Gå til innhold

Guttemamma 2018


Gakkepus

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Gakkepus skrev:

Er det mye? Mannen min er 2 m høy om det har noe å si. 

Nei det er kanskje ikke det, og det er nok helt perfekt lengde på denne vakre keiseren. Gratulerer igjen 🌼🌹🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, Tipptoppi said:

Nei det er kanskje ikke det, og det er nok helt perfekt lengde på denne vakre keiseren. Gratulerer igjen 🌼🌹🌼

💙

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min og din gutt var helt på forskjellig ende av høydeskalaen når de blir født! Men det er jo det som er så gøy! At de faktisk er veldig forskjellige helt fra starten ❤ 

Min gutt var bare 46 cm ved termin men er i dag en over gjennomsnittet høy treåring. 

Håper dagen i dag bli bra for deg. Tilat deg å ikke være på topp ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, lillemeg90 said:

Min og din gutt var helt på forskjellig ende av høydeskalaen når de blir født! Men det er jo det som er så gøy! At de faktisk er veldig forskjellige helt fra starten ❤ 

Min gutt var bare 46 cm ved termin men er i dag en over gjennomsnittet høy treåring. 

Håper dagen i dag bli bra for deg. Tilat deg å ikke være på topp ❤

Det varier veldig, og så gøy at til tross for at han var liten ved termin, er han over gjennomsnittet den dag i dag 😊 

Dagen i dag har vært bedre, takk. Vi reiser hjem i morgen, så det hjelper nok veldig :) har ikke vært helt på topp, men det er som du skrev over, helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser hjem i dag, og jeg gleder meg som en liten unge. 🎉🎉 vi reiser innom butikken og kjøper litt sushi i samme slengen. 😏😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gakkepus skrev:

Vi reiser hjem i dag, og jeg gleder meg som en liten unge. 🎉🎉 vi reiser innom butikken og kjøper litt sushi i samme slengen. 😏😏

Hurra 😃 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/25/2018 at 10:46 AM, lillemeg90 said:

Hvordan går det med dere? 😊

Takk som spør. ❤ det går fint med oss. Jeg var redd til og begynne med, men nå forstår jeg mer. Hver dag blir jeg bare bedre kjent med den vakre skapningen, og det er herlig. Jeg er evig takknemlig for at han er frisk, men det går litt opp og ned. Baby blues har senket seg sakte men sikkert innpå meg, og det har blitt litt tårer her og der. Brystspreng har bare gjort hele situasjonen verre.  Jeg føler meg litt som ei ku som må melkes fra en tid til en annen, og jeg er ikke helt tilfreds med det. Jeg har vært veldig på at jeg ikke ønsker å amme, og det har jeg ikke gjort. Det har blitt møtt med motstand og mye kritikk, men det har jeg klart å akseptere. Så her pumpes det.  Det er nok kun midlertidig, og jeg tar hver dag som den kommer. Gutten min er nydelig å se på, og enn så lenge, rolig. Gråter sjeldent. 😏 det å bli mor har både vært vakkert og skummelt samtidig. Livet jeg kjente for noen dager siden har blitt snudd opp ned, og det er helt greit, men jeg trenger litt tid før jeg aksepterer fullt at det er det nye livet nå. 😊😘

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, lille_frosk said:

Gratulerer så mye! Håper du kommer deg fort etter keisersnittet :blomst:

Tusen takk 🌹

Det har gått overraskende fort. Det var vel 3 dager hvor det var veldig tøft. Spesielt det å reise seg opp av senga, men nå rydder jeg rundt og føler meg topp fysisk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Gakkepus skrev:

Takk som spør. ❤ det går fint med oss. Jeg var redd til og begynne med, men nå forstår jeg mer. Hver dag blir jeg bare bedre kjent med den vakre skapningen, og det er herlig. Jeg er evig takknemlig for at han er frisk, men det går litt opp og ned. Baby blues har senket seg sakte men sikkert innpå meg, og det har blitt litt tårer her og der. Brystspreng har bare gjort hele situasjonen verre.  Jeg føler meg litt som ei ku som må melkes fra en tid til en annen, og jeg er ikke helt tilfreds med det. Jeg har vært veldig på at jeg ikke ønsker å amme, og det har jeg ikke gjort. Det har blitt møtt med motstand og mye kritikk, men det har jeg klart å akseptere. Så her pumpes det.  Det er nok kun midlertidig, og jeg tar hver dag som den kommer. Gutten min er nydelig å se på, og enn så lenge, rolig. Gråter sjeldent. 😏 det å bli mor har både vært vakkert og skummelt samtidig. Livet jeg kjente for noen dager siden har blitt snudd opp ned, og det er helt greit, men jeg trenger litt tid før jeg aksepterer fullt at det er det nye livet nå. 😊😘

Så fint du skildrer det! Det er både tøft og fint å bli mamma. De barseltårene kom som kastet på meg.

