Gå til innhold

Jeg er den fæle hundeeieren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Begynner å lure på om Ts bare er et troll som er ute etter å lage mer hets mot hundeeiere. Når vedkommende ikke forstår et ord av hva vi sier og hvorfor vi sier det så lurer jeg på om Ts i tilfelle ikke er egnet til å ha hund.

Anonymkode: e0eab...ab5

Har hatt hund i tilsammen 11 år og ingen har blitt skadet. Men jeg forsvarer ikke det at hun har vært løs på feil steder, jeg sier jo at jeg må slutte med det. TS

Anonymkode: 3d71a...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nervøs hund. Hun er redd barn, og jeg er ikke sikker på om hun kan bite dersom et ukjent barn kommer springende bort. Min aller største skrekk er at et ukjent barn bare rusher bort og skal kose :( 

Hunden min er stor type som ikke umiddelbart innbyr til kos.

Men jeg har STÅLKONTROLL på hunden. Hun er alltid i bånd, hele eiendommen vår er inngjerdet. Hun er svært godt dressert, og hun lyder mine beskjeder.

Jeg treffer stadig vekk utrolig udisiplinerte hunder, de driter i eierenes kommando. Utrolig mange veskehunder bestemmer over eierene sine.

 

Endret av norovirus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Har hatt hund i tilsammen 11 år og ingen har blitt skadet. Men jeg forsvarer ikke det at hun har vært løs på feil steder, jeg sier jo at jeg må slutte med det. TS

Anonymkode: 3d71a...77c

En vakker dag kommer det til å skje. Du får også huske på at det ikke er bare mennesker, katter og hunder i denne verdenen. Det er også ville dyr, som f eks hjort, rådyr, rev, hare, fugler m.m. I rugetiden er det spesielt viktig at hundene alltid holdes i bånd. Likeens om vinteren når det er dyp snø.

Anonymkode: 90a9b...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Har hatt hund i tilsammen 11 år og ingen har blitt skadet. Men jeg forsvarer ikke det at hun har vært løs på feil steder, jeg sier jo at jeg må slutte med det. TS

Anonymkode: 3d71a...77c

Jammen hvorfor slutter du ikke da? Du unnskylder deg hele tiden med at «du klarer ikke å la være», vel, da bør du seriøst trene på å øke viljestyrken din før du har dyr. 

Anonymkode: e0eab...ab5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid min i bånd ikke fordi hun gjør en sjel fortred, men fordi jeg ikke kan vite om hundene hun kan løpe bort til er aggressive. 

Hvis jeg vil at hun skal få løpe, har jeg to alternativ:

1) langline

2) innesperret område

så det stemmer ikke at du ikke KAN bruke bånd, og at hunden din ellers ALDRI får løpe. Jeg tror du bare har en gammel vane som føles vond å vende. 

Høres også ut som et hundekurs kunne vært godt for deg og hunden :) der får du øvd på sosialisering under trygge forhold med andre hunder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/17/2018 at 8:54 PM, AnonymBruker said:

Altså, hunden min biter ikke, løper ikke løs i trafikken og slåss ikke med andre hunder. Det er ikke noe poeng i å legge til ting som ikke skjer. Det er forskjell på et farlig hundehold og et tidvis sjenerende hundehold, jeg tilhører sistnevnte kategori. TS

Anonymkode: 3d71a...77c

Men min hund kan gjøre det om din kommer bort til oss! Er du helt skada eller? Møter jeg på deg og hunden din kommer jeg enten til å anmelde deg eller så kommer mallen min til å rive hunden din i fillebiter.

Anonymkode: c7557...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei! Jeg er den "skrekkelige" ts med ny bruker :) 

Nå har det gått nesten ett år siden jeg startet denne tråden, og siden da har hunden min løpt ned på stien som går forbi huset èn gang (hun smatt ut). Eneste som skjedde da var at hun møtte på en løs hund der nede. Ellers ingen episoder!!! Jeg har holdt henne i bånd og i langline og kun sluppet henne når jeg har total oversikt over området, eller midt på natta når det ikke er noen ute.
Men sliter egentlig fortsatt med henne, det er ikke noe gøy å møte på  hverken dyr eller mennesker her jeg bor, og i tillegg har vi jo en nabo som har en utviklingshemmet gutt som aldri oppfører seg normalt når vi går forbi, han kan bjeffe på henne etc., det er ikke akkurat ideelt. Jeg har også gitt opp å trene fordi jeg ikke så noen resultater her hjemme, og fordi jeg må lage godbiter fordi hun ikke tåler butikkjøpte, og det er så mye jobb, og jeg har vært mer sliten det siste året. Men har tenkt å ta det opp igjen, og forenkle treningen litt. Planen er å ha med de aller beste godbitene hun vet, og så gi henne dem kun når det dukker opp noen, små eller store, dyr eller menneske, bil eller spark, hva som helst, slik at hun alltid ser mot meg når noe skjer, og for å endre følelsene hennes fra frykt til forventning. Jeg kan begynne nå, og så oppdatere om ett år igjen og se om det har vært noe fremgang.

Anonymkode: 85e18...474

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ny bruker igjen, og det har gått ett år til. Absolutt ingen uhell på dette året heller, og det er takket være langlinen. Jeg har henne i bånd alle steder der det er uoversiktlig, men har noen steder jeg kan slippe henne der jeg har oversikt, og da har hun også alltid langline på så jeg kan få tak i henne.
Jeg har også fått en knallbra innkalling på henne, noe som reddet meg i fjor vinter. Vi var på vei ut fra et skogsområde der det praktisk talt ikke går noen på vinteren, og skulle gå ut på en kjerrevei som møter enden av hovedveien lengre nede ("hovedvei" betyr her max 5 biler i døgnet). Når vi kom ut fra skogen var hunden litt foran meg, og plutselig ser jeg at det står en hund på snøskavlen der nede som brøytingen slutter, og eieren rett bak. Hunden min så dette også, og jeg prøvde å kalle henne til meg, men hun satte avgårde for å komme ned til den andre hunden. Jeg tenkte at nå klarer jeg ikke å stoppe henne, og så eieren stå der med en litt sånn "jaså, har du ikke kontroll på hunden din"- holdning og så for meg et ukoselig møte med vedkommende. Men så prøvde jeg en siste gang å rope henne inn så intenst jeg kunne, og hun stoppet! Og snudde og kom tilbake til meg! Ha! Hun fikk alle godbitene jeg hadde :)
Og det som var, var at hun hadde nemlig ikke langline på akkurat da, hadde hun hatt det, hadde jeg klart å stoppe henne idet hun så hunden, så derfor passer jeg alltid på å ha den på nå.
Vi har også trent mye på innkalling her hjemme, slik at jeg skal kunne slippe henne ut i hagen så hun kan gå på do uten at jeg må være med. Det er ikke inngjerdet her nemlig, og det er turvei rett nedenfor der det går folk og hunder osv. Jeg har gjort det slik at hun har fått en tørrfisk-bit, et kjøttbein eller noe annet ekstra godt hver gang vi har gått inn, og nå kan jeg stå i døra og vente på henne og hun kommer rett inn uansett hva som går på veien :)

Anonymkode: f44fb...aca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å lese, lykke til videre med trening!

Anonymkode: 27d57...84e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som en slik hundeeier. Hund som bjeffer på sykler, barnevogner, andre hunder, innimellom mannfolk. Drar og bykser mot. 

Men jeg trener faktisk. Men jeg føler at ingen forstår det. Spesielt de som ikke kan noe om hund. Feks trener vi kontakt, godbit/positiv tilnærming. Hundeeiere som forstår slikt ser jo det. Men ikke den vanlige mannen i gaten liksom. Og da ser det jo ut som jeg ikke har peiling på hund og ikke kontroll. Min hund er omplassert og har hatt eiere som var stygg med den tidligere. Så trening er ikke gjort over natten. Opplever også andre hundeeiere som kommenterer det. Feks pratet jeg med en for 3mnd siden og da vi trente på x og y. Også møtte jeg henne igjen og hun kunne ikke forstå at hunden ikke hadde sluttet med problemene. Andre har sagt "ta deg et kurs". Det har vi....Men hunden er ikke utlært fordi om. Selv om de har vært heldig med egen hund.

Noen ganger "klikker" hunden unødvendig også, feks fordi vi må gå gjennom. Trange gater i nabolaget for å komme til skog og steder å trene på avstand. Og plutselig møter vi en hund eller sykkel på 1m avstand rundt et hjørne. Ja, da føler man seg som en elendig hundeeier som ikke tar hensyn.

Anonymkode: 0931d...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Ja jeg burde det. Men har du hund? TS

Anonymkode: 3d71a...77c

Jeg kjenner jeg blir forbanna. Du burde IKKE hatt hund. Omplasser den til noen som har greie på hunder, og kan få kikk på den. Å aldri skaff deg hund igjen. 
Du svarer å utrolig overfladisk, og det at du liksom ikke "alltid" kan ha bikkja i bånd er en dum unnskyldning. ALLE KAN HA BIKKJA I BÅND. 

Fortell meg, HVORFOR kan du ikke ha bikkja i bånd? Å for å svare på ditt kommende spørsmål, JA jeg har hund.

Anonymkode: 6388b...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir forbanna. Du burde IKKE hatt hund. Omplasser den til noen som har greie på hunder, og kan få kikk på den. Å aldri skaff deg hund igjen. 
Du svarer å utrolig overfladisk, og det at du liksom ikke "alltid" kan ha bikkja i bånd er en dum unnskyldning. ALLE KAN HA BIKKJA I BÅND. 

Fortell meg, HVORFOR kan du ikke ha bikkja i bånd? Å for å svare på ditt kommende spørsmål, JA jeg har hund.

Anonymkode: 6388b...162

Les mine siste oppdateringer i tråden..? TS

Anonymkode: f44fb...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...