Gå til innhold

Å bli omtalt som "chilleste kjæreste"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer an på dama/mannen. Det kan bety at du er behagelig, ikke stresser og er en rolig person, men det kan også bety som noen skrev, en dørmatte.

Anonymkode: 0b310...70e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Positivt. Som om du er en behagelig laidback person å være rundt. En person som er lett å gå overens med, og morsom å henge med.

Anonymkode: 4e397...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min eldste var fjortis, brukte de dette uttrykket mye, de satt stadig i sofaen og chillet, noen burde chilie ned, mens andre var chillefyrer.

En " chillefyr" var en snill, rolig type, som ikke tok alt helt serøst hele tiden. En chillefyr gjorde gjerne det han ville, uten å lage noe stort nummer av det og gadd heller ikke diskutere så mye rundt det. Chillefyrer gadd f.eks ikke å bli med på andres drama, nettopp fordi de var så chille.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt det positivt. En chill person er en som ikke overreagerer eller lager unødvendig drama. En avslappet person.

Forbinder der ikke  med å være dørmatte. Man kan være dominant/rettferdig/svak osv og likevel "chill". 

Blir som å si at hvis man er snill så er man en dørmatte. Er liksom 2 forskjellige ting.

Anonymkode: d51da...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke var at det måtte være positivt, for «chill» er jo et positivt ord. Likevel tror jeg ikke jeg hadde likt det. De jeg kjenner som omtaler seg eller andre som «chill» er ganske slappe, går mye på byen, har litt løsere syn på grenser i parforhold, røyker dop etc. 

Men kjæreste er chill fordi hun ikke maser når typen er ute med kompiser tre kvelder hver uke, hun er chill fordi han får spille TV-spill istedenfor å tilbringe kveldene med henne, hun er chill fordi hun tar oppvasken hver dag uten å klage. Litt sånn. Ville ikke bli kalt chill. 

Anonymkode: 10045...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, absinthia skrev:

Det som ville ha telt negativt er at jeg regner med at personen som sa det var født mellom 1990 og 1995, og derfor ville vært alt for ung for meg. :P

 

Tror nok det er mer de som er tenåringer nå(født i 2000 eller senere) som snakker sånn. Jeg er født i 90, og bruker ikke dette ordet.

Anonymkode: 700b7...68f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det er mer de som er tenåringer nå(født i 2000 eller senere) som snakker sånn. Jeg er født i 90, og bruker ikke dette ordet.

Anonymkode: 700b7...68f

Vel, da var nok nordlendingene ganske tidlig ute. Sønnen min er født i 92 og snakket både om chillefyrer, sofachilling, chillejenter mm i 2006/2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jævla millennials 

Anonymkode: c5cc9...8e5

Crap of the world.

Anonymkode: 7184f...b7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange misunnelige, gifte, uptighte damer her som skulle gjort hva som helst for å være chill, men som vet at de har gravd seg langt nok ned i ekteskapets monotone hverdagsbedagelighet til at de aldri, aldri kommer seg opp igjen.

Anonymkode: 7184f...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2018 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Tolker det som du er dørmatte som aldri tørr stå opp for deg selv. For om du hadde vært laidback hadde du ikke vært så usikker at du hadde lagd denne tråden på kg. Og når han ikke mener du er laidback, så mener han sannsynligvis at du lar han gjøre som du vil uten å blande deg, selv når det går negativt utover deg selv. Får dere barn sammen kommer du til å slite og gjøre alt hjemme, mens han er ute med gutta og fester. Fordi du er "verdens chilleste"

Anonymkode: 03be2...56d

Haha wtf?:a034:

Anonymkode: 9f458...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et kompliment og positivt ment, men er enig i at det kan være negativt som noen skriver over her. Ville ikke kalt det "dørmatte", men mine venninner som blir omtalt som chille av kjæreste/vennene til kjæresten må ihvertfall lære seg å stille litt krav for seg selv i forholdet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite

"Chill" er en kvalitet som er sjelden hos kvinner, og som står høyt i kurs hos menn. Du bør ta det som et stort kompliment..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller en stor rolle hvem det var som sa det 

Føler det betyr 2 ulike ting om det er sagt fra en jente eller en gutt

Hadde spurt hva en legger i ordet chill 

Anonymkode: 0b2e2...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...