sies at om jeg har fri, så er det ikke sikkert jeg spretter opp av senga med en gang, men kan ligge og bare slappe av til kl 8 f eks. Men da MÅ jeg opp. :P 

De få gangene jeg har sovet helt til 9-10 så blir jeg, som du sier TS, litt nedstemt og irritert. 

Rart at vi er så utrolig forskjellige på sånt. Er det noen her som vet hvorfor noen blir a-mennesker, mens andre blir b? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...