Gå til innhold

Mannen min spiller for mye

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk på KG har en tendens til å flytte sammen med, få barn med, gifte seg med og kjøpe hus med mennesker de ikke liker. 

Anonymkode: 8ae8c...176

Ganske interessant egentlig. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og han er far, og hans plikt er å ta av seg barna sine på lik linje.
Er man i et partnerskap, skal ting deles likt. Hun er i full jobb hjemme på dagen, og han er i full jobb utenfor hjemme på dagen. På ettermiddag skal alt deles likt.

Anonymkode: 21d07...694

Nå må du slutte! Er jo mye mere krevende å være i en hektigst jobb enn å være hjemme med barn. Been there done that. Kan ikke sammenlignes engang.

Anonymkode: 1db9a...9fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, visp skrev:

Med forpliktelser mente jeg vel egentlig barn. Det er først da det kanskje viser seg hva man er laget av/ evt. mangler. Jeg mente ikke om noen har husket å tømme oppvaskmaskinen.

I forhold til det barnerelaterte da eller?

AnonymBruker
Skrevet

Menn er ikke skapt til å være foreldre. Vi skaper liv, men er ikke forsørgere. Egentlig skal menn kjempe for tilværelsen fra naturens side. Vi er krigere, oppfinnere, eventyrlysntne m.m. Til syvende og sist er vi dyr, og dette kan vi prøve å bortforklare så mye vi vil. Menn skal egentlig skaffe mat på bordet, beskytte familien og bringe arten videre. Damene skal ta seg av ungene, ha maten klar for en sliten mann som har vært ute i skogen hele dagen. Huff, nå har jeg sett for mye serier fra gamle dager. Men gud som jeg kjenner meg igjen i urinstinktene mine. Sakte kveles jeg av familien AS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn er ikke skapt til å være foreldre. Vi skaper liv, men er ikke forsørgere. Egentlig skal menn kjempe for tilværelsen fra naturens side. Vi er krigere, oppfinnere, eventyrlysntne m.m. Til syvende og sist er vi dyr, og dette kan vi prøve å bortforklare så mye vi vil. Menn skal egentlig skaffe mat på bordet, beskytte familien og bringe arten videre. Damene skal ta seg av ungene, ha maten klar for en sliten mann som har vært ute i skogen hele dagen. Huff, nå har jeg sett for mye serier fra gamle dager. Men gud som jeg kjenner meg igjen i urinstinktene mine. Sakte kveles jeg av familien AS.

Jeg har aldri klart meg i en familie. Det er rett og slett et dårlig habitat for meg. Jeg trenger furua. Fjellet.

Skrevet

Det er klart mannen din skal ha tid til å pleie sine interesser, og det samme skal du Ts. Begge bør strekke seg langt for at den andre skal få koblet av litt. 

Og så er det dette med hvem som setter standarden i huset, eller hvordan det skal se ut. Noen tåler litt mer rot enn andre, noen vil gjerne støvsuge flere ganger om dagen, at alt skal se prillefint ut til enhver tid. Her må par prøve å imøtekomme hverandre, slik at man sammen kommer frem til en standard begge kan leve med. Kanskje du Ts må fire litt på krava samtidig som typen din må øke sine litt. Det at dere har små barn bør ikke være en hindring i forhold til at huset ser greit ut, at dere får litt tid til hverandre og på toppen av det hele litt egen tid. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor forblir man singel og skaffer seg et par ff's:nori:. (Tar etter PS-kontrolleren):P

Anonymkode: a9213...347

Skrevet
På 6.3.2018 den 20.42, Xcase33 skrev:

Han går på jobb da ...så skal han bruke ytterligere timer når han er hjemme på husarbeid ? når du går hjemme hele dagen ? nei slutt opp :)

Møte venner, møte venner, gå turer, svømme, reise ...kan være med på at svømming er noe du kunne blitt fristilt til noen timer i uka. Men det andre er egentlig ikke å definere som hobbyer. Det er aktiviteter...det å reise koster penger. Hvem tjener inn disse pengene? 