Får han melken eller er det mme? For det finnes vel noen tabletter for å stoppe melkeproduksjon om man ikke ønsker å amme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lillemeg90 said:

Så fint du skildrer det! Det er både tøft og fint å bli mamma. De barseltårene kom som kastet på meg.

Får han melken eller er det mme? For det finnes vel noen tabletter for å stoppe melkeproduksjon om man ikke ønsker å amme:)

Det er virkelig både tøft og fint å bli mamma, og jeg vet at de følelsene jeg kjenner på nå er kun en midlertidige. Barseltårene forstår jeg bedre nå som jeg går igjennom det selv. 😊

Har får både og. Det jeg klarer å pumpe får han, men jeg har hos legen igår og fikk tabletter som stopper melkeproduksjonen så nå venter jeg på at ting blir litt bedre samt lettere å håndtere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Gakkepus skrev:

Det er virkelig både tøft og fint å bli mamma, og jeg vet at de følelsene jeg kjenner på nå er kun en midlertidige. Barseltårene forstår jeg bedre nå som jeg går igjennom det selv. 😊

Har får både og. Det jeg klarer å pumpe får han, men jeg har hos legen igår og fikk tabletter som stopper melkeproduksjonen så nå venter jeg på at ting blir litt bedre samt lettere å håndtere.  

Høres fornuftig ut. Slitsomt å ha brystspreng i utgangspunktet, men om man ikke skal amme er det unødvendig i tillegg:) 

Og ifht. Det med at det blir lettere for hver dag. Det kjenner jeg på ennå og han er snar 3.5 år 😂 lærer noe nytt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oppdatert stort siden gutten min ble født. Alt har vært og fortsatt er veldig nytt. Endelig har jeg begynt å forstå han bedre, og det er sant det mange sier, at etterhvert vet man mer eller mindre hvorfor barnet gråter. 

De siste dagene hjemme har vært utfordrende. Barseltårene rant, og jeg slet veldig med å akseptere den nye tilværelsen. Gutten min, som jeg har ventet på så lenge og sett på UL var plutselig her. I senga si. Klærne vi kjøpte til han, og fikk fra familie, de hadde han nå på seg. Det som var absurd ble plutselig veldig virkelig og realiten slo meg som lyn fra klar himmel. Baby blues... 

Det var da. Baby blues er fortid, og til tross for søvnløse netter, rutine og mye ansvar, er jeg lykkelig og fornøyd. Mannen min er stolt nybakt pappa, og det er virkelig vakkert å se de to sammen. De siste 10 dagene har virkelig lært meg mye på godt og vondt. :)

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre fra deg og godt at dere har hatt det bedre de siste dagene  ❤ 

Det er ganske rart når babyen plutselig er der som du sier :)

hvordan går det med melkesprengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint med oppdatering! Forstår godt at det er overveldende å bli mamma. Godt at du er lykkelig og har det bra - men det er normalt at sånne følelser dukker opp! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, lillemeg90 said:

Kjekt å høre fra deg og godt at dere har hatt det bedre de siste dagene  ❤ 

Det er ganske rart når babyen plutselig er der som du sier :)

hvordan går det med melkesprengen?

Siden sist har det bare vært bedre. Medisinene jeg fikk fra legen har hjulpet. Feberen er borte, og jeg føler meg generelt mye bedre. ❤ jeg har hatt mye dårlig samvittigheten ovenfor gutten min, men i dag veide vi han, og han veier 150gr mer enn det han gjorde på sykehuset. 

3 hours ago, Kaiaermeg said:

❤️

❤❤

1 hour ago, sullå said:

Fint med oppdatering! Forstår godt at det er overveldende å bli mamma. Godt at du er lykkelig og har det bra - men det er normalt at sånne følelser dukker opp! ❤

Det er veldig overveldende. Ansvaret man har for den lille skapningen kan virkelig være altoppslukende, men det var jo det vi ventet på. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gakkepus skrev:

Siden sist har det bare vært bedre. Medisinene jeg fikk fra legen har hjulpet. Feberen er borte, og jeg føler meg generelt mye bedre. ❤ jeg har hatt mye dårlig samvittigheten ovenfor gutten min, men i dag veide vi han, og han veier 150gr mer enn det han gjorde på sykehuset. 

❤❤

Det er veldig overveldende. Ansvaret man har for den lille skapningen kan virkelig være altoppslukende, men det var jo det vi ventet på. ❤

Godt å høre han har lagt på seg, då klarer du kanskje å slappe litt mer av:) du er nok en kjempe god mamma for han ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...