AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Del Skrevet 16. mars 2018 Hei Jeg håper noen kan hjelpe meg med å oversette noen utrykk. Row 1-10: (A) beginning with a knit row, work st st. row 11: (B) K2, (A), K2, (B) K2. inc 1, K4, K1 Jeg skjønner jo at row betyr pinne, men ellers så skjønner jeg ikke så mye Anonymkode: 4166a...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. mars 2018 #2 Del Skrevet 16. mars 2018 Rad 1-10: strikk glattstrikk fra retten (knit row betyr fra retten) K2 betyr knit 2, altså 2 rette. (for vrang skal det stå enten purl eller p) inc 1 = øk 1 maske K4 = 4 rette K1 = 1 rett Er det dette som står i oppskriften, eller har du samlet det du ikke skjønner? For meg ser det ikke ut som om dette henger sammen helt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. mars 2018 #3 Del Skrevet 16. mars 2018 Er oppskrifta med to farger? I så fall skal du strikke ti pinner/rekker med farge A Pa 11. pinne/rekke: 2 rett med farge B, 2 rett med farge A, 2 rett med farge B og så videre slik @^^Belle^^ forklarer Oppgir oppskriften hvordan du skal øke ei maske? Det finnes nemlig en rekke måter å lage økninger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Del Skrevet 17. mars 2018 Tusen takk for hjelpen Ja det er en oppskrift med to farger. Helt konkret står det: Row 1-10: (A) beginning with a knit row, work st st. Row 11: (B) K2 (A) K2, (B) K2 Row 12 : purl, keeping color sequence work all yarn from B this point until Row 53 Anonymkode: 4166a...8bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. mars 2018 #5 Del Skrevet 17. mars 2018 De ti første pinnene er altså glattstrikk, hvor du starter med en pinne rettmasker. Pinne 11: Se forklaring i innlegget mitt over Pinne 12: Fortsett i mønsteret, men maskene skal nå strikkes vrang Kan jeg få spørre om hvilket mønster det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå