AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #61 Skrevet 8. mars 2018 Kvinner nå til dags. Ikke bare skal de ha full lønn for å gå hjemme og ta seg av sitt eget barn, de skal ha det regnet som jobb i tillegg. Det å ta seg av sitt eget barn, som man selv har valgt å sette til verden, er altså en jobb på linje med være lønnsslave hele dagen i en eller annen nitrist bedrift. Husarbeidet får vente til arbeidsdagen er over, slik at det kan deles likt, altså rettferdig. Anonymkode: c7652...b02
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #62 Skrevet 8. mars 2018 På 6.3.2018 den 20.42, Xcase33 skrev: Han går på jobb da ...så skal han bruke ytterligere timer når han er hjemme på husarbeid ? når du går hjemme hele dagen ? nei slutt opp Møte venner, møte venner, gå turer, svømme, reise ...kan være med på at svømming er noe du kunne blitt fristilt til noen timer i uka. Men det andre er egentlig ikke å definere som hobbyer. Det er aktiviteter...det å reise koster penger. Hvem tjener inn disse pengene? Det fungerer ikke sånn at du kan bedrive med alt du har lyst til da det å f.eks reise koster penger. Da må du drive med noen hobbyer som får inn noen penger da? han har vært på jobb og tjent penger til husholdningen ...så da må det gå an å få koble av noen timer på kvelden uten at man skal føle et sosialt press på å ta mest mulig husarbeid også? Setter han standarden der ja da blir det å gå på jobb fra 07:00 - 16:00 ...for å så ha litt tid med ungene frem til leggetid, så blir det å gjøre husarbeid resten av kvelden slik at kona kan dra å møte venner, møte venner, svømme og reise?. På dagtid så kan kona gå tur med venninner i samme situasjon og drikke kaffe Du får foreslå å ansette hushjelp da ..så får du få deg en jobb istedenfor da slik at hushjelpen kan finansieres. Høres ut som det hadde vært mindre ork enn hverdagen din for øyeblikket. Så kan du reise, svømme, møte venner, møte venner så mye du vil på kveldene. På 6.3.2018 den 21.12, Xcase33 skrev: Tror du alle har en advokatjobb du ? det finnes utallige andre yrker, vi er også forskjellige og takler stress ulikt. Det der får du utdype og svare meg inngående på hvis du mener noe annet. Det virker nemlig slik. Når man har vært på jobb, og hatt familietid så må det gå an å koble av litt på den måten jeg sier. Så mye er det ikke å gjøre at ikke det skal gå an å ha gjort det meste iløpet av dagen mens han har vært på jobb. Det går an å ha forberedt middager og organisert ting litt tidligere på dagen. Det er faktisk HAN som jobber og drar penger inn til husholdningen i utgangspunktet. Å kunne koble av noen timer på kvelden før det er opp igjen kl 06:00 neste dag må kunne respekteres. At TS ikke klarer å organisere hverdagen bedre enn det hun gjør slik at hun blir mer effektiv slik at ting som må bli gjort ER gjort før kl 20:00 får hun ta ansvar for .da skal liksom han begynne med husarbeid også fra 20:00 til 23:00 ? Det har ingenting med egoistiske ønsker eller å neglekte forhold og samliv. Får du faen meg skjerpe deg, har nå hatt ei mor selv som gjorde det samme som TS med 4 unger + hund. Min far bidro aldri og var vekke ...men hun var organisert og effektiv. Aldri noe problem. Må du begynne å bruke hjernen din litt... Du e jo helt på bærtur, og har opplagt (!) ikke barn! For det første får mor full lønn under permisjon, så at det er mannen som «tjener penger til husholdningen» er jo det reinspikka tøv Her er jeg i permisjon for tiden, og jeg tjener faktisk mer enn mannen. Og det å ta seg av en baby er langt mer krevende enn en fulltidsjobb (snakker av erfaring da jeg har både en krevende jobb og to små barn) Med små barn er det ikke noe 8-16, en baby krever deg hele døgnet. Så en kan glemme 6 timers sammenhengende søvn, får man 2-3 timer på øyet så skal man være glad til. Det er amming/flaskemating (med tilhørende sterilisering av flasker/pumpe), vask av klær, sengetøy og håndklær som blir gulpet ned, tisset eller bæsjet på flere ganger daglig (et spedbarn bæsjer flytende guffe som gjerne ser sitt snitt til å lekke ut av bleia ) Bare det å dusje er det ikke opplagt at en får tid til, da de fleste spedbarn krever kroppskontakt omtrent hele tiden. Under økedøgn, som det er en del av i spedbarnsperioden, hyler babyen etter pupp hvert 20. minutt. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har spist «frokost» stående ved kjøkkenbenken kl. 17 med babyen på armen, etter å ha brukt hele dagen på å amme og vaske tiss og bæsj. Under forrige permisjon var jeg på cafe 1 (!) gang. 27 minutter siden, PeleWasShite skrev: Skjerp deg. Du er hjemmeværende, og dette er ting som tar toppen 4 timer av dagen din (og da er jeg snill). Mannen din er på jobb mye lenger enn det. Hahahaha! Dersom du tror det tar 4 timer i døgnet å ta seg av en baby er du bra blåst, og har åpenbart null erfaring med babyer Eller hvis du mente at det er husarbeidet som tar toppen 4 timer, så lurer jeg på hvordan i huleste man skal finne 4 ledige timer til husarbeid når man har en liten baby å ta seg av. Heldigvis er ikke mannen her i huset så blåst at han ikke skjønner at jeg har null mulighet til å stå for akt av husarbeid når jeg er hjemme i permisjon Anonymkode: cb7f4...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #63 Skrevet 8. mars 2018 Betal for vaskehjelp i det minste Anonymkode: 97270...1a8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #64 Skrevet 8. mars 2018 Han greier 30 min per dag med rydding. lat er han!!! har en slik selv. Tjukk og lat og orker knapt gjøre noe. Han du har er det sikkert mer fart i. Anonymkode: 073db...544 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå