Gå til innhold

Mannen min spiller for mye

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal han spille, så beregn timene han bruker til spilling som at han er utilgjengelig/ute av huset. Dvs, du skal ha like mange timer hvor du kan dra ut av huset (eller bruke på egen hobby) i løpet av dagen. Når ungene legger seg innen klokken 20, og dere legger dere kl. 01, så må de fem timene fordeles likt mellom dere. Feks. to timer hver til egenaktivitet, og en time partid. Regelen kan være at den som ikke har egentid må gjøre husarbeid. Eller at timen til partid brukes på dette. 

Ingen mann kunne dratt bort opptil seks timer daglig for å trene på treningssenter. Og han er strengt tatt like utilgjengelig når han spiller. Han må da skjønne at han ikke kan bruke SEKS timer på hobby hver dag?!?

Skriv ned alle oppgaver som skal gjøres, før disse er gjort så kan det ikke være spilling. Og når alle er gjort, så deles resten av våkentiden i to, hvor han kan drive med sin hobby i halve tiden, og du med din i halve. Rett og rimelig.

Anonymkode: d6332...4fd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff... Nå vet jeg faktisk hordan det er å være i permisjon, da jeg tok pappaperm - og det er mer full jobb, enn å sitte å advokatkontoret, være i møter osv for å si det sånn. 

Permisjon er full jobb med barnapass og oppdragelse i hjemmet
Dagjobb er full jobb utenfor hjemme

På ettermiddagen skal alt deles likt.
Hvordan skjønner du ikke dette?

Og i et voksent samliv med barn, - så må barn, kjærstetid og husarbeid prioriteres før hobbyer såklart. Du kan ikke bare chille på jobb og drite i bestevennen din, kjærstetid og hjemmet - for å kjøre egotrip å være lat hele ettemiddagen. Skal man ha et varig ekteskap må man dele ettermiddagen likt. Ellers så kan ts finne seg en faktisk mann, som skjønner at man ikke kan neglekte forhold, hus og samliv til fordel for uviktige hobbyer og egoistiske ønsker

Anonymkode: 21d07...694

Tror du alle har en advokatjobb du ? det finnes utallige andre yrker, vi er også forskjellige og takler stress ulikt. Det der får du utdype og svare meg inngående på hvis du mener noe annet. Det virker nemlig slik. 

Når man har vært på jobb, og hatt familietid så må det gå an å koble av litt på den måten jeg sier. Så mye er det ikke å gjøre at ikke det skal gå an å ha gjort det meste iløpet av dagen mens han har vært på jobb. Det går an å ha forberedt middager og organisert ting litt tidligere på dagen.  

Det er faktisk HAN som jobber og drar penger inn til husholdningen i utgangspunktet. Å kunne koble av noen timer på kvelden før det er opp igjen kl 06:00 neste dag må kunne respekteres. At TS ikke klarer å organisere hverdagen bedre enn det hun gjør slik at hun blir mer effektiv slik at ting som må bli gjort ER gjort før kl 20:00 får hun ta ansvar for .da skal liksom han begynne med husarbeid også fra 20:00 til 23:00 ?

Det har ingenting med egoistiske ønsker eller å neglekte forhold og samliv. Får du faen meg skjerpe deg, har nå hatt ei mor selv som gjorde det samme som TS med 4 unger + hund. Min far bidro aldri og var vekke ...men hun var organisert og effektiv. Aldri noe problem.

Må du begynne å bruke hjernen din litt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er at jeg har en følelse av at jeg spiller med denne fyren. Hvor lenge har han holdt på slik?

Anonymkode: 1edc7...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk på KG har en tendens til å flytte sammen med, få barn med, gifte seg med og kjøpe hus med mennesker de ikke liker. 

Anonymkode: 8ae8c...176

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk på KG har en tendens til å flytte sammen med, få barn med, gifte seg med og kjøpe hus med mennesker de ikke liker. 

"Folk på KG". Det er vel helt vanlige folk. Man vet ikke helt hvem man lever sammen med før man får forpliktelser sammen.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, visp skrev:

"Folk på KG". Det er vel helt vanlige folk. Man vet ikke helt hvem man lever sammen med før man får forpliktelser sammen.

"Forpliktelser" er høyst individuelle, og jeg har helt andre forpliktelser enn min samboer. Nå er ingen av oss spesielt opptatt av hvordan det ser ut hjemme, for vi er mye på farten, men hvis bare den ene hadde vært det, hadde det ikke vært den andres feil. Da hadde vi bare ikke passet til å bo sammen.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være kjip, men du skal være glad det ikke er pengespill han driver med.

Samtidig vil jeg foreslå for deg at du kan prøve å spille med han, så du kanskje får en forståelse fra hans side.

Kommunikasjon er det viktigste man har i ett forhold, du må snakke med han.

Lykke til :)

Anonymkode: 3a95b...b34

Ts har gjerne ikke tid til å bli med å spille?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Forpliktelser" er høyst individuelle, og jeg har helt andre forpliktelser enn min samboer. Nå er ingen av oss spesielt opptatt av hvordan det ser ut hjemme, for vi er mye på farten, men hvis bare den ene hadde vært det, hadde det ikke vært den andres feil. Da hadde vi bare ikke passet til å bo sammen.

Med forpliktelser mente jeg vel egentlig barn. Det er først da det kanskje viser seg hva man er laget av/ evt. mangler. Jeg mente ikke om noen har husket å tømme oppvaskmaskinen.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Xcase33 skrev:

Han går på jobb da ...så skal han bruke ytterligere timer når han er hjemme på husarbeid ? når du går hjemme hele dagen ? nei slutt opp :)

Møte venner, møte venner, gå turer, svømme, reise ...kan være med på at svømming er noe du kunne blitt fristilt til noen timer i uka. Men det andre er egentlig ikke å definere som hobbyer. Det er aktiviteter...det å reise koster penger. Hvem tjener inn disse pengene? 

Det fungerer ikke sånn at du kan bedrive med alt du har lyst til da det å f.eks reise koster penger. Da må du drive med noen hobbyer som får inn noen penger da? han har vært på jobb og tjent penger til husholdningen ...så da må det gå an å få koble av noen timer på kvelden uten at man skal føle et sosialt press på å ta mest mulig husarbeid også?  

Setter han standarden der ja da blir det å gå på jobb fra 07:00 - 16:00 ...for å så ha litt tid med ungene frem til leggetid, så blir det å gjøre husarbeid resten av kvelden slik at kona kan dra å møte venner, møte venner, svømme og reise?.  På dagtid så kan kona gå tur med venninner i samme situasjon og drikke kaffe ;)

Du får foreslå å ansette hushjelp da ..så får du få deg en jobb istedenfor da slik at hushjelpen kan finansieres. Høres ut som det hadde vært mindre ork enn hverdagen din for øyeblikket. Så kan du reise, svømme, møte venner, møte venner så mye du vil på kveldene. 

Hun snakker ikke om at mannen uheldigvis må gjøre litt husarbeid på fritida si. Hun har ikke sagt at mannen må gjøre husarbeid i det hele tatt.

Det hun har sagt er at hun har behov for å gjøre noe annet enn å passe barn 24 timer i døgnet. Hun har også behov for litt andre input enn kun barn gir. Og hun er IKKE en dårlig mor av den grunn.

Jeg regner med at hun også har inntekt som at hun har foreldrepenger. Som er ærlig opptjent ved at hun også har vært i jobb, og nå har permisjon. Snart har mannen permisjon, og bør hun jo kunne forvente det samme av han som det han gjør nå.

Anonymkode: 0ad77...2ab

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nok en gang priser man seg lykkelig for at man er singel:nori:. (Fyrer opp PS4)

Anonymkode: a9213...347

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at jeg har en følelse av at jeg spiller med denne fyren. Hvor lenge har han holdt på slik?

Bra svar. Du aner ikke hva fyren spiller, om han i det hele tatt spiller online spill eller noe:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kva pleie dykk å drive med når dere har tid til kvarandre da?

Har dykk felles interesser? Kva liker du med han?

Forstår godt at du er frustrert altså.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra svar. Du aner ikke hva fyren spiller, om han i det hele tatt spiller online spill eller noe:fnise:

Nei, håper du har rett. Har bare en følelse av at det er mange i samme båt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, håper du har rett. Har bare en følelse av at det er mange i samme båt

Hva håper jeg har rett? Jeg har rett. Du aner ingenting overhodet om denne fyren.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Xcase33 skrev:

Det har ingenting med egoistiske ønsker eller å neglekte forhold og samliv. Får du faen meg skjerpe deg, har nå hatt ei mor selv som gjorde det samme som TS med 4 unger + hund. Min far bidro aldri og var vekke ...men hun var organisert og effektiv. Aldri noe problem.

Dette forklarer mye.. 

Anonymkode: 0ea64...70c

• Liker 8
Skrevet

Kolikk unge, stakkars deg/dere. Du må være helt utslitt etter alt det.
Jeg ville bestillt en time på familievernkontoret, for en sånn konflikt kan bli drepen på forholdet.
Så får dere snakket om hvordan han skal orke å være pappa og mann i det daglige.

Etterhvert som minste tar flaske, ville jeg overlatt leggingen til ham. Å gått ut for å møte venner, gå meg en tur, besøke familie, dratt i svømmehallen osv. uten barn.
Hvis han likevel skal spille, så trenger jo ikke du å sitte å se på det. Oppgavene i hjemmet må dere bare dele 50/50. Sett de opp på et ark og bli enige om hvem som har ansvaret for hva, så synes det fort hvis noen prioriterer feil ;) 

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min spiller mye i perioder. Kommer i bølger. Sikkert med nye spill.. ikke vet jeg. Kanskje 6 timer daglig.

Vi har to barn. En på 5 og en på 4 måneder. Han bidrar med barna. Mater, steller, leker. Men så fort han får sjansen, så kaster han seg over PlayStation. Han på fire måneder sovner som regel kl 19-20, så da spilles det frem til kl 01 omtrent. 

Han sier det hjelper mot tinnitusen hans, og en måte å «koble ut» på. Han har en krevende jobb, så jeg forstår at han er sliten. Men jeg er hjemme med baby som nettop er kvitt kolikken.. Alt av husarbeid faller på meg. Jeg må spørre han om han kan vaske flasker f.eks. Ta ut av oppvaskmaskinen.. henge opp tøy. Han gjør det, men omtrent aldri uten at jeg spør. 

En ting er at mye faller på meg etter at ungene har sovna, en annen ting er hva det gjør med forholdet vårt. Jeg er sint, lei meg, skuffa. Rett og slett drittlei spillinga.

Har tatt det opp med han mange ganger. «Jeg spiller jo ikke når barna er våkne» «det hjelper mot tinnitusen, vet du» 

Hva kan jeg gjøre? Sånn som det er nå, blir jeg sint bare jeg ser han.

Anonymkode: 646be...aba

Han har en krevende jobb, og mater, steller og leker med barna. Og gjør litt småting om du ber han. Jeg syntes ikke det er noe å klage på ihht husarbeid, det er du som er hjemme. Kanskje du har,satt deg for høye mål på den fronten?  Og han venter med spillingen til barnet har lagt seg. Jeg syntes ikke det er noe å klage på bortsett fra at jeg hadde følt meg litt ensom. Jeg hadde spilt sammen med han og lurt på om han av og til kunne se en film sammen istedenfor spill. 

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, Xcase33 said:

Tror du alle har en advokatjobb du ? det finnes utallige andre yrker, vi er også forskjellige og takler stress ulikt. Det der får du utdype og svare meg inngående på hvis du mener noe annet. Det virker nemlig slik. 

Når man har vært på jobb, og hatt familietid så må det gå an å koble av litt på den måten jeg sier. Så mye er det ikke å gjøre at ikke det skal gå an å ha gjort det meste iløpet av dagen mens han har vært på jobb. Det går an å ha forberedt middager og organisert ting litt tidligere på dagen.  

Det er faktisk HAN som jobber og drar penger inn til husholdningen i utgangspunktet. Å kunne koble av noen timer på kvelden før det er opp igjen kl 06:00 neste dag må kunne respekteres. At TS ikke klarer å organisere hverdagen bedre enn det hun gjør slik at hun blir mer effektiv slik at ting som må bli gjort ER gjort før kl 20:00 får hun ta ansvar for .da skal liksom han begynne med husarbeid også fra 20:00 til 23:00 ?

Haha.... Hva feiler det deg da? Mistenker at du er en gamer som negliserer både barn og kone. Og spille PS 6 timer hver kveld er ikke å koble av litt. Det er å fremdeles oppføre seg som en bedriten tenåring som fremdeles bor på gutterommet. HAN som jobber og drar inn penger? Så vidt jeg vet får man 100 % ( Evt 80) av sin inntekt når man er permitert, så hun bidrar muligens like mye, om ikke mer. Det vet vi ikke. Dette hadde jeg ikke giddet. Jeg hadde stilt han et ultimatium. Hadde han ikke skjerpet seg hadde jeg dratt lett. Evt. kan du ta igjen med samme mynt om han skal ha perm. 

Anonymkode: 25458...7c1

• Liker 5
Skrevet

Jeg gamer selv så forstår godt at mannen din foretrekker å koble av med spill. 

Burde ikke alt av gjøremål være gjort innen kl 20 da? Kan dere ikke bli enige om at dere får ferdig alt før ungene legger seg sånn at når de sover så kan dere gjøre det dere vil. Sålenge begge to er hjemme så er ansvaret for alle gjøremål begge to sitt ansvar og det er klart at han skal bidra selv om han har vært på jobb. Men hvis alt er klart for kvelden så synes jeg at du skal la mannen din få spille så mye han vil. Jeg vet at «normale» folk ser på TV hele kvelden, det er ikke så annerledes å spille. Mange damer klikker på denne spillinga fordi de ikke synes at det er gøy selv og synes kanskje at det er barnslig, de vil heller at typen skal sitte å sofaen og se på hver gang vi møtes sammen med henne. Det er dumt synes jeg. Voksne folk (selvom de er i en familie), må få ha egen tid til å gjøre det de ønsker å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Xcase33 skrev:

Frem med teskjeen...

1: Det kan godt hende at HUN drar mer penger inn til husholdningen enn han, det sies det ikke noe om. Mødre i perm har sin vanlige lønn. Så hun trenger ikke gå hjemme som et takknemlig nek for at hun blir forsørget.

2: Når man har barn, så er det ingen selvfølge at man kan koble av i timesvis hver ettermiddag/kveld. Oftest så går det i ett, man bare skifter jobb. Når mor er i perm så kan hun kanskje ta unna noemer på dagtid, men snart er begge foreldrene i jobb igjen og alt hjemme må tas på ettermiddag og helg.

3: Det er fulltidsjobb å være hjemme med baby. Hun har i tillegg hatt kolikkbaby som er enda mer krevende. Natt og dag. Far skal selvsagt avlaste når han er hjemme.

4: At din mor tok alt med fire unger og bikkje mens din far fikk være latsabb, betyr ikke at det var en ideell situasjon mer enn at hun aksepterte det, ei heller at det er en rollefordeling å strekke seg etter.

Det er ingen som helst grunn til at mor skal slite seg ut, mens far spiller 6 timer om dagen. Hun har ikke noe overordnet ansvar for å fikse alt. Jeg hadde nok kasta ut playstation-boksen så far fikk tid til å bidra i hjemmet. Spilling er avhengighetsskapende uvane når man ikke klarer å sette egne grenser.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...