Det fungerer ikke sånn at du kan bedrive med alt du har lyst til da det å f.eks reise koster penger. Da må du drive med noen hobbyer som får inn noen penger da? han har vært på jobb og tjent penger til husholdningen ...så da må det gå an å få koble av noen timer på kvelden uten at man skal føle et sosialt press på å ta mest mulig husarbeid også?  

Setter han standarden der ja da blir det å gå på jobb fra 07:00 - 16:00 ...for å så ha litt tid med ungene frem til leggetid, så blir det å gjøre husarbeid resten av kvelden slik at kona kan dra å møte venner, møte venner, svømme og reise?.  På dagtid så kan kona gå tur med venninner i samme situasjon og drikke kaffe ;)

Du får foreslå å ansette hushjelp da ..så får du få deg en jobb istedenfor da slik at hushjelpen kan finansieres. Høres ut som det hadde vært mindre ork enn hverdagen din for øyeblikket. Så kan du reise, svømme, møte venner, møte venner så mye du vil på kveldene. 

Du har ikke hatt spedbarn skjønner jeg :)

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du slutte! Er jo mye mere krevende å være i en hektigst jobb enn å være hjemme med barn. Been there done that. Kan ikke sammenlignes engang.

Jeg er uenig. 

Å være hjemme med baby er langt mer slitsomt og hektisk enn noen jobb jeg har hatt - og jeg har ikke en gang en kolikkbaby..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2018 den 20.31, AnonymBruker skrev:

Spill fra kl 20 når baby er i seng er vel ok. Du eier han jo ikke. Må han underholde deg? Du klarer vel å rydde litt mer som faktisk er hjemme. Han jobber jo fullt utenfor. Så mange uselvstendige jenter rundt om. Tror mannen skal gi de alt fra en høy hest. Nei du får nok godta litt her og heller finne deg en hobby.

Anonymkode: d1504...f4d

Med en slik holdning høres det best ut for TS med 50/50: men da må hun jobbe 100%. 

Hvis hun er økonomisk avhengig av sin mann må hun bare tåle det meste.

Anonymkode: 11ef5...d39

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja visst. Enig.

Problemet er vel at norske menn ikke har jakterinstinktene...de kan heller ikke bytte lyspærer eller har verktøy. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja visst. Enig.

Problemet er vel at norske menn ikke har jakterinstinktene...de kan heller ikke bytte lyspærer eller har verktøy. 

Det er noen rare menn du har møtt. Knapt noen jakter mer enn nordmenn i Europa, eller i verden for den saks skyld. Enda morsommere blir utsagnet ditt når nordmenn er blant de som pusser opp mest, og ofte på egen hånd. 

Anonymkode: ba779...887

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen rare menn du har møtt. Knapt noen jakter mer enn nordmenn i Europa, eller i verden for den saks skyld. Enda morsommere blir utsagnet ditt når nordmenn er blant de som pusser opp mest, og ofte på egen hånd. 

Anonymkode: ba779...887

Menn klager ved oppussing og ofte hjelper kvinnene til. Mange menn klarer ikke sparkling/maling/boring osv. og mange har ikke evnene.

Jakter i Europa, hva snakker du om?

Jeg snakker om jaktinstinkt overfor kvinner. Norske menn, i alle fall i Oslo, mangler fullstendig blikket og evnen til å hevde seg overfor kvinner og flørte og sjekke henne opp. De er mer gutter enn menn. 

Skrevet

Hos oss får mannen lov til å slappe av når han kommer hjem på besøk i helgen etter en lang uke med studier;) Fordi han trenger å hente seg inn og får slappe av med god mat og snacks. Så daglig er det jeg som gjør det meste av husarbeidet og ungene hjelper til med klesvask og støvsuging (De er snart 10 og 11) !

Men om kvelden er det i blant gamingtid med ungene. Jeg spiller med de , fordi vi er et wow familie team:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Anciol skrev:

Hos oss får mannen lov til å slappe av når han kommer hjem på besøk i helgen etter en lang uke med studier;) Fordi han trenger å hente seg inn og får slappe av med god mat og snacks. Så daglig er det jeg som gjør det meste av husarbeidet og ungene hjelper til med klesvask og støvsuging (De er snart 10 og 11) !

Men om kvelden er det i blant gamingtid med ungene. Jeg spiller med de , fordi vi er et wow familie team:)

Så heldig mannen din er som "får lov" til dette:fnise:. Når han kommer på besøk.

Anonymkode: a9213...347

Gjest Skogrose
Skrevet

Hadde glatt droppa husarbeid  (bortett fra flasker og det som er nødvendig for barna), og slappet av etter at barna har sovna. Han reagerer nok når huset står i fullstendig kaos. Så får dere ta arbeidsfordelingspraten  da :)

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med en slik holdning høres det best ut for TS med 50/50: men da må hun jobbe 100%. 

Hvis hun er økonomisk avhengig av sin mann må hun bare tåle det meste.

Absolutt ikke. Hun må senke krava og ikke ha gullrent hus hver dag. 

Anonymkode: d1504...f4d

Gjest PeleWasShite
Skrevet (endret)
På 3/6/2018 den 20.19, AnonymBruker skrev:

For det første så har jeg et hus som skal gå rundt. Jeg står for all vask. Klær, bad, vinduer, kjøkken, gulv. Rydder leker, henger opp klær, vasker tåteflasker, handler mat, fikser matpakker, handler mat. Jeg kan holde på lenge.

Anonymkode: 646be...aba

Skjerp deg. Du er hjemmeværende, og dette er ting som tar toppen 4 timer av dagen din (og da er jeg snill). Mannen din er på jobb mye lenger enn det.

Endret av PeleWasShite
AnonymBruker
Skrevet
På 6. mars 2018 den 21.12, Xcase33 skrev:

Tror du alle har en advokatjobb du ? det finnes utallige andre yrker, vi er også forskjellige og takler stress ulikt. Det der får du utdype og svare meg inngående på hvis du mener noe annet. Det virker nemlig slik. 

Når man har vært på jobb, og hatt familietid så må det gå an å koble av litt på den måten jeg sier. Så mye er det ikke å gjøre at ikke det skal gå an å ha gjort det meste iløpet av dagen mens han har vært på jobb. Det går an å ha forberedt middager og organisert ting litt tidligere på dagen.  

Det er faktisk HAN som jobber og drar penger inn til husholdningen i utgangspunktet. Å kunne koble av noen timer på kvelden før det er opp igjen kl 06:00 neste dag må kunne respekteres. At TS ikke klarer å organisere hverdagen bedre enn det hun gjør slik at hun blir mer effektiv slik at ting som må bli gjort ER gjort før kl 20:00 får hun ta ansvar for .da skal liksom han begynne med husarbeid også fra 20:00 til 23:00 ?

Det har ingenting med egoistiske ønsker eller å neglekte forhold og samliv. Får du faen meg skjerpe deg, har nå hatt ei mor selv som gjorde det samme som TS med 4 unger + hund. Min far bidro aldri og var vekke ...men hun var organisert og effektiv. Aldri noe problem.

Må du begynne å bruke hjernen din litt...

Nei. Kan du noe om permisjon i det hele tatt? den som tar perm får vanlig lønn, for mer krevende og viktig arbeid (barn). Når begge er ferdig på jobb, må resten deles likt såklart. Hvilke stein har du levd under? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Skjerp deg. Du er hjemmeværende, og dette er ting som tar toppen 4 timer av dagen din. Mannen din er på jobb mye lenger enn det.

Faktiske menn, som har vært hjemme i perm med unger, er klar over at det er mye mer arbeid, og mye mer belastende å ha eneansvar for et nytt menneske, kontra det å være på vanlig jobb. Den i perm har den viktigste jobben med est ansvar, og når begge er "ferdig" på jobb (når den ute i jobb kommer hjem) skal resten deles likt. Dvs husarbeid, matlaging, oppvask og såklart SAMLIV og kjærligheten, deretter kan man bruke tid på uviktige hobbyer

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...