Gå til innhold

Utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Seriøst.... 

Så alle som ikke har norsk som morsmål har et merkelig kvinnesyn?

 

15 timer siden, Hulderen skrev:

LOL! Ja, og mor Nille er en sten ;) 

Det er kanskje ikke alle som husker Erasmus Montanus. "En sten kan ikke fly, mor Nille kan ikke fly, ergo er mor Nille en sten" (Ludvig Holberg)

Nei, selvsagt mener jeg ikke at alle som ikke har norsk som morsmål har et merkelig kvinnesyn. Men personer som kommer fra et land med et helt annet kvinnesyn og en helt annen kultur enn nordmenn, vil ha et annet morsmål enn norsk. 

Endret av Hulderen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

👍👍👍😂😂😂

Anonymkode: fbb5c...737

Menn ta seg en guttetur til Thailand fordi de liker å være sammen med sine venner, ikke sant? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

 

Det er kanskje ikke alle som husker Erasmus Montanus. "En sten kan ikke fly, mor Lille kan ikke fly, ergo er mor Lille en sten" (Ludvig Holberg)

Nei, selvsagt mener jeg ikke at alle som ikke har norsk som morsmål har et merkelig kvinnesyn. Men personer som kommer fra et land med et helt annet kvinnesyn og en helt annen kultur enn nordmenn, vil ha et annet morsmål enn norsk. 

Jeg er fra et annet land med en annen kultur og derfor verdsetter jeg Norge høyt.

De aller fleste, uavhengig av kjønn/legning, kan lykkes her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

 

Det er kanskje ikke alle som husker Erasmus Montanus. "En sten kan ikke fly, mor Lille kan ikke fly, ergo er mor Lille en sten" (Ludvig Holberg)

Nei, selvsagt mener jeg ikke at alle som ikke har norsk som morsmål har et merkelig kvinnesyn. Men personer som kommer fra et land med et helt annet kvinnesyn og en helt annen kultur enn nordmenn, vil ha et annet morsmål enn norsk. 

Har Tyskland, Østerrike og Sveits for eksempel en helt annen kultur enn Norge og et helt annet kvinnesyn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, #Hannkatt# skrev:

Har Tyskland, Østerrike og Sveits for eksempel en helt annen kultur enn Norge og et helt annet kvinnesyn? 

Ja, faktist. Spesielt det katolsk-konservative Syd-Tyskland og Østerrike har et betydelig mer konservativt kvinnesyn.

Uten at det har noe med saken å gjøre, så jeg orker ikke å detaljere dette over en halv A4 side.

Anonymkode: 6a889...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, #Hannkatt# skrev:

Har Tyskland, Østerrike og Sveits for eksempel en helt annen kultur enn Norge og et helt annet kvinnesyn? 

Men hva har det med ditt kvinnesyn å gjøre?

Faren din kommer fra Nord-Norge og moren din fra Øst-Europa?

 

Anonymkode: 2d0ee...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, faktist. Spesielt det katolsk-konservative Syd-Tyskland og Østerrike har et betydelig mer konservativt kvinnesyn.

Uten at det har noe med saken å gjøre, så jeg orker ikke å detaljere dette over en halv A4 side.

Anonymkode: 6a889...993

Et betydelig mer konservativt kvinnesyn i Syd-Tyskland og Østerrike er tull. Spesielt i store byer har kvinner mye mer friheter enn i Norge midt på landet. 

Prozentual finnes myer mer kvinner i Tyskland, Østerrike og Sveits som lever i et alternativt-, åpent-, homofil-, polyamori-forhold enn I Norge. 

Samfunn presset til å gifte seg, å ha barn, hus osv.. er mye høyere i Norge. Ikke alle ønsker seg et A4 liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva har det med ditt kvinnesyn å gjøre?

Faren din kommer fra Nord-Norge og moren din fra Øst-Europa?

 

Anonymkode: 2d0ee...319

Nei, ikke Øst-Europa, ikke Sør-Europa og ikke fra et land som er konservativ eller katolsk. :) Hjembyen min er veldig liberal. Man har nesten lov til alt. 

Hvorfor har jeg egentlig et dårlig kvinnesyn?! Jeg stoler bare ikke på at kvinner og menn er trofast. Det finnes kvinner og menn som er trofast, men det er sjeldent. Jeg har ikke et dobbeltmoral. Alle kan lever sitt liv. 

Vi alle er her i tråden som handler om utroskap. Så vi alle har noe å gjøre med temaet. Passiv eller aktiv. Jeg var også utro, dermed er jeg ikke bedre en gifte kvinner som er utro, ikke sant? 

Det er lett å trekke kvinnehater kortet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...