Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og som fremdeles er gravide ;)

Ja jeg vet at man blir regnet som å føde innenfor tiden når fødselen skjer mellom ukene 37-42. Og jada det er ingen krise.

Og jepp, det finnes folk som har det verre. Mye verre. Det finnes til og med folk som ikke vil få oppleve gleden av å gå gravid eller bli mamma! Jeg er fullstendig klar over at jeg er heldig som i det hele tatt fått oppleve dette. Og jeg har hatt et ok svangerskap uten helt de store plagene.

Så om du som leser dette blir provosert nå så anbefaler jeg deg å gå ut av tråden og la være å respondere. Den er ikke ment for deg.

Dette er en sytetråd for oss som har passert termindatoen og som begynner å bli passe mettet av graviditeten. 

Jeg er bare 4 dager over terminen men jeg er faktisk drittlei. Merker ikke at noe er på gang eller. Synes kynnerne har dabbet av. Alle disse småplagene som før har vært helt overkommelig har pluselig blitt jævlig irriterende. Vondt å snu seg i sengen, finner ingen behagelig stilling, våkner hver time og ligger gjerne våken i flere timer, tungt å puste, kronisk tett nese, må tisse hele tiden, kynnere som du håper og ber om skal gå over til rier men nei da, småkvalm og uggen, sure oppstøt, gråter av ingenting.

Jepp, jeg sa at dette var en sytetråd!

Jeg har gått tom for ting å finne på om dagene. Forsøker å gå korte turer men det ender bare med ryggvondt så det frister ikke lengre.

Noen andre her i samme situasjon? Hvordan får dere dagene til å gå? 

Anonymkode: 7e8b2...a92

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er 40+5 nå. De siste 2 ukene har formen blitt bedre. Har ingen tegn på fødsel eller st noe går framover. Er så lei meg og frustrert. Alle får babyene sine unntatt meg, mens min ikke viser noen tegn engang. Jeg kjeder meg ihjel, fordi uansett hva jeg gjør går jeg bare rundt å venter på denne babyen. Ingenting er gøy fordi jeg venter og venter. Sukk, nå får jeg ikke sove, våknet for hundre de gang av å måtte tisse og får ikke sove igjen. Blæra er så liten nå

Anonymkode: 75a55...1c9

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

er 40+5 nå. De siste 2 ukene har formen blitt bedre. Har ingen tegn på fødsel eller st noe går framover. Er så lei meg og frustrert. Alle får babyene sine unntatt meg, mens min ikke viser noen tegn engang. Jeg kjeder meg ihjel, fordi uansett hva jeg gjør går jeg bare rundt å venter på denne babyen. Ingenting er gøy fordi jeg venter og venter. Sukk, nå får jeg ikke sove, våknet for hundre de gang av å måtte tisse og får ikke sove igjen. Blæra er så liten nå

Anonymkode: 75a55...1c9

 Vit at du er ikke alene! Fattig trøst kanskje...

Det er ikke det at jeg forventet at babyen skulle komme ut som et såpestykke på selveste termindatoen..men det skjedde noe i hodet mitt når den dagen var passert altså. Jeg føler plutselig at jeg ikke aaaaner når ting kommer til å skje. Visste jo ikke det før heller men nå føles det bare ut som langdryg venting hvor jeg ikke skjønner hva som skjer. Det tærer på psyken. Blir nesten sur når jeg ser andre i termingruppen føder uker og dager før terminen. Ikke at flere uker er å trakte etter men når babyen ikke lengre er prematurt mener jeg.

Vært våken i snart 4 timer og må vel for 3.gang forsøke å sove igjen.. hvem vet hva denne lørdagen kan bringe...:rolleyes:

Anonymkode: 7e8b2...a92

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Vit at du er ikke alene! Fattig trøst kanskje...

Det er ikke det at jeg forventet at babyen skulle komme ut som et såpestykke på selveste termindatoen..men det skjedde noe i hodet mitt når den dagen var passert altså. Jeg føler plutselig at jeg ikke aaaaner når ting kommer til å skje. Visste jo ikke det før heller men nå føles det bare ut som langdryg venting hvor jeg ikke skjønner hva som skjer. Det tærer på psyken. Blir nesten sur når jeg ser andre i termingruppen føder uker og dager før terminen. Ikke at flere uker er å trakte etter men når babyen ikke lengre er prematurt mener jeg.

Vært våken i snart 4 timer og må vel for 3.gang forsøke å sove igjen.. hvem vet hva denne lørdagen kan bringe...:rolleyes:

Anonymkode: 7e8b2...a92

Kjenner meg igjen altså, særlig med det med psyken. Føler at denne unge aaaldri blir å komme av seg selv 😞 nå som dagene tikker og går uten noe nytt fra babyen. Å oppleve at fødselen starter av seg selv og spenningen det medfører var jo noe mannhadde gleder seg til. Men her ender det vel med en svææær baby som må settes i gang 😟

jeg blir sjalu på de som får babyene sine før tiden eller til termin nå, og blir nesten litt irritert på min baby fordi den ikke jobber med saken 😤 jeg elsker babyen min og vil møte den NÅ. Den er ferdig, Hvorfor ikke bare komme seg ut? Jeg vet unnfangelsedsto og vet derfor at babyen min er ferdig 

.får vel prøve å legge meg igjen nå jeg også . Får håpe lørdag blir en mirkaeldag. Overtidskontroll på mandag om ingentkng skjer 

Anonymkode: 75a55...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Har sluppet helt opp for ting å gjøre.... har vært våken hele natta uten å få så mye som ett minutt søvn.... sure oppstøt og ingen gode stillinger igjen nå.

hold ut dere!! 

Vi kommer i mål tilslutt 😜

Anonymkode: 031de...31f

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen altså, særlig med det med psyken. Føler at denne unge aaaldri blir å komme av seg selv 😞 nå som dagene tikker og går uten noe nytt fra babyen. Å oppleve at fødselen starter av seg selv og spenningen det medfører var jo noe mannhadde gleder seg til. Men her ender det vel med en svææær baby som må settes i gang 😟

jeg blir sjalu på de som får babyene sine før tiden eller til termin nå, og blir nesten litt irritert på min baby fordi den ikke jobber med saken 😤 jeg elsker babyen min og vil møte den NÅ. Den er ferdig, Hvorfor ikke bare komme seg ut? Jeg vet unnfangelsedsto og vet derfor at babyen min er ferdig 

.får vel prøve å legge meg igjen nå jeg også . Får håpe lørdag blir en mirkaeldag. Overtidskontroll på mandag om ingentkng skjer 

Anonymkode: 75a55...1c9

Det er nesten komisk å lese for det er AKKURAT de samme tankene jeg har! Og jeg føler at det er liksom ikke lov å tenke eller føle det slik men jeg antar at vi er flere og at det egentlig er ganske vanlig å føle det slik.

Her ble det ett par timer til med søvn. Er helt susete av lite søvn men skal vagge en tur ut snart på cafe med mannen.

Krysser alt jeg har for at vi ikke henger i tråden her hele helga! 

 

Forresten, noen som har forsøkt noen av disse kjerringrådene? Har hørt at det er bare sex og/eller stimulering av brystvortene som kan ha noe for seg. Jeg kjenner at sex er det siste vi begge tenker på for tiden. Men forsøkte litt stimulering av brystvortene her en kveld. Jeg fikk kynnere av det men det skjedde ikke noe mer. Jeg turde ikke å ta helt av heller for jeg leste at man skal forhøre seg med jordmor først.

Anonymkode: 7e8b2...a92

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten komisk å lese for det er AKKURAT de samme tankene jeg har! Og jeg føler at det er liksom ikke lov å tenke eller føle det slik men jeg antar at vi er flere og at det egentlig er ganske vanlig å føle det slik.

Her ble det ett par timer til med søvn. Er helt susete av lite søvn men skal vagge en tur ut snart på cafe med mannen.

Krysser alt jeg har for at vi ikke henger i tråden her hele helga! 

 

Forresten, noen som har forsøkt noen av disse kjerringrådene? Har hørt at det er bare sex og/eller stimulering av brystvortene som kan ha noe for seg. Jeg kjenner at sex er det siste vi begge tenker på for tiden. Men forsøkte litt stimulering av brystvortene her en kveld. Jeg fikk kynnere av det men det skjedde ikke noe mer. Jeg turde ikke å ta helt av heller for jeg leste at man skal forhøre seg med jordmor først.

Anonymkode: 7e8b2...a92

Skjønner hva dere tenker. Selv var jeg heldig og fødselen startet en liten uke før termin, men jeg synes absolutt at det er greit at dere tenker slik. Jeg var selv drittlei når det nærmet seg termin.

Ang kjerringråd, sex er ufarlig, og vi prøvde å ha sex en del ukene før termin, stort sett ende det bare med mye kynnere og maserier. Tenkte "nå skjer det". Men så noen timer etterpå så stoppet alt opp. Men en dag var ikke sex vondt for mrg lengre, så vi hadde sex to dager på rad hvor til og med jeg nød det. Og natta etter så starta riene. 

Anonymkode: 0004c...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at sex kan hjelpe fordi at det legene bruker for å sette i gang en fødsel er det samme som noe i spermen. Er noe med at mannen kommer dypt inni deg så kan det hjelpe, men det kan likevel gå et par dager ekstra etter det igjen.

Anonymkode: 9de73...21f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten komisk å lese for det er AKKURAT de samme tankene jeg har! Og jeg føler at det er liksom ikke lov å tenke eller føle det slik men jeg antar at vi er flere og at det egentlig er ganske vanlig å føle det slik.

Her ble det ett par timer til med søvn. Er helt susete av lite søvn men skal vagge en tur ut snart på cafe med mannen.

Krysser alt jeg har for at vi ikke henger i tråden her hele helga! 

 

Forresten, noen som har forsøkt noen av disse kjerringrådene? Har hørt at det er bare sex og/eller stimulering av brystvortene som kan ha noe for seg. Jeg kjenner at sex er det siste vi begge tenker på for tiden. Men forsøkte litt stimulering av brystvortene her en kveld. Jeg fikk kynnere av det men det skjedde ikke noe mer. Jeg turde ikke å ta helt av heller for jeg leste at man skal forhøre seg med jordmor først.

Anonymkode: 7e8b2...a92

Ja vi er overtidsgal og deprimert både jeg og du 😂  . Jeg masserer puppene for harde livet og håper det hjelper. Sex har jeg ikke fått i det hele tatt i svangerskap, da mann har mentale sperrer mot det. Jeg har trygler de siste ukene om å sette spørrende til sides og ta en for laget, da spermen inneholder det samme som modningspiller. Men nei 😩, han nekter. Og det gjør meg også frustrert. Han sitter på en bank med «naturmedisin»  jeg trenger, men nekter å dele godene 😕 . Så er skuffet over han

det ser ut som denne tråden blir min følgesvenn i helga. Babyen tar det helt kuli uansett hvor mye jeg prøver å overtale han om å komme ut 😑👶🏼

Anonymkode: 75a55...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke gravid nå men må si at jeg kjenner meg så igjen i frustrasjonen deres. De to eldste mine kom 1 uke før og 2 dager før termin så da jeg ventet nr 3 var jeg overbevist om at hun ville komme før tiden. Nedturen ble bare større og større for hver dag som gikk over tiden og jeg ble surere og surerr for hver dag. Ble satt i gang 8 dager over. Heldigvis en kjapp og grei fødsel. Lykke til dere som venter 😄

Anonymkode: 60ca9...695

Skrevet

Babyen min kom i forrige uke, men da 5 dager på overtid så jeg skjønner hvordan dere har det. 

For min del tenker jeg nå at det var en fordel at hun tok seg litt tid på å komme ut, for det gjorde meg så utålmodig at jeg faktisk ville ha rier fordi jeg ikke orket å være gravid lenger. Ellers er jeg livredd for rier og fødsel, så det å kunne tenke «endelig!» oppi det hele hjalp faktisk litt. 

