Gå til innhold

Hva gjør man når man hater sine foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vokst opp med foreldre som aldri hadde særlig empati når jeg hadde det vanskelig, vi snakket aldri om dypere ting eller følelser. Jeg kunne aldri åpne meg eller finne en skulder å gråte på. Kommentarer og nedrakking av utseende skjedde stadig vekk. Jeg hadde en periode som ungdom med bleket hår og mye brunkrem og da moren min så et bilde så kunne hun si hvor stygg jeg var og at jeg så ut som en hore. I tillegg kommer gjerrighet og løgner. 

Jeg er nå student og er av og til hjemme, nå føler jeg at miljøet hjemme er giftig. Det er ingen varme eller noen som unner hverandre noe godt. Moren min kan bli sur for et eller annet og så overse og være sur i flere dager. I tillegg kommer beskyldninger om at jeg ikke har klart å komme inn på et så godt universitet (i utlandet) som jeg faktisk har fordi jeg ikke er interessert i å rapportere om alt jeg får av karakterer, da jeg rett og slett ikke ønsker dem inn i livet mitt på den måten. Stille meg åpen for kommentarer og kritikk. De sa også før jeg søkte at jeg ikke ville klare kravene. Og da jeg kom inn at jeg sikkert ikke ville fullføre. At jeg kanskje hadde sluttet. Jeg spurte hvordan jeg da overlevde økonomisk og moren min sa at jeg var prostituert. Det første hun kom opp med liksom. Stadig nedpsyking og manipulering. 

Jeg er rett og slett lei. Utbrent. Forbannet over at økonomi tvinger meg til å bo hjemme i perioder og tråkke oppe i dritten. Rippe opp i gamle sår. Dette vil aldri endre seg. Vi får aldri et godt forhold og jeg føler egentlig bare bitterhet ovenfor dem. Jeg savner dem aldri når jeg er lenge borte.