AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Mannen min spiller mye i perioder. Kommer i bølger. Sikkert med nye spill.. ikke vet jeg. Kanskje 6 timer daglig. Vi har to barn. En på 5 og en på 4 måneder. Han bidrar med barna. Mater, steller, leker. Men så fort han får sjansen, så kaster han seg over PlayStation. Han på fire måneder sovner som regel kl 19-20, så da spilles det frem til kl 01 omtrent. Han sier det hjelper mot tinnitusen hans, og en måte å «koble ut» på. Han har en krevende jobb, så jeg forstår at han er sliten. Men jeg er hjemme med baby som nettop er kvitt kolikken.. Alt av husarbeid faller på meg. Jeg må spørre han om han kan vaske flasker f.eks. Ta ut av oppvaskmaskinen.. henge opp tøy. Han gjør det, men omtrent aldri uten at jeg spør. En ting er at mye faller på meg etter at ungene har sovna, en annen ting er hva det gjør med forholdet vårt. Jeg er sint, lei meg, skuffa. Rett og slett drittlei spillinga. Har tatt det opp med han mange ganger. «Jeg spiller jo ikke når barna er våkne» «det hjelper mot tinnitusen, vet du» Hva kan jeg gjøre? Sånn som det er nå, blir jeg sint bare jeg ser han. Anonymkode: 646be...aba 1
Xcase33 Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen min spiller mye i perioder. Kommer i bølger. Sikkert med nye spill.. ikke vet jeg. Kanskje 6 timer daglig. Vi har to barn. En på 5 og en på 4 måneder. Han bidrar med barna. Mater, steller, leker. Men så fort han får sjansen, så kaster han seg over PlayStation. Han på fire måneder sovner som regel kl 19-20, så da spilles det frem til kl 01 omtrent. Han sier det hjelper mot tinnitusen hans, og en måte å «koble ut» på. Han har en krevende jobb, så jeg forstår at han er sliten. Men jeg er hjemme med baby som nettop er kvitt kolikken.. Alt av husarbeid faller på meg. Jeg må spørre han om han kan vaske flasker f.eks. Ta ut av oppvaskmaskinen.. henge opp tøy. Han gjør det, men omtrent aldri uten at jeg spør. En ting er at mye faller på meg etter at ungene har sovna, en annen ting er hva det gjør med forholdet vårt. Jeg er sint, lei meg, skuffa. Rett og slett drittlei spillinga. Har tatt det opp med han mange ganger. «Jeg spiller jo ikke når barna er våkne» «det hjelper mot tinnitusen, vet du» Hva kan jeg gjøre? Sånn som det er nå, blir jeg sint bare jeg ser han. Anonymkode: 646be...aba Hvorfor interesserer du deg ikke for det han spiller da ? du vet jo ikke hva han spiller engang...høres ikke ut som du "kjenner" mannen din utenom det du snakker om her? Har du selv noen hobbyer...? eller er det bare å se TV\serier?. Mange av mine kompiser i samme\lignende situasjon bruker også mye tid foran pcèn ..rett og slett fordi det stimulerer dem ikke nok å kun sitte i sofaen med kona\samboeren som ikke interesserer seg for annet enn film\tv\serier. Er du en av dem? eller har du noe du brenner for som du ikke får invitert han med inn i ? 8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, Xcase33 skrev: Hvorfor interesserer du deg ikke for det han spiller da ? du vet jo ikke hva han spiller engang...høres ikke ut som du "kjenner" mannen din utenom det du snakker om her? Har du selv noen hobbyer...? eller er det bare å se TV\serier?. Mange av mine kompiser i samme\lignende situasjon bruker også mye tid foran pcèn ..rett og slett fordi det stimulerer dem ikke nok å kun sitte i sofaen med kona\samboeren som ikke interesserer seg for annet enn film\tv\serier. Er du en av dem? eller har du noe du brenner for som du ikke får invitert han med inn i ? For det første så har jeg et hus som skal gå rundt. Jeg står for all vask. Klær, bad, vinduer, kjøkken, gulv. Rydder leker, henger opp klær, vasker tåteflasker, handler mat, fikser matpakker, handler mat. Jeg kan holde på lenge. Hobbyet kommer i andre rekke når man har to små barn, og nettop har vært i gjennom et kolillhelvete. Det er der det ligger. Hvorfor står jeg alene med oppgavene, mens han får koble av med spill? Jeg liker å møte venner, gå turer, svømme, reise, møte venner. Men nå kommer dette i siste rekke. Hadde mannen spilt litt mindre, kunne jeg kanskje fått tid til noe annet. Tvserier ser jeg knapt på. TS. Anonymkode: 646be...aba 25
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Tviler på at han spiller noe nytt. Han spiller når han trenger det og han trenger noe annet. Jeg er alenemor og hadde kolikkbarn. Min redning var å spille. Det var det siste hobbyen jeg hadde trodd jeg skulle få. Anonymkode: 1edc7...32f 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første så har jeg et hus som skal gå rundt. Jeg står for all vask. Klær, bad, vinduer, kjøkken, gulv. Rydder leker, henger opp klær, vasker tåteflasker, handler mat, fikser matpakker, handler mat. Jeg kan holde på lenge. Hobbyet kommer i andre rekke når man har to små barn, og nettop har vært i gjennom et kolillhelvete. Det er der det ligger. Hvorfor står jeg alene med oppgavene, mens han får koble av med spill? Jeg liker å møte venner, gå turer, svømme, reise, møte venner. Men nå kommer dette i siste rekke. Hadde mannen spilt litt mindre, kunne jeg kanskje fått tid til noe annet. Tvserier ser jeg knapt på. TS. Anonymkode: 646be...aba Men velge å bo med ham, det gjør du, så da har han vel likevel kvaliteter som overveier litt mye spill, eller står du klar med kofferten? Anonymkode: 8ae8c...176 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 Ikke for å være kjip, men du skal være glad det ikke er pengespill han driver med. Samtidig vil jeg foreslå for deg at du kan prøve å spille med han, så du kanskje får en forståelse fra hans side. Kommunikasjon er det viktigste man har i ett forhold, du må snakke med han. Lykke til Anonymkode: 3a95b...b34 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Spill fra kl 20 når baby er i seng er vel ok. Du eier han jo ikke. Må han underholde deg? Du klarer vel å rydde litt mer som faktisk er hjemme. Han jobber jo fullt utenfor. Så mange uselvstendige jenter rundt om. Tror mannen skal gi de alt fra en høy hest. Nei du får nok godta litt her og heller finne deg en hobby. Anonymkode: d1504...f4d 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #8 Skrevet 6. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første så har jeg et hus som skal gå rundt. Jeg står for all vask. Klær, bad, vinduer, kjøkken, gulv. Rydder leker, henger opp klær, vasker tåteflasker, handler mat, fikser matpakker, handler mat. Jeg kan holde på lenge. Hobbyet kommer i andre rekke når man har to små barn, og nettop har vært i gjennom et kolillhelvete. Det er der det ligger. Hvorfor står jeg alene med oppgavene, mens han får koble av med spill? Jeg liker å møte venner, gå turer, svømme, reise, møte venner. Men nå kommer dette i siste rekke. Hadde mannen spilt litt mindre, kunne jeg kanskje fått tid til noe annet. Tvserier ser jeg knapt på. TS. Anonymkode: 646be...aba Alt dette gjør jeg helt alene uten en mann. Så er det mer synd på deg? Vær glad du har mann hjemme. Du er mor og din plikt er å ta deg av barna dine. Anonymkode: d1504...f4d 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #9 Skrevet 6. mars 2018 Uf sånne mannfolk... Når man får unger og har familie, kommer hobbyer og alenetid i siste rekke - selv om det er "kjipt ass". Normale voksne skjønner jo dette, og kjører ikke egotrip med hobbyer, og lar alt annet falle på partner. Desverre er det dog noen som kun ser seg selv og sine "behov".. Hadde kona sitti å spilt sims i 6 timer hver dag, mens jeg måtte gjøre alt av husarbeids, planlegging osv - hadde jeg rett og slett sagt "jeg skjønner at du må koble av, jeg skjønner at det hjelper mot tinnitussen, men skjønner ikke du at jeg også vil ha samme muligheten, men at prioriteringene dine ødelegger dette for meg? Du krever at du får ha egentid, og krever også at jeg må gi opp på min, til fordel for din! Skal vi bo sammen, og ha barna sammen, MÅ du prioritere anneledes. Barna, kjærstetid, husdrift og etter alt dette, kommer egentid og hobbyer. Anonymkode: 21d07...694 22
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #10 Skrevet 6. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette gjør jeg helt alene uten en mann. Så er det mer synd på deg? Vær glad du har mann hjemme. Du er mor og din plikt er å ta deg av barna dine. Anonymkode: d1504...f4d Og han er far, og hans plikt er å ta av seg barna sine på lik linje. Er man i et partnerskap, skal ting deles likt. Hun er i full jobb hjemme på dagen, og han er i full jobb utenfor hjemme på dagen. På ettermiddag skal alt deles likt. Anonymkode: 21d07...694 16
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #11 Skrevet 6. mars 2018 Gu så mange frekke svar du fikk her hi. Forstår eg godt. Har en mann som spiller en del selv. Han trenger det. Og han kobler ut. Jeg forstår det. Men han gjør det når barna er lagt. Men hadde han gjort det hver kveld hadde jeg blitt lei. Er godt med tid til hverandre og hjelpe hverandre i hus og hjem. Men hva med å ta 20-30 min når de er lagt seg og gjøre det verste og så slappe av begge to? Eller faktisk bare drite i å gjøre noe en kveld det blir for mye og dere begge er sliten? Men om du skal vaske ned hele huset hver dag så må du nesten gjøre det selv istedenfor å kreve det av han. Men hjelpe sånn normalt ja det må han jo.har du snakket med han? Anonymkode: ccef5...06e 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #12 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gu så mange frekke svar du fikk her hi. Forstår eg godt. Har en mann som spiller en del selv. Han trenger det. Og han kobler ut. Jeg forstår det. Men han gjør det når barna er lagt. Men hadde han gjort det hver kveld hadde jeg blitt lei. Er godt med tid til hverandre og hjelpe hverandre i hus og hjem. Men hva med å ta 20-30 min når de er lagt seg og gjøre det verste og så slappe av begge to? Eller faktisk bare drite i å gjøre noe en kveld det blir for mye og dere begge er sliten? Men om du skal vaske ned hele huset hver dag så må du nesten gjøre det selv istedenfor å kreve det av han. Men hjelpe sånn normalt ja det må han jo.har du snakket med han? Anonymkode: ccef5...06e Skulle stå forstår deg godt Anonymkode: ccef5...06e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #13 Skrevet 6. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spill fra kl 20 når baby er i seng er vel ok. Du eier han jo ikke. Må han underholde deg? Du klarer vel å rydde litt mer som faktisk er hjemme. Han jobber jo fullt utenfor. Så mange uselvstendige jenter rundt om. Tror mannen skal gi de alt fra en høy hest. Nei du får nok godta litt her og heller finne deg en hobby. Anonymkode: d1504...f4d Det er like mye (eller mer) full jobb å være i permisjon. Hun er i full jobb hjemme på dagen, han er i full jobb utenfor hjemme på dagen. På ettermiddag skal alt deles likt. Man skal ikke godta at en partner ikke prioriterer og samarbeider i hjemmet, eller pleier forholdet. Barn, kjærstetid og husdrift først - SÅ kommer alenetid og uviktige hobbyer. Er man i et forhold må man prioritere tid sammen, og være bestevenner. Ikke kjøre egotrip og regne med at den andre skal ofre sitt eget liv fordi man selv er en dårlig partner/forelder. Anonymkode: 21d07...694 12
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #14 Skrevet 6. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette gjør jeg helt alene uten en mann. Så er det mer synd på deg? Vær glad du har mann hjemme. Du er mor og din plikt er å ta deg av barna dine. Anonymkode: d1504...f4d Jeg har mann som jobber vekke for det meste og er alene hele tiden. Med hus og hjem og barn. Mer alene med barna enn de fleste alenenødre jeg kjenner som får barnepass og hjelp av familie osv. Har aldri fri. Men forstår henne for det. Anonymkode: ccef5...06e 5
Fru Ibsen Skrevet 6. mars 2018 #15 Skrevet 6. mars 2018 Jeg hadde ikke likt om mannen min satte seg ned og spilte playstation i mange timer. Selv om du er i permisjon er det ikke nødvendigvis sånn at du skal gjøre alt husarbeid. Din jobb er å ta deg å babyen. Får du tid til noe husarbeid, så flott. Men det som må gjøres når begge er hjemme er begges ansvar, han kan ikke bare drive med sin hobby. Dette ser jeg som enn selvfølge, og det gjør heldigvis mannen min også. Noen skriver at de klarer å gjøre dette alene fordi de ikke har en mann. Vel, fint for deg, men nå har altså ts en mann, og da er jo en av fordelene med det at man deler på pliktene i huset. Hvis han ikke skjerper seg, ville jeg latt være å ordne ting for han. Jeg har kun vasket klærne mine og barnas, kun lagd mat til oss. Dumpet hans rot ved siden av hans side på sengen osv. 8
Xcase33 Skrevet 6. mars 2018 #16 Skrevet 6. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: For det første så har jeg et hus som skal gå rundt. Jeg står for all vask. Klær, bad, vinduer, kjøkken, gulv. Rydder leker, henger opp klær, vasker tåteflasker, handler mat, fikser matpakker, handler mat. Jeg kan holde på lenge. Hobbyet kommer i andre rekke når man har to små barn, og nettop har vært i gjennom et kolillhelvete. Det er der det ligger. Hvorfor står jeg alene med oppgavene, mens han får koble av med spill? Jeg liker å møte venner, gå turer, svømme, reise, møte venner. Men nå kommer dette i siste rekke. Hadde mannen spilt litt mindre, kunne jeg kanskje fått tid til noe annet. Tvserier ser jeg knapt på. TS. Anonymkode: 646be...aba Han går på jobb da ...så skal han bruke ytterligere timer når han er hjemme på husarbeid ? når du går hjemme hele dagen ? nei slutt opp Møte venner, møte venner, gå turer, svømme, reise ...kan være med på at svømming er noe du kunne blitt fristilt til noen timer i uka. Men det andre er egentlig ikke å definere som hobbyer. Det er aktiviteter...det å reise koster penger. Hvem tjener inn disse pengene? Det fungerer ikke sånn at du kan bedrive med alt du har lyst til da det å f.eks reise koster penger. Da må du drive med noen hobbyer som får inn noen penger da? han har vært på jobb og tjent penger til husholdningen ...så da må det gå an å få koble av noen timer på kvelden uten at man skal føle et sosialt press på å ta mest mulig husarbeid også? Setter han standarden der ja da blir det å gå på jobb fra 07:00 - 16:00 ...for å så ha litt tid med ungene frem til leggetid, så blir det å gjøre husarbeid resten av kvelden slik at kona kan dra å møte venner, møte venner, svømme og reise?. På dagtid så kan kona gå tur med venninner i samme situasjon og drikke kaffe Du får foreslå å ansette hushjelp da ..så får du få deg en jobb istedenfor da slik at hushjelpen kan finansieres. Høres ut som det hadde vært mindre ork enn hverdagen din for øyeblikket. Så kan du reise, svømme, møte venner, møte venner så mye du vil på kveldene.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #17 Skrevet 6. mars 2018 3 minutter siden, Xcase33 skrev: Han går på jobb da ...så skal han bruke ytterligere timer når han er hjemme på husarbeid ? når du går hjemme hele dagen ? nei slutt opp Møte venner, møte venner, gå turer, svømme, reise ...kan være med på at svømming er noe du kunne blitt fristilt til noen timer i uka. Men det andre er egentlig ikke å definere som hobbyer. Det er aktiviteter...det å reise koster penger. Hvem tjener inn disse pengene? Det fungerer ikke sånn at du kan bedrive med alt du har lyst til da det å f.eks reise koster penger. Da må du drive med noen hobbyer som får inn noen penger da? han har vært på jobb og tjent penger til husholdningen ...så da må det gå an å få koble av noen timer på kvelden uten at man skal føle et sosialt press på å ta mest mulig husarbeid også? Setter han standarden der ja da blir det å gå på jobb fra 07:00 - 16:00 ...for å så ha litt tid med ungene frem til leggetid, så blir det å gjøre husarbeid resten av kvelden slik at kona kan dra å møte venner, møte venner, svømme og reise?. På dagtid så kan kona gå tur med venninner i samme situasjon og drikke kaffe Du får foreslå å ansette hushjelp da ..så får du få deg en jobb istedenfor da slik at hushjelpen kan finansieres. Høres ut som det hadde vært mindre ork enn hverdagen din for øyeblikket. Så kan du reise, svømme, møte venner, møte venner så mye du vil på kveldene. Huff... Nå vet jeg faktisk hordan det er å være i permisjon, da jeg tok pappaperm - og det er mer full jobb, enn å sitte å advokatkontoret, være i møter osv for å si det sånn. Permisjon er full jobb med barnapass og oppdragelse i hjemmet Dagjobb er full jobb utenfor hjemme På ettermiddagen skal alt deles likt. Hvordan skjønner du ikke dette? Og i et voksent samliv med barn, - så må barn, kjærstetid og husarbeid prioriteres før hobbyer såklart. Du kan ikke bare chille på jobb og drite i bestevennen din, kjærstetid og hjemmet - for å kjøre egotrip å være lat hele ettemiddagen. Skal man ha et varig ekteskap må man dele ettermiddagen likt. Ellers så kan ts finne seg en faktisk mann, som skjønner at man ikke kan neglekte forhold, hus og samliv til fordel for uviktige hobbyer og egoistiske ønsker Anonymkode: 21d07...694 17
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #18 Skrevet 6. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og han er far, og hans plikt er å ta av seg barna sine på lik linje. Er man i et partnerskap, skal ting deles likt. Hun er i full jobb hjemme på dagen, og han er i full jobb utenfor hjemme på dagen. På ettermiddag skal alt deles likt. Anonymkode: 21d07...694 Tror han hadde likt seg bedre uten henne. Alt tyder på det. Han bør gro baller til å si det. Anonymkode: 1edc7...32f
Fru Ibsen Skrevet 6. mars 2018 #19 Skrevet 6. mars 2018 5 minutter siden, Xcase33 skrev: Han går på jobb da ...så skal han bruke ytterligere timer når han er hjemme på husarbeid ? når du går hjemme hele dagen ? nei slutt opp Møte venner, møte venner, gå turer, svømme, reise ...kan være med på at svømming er noe du kunne blitt fristilt til noen timer i uka. Men det andre er egentlig ikke å definere som hobbyer. Det er aktiviteter...det å reise koster penger. Hvem tjener inn disse pengene? Det fungerer ikke sånn at du kan bedrive med alt du har lyst til da det å f.eks reise koster penger. Da må du drive med noen hobbyer som får inn noen penger da? han har vært på jobb og tjent penger til husholdningen ...så da må det gå an å få koble av noen timer på kvelden uten at man skal føle et sosialt press på å ta mest mulig husarbeid også? Setter han standarden der ja da blir det å gå på jobb fra 07:00 - 16:00 ...for å så ha litt tid med ungene frem til leggetid, så blir det å gjøre husarbeid resten av kvelden slik at kona kan dra å møte venner, møte venner, svømme og reise?. På dagtid så kan kona gå tur med venninner i samme situasjon og drikke kaffe Du får foreslå å ansette hushjelp da ..så får du få deg en jobb istedenfor da slik at hushjelpen kan finansieres. Høres ut som det hadde vært mindre ork enn hverdagen din for øyeblikket. Så kan du reise, svømme, møte venner, møte venner så mye du vil på kveldene. Tuller du?! For å ta det første først: begge to bidrar med penger. Hun er i permisjon. Siden du tydeligvis ikke vet hvordan dette fungerer, antar jeg at du ikke har barn. I en permisjon får man utbetalt sin vanlige lønn for å ta vare på babyen sin. Så dermed kan vi se det slik at begge to er på jobb mellom 8 og 16. Han er på sin vanlige jobb der han kan ha pausen sin i fred, snakke med andre voksne mennesker og sikkert også blir litt sliten. Hun er på sin permisjonsjobb som innebærer å sørge for mat, stell, søvn og lek for en baby. Er hun heldig blir det tid til litt husarbeid. Hun blir helt sikkert også sliten, spesielt siden dette tydeligvis er en baby som har vært mye våken på natta (tar mor dette også? ) . Ingen har sagt at han ikke kan spille noe. Men det må være en balanse. Han kan ikke spille hver kveld og overlate alt ansvar til henne. De er to om både barn og hjem. Av og til kan hun få litt fritid, av og til han, det er ikke urettferdig. 13
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #20 Skrevet 6. mars 2018 Skjønner godt at du er drittlei. Det er ikke en mann du har der, det er en prompegutt i tenårene som sitter og spiller og klør seg på ballene mens mamma gjør alt for ham. Anonymkode: 27532...63e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå