Gå til innhold

La oss slå fast en gang for alle dette med tiltrekningskraften sportsbiler (Ferrari) har på kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Doug DeMuro er en fyr som elsker biler. Derfor har han en Ferrari 360. Han har den fordi han er glad i biler. Han liker bilen. Bare så det er slått fast. Han har den ikke fordi han på noen som helst måte håper den vil tiltrekke kvinner.

For det har han erfart, det gjør den ikke. Den tiltrekker menn. Menn synes det er en flott bil. Noe som fungerer hvis du er dame, for all del. Den tiltrekker menn. Som vil prate bil. Ikke date, ikke be deg med ut på noe, men vil prate bil. Det er derfor de legger merke til bilen. Og ikke dama. Fordi de er glade i biler.

Kvinner, derimot, er ikke særlig begeistret for biler. Du ser ikke damer snu seg etter fine biler akkurat. Menn, derimot...

 

 

 

Anonymkode: dc2a1...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan klart jeg å tenke "Nok en tråd hvor TS har postet youtube videoer fra Statene" før jeg åpnet tråden din, -  og slo fast at jeg hadde rett? :Hehe:

 

Anonymkode: b8701...cae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kvinne bryr meg ikke så mye om bilen er fin bare den har motor så jeg kan kjøre fort. Min store drøm er å begynne med rallycross :nigo:

Anonymkode: 8f477...750

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg som kvinne bryr meg ikke så mye om bilen er fin bare den har motor så jeg kan kjøre fort. Min store drøm er å begynne med rallycross :nigo:

Anonymkode: 8f477...750

Fort? To bokstaver, E og L.

Anonymkode: dc2a1...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klart jeg å tenke "Nok en tråd hvor TS har postet youtube videoer fra Statene" før jeg åpnet tråden din, -  og slo fast at jeg hadde rett? :Hehe:

 

Anonymkode: b8701...cae

Du kan godt lage en norsk video i stedet, hvis du vil motbevise Dougs påstand. Men jeg tror nok du når ut til flest hvis du lager den på engelsk. Dog, du står helt fritt til å lage den her i Norge. Hvis du tror du kan motbevise Dougs påstand.

Anonymkode: dc2a1...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror virkelig menn at kvinner flest bryr seg om biler?

Trodde det var en kjent sak jeg, at kvinner flest ikke bryr seg om bil.

Anonymkode: 5c990...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NuttinSpecial

Sjeldent venninner/andre kvinner kommer kjørende i en 360.. Jeg er ikke spesielt bilinteressert, men noen biler fanger jo min oppmerksomhet. Vi tiltrekkes vel av det estetiske ved bilen samt at det er gøy å kjøre litt fort (innenfor rimlighetens grenser). Det at menn er så fascinert av den type biler vekker i grunn nysgjerrighet det også. Det er heller ikke til å stikke under en stol at ferrari er synonymt med velstand.. Velstand er aldri negativt, selv om det ikke er noe høy prioritering for mitt vedkommende. Overraskende mange kvinnelige bilentusiaster der ute også, vi liker ikke bare sminke og klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men tror virkelig menn at kvinner flest bryr seg om biler?

Trodde det var en kjent sak jeg, at kvinner flest ikke bryr seg om bil.

Anonymkode: 5c990...d9c

Både unge og mer voksne menn påvirkes jo av det de hører og ser. Når de ser så mange videoer som påstår dette, men iscenesatte skuespill, så skal du ikke se bort fra at en god del menn blir, ukritisk, påvirket av det, ja.

Anonymkode: dc2a1...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NuttinSpecial skrev:

Sjeldent venninner/andre kvinner kommer kjørende i en 360.. Jeg er ikke spesielt bilinteressert, men noen biler fanger jo min oppmerksomhet. Vi tiltrekkes vel av det estetiske ved bilen samt at det er gøy å kjøre litt fort (innenfor rimlighetens grenser). Det at menn er så fascinert av den type biler vekker i grunn nysgjerrighet det også. Det er heller ikke til å stikke under en stol at ferrari er synonymt med velstand.. Velstand er aldri negativt, selv om det ikke er noe høy prioritering for mitt vedkommende. Overraskende mange kvinnelige bilentusiaster der ute også, vi liker ikke bare sminke og klær :)

Mja, muligens noen veldig få. Poenget er uansett at det er bilen som blir taleemne, og en kommer ikke så mye lenger enn en kommer uten bil.

Når det gjelder velstand er det vel heller noe de fleste heller legger litt skjul på. Er ikke så mange som vil leve i sus og i dus i dag. Både dyrt og det er ikke gitt at det er noen bedre livskvalitet å ha en ferrari heller enn en annen bil. Kvalitet går foran status, er min erfaring med de mer nøkterne personer med velstand.

Anonymkode: dc2a1...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvinner=jenter ? 

Anonymkode: 3e3a9...b15

Alle kvinner har en gang i tiden vært jenter. Er det noen flere filosofiske store livsspørsmål du gjerne vil ha svar på?

Anonymkode: dc2a1...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Doug har veldig rett. Det er menn som legger merke til og fullstendig elsker Ferrarier og andre sportbiler, sjelden kvinner. Vi ser det samme fenomenet med svære muskler også. Det er andre mannfolk som beundrer muskelbuntene mest. De fleste kvinner synes det er finest med litt mindre muskler, men det tror ikke mennene noe på for de synes jo selv det er så flott :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det er helt sant for min del. Det siste jeg blir fascinert over når jeg er ute og går er biler. :fnise: Tror jeg legger mer merke til hva som er rundt bilene. Er ikke bil-interessert, og blir ikke tiltrekt menn med en spesiell type bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang jeg kom i min manns Porsche 911 på min svært mannsdominerte arbeidsplass var det mange som snudde seg etter meg, ja. Og det var IKKE de få andre damene som jobber der, for å si det slik. :fnise: 

Selv synes jeg det å kjøre sportsbil er en kombinasjon av litt moro og litt flaut. Moro fordi den er kjapp, og flaut fordi den gjør litt mye ut av seg. Jeg bruker den hvis min egen trauste stasjonsvogn er på service, eller de sjeldne gangene mannen har behov for å byttelåne fordi han skal noe i jobbsammenheng der han må ha med passasjerer i baksetene. 

Anonymkode: c155f...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NuttinSpecial

En Ferrari er litt av en icebreaker da. Spørs jo på smalltalkevnene det. Er typ litt begrenset hva de to er viten om at de har til felles ved første møte. Om de faktisk har noe til felles er jo det vansklig å vite før det eventuelt kommer opp. Neeei, de som kjører Ferrari går som regel på NAV.. Du sier noe der.. Men spot on, de som er født velstående velger som regel noe annet enn de som jobber seg velstående - men det er jo opp og ned. Jeg kunne gjerne kjørt Ferrari, det skal dog sies at jeg er en fattiglapp :laugh:

Endret av NuttinSpecial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NuttinSpecial
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mja, muligens noen veldig få. Poenget er uansett at det er bilen som blir taleemne, og en kommer ikke så mye lenger enn en kommer uten bil.

Når det gjelder velstand er det vel heller noe de fleste heller legger litt skjul på. Er ikke så mange som vil leve i sus og i dus i dag. Både dyrt og det er ikke gitt at det er noen bedre livskvalitet å ha en ferrari heller enn en annen bil. Kvalitet går foran status, er min erfaring med de mer nøkterne personer med velstand.

Anonymkode: dc2a1...9e6

En Ferrari er litt av en icebreaker da. Spørs jo på smalltalkevnene det. Er typ litt begrenset hva de to er viten om at de har til felles ved første møte. Om de faktisk har noe til felles er jo det vansklig å vite før det eventuelt kommer opp. Neeei, de som kjører Ferrari går som regel på NAV.. Du sier noe der.. Men spot on, de som er født velstående velger som regel noe annet enn de som jobber seg velstående - men det er jo opp og ned. Jeg kunne gjerne kjørt Ferrari, det skal dog sies at jeg er en fattiglapp :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme greia som om en mann står parkert i gata med panseret oppe med verktøykassa på siden. Da kommer mannfolka vet du! Det er som en magnet :fnise:

Men når det gjelder fine biler, så er jeg ikke alene som kvinne å like det, jeg snur meg lett etter en fin bil jeg, å elsker estetisk fine biler. Om de også har en go`lyd, så er ikke det feil :reise:
Min erfaring er at da vi hadde og jeg kjørte Ferrari, og stod f.eks ved rundkjøring til motorveien, og de som la se opp i feltet på siden av, mannfolka der, tok blikkontakt og ruset motoren og skulle kappkjøre, hver gang! hehe!

 

Anonymkode: 91f5d...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer liker jo biler, de er jo derfor de alltid velger Golf eller Audi. 

Anonymkode: bee61...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine filmer. Jeg har en Porsche 356 og om jeg vil plukke opp gutter som er litt yngre enn meg er det egentlig bare å kjøre opp og ned Aker Brygge noen ganger. Ærlig talt eneste grunnen til at jeg har den bilen...liker min XC90 T8 bedre faktisk. Men da blir jeg plutselig til 'soccer mum'...

Anonymkode: efddd...3c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...