AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #221 Skrevet 17. mars 2018 3 minutter siden, Tøytigern said: Jepp. Så da var Listhaug skikkelig dust som ikke passet seg. Nei, det er helt irrelevant for det vil alltid være mulig å bruke Utøya aktivt mot høyresiden for å stemple dem som terrorist-medløpere. Selvom venstresiden har vært krystallklar på at utallige islamistiske terroranslag er det kun terroristene som har ansvaret for så kan de lett mene at høyreekstrem terror har veldig mange ansvaret for. Anonymkode: 44ea9...b87 1
boski Skrevet 17. mars 2018 #222 Skrevet 17. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du foretrekker å fortelle hvilke skrøner du bare vil, du vil og synes det er teit å måtte si unnskyld når du tabber deg ut? Så vanvittig ironisk! Klarer du å forholde deg til at Sylvi Listhaug troner over deg i anstendighet? Anonymkode: c19bb...01b Jeg ber om uforbeholdn unnskyldning for å ha kommet med en ukorrekt påstand i dette forumet :-) Det er selvsagt ikke meningen å såre noen Lysthaug- tilhengere som har det tøft nå for tiden :-) 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #223 Skrevet 17. mars 2018 1 minutt siden, boski skrev: Jeg ber om uforbeholdn unnskyldning for å ha kommet med en ukorrekt påstand i dette forumet :-) Det er selvsagt ikke meningen å såre noen Lysthaug- tilhengere som har det tøft nå for tiden :-) 👍🏻 Anonymkode: c19bb...01b
Tøytigern Skrevet 17. mars 2018 Forfatter #224 Skrevet 17. mars 2018 4 minutter siden, boski skrev: Syns denne tråden begynner å ligne mer på heksejakt enn media akkurat nå. 🤘🏻🤪👀👏🏻 For noe tull. Denne tråden er en av de mest siviliserte som har versert på Kg i nyere tid, når det kommer til en diskusjon om en Frp-politiker og Arbeiderpartiet. Jeg må si jeg er gledelig overrasket over hvor saklige folk er.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #225 Skrevet 17. mars 2018 5 minutter siden, Tøytigern skrev: Men hun er statsråd. Lær forskjellen. Hun pisker opp til et hat som gjør at hennes tilhengere ser det som sin rett å true folk til taushet. https://www.dagsavisen.no/innenriks/anmelder-trussel-etter-listhaug-kritikk-1.1116610 Anonymkode: 3683a...eb6
Tøytigern Skrevet 17. mars 2018 Forfatter #226 Skrevet 17. mars 2018 4 minutter siden, Husholdning1 skrev: En statsråd er som oftest også politiker. Hvor ofte har du hørt politiske utspill og offentlige uttalelser i politiske spørsmåll fra Siv Jensen i det siste? Vi hører ikke om sånt fra henne, fordi hun ikke bedriver rolleblanding, sånn som Listhaug gjør. Listhaug har noe å lære.
Tøytigern Skrevet 17. mars 2018 Forfatter #227 Skrevet 17. mars 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun pisker opp til et hat som gjør at hennes tilhengere ser det som sin rett å true folk til taushet. https://www.dagsavisen.no/innenriks/anmelder-trussel-etter-listhaug-kritikk-1.1116610 Anonymkode: 3683a...eb6 Jeg syns egentlig det er avisene som pisker opp til hat, jeg da...Når de melder om sånt som dette... #misfornøyd Endret 17. mars 2018 av Tøytigern 1
boski Skrevet 17. mars 2018 #228 Skrevet 17. mars 2018 2 minutter siden, Tøytigern skrev: For noe tull. Denne tråden er en av de mest siviliserte som har versert på Kg i nyere tid, når det kommer til en diskusjon om en Frp-politiker og Arbeiderpartiet. Jeg må si jeg er gledelig overrasket over hvor saklige folk er. Er ny her så er nok bare jeg som blir overassket! Rart å se hvor mye ærligere folk er over anonyme nick. Vært i mange diskusjoner på forskjellige grupper, men da med ekte navn og ansikt- og da er ikke nivået slik som det er her.
