Gå til innhold

Hvordan er menns følelsesliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig.

Men det med å ikke bli sammen med lunkne menn. Problemet er at man forelsker seg og finner en velvillig tolkning på alt. Så det er ikke nødvendigvis så lett å se der og da.

Anonymkode: 565c0...d89

Ser den. Når man er forelsket så er det ingenting annet man ønsker enn at den man liker også skal like en tilbake. Det er slik for oss også. Små ting damen gjør gir håp om at det faktisk er interesse der, selv om det ikke nødvendigvis ligger noe i handlingene hun gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kjennetegner en "lunken mann."?

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt over så er det nokså nedtrykkende for folk når alt de skriver blir møtt med at verden er gal og forferdelig og man skal aldri håpe på noe her i livet, og fysj og fy.

Anonymkode: 51a50...b1b

Men det er jo ditt problem om du finner det nedtrykkende? Er du på et diskusjonsforum på nett for å lese side opp og side ned med innlegg du er helt enig i? Og at alle innlegg du har, blir heiet frem som det eneste rette? 

Jeg synes folk generelt ikke er noe særlig, og at mange anser det som viktigere å få alle sine drømmer oppfylt i riktig rekkefølge enn å inngå kompromisser.

De lykkeligste parene jeg kjenner, er de hvor mannen tjener bra, og er ganske stille av seg. Skal du fortelle meg at jeg tar feil? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg sier ikke at du har gjort dette jeg har skrevet over, men jeg husker noen av innleggene dine i fjor og det var noen av de som var ganske negative. Om jeg ikke husker feil så var negativiteten mest rettet mot deg selv. Jeg tror også kvinner og menn for den saks skyld får mindre respekt for en som aldri går videre. Dersom man hele tiden skal komme tilbake til det sviket eller hva det var man opplevde, så blir det etter hvert oppfattet som syting. Jeg har ikke helt samme oppfattelse som deg, fordi jeg har skrevet om at jeg til tider føler på ensomhet her inne, og jeg har ikke blitt sablet ned. 

Er ensomhet en følelse eller en tilstand? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Men det er jo ditt problem om du finner det nedtrykkende? Er du på et diskusjonsforum på nett for å lese side opp og side ned med innlegg du er helt enig i? Og at alle innlegg du har, blir heiet frem som det eneste rette? 

Jeg synes folk generelt ikke er noe særlig, og at mange anser det som viktigere å få alle sine drømmer oppfylt i riktig rekkefølge enn å inngå kompromisser.

De lykkeligste parene jeg kjenner, er de hvor mannen tjener bra, og er ganske stille av seg. Skal du fortelle meg at jeg tar feil? 🙂

Ja, det skal jeg. Du er avvikeren her. Den bitre, sinte, som ikke forstår at smilefjesene dine og det at du konsekvent overfører skyld til den andre (slik at du selv slipper), oser av et indre sinne.

"Men det er jo ditt problem."

"Du har misforstått."

Det er feil. Det er sykelig. Friske mennesker åpnet opp for at de selv kan ta feil.

Og mest sannsynlig er det derfor problemene dine oppstår, ikke fordi andre mennesker er kjipe.

Anonymkode: 51a50...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Er ensomhet en følelse eller en tilstand? 🙂

Husker du at jeg delte den artikkelen om nett-trollet? Leste du den? Klarer du å se at måten du skriver til andre, er som det står om i den artikkelen?

http://www.webpsykologen.no/artikler/da-nett-trollet-kom-i-terapi/

Andre mennesker har det også vondt. Man er ikke den eneste som har blitt sviktet her i verden.

Anonymkode: 51a50...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
20 minutter siden, Cronosgjesten said:

Er ensomhet en følelse eller en tilstand? 🙂

Begge i guess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stygt sagt.

Anonymkode: 4b359...ef2

Nei, det stemmer faktisk. Enkelte av dere er utrolig bitre. Men i stedet for at dere innser at dere selv har et problem, så overfører dere de dårlige og vonde følelsene til å være alle andre sin feil. I stedet for at dere ser at dere selv tar feil, så sier dere at andre er fæle, snakker stygt, ikke forstår dere, etc.

Ofte er dere kvinner som sier at alle menn er fæle, eller menn som sier at alle kvinner er fæle. Litt som når du forteller hvordan menn er, og Cronosgjesten forteller hvordan kvinner er. Dere tar deres egen vonde følelse ut ved å si at andre er slemme, kyniske, ute etter å ta dere, at andre misforstår, er utro, aldri glad i dere, følelsesløse, you name it. Alltid er det andres feil. Aldri er det deres feil.

Denne måten å snakke på, tyder på at dere har problemer selv, ikke at verden er ond. 

Kan dele denne artikkelen til deg også.

http://www.webpsykologen.no/artikler/da-nett-trollet-kom-i-terapi/

 

Anonymkode: 51a50...b1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er eksempler:

På 15.3.2018 den 7.12, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

32 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

De lykkeligste parene jeg kjenner, er de hvor mannen tjener bra, og er ganske stille av seg. Skal du fortelle meg at jeg tar feil? 🙂

Dere skylder begge på det motsatte kjønn og sier de er forferdelige, kyniske mennesker. Det stemmer ikke.

Et menneske som ikke er bittert, meg for eksempel, ville sagt at det finnes bra menn og dårlige menn, bra kvinner og dårlige kvinner. Altså at ikke det ene kjønnet er forferdelig i seg selv.

Det et på tide at noen faktisk konfronterer dere med dette, og sier at det holder nå. Vi kan ikke la deres hat og vrede få lov til å flomme over i kommentarfelt og forum. Det er ikke friskt. Det hører hjemme i psykiatrien. 

Og ja, det påvirker oss alle som leser her inne. Vi har vondt av dere. Men vi ønsker også å slippe å høre gnålet deres.

Anonymkode: 51a50...b1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 7.12, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

Vel, både jeg og kjæresten ønsket at vi skulle være i et forhold, og han vil gjerne ha barn før vi blir 30, så han stemmer ikke med inntrykket ditt. Utseendet mitt er heller ikke den eneste årsaken til at han henger med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 7.12, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

Unnskyld, men dette er ikke et seriøst spørsmål. Du har bare åpnet tråden for å følge en diskusjon, ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at menn er mer visuelle når det kommer til seksuell tiltrekning og at de ikke føler samme hast/stress med å få barn. Men at de ikke ønsker forhold og barn etterhvert har jeg ikke inntrykk av. Kvinner har jo biologisk sett mer hastverk med å få barn ift fruktbarhet og kanskje det er meningen at vi skal ha et større instinkt for å få barn all den tid det er vi som må ta ulempen med å være gravid, føde og amme. Men inntrykket mitt er at de fleste menn ønsker en familie, men kanskje på et litt senere tidspunkt enn kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer faktisk. Enkelte av dere er utrolig bitre. Men i stedet for at dere innser at dere selv har et problem, så overfører dere de dårlige og vonde følelsene til å være alle andre sin feil. I stedet for at dere ser at dere selv tar feil, så sier dere at andre er fæle, snakker stygt, ikke forstår dere, etc.

Ofte er dere kvinner som sier at alle menn er fæle, eller menn som sier at alle kvinner er fæle. Litt som når du forteller hvordan menn er, og Cronosgjesten forteller hvordan kvinner er. Dere tar deres egen vonde følelse ut ved å si at andre er slemme, kyniske, ute etter å ta dere, at andre misforstår, er utro, aldri glad i dere, følelsesløse, you name it. Alltid er det andres feil. Aldri er det deres feil.

Denne måten å snakke på, tyder på at dere har problemer selv, ikke at verden er ond. 

Kan dele denne artikkelen til deg også.

http://www.webpsykologen.no/artikler/da-nett-trollet-kom-i-terapi/

 

Anonymkode: 51a50...b1b

Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene i det hele tatt, ville vite mer om menns føleseliv&har fått et noe dårlig intrykk opp gjennom, mulig det har vært en spesiell type menn da. Sier ikke at andre er fæle eller stygge osv, hvor tar du det fra??? Tar ansvar for egne relasjoner& eget liv, alt er ikke andres feil...  så???? tror sier slemem ting og trekker konklusjoner basert på det lille jeg skrev, i tillegg kaller du meg stygge ting. 

Ts

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene i det hele tatt, ville vite mer om menns føleseliv&har fått et noe dårlig intrykk opp gjennom, mulig det har vært en spesiell type menn da. Sier ikke at andre er fæle eller stygge osv, hvor tar du det fra??? Tar ansvar for egne relasjoner& eget liv, alt er ikke andres feil...  så???? tror sier slemem ting og trekker konklusjoner basert på det lille jeg skrev, i tillegg kaller du meg stygge ting. 

Ts

Anonymkode: 4b359...ef2

Ja, du oppfører deg skikkelig slemt når du lager en tråd for å fortelle at menn ikke kan kjenne dype følelser.

Anonymkode: 51a50...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal jeg. Du er avvikeren her. Den bitre, sinte, som ikke forstår at smilefjesene dine og det at du konsekvent overfører skyld til den andre (slik at du selv slipper), oser av et indre sinne.

"Men det er jo ditt problem."

"Du har misforstått."

Det er feil. Det er sykelig. Friske mennesker åpnet opp for at de selv kan ta feil.

Og mest sannsynlig er det derfor problemene dine oppstår, ikke fordi andre mennesker er kjipe.

Anonymkode: 51a50...b1b

Har jeg beskrevet noe problem til deg? Skrev jeg ikke nettopp at jeg har plassert meg på et sted mentalt hvor jeg ikke burde bli såret? Den som fremstår som aggressiv her, anonym, er deg. Du påstår til meg at mine opplevelser/erfaringer er feil, alternativt min egen feil? Hvem er det som oser av sinne og hat? Jeg som har resignert uten sinne, eller du, som angriper en ukjent fordi du ikke liker det jeg sier?

Det er og blir ditt problem at du lar deg provosere av et annet syn enn ditt eget. Og det er mer sykelig å skjelle ut noen for å være forsiktig med sine følelser enn å faktisk passe på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er eksempler:

Dere skylder begge på det motsatte kjønn og sier de er forferdelige, kyniske mennesker. Det stemmer ikke.

Et menneske som ikke er bittert, meg for eksempel, ville sagt at det finnes bra menn og dårlige menn, bra kvinner og dårlige kvinner. Altså at ikke det ene kjønnet er forferdelig i seg selv.

Det et på tide at noen faktisk konfronterer dere med dette, og sier at det holder nå. Vi kan ikke la deres hat og vrede få lov til å flomme over i kommentarfelt og forum. Det er ikke friskt. Det hører hjemme i psykiatrien. 

Og ja, det påvirker oss alle som leser her inne. Vi har vondt av dere. Men vi ønsker også å slippe å høre gnålet deres.

Anonymkode: 51a50...b1b

Psykiatrien er mer interessert i den gamle mannen som kjefter på en sky, enn de som har trukket seg tilbake og beskriver hvorfor det var det beste for dem. Å klare å trekke masse selvrettferdig harme ut fra ermet uten at noen har gjort deg noe, er et tegn på manglende selvkontroll, og det er ustabilt. 

 

Jeg lurer på om du kan finne ett eneste sitat hvor jeg sier at det motsatte kjønn er forferdelige mennesker?

Endret av Cronosgjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleide å være følsom, men etter noen år i "dating-krigen" har jeg blitt en forholdsvis kald og kynisk mann.
Og det fungerer, jenter ser tydeligvis ut til å foretrekke dette i 9/10 tilfeller.

Dette blir litt som det frie marked, supply and demand.
Det er noe alle med øyne, ører og en delvis fungerende hjerne, kan se hvilke menn det er som lykkes med det motsatte kjønn, som bestilt fra kvinnene selv GENERELT.
Dette opplever jeg selv.

Men samtidig håper jeg virkelig ikke at jeg møter på ei jeg skulle falle for, det hadde vært trøbbel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FactsOverFeelings skrev:

Men samtidig håper jeg virkelig ikke at jeg møter på ei jeg skulle falle for, det hadde vært trøbbel!

Ja, det er synd å si, men det blir ofte trøbbel. Når du møter en du liker, si tydelig fra om at du gjør det, men fortsett å oppføre deg som om hun er et vanlig menneske, ikke en dronning.

Anonymkode: 51a50...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er synd å si, men det blir ofte trøbbel. Når du møter en du liker, si tydelig fra om at du gjør det, men fortsett å oppføre deg som om hun er et vanlig menneske, ikke en dronning.

Anonymkode: 51a50...b1b

Hvorfor skulle jeg gjøre det?
Blir potensielt forhold av sånt, noe jeg absolutt ikke ønsker.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse

Jeg har inntrykk av at menn er som mennesker flest, forskjellige og ingen er like! Noen er mer følelsesmessige enn andre, akkurat som oss kvinner. Selv har jeg vært sammen med følelsesmessige og følelsesløse menn. Typen min har gråtet foran meg flere ganger, men også holdt igjen. Han er min bestevenn, jeg er hans bestevenn, vi snakker om absolutt alt sammen, selvom det er negativt eller positivt.. Han har sterke følelser, så jeg vet og ser hvis han har det dårlig - og da koser jeg ekstra med han å varter han opp. På lik linje som at han gjør det samme med meg. Tror det gjelder å finne en mann som passer til deg.

Har også hvert sammen med en følelsesløs mann, eller jeg trodde han faktisk var det. Han viste aldri noe empati og var alltid hardhudet - men jeg klarte å tukle meg under den harde huden hans etter en god stund, og da viste det seg at han var svært følelsesmessig å med en tung bagasje på slep om en vond og forferdelig barndom, men han bare viste det ikke så lett.

 Så ja, menn kommer i alle mulige varianter.

Endret av Lilleprinsesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...