Gå til innhold

Hvorfor tuller "ingen" med Islam?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kristne får gjennomgå så det holder, men vi ser aldri det samme om Islam. 

Hvorfor trykker ikke folk bøker med bilde av Islams profet på forsiden? Hvorfor hetser de kristne, men lar muslimer være i fred?

Anonymkode: 89b65...2fd

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er vist rasistisk.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi islam knebler ytringsfriheten med vold og terror.

Anonymkode: 7f171...1ff

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de som har prøvd lever med livvakter 24/7 på grunn av trusler.

Anonymkode: 12add...be0

• Liker 16
Skrevet

Det er jo uendlig mye mer muslimhets enn kristenhets. Ser folk snakke negativt om islam omtrent hver eneste dag - på KG, i kommentarfelt, på facebook, artikler på nettaviser osv. Vi har jo til og med egne store blogger som resett og dokument.no som er omtrent dedikert til kritikk og hets av islam.

Hvilken verden lever du i?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes satire om Muhammed etc  overalt. Si meg, har du ikke lett før du har konkludert?

Anonymkode: 30856...1c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Nicathv skrev:

Det er jo uendlig mye mer muslimhets enn kristenhets. Ser folk snakke negativt om islam omtrent hver eneste dag - på KG, i kommentarfelt, på facebook, artikler på nettaviser osv. Vi har jo til og med egne store blogger som resett og dokument.no som er omtrent dedikert til kritikk og hets av islam.

Hvilken verden lever du i?

Det hadde ikke vært "hets" hadde ikke muslimene hatt en voldelig og kvinneundertrykkende kultur. Og så har terrorismen noe å si da.

Ingen tuller med islam med mindre man har et dødsønske. Kristendommen har kommet lengre enn islam, derfor. Det er på tide at islam moderniserer seg, synes jeg da. Enkelte grenen innenfor kristendommen bør også se til å modernisere seg. Tenker på kvinnesyn, abort, homofili og slikt.

Anonymkode: c7cfc...2c4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det finnes satire om Muhammed etc  overalt. Si meg, har du ikke lett før du har konkludert?

VG var jo helt klare. Vitsetegninger av Jesus var greit, fordi karikaturtegnerne ikke er redde for sitt liv når de gjør det. VGs karikaturtegnere har jo selv sagt at de ønsker å leve, så de lar islamske ekstremister bestemme hva de får lov og ikke lov til å karikere.

Anonymkode: 9d187...2a2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skal man det? Det er jo ikke morsomt engang. Mange kristne blir også krenket av at dere skal gjøre narr, men likevel er det folk som holder på som de gjør. Tenk om det var jøder dere ville gjøre narr av? Eller samer? Eller hinduer? Ikke så morsomt lengre? Nei tenke seg til..  

Anonymkode: a4cf0...d42

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke vært "hets" hadde ikke muslimene hatt en voldelig og kvinneundertrykkende kultur. Og så har terrorismen noe å si da.

Ingen tuller med islam med mindre man har et dødsønske. Kristendommen har kommet lengre enn islam, derfor. Det er på tide at islam moderniserer seg, synes jeg da. Enkelte grenen innenfor kristendommen bør også se til å modernisere seg. Tenker på kvinnesyn, abort, homofili og slikt.

Åja. Jeg trodde vi snakket om om det finnes islamkritikk/muslimhets eller ikke, ikke om hvorfor islam er en så unikt forferdelig religion.

At ingen tuller med islam med mindre man har et dødsønske er jo fullstendig nonsens. Som jeg sa, det finnes kritikk av islam overalt i Norge, og ikke bare av anonyme reddharer på KG.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hvorfor skal man det? Det er jo ikke morsomt engang. Mange kristne blir også krenket av at dere skal gjøre narr, men likevel er det folk som holder på som de gjør. Tenk om det var jøder dere ville gjøre narr av? Eller samer? Eller hinduer? Ikke så morsomt lengre? Nei tenke seg til..  

Anonymkode: a4cf0...d42

Kritikk av profeten Muhammed er alltid å regne som hets. Det er som å kritisere Stalin i Sovjet eller Kim Jung Un når man bor i Nord Korea. Det gjør man bare ikke. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nicathv said:

Åja. Jeg trodde vi snakket om om det finnes islamkritikk/muslimhets eller ikke, ikke om hvorfor islam er en så unikt forferdelig religion.

At ingen tuller med islam med mindre man har et dødsønske er jo fullstendig nonsens. Som jeg sa, det finnes kritikk av islam overalt i Norge, og ikke bare av anonyme reddharer på KG.

Hva er straffen for å tulle med profeten i følge islam?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nicathv skrev:

Det er mye forferdelig som skjer i alle kulturer og religioner, men islam skiller seg dessverre negativt ut likevel.

Charlie Hebdo??

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VG var jo helt klare. Vitsetegninger av Jesus var greit, fordi karikaturtegnerne ikke er redde for sitt liv når de gjør det. VGs karikaturtegnere har jo selv sagt at de ønsker å leve, så de lar islamske ekstremister bestemme hva de får lov og ikke lov til å karikere.

Så da blir du trassig? Finnes det ikke viktigere ting enn å drive satire med islam hele tiden? Som å dempe polene mellom "vesten og østen". Det trumfer for min del.

Gjest GiftMann38
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så da blir du trassig? Finnes det ikke viktigere ting enn å drive satire med islam hele tiden? Som å dempe polene mellom "vesten og østen". Det trumfer for min del.

Hvis muslimer ikke liker den vestlige tradisjonen for å gjøre narr av alt så kan de bli i muslimske land hvor denne irriterende satiren ikke er lov. Det er ikke vi som skal tilpasse oss våre gjester.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det fantes sikkert viktigere ting enn å tulle med Stalin i Sovjet også, men det betyr jo ikke at man burde respektere slike tåpelige forbud som skal sikre at mektige religioner og folk ikke skal utfordres. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Som alle ekstremister på venstresiden er du fryktelig arrogant:

https://no.wikipedia.org/wiki/Attentatet_mot_Charlie_Hebdo

https://journalisten.no/node/5340

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye forferdelig som skjer i alle kulturer og religioner, men islam skiller seg dessverre negativt ut likevel.

Charlie Hebdo??

Åh! Jeg beklager så mye, ser nå at det var dumt av meg å skrive at det ikke finnes muslimske ekstremister og at ingen som har gjort narr av islam noensinne har blitt angrepet for det.

Nei, vent litt! Var det egentlig det jeg skreiv? Hmm....nei.

Prøv å svar på det jeg faktisk skreiv, og ikke stråmannsargumentet dere har diktet opp oppi hodene deres.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, GiftMann38 skrev:

Hvis muslimer ikke liker den vestlige tradisjonen for å gjøre narr av alt så kan de bli i muslimske land hvor denne irriterende satiren ikke er lov. Det er ikke vi som skal tilpasse oss våre gjester.

Mange journalister driver satire med sitt eget land og egne maktpersoner. Det er det lang tradisjon for. Deres satire er selvfølgelig mye mer rafinnert enn vestens satire over islamsk religion, nettopp fordi disse menneskene kan sin egen kultur. Det er da merkelig at man mener at ingen muslimer tåler satire. Det er det mange som gjør. Men nå er det mange som ønsker å lage satire på trass, også de som i utgangspunktet ikke hadde noen interesse for satire som kunstform. Da er det ikke et ekte ønske, da er det affekttegninger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...