Husholdning1 Skrevet 17. mars 2018 #229 Skrevet 17. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun pisker opp til et hat som gjør at hennes tilhengere ser det som sin rett å true folk til taushet. https://www.dagsavisen.no/innenriks/anmelder-trussel-etter-listhaug-kritikk-1.1116610 Anonymkode: 3683a...eb6 Hvis det å kommentere konsekvensene av APs politikk og hvordan den fremstå er å piske opp til hat så må vi forby uenighet. Det blir nok vanskelig. 5
Tøytigern Skrevet 17. mars 2018 Forfatter #230 Skrevet 17. mars 2018 6 minutter siden, boski skrev: Jeg ber om uforbeholdn unnskyldning for å ha kommet med en ukorrekt påstand i dette forumet :-) Det er selvsagt ikke meningen å såre noen Listhaug- tilhengere som har det tøft nå for tiden :-)
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #231 Skrevet 17. mars 2018 22.juli- kortet er for Ap det samme som rasismekortet for de svarte. Anonymkode: b1662...14d 1
Husholdning1 Skrevet 17. mars 2018 #232 Skrevet 17. mars 2018 2 minutter siden, Tøytigern skrev: Hvor ofte har du hørt politiske utspill og offentlige uttalelser i politiske spørsmåll fra Siv Jensen i det siste? Vi hører ikke om sånt fra henne, fordi hun ikke bedriver rolleblanding, sånn som Listhaug gjør. Listhaug har noe å lære. Ganske så ofte, gjerne flere ganger i måneden. Akkurat som andre statsråder i denne og foregående regjeringer. 3
Tøytigern Skrevet 17. mars 2018 Forfatter #233 Skrevet 17. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 22.juli- kortet er for Ap det samme som rasismekortet for de svarte. Anonymkode: b1662...14d Jepp. Og det er j@vla irriterende at de drar det. Respektløst. 1
Tøytigern Skrevet 17. mars 2018 Forfatter #234 Skrevet 17. mars 2018 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Ganske så ofte, gjerne flere ganger i måneden. Akkurat som andre statsråder i denne og foregående regjeringer. Interessant. Da skal jeg følge bedre med. Kan hende jeg har misforstått. Thnx.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #235 Skrevet 17. mars 2018 26 minutter siden, Tøytigern skrev: Men hun er justisminister og skal ikke snakke til velgerne som en politiker som vil bli gjenvalgt. Det er ikke hennes jobb... At du ikke ser forskjellen viser at hun lykkes med å forvirre velgere og tåkelegge debatter. Klart hun skal gjøre jobben sin selv om hun er (gjen)valgt. Er ikke alle som benytter tiden på tinget til å hvile på laurbær, vet du. Det er en grunn til at vi har den regjeringen vi har i dag. Anonymkode: c19bb...01b
Tøytigern Skrevet 17. mars 2018 Forfatter #236 Skrevet 17. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart hun skal gjøre jobben sin selv om hun er (gjen)valgt. Er ikke alle som benytter tiden på tinget til å hvile på laurbær, vet du. Det er en grunn til at vi har den regjeringen vi har i dag. Anonymkode: c19bb...01b Jepp. Og jeg tror som sagt før i tråden ikke at Krf har noe ønske om å sabotere den ved å støtte mistillitsforslaget. Kanskje Sylvi får flere blomster, etter at avisene er ferdige med å krisemaksimere...
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #237 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, boski skrev: Beklager det hadde jeg ikke fått med meg. Se snutten selv da vel? Hun sier jo rett ut at hun selvsagt ikke mener at flertallet på stortinget setter terrorister foran nasjonens sikkerhet?? Selvsagt mener hun ikke det. Det er ingen partier som setter terrorister foran nasjonens sikkerhet. Anonymkode: d2cde...c9f
Tøytigern Skrevet 18. mars 2018 Forfatter #238 Skrevet 18. mars 2018 (endret) 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt mener hun ikke det. Det er ingen partier som setter terrorister foran nasjonens sikkerhet. Anonymkode: d2cde...c9f Men det skrev hun helt tydelig rett fram og la det ut på sin Facebook-side, at Ap gjør. Dette sa hun og hun beklaget det ikke. Hun beklaget at noen var blitt såret og hun sa hun opplevde at hun uforbeholdent beklaget at noen var såret av utspillet. Så beklaget hun at hun hadde sagt dette da Utøya-filmen kom på kino, og til sist sa hun at hun opplevde at hun nå hadde beklaget. Hun slettet statusen sin fordi hun ikke hadde rettigheter til å bruke bildet. Ikke fordi hun ikke hadde ment det hun skrev der. Endret 18. mars 2018 av Tøytigern 2