Tenk at om bare noen dager har dere de fine små babyene deres i armene :blomst: Kommer ikke babyene snart så blir dere jo satt i gang. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, appelsinjuice skrev:

Babyen min kom i forrige uke, men da 5 dager på overtid så jeg skjønner hvordan dere har det. 

For min del tenker jeg nå at det var en fordel at hun tok seg litt tid på å komme ut, for det gjorde meg så utålmodig at jeg faktisk ville ha rier fordi jeg ikke orket å være gravid lenger. Ellers er jeg livredd for rier og fødsel, så det å kunne tenke «endelig!» oppi det hele hjalp faktisk litt. 

Tenk at om bare noen dager har dere de fine små babyene deres i armene :blomst: Kommer ikke babyene snart så blir dere jo satt i gang. 

Ja er det en fordel? :P Føler jeg plutselig får alt for mye tid til å tenke og bekymre meg. Ser for meg at babyen blir gedigen der inne og at jeg derfor revner fra topp til tå :sjokkbla:

Men når jeg av og til får en kynner nå så håper jeg det skal være starten på noe. Jeg vil jo egentlig bare bli ferdig med det uansett.

Takk for støttende ord :)

Anonymkode: 7e8b2...a92

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi er overtidsgal og deprimert både jeg og du 😂  . Jeg masserer puppene for harde livet og håper det hjelper. Sex har jeg ikke fått i det hele tatt i svangerskap, da mann har mentale sperrer mot det. Jeg har trygler de siste ukene om å sette spørrende til sides og ta en for laget, da spermen inneholder det samme som modningspiller. Men nei 😩, han nekter. Og det gjør meg også frustrert. Han sitter på en bank med «naturmedisin»  jeg trenger, men nekter å dele godene 😕 . Så er skuffet over han

det ser ut som denne tråden blir min følgesvenn i helga. Babyen tar det helt kuli uansett hvor mye jeg prøver å overtale han om å komme ut 😑👶🏼

Anonymkode: 75a55...1c9

Sex har vært uaktuelt her også siden mannen synes det blir veldig merkelig. Jeg var litt uenig i starten men nå frister det lite hos meg også.

Har jo hørt at orgasme gir sammentrekninger som igjen kan gi rier så du kan jo ta saken i egne hender....? :fnise:

I flere timer nå har det kjentes ut som om en kynner settes igang (kjenner pulsen øker) men ikke gått over til å bli en skikkelig kynner. Stopper bare opp uten at det blir vondt eller at magen strammer seg til. Som en nys man ikke får ut. Men NÅ, akkurat nå fikk jeg en god en som jeg kjente i magen. La det være starten på noe :pinar: Er godt å kjenne at kroppen jobber på et eller annet.

 

Anonymkode: 7e8b2...a92

  • Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er det en fordel? :P Føler jeg plutselig får alt for mye tid til å tenke og bekymre meg. Ser for meg at babyen blir gedigen der inne og at jeg derfor revner fra topp til tå :sjokkbla:

Men når jeg av og til får en kynner nå så håper jeg det skal være starten på noe. Jeg vil jo egentlig bare bli ferdig med det uansett.

Takk for støttende ord :)

Anonymkode: 7e8b2...a92

Jeg vet ikke om det er en fordel sånn egentlig :P:fnise: Men jeg gikk i alle fall fra å tenke: «Jeg VIL ikke føde!» ved kynnere litt før termin, til: «Endelig! Jeg er så lei av å være gravid!» da jeg hadde gått over termindatoen :P 

Babyen hadde helt normal størrelse, så jeg ville ikke bekymret meg så mye for det. Noen få dager til eller fra utgjør nok ikke så stor forskjell, dessuten er det hodeomkretsen som teller. Så snart hodet er ute pleier resten å gå greit :) 

Lykke til! Snart har du babyen din hos deg :) 

 

AnonymBruker
Skrevet

!o dager over tiden, komut kom ut!

Anonymkode: 7b377...923

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

!o dager over tiden, komut kom ut!

Anonymkode: 7b377...923

Velkommen til klubben hvor man ønsker kortest mulig medlemskap!

 

Her går det så utrolig mye opp og ned med humøret. Hadde mange kynnere eller modningsrier (usikker på forskjellen men det jeg  kjenner er litt annerledes enn kynnerne jeg har hatt i noen uker) uregelmessig i natt og ble så forhåpningsfull. Men jeg ligger her fremdeles som en strandet hval og nå kjenner jeg ingenting. 

Blir så oppgitt. Kort vei mellom "Yes nå kjører vi på" til gråt. Stakkars mannen i huset vet ikke sin arme råd.

Har jordmortime imorgen og redd for at jeg skal begynne å hylgrine hos henne. Hun har vel sett fortvilte gravide før.

 

Takktakk @appelsinjuice Jeg håper virkelig det :blomst:

Anonymkode: 7e8b2...a92

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til klubben hvor man ønsker kortest mulig medlemskap!

 

Her går det så utrolig mye opp og ned med humøret. Hadde mange kynnere eller modningsrier (usikker på forskjellen men det jeg  kjenner er litt annerledes enn kynnerne jeg har hatt i noen uker) uregelmessig i natt og ble så forhåpningsfull. Men jeg ligger her fremdeles som en strandet hval og nå kjenner jeg ingenting. 

Blir så oppgitt. Kort vei mellom "Yes nå kjører vi på" til gråt. Stakkars mannen i huset vet ikke sin arme råd.

Har jordmortime imorgen og redd for at jeg skal begynne å hylgrine hos henne. Hun har vel sett fortvilte gravide før.

 

Takktakk @appelsinjuice Jeg håper virkelig det :blomst:

Anonymkode: 7e8b2...a92

Har du fått time til overtidskontroll på sykehuset enda? For min del var det et lys i endene av tunnelen, siden jeg visste jeg da kom til å bli satt i gang få dager etter dersom babyen ikke hadde kommet innen da. Hun kom to dager før overtidskontrollen :) Ikke lenge igjen for deg nå! 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Har du fått time til overtidskontroll på sykehuset enda? For min del var det et lys i endene av tunnelen, siden jeg visste jeg da kom til å bli satt i gang få dager etter dersom babyen ikke hadde kommet innen da. Hun kom to dager før overtidskontrollen :) Ikke lenge igjen for deg nå! 

Nei ikke enda men jeg antar at det blir snakk om det imorgen hos jordmoren :)

 Sykt hvordan hjernen fungerer (eller ikke fungerer..). Var null stress å skulle gå gravid igjen 40 uker men det å vente 1-2 uker ekstra virker plutselig nærmest uoverkommelig :rolleyes:

Anonymkode: 7e8b2...a92

Skrevet

Min baby kom forrige uke, men da 8 dager over termin😌 Blei keisersnitt og etter nesten tre døgn med rier som ikkr førte til nok åpning... EKSTREMT slitsomt!

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Lundii said:

Min baby kom forrige uke, men da 8 dager over termin😌 Blei keisersnitt og etter nesten tre døgn med rier som ikkr førte til nok åpning... EKSTREMT slitsomt!

Sånn ble det for sist meg og, 11 dager etter termin. Håper du får god avlastning nå, og at du får kommet deg litt ovenpå så du kan få en fin barseltid likevel. Her hjalp det å bli sykmeldt, så mannen fikk overtatt litt av permisjonen og vært hjemme litt lengre enn 2 uker. Var vel 4-5 uker før jeg begynte å komme meg på beina igjen såpass at jeg kunne ta meg av barnet uten hjelp. Lav blodprosent, lite krefter og mye smerter krevde sitt.

Nå er jeg 3 dager over. Skal innom poliklinikken i morgen for undersøkelse/samtale. Regner med nytt KS (planlagt denne gangen) om det ikke er tegn på spontan fødsel i anmarsj. Men håper på fødsel i kveld/natt da! Mye maserier og "Ulv! Ulv!" de siste tre ukene, så vet ikke om jeg tør håpe selv om det er mye murring nå.

Anonymkode: 660b8...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...