Gå til innhold

Skuffet over samboer sin reaksjon på Utøyafilm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så det er respektløst å synes en film er kjedelig og vise det, men å betale for en film som tjener på andres ulykke er helt ok? Jeg synes ikke noe om at det ble laget en slik film og kommer ikke til å se den, men om folk drar på kino for å se den som underholdning, med popcorn og venner så har de ikke lov til å si at den var kjedelig?

Anonymkode: 02760...c63

Det går an å bruke hjernen. Den er ikke bare til pynt. Det er ikke bare en vanlig film for å få underholdning. Hvorfor er det så viktig å vise hele kinosalen at man synes en film er kjedelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Axl said:

Det går an å bruke hjernen. Den er ikke bare til pynt. Det er ikke bare en vanlig film for å få underholdning. Hvorfor er det så viktig å vise hele kinosalen at man synes en film er kjedelig? 

Helt enig med deg i det, og jeg synes ikke noe om folk som forstyrrer andre i kinosalen uansett om det er en tegnefilm for barn eller en film om holocaust, det er barnslig og respektløst uansett.

Men jeg synes ikke at folk som først har betalt for å se Utøya filmen kan forvente seg at publikum oppfører seg annerledes enn på andre filmer. Det jeg prøver å si er vel at jeg ikke synes det er verre/mer barnslig enn om det skjer på andre filmer, og jeg forstår ikke helt hvorfor folk forventer noe annet når de først har betalt for å se denne filmen.

Anonymkode: 02760...c63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære og jeg var og så filmen i dag, og vi er helt enige med kjæresten din. Filmen var elendig laget, dette kunne nærmest en amatør klart med en mobiltelefon. Vi oppførte oss selvsagt på kino, og satt rolig til lysene ble slått på og dørene åpnet, men filmen var elendig. Det eneste inntrykket vi satt igjen med, er hvor lang tid det faktisk tok før ungdommene fikk hjelp. Og den følelsen ble forsterket av at vi kjedet oss og lurte på om ikke filmen var ferdig snart. 

Anonymkode: 0b653...638

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

mulig.. jeg er synes ihvertfall filmen var bortkastet tid og er passe lei av å høre om utøya nå

Anonymkode: 0ab43...45a

Så heldig du er som har dette valget. Andre, feks overlevende eller pårørende har ingen andre valg enn å leve med historien resten av sitt liv. Det minste folk som ikke er direkte berørte av tragedien kan gjøre, er å utvise forståelse og empati for dem som ikke har muligheten til å «være passe leie av å høre om Utøya nå». 

Endret av Vera
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke kan unne hvert offer i underkant av 10 sekunder hver i en film som er laget for å skildre nettopp deres historier, synes man neppe stemmene deres er verdt å høre, nei. 

Anonymkode: 46e4f...efc

Vi har unnet ofrene oppmerksomhet siden 2011. Synes det er nok nå

Anonymkode: 51c2e...15d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har unnet ofrene oppmerksomhet siden 2011. Synes det er nok nå

Anonymkode: 51c2e...15d

Men Breivik synes dere fortjener litt mer oppmerksomhet, heller? 

Anonymkode: 46e4f...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men Breivik synes dere fortjener litt mer oppmerksomhet, heller? 

Anonymkode: 46e4f...efc

Kan du slutte å tilegne folk meninger som de ikke har?

Ofrene fortjener å få hvile i fred nå. 

Anonymkode: 51c2e...15d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du slutte å tilegne folk meninger som de ikke har?

Ofrene fortjener å få hvile i fred nå. 

Anonymkode: 51c2e...15d

Hvis du var offer, ville du foretrukket det? Jeg hadde villet at alle skulle få høre min historie.

Anonymkode: 7798b...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du var offer, ville du foretrukket det? Jeg hadde villet at alle skulle få høre min historie.

Anonymkode: 7798b...a1d

Ja, det ville jeg. Hadde ikke hatt videre lyst til at historien min ble solgt til filmbransjen. Dessuten har jeg på følelsen av at hendelsene på utøya blir brukt altfor politisk og det synes jeg ikke noe om. Det er spekulativt. Det er også spekulativt å tjene penger på en slik tragedie.

Anonymkode: 51c2e...15d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten:

Hvorfor klarer du ikke å akseptere at ikke alle har samme mening som deg selv, men må gå i strupen på meningsmotstanderne dine? 

Vi har fullt lov til å ikke like filmen, Vi har fullt lov til å synes at ofrene bør få hvile i fred. Vi har fullt lov til å ikke like måten tragedien blir brukt på.

Anonymkode: 51c2e...15d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du slutte å tilegne folk meninger som de ikke har?

Ofrene fortjener å få hvile i fred nå. 

Anonymkode: 51c2e...15d

Du har selv valgt å sitere og diskutere mitt tilsvar til en person som klart og tydelig sier at ungdommene på øya fikk for mye oppmerksomhet i filmen og at Breivik burde fått halvparten av skjermtida. 

Anonymkode: 46e4f...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Berentsens skrev:

Han syns vel at filmen var kjedelig. Ingenting galt i det. 

Jeg synes gudstjenester er kjedelige, men går ikke og tar en røyk midt under.. 

Anonymkode: df995...94f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har selv valgt å sitere og diskutere mitt tilsvar til en person som klart og tydelig sier at ungdommene på øya fikk for mye oppmerksomhet i filmen og at Breivik burde fått halvparten av skjermtida. 

Anonymkode: 46e4f...efc

Om jeg siterer deg, betyr det ikke at jeg er enig med den personen du siterte. Hvorfor er du så agressiv?

Anonymkode: 51c2e...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ville jeg. Hadde ikke hatt videre lyst til at historien min ble solgt til filmbransjen. Dessuten har jeg på følelsen av at hendelsene på utøya blir brukt altfor politisk og det synes jeg ikke noe om. Det er spekulativt. Det er også spekulativt å tjene penger på en slik tragedie.

Anonymkode: 51c2e...15d

Hvis du seriøst anser dette som en politisk film og det å snakke om, diskutere eller dokumentere det som skjedde 22. juli for spekulativt, er det vel ikke mye vits å diskutere med deg. 

Anonymkode: 46e4f...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om jeg siterer deg, betyr det ikke at jeg er enig med den personen du siterte. Hvorfor er du så agressiv?

Anonymkode: 51c2e...15d

Ok. Du får forklare meg hvem sin stemme du mener bør få lov til å høres, da. 

Anonymkode: 46e4f...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du seriøst anser dette som en politisk film og det å snakke om, diskutere eller dokumentere det som skjedde 22. juli for spekulativt, er det vel ikke mye vits å diskutere med deg. 

Anonymkode: 46e4f...efc

Synes bare det er spekulativt jeg

Anonymkode: 51c2e...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han syntes vel han var kul og tøff som drev på sånn da. Han skjønte jo at andre ville høre og se faktene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Vera skrev:

Så heldig du er som har dette valget. Andre, feks overlevende eller pårørende har ingen andre valg enn å leve med historien resten av sitt liv. Det minste folk som ikke er direkte berørte av tragedien kan gjøre, er å utvise forståelse og empati for dem som ikke har muligheten til å «være passe leie av å høre om Utøya nå». 

Gjesp

Anonymkode: ca7db...337

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utøya var en false flag-operasjon iscenesatt av nwo. 

Anonymkode: a2ea9...b32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...