Gjest Bossa Nova Skrevet 18. mars 2018 #239 Skrevet 18. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Heter man Sylvia Listhaug så blir alt man sier tolket i værste mening. Man kan ikke lage et poeng ved å sette noe på spissen lengre da. Helt utrolig at det er sånn ytringsfrihet vi ønsker i Norge. Anonymkode: 05784...c60 Ytringsfrihet er viktig og mange flere burde benyttet seg av den. Politikere som det er futt og fres i trenger vi også. Jeg er ikke anti-FrP, for de har gode og mer seriøse representanter, f.eks. Ketil Solvik-Olsen som en nevnte i en annen tråd her. Men Listhaug er justisminister, har en av de aller viktigste jobbene i Norge. Vi trenger en justisminister som er behersket, men har gjennomføringsevne i handling ikke bare i ord. Som forhandler, samarbeider og opptrer diplomatisk. Det er ved diplomati man får gjennomslag i et slikt verv, ikke ved å skape splid. Vi trenger en som bevarer tryggheten i landet. Vi, eller ihvertfall ikke jeg, vil ha en justisminister som gjør meg nervøs for hva hun kommer til å utbasunere neste gang. Vi kan godt tilgi Listhaug for denne hendelsen med facebook-bildet, men må ikke glemme at hun har gjort tabber før. Listhaug har en tendens til å reagere ved å ville enten sprerre inne folk eller kaste dem ut. Dette gjelder også syke folk. Når hun ser noe hun ikke liker, vil hun ha det bort og vekk. Deretter må hun trekke tilbake uttalelsen og be om unnskyldning. Dette er altså ikke første gang. Jeg ønsker ikke en justisminister som legger ut et dramatisk bilde på facebook når hun ikke får viljen sin. Når det gjelder det med blomstene: Det er selvsagt hyggelig å se at noen støttes og får blomster. Men i dette tilfellet ligner det mer på å hylle Listhaug. De som støtter Listhaug, eller en annen politiker for den saks skyld, tusen prosent, må gå i seg selv. Vi skal ikke ha det slik i Norge at vi går så langt som å hylle politikere, vi skal bevare kritisk tenkning. Det samme gjelder å være helt ukritiske til AP, eller et annet parti. Vi skal kunne se når de vi stemmer på gjør feil og kreve endring.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #240 Skrevet 18. mars 2018 22 minutter siden, Bossa Nova said: Ytringsfrihet er viktig og mange flere burde benyttet seg av den. Politikere som det er futt og fres i trenger vi også. Jeg er ikke anti-FrP, for de har gode og mer seriøse representanter, f.eks. Ketil Solvik-Olsen som en nevnte i en annen tråd her. Men Listhaug er justisminister, har en av de aller viktigste jobbene i Norge. Vi trenger en justisminister som er behersket, men har gjennomføringsevne i handling ikke bare i ord. Som forhandler, samarbeider og opptrer diplomatisk. Det er ved diplomati man får gjennomslag i et slikt verv, ikke ved å skape splid. Vi trenger en som bevarer tryggheten i landet. Vi, eller ihvertfall ikke jeg, vil ha en justisminister som gjør meg nervøs for hva hun kommer til å utbasunere neste gang. Vi kan godt tilgi Listhaug for denne hendelsen med facebook-bildet, men må ikke glemme at hun har gjort tabber før. Listhaug har en tendens til å reagere ved å ville enten sprerre inne folk eller kaste dem ut. Dette gjelder også syke folk. Når hun ser noe hun ikke liker, vil hun ha det bort og vekk. Deretter må hun trekke tilbake uttalelsen og be om unnskyldning. Dette er altså ikke første gang. Jeg ønsker ikke en justisminister som legger ut et dramatisk bilde på facebook når hun ikke får viljen sin. Når det gjelder det med blomstene: Det er selvsagt hyggelig å se at noen støttes og får blomster. Men i dette tilfellet ligner det mer på å hylle Listhaug. De som støtter Listhaug, eller en annen politiker for den saks skyld, tusen prosent, må gå i seg selv. Vi skal ikke ha det slik i Norge at vi går så langt som å hylle politikere, vi skal bevare kritisk tenkning. Det samme gjelder å være helt ukritiske til AP, eller et annet parti. Vi skal kunne se når de vi stemmer på gjør feil og kreve endring. Ja, Listhaug er veldig unorsk. Mange nordmenn foretrekker helt andre trauste typer som er livredde for å være annerledes enn flokken. I de aller fleste andre land er det helt vanlig med laaaangt hardere og tøffere ordveksling i debatter. Anonymkode: 44ea9...b87 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå