Gå til innhold

Hvordan sover du? siden, magen, ryggen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Reputation said:

På siden. Har som regel en fot trekt opp til brystet. Dårlig uvane, da det kan skape ryggproblemer. Våger ikke å sove på ryggen da jeg får søvnparalyser

Det er bare å konsentrere seg om å røre litt på en finger, så går søvnparalysen over.

Anonymkode: 377cb...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovner som regel på venstre side..

 

Anonymkode: 7f7f3...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter på å sove på magen eller siden. Å sove på magen er favorittstillingen min, gjerne med én arm sånn at hånda er under hodet, én langs siden, ett bein rett ned, og det andre beinet ganske høyt opp til siden.

Å sove på ryggen klarer jeg ikke, vet ikke helt hvorfor. Hender jeg legger meg til på ryggen når jeg allerede sover (altså at jeg bytter sovestilling "i søvne") men å sovne inn liggende på ryggen er helt umulig for meg.

Anonymkode: 88a8f...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På venstreside, bruker cpap(pustemaskin for søvnapné) og må ligge der slangen er. Før lå jeg på magen 

Anonymkode: 5bb38...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel på siden med en pute mellom knærne og en pute som jeg legger armene rundt og "klemmer". Fikk tips om at det med puten mellom knærne var bedre for ryggen, siden hoftene ikke får vridd seg så mye. Nå er jeg avhengig av den puta, ikke bare på grunn av det med ryggen, men jeg takler ikke at knærne klemmer mot hverandre. Om jeg sovner på ryggen så ligger jeg som en "ballerina", hendene over hodet og en fot bøyd inn mot det andre kneet, som om jeg skal ta en piruett. 

Anonymkode: 1adfc...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovner som regel på høyre siden, og må ha en ekstra pute på den siden. Ligger bare inntil puta, men den må være der. Det er en merkelig vane jeg har lagt meg til siste året. Jeg våkner ofte om puta ramler på gulvet. Snur meg mye i søvne, våkner som regel på venstre siden. Sover av og til på magen, men aldri på ryggen. 

Anonymkode: 14e12...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg trøtt av alle sovestillingene, god natt. :natti:

Anonymkode: 14e12...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom alle når jeg skal sove, men sovner egentlig omtrent alltid på siden. Gjerne inn mot veggen.

På ryggen klarer jeg ikke å sovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover på magen. Hater og sove på ryggen. Har blitt operert noen ganger, hvor jeg da må sove på ryggen. Da er det bare å dope seg ned, så man får sove, og etter noen få dager, klarer jeg å få lagt meg på siden. På siden går greit.

Anonymkode: b9dd7...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover alltid på siden. Alltid høyre når jeg er alene, kan sovne på venstre hvis kjæresten er hjemme og jeg sover på brystet hans. Magen/ryggen har aldri funket for meg, får ikke sove

Anonymkode: 35897...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, da jeg er ganske bevistløs når jeg sover:fnise: Men jeg sovner enten på siden eller på ryggen , gjerne mens jeg holder rundt en pute:sove::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På magen, tror jeg. Det vil si, jeg legger meg stort sett på magen når jeg skal sove, men snur meg nok en del i søvne.

Anonymkode: 4c999...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å konsentrere seg om å røre litt på en finger, så går søvnparalysen over.

Anonymkode: 377cb...cba

Det kan du gjerne si, men når jeg har det flere ganger i uken og det forstyrrer nattesøvnen så unngår jeg det så langt man kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig alle stillinger, men sovner oftest på magen eller venstre side. Magen er favorittstillingen men får dessverre ofte vondt i ryggen, pluss mine armer sovner for ofte som gjør min favorittstilling til en noe ubehagelig stilling :(

Anonymkode: 0f0ff...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest devy79

Klarer ikke å sove i noen annen stilling enn på ryggen. Sovner, sover og våkner med hendene og føttene rett ned. Fått høre at jeg ligger så stille at man skulle tro jeg var død, haha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Reputation said:

Det kan du gjerne si, men når jeg har det flere ganger i uken og det forstyrrer nattesøvnen så unngår jeg det så langt man kan. 

Jeg mente ikke å bagatellisere problemet. Jeg hadde det flere ganger i uken i kjempelang tid. Noen ganger flere ganger per natt. Når jeg begynte å bruke trikset med å røre på lillefingeren gikk det over etter veldig kort tid. Jeg tror frykten for å få søvnparalyse gjorde ting mye verre og når jeg fikk ufarliggjort det sluttet jeg å være redd og da gikk det helt over.

Anonymkode: 377cb...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...