Gå til innhold

Mandelstein(er) sår hals og ekkel smak i munnen. Tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen ideer til hvordan bli kvitt dette? noe jeg kan spise elns, klarer ikke å pirke de ut med q tips eller fingrene, gulper bare.

Anonymkode: be5d9...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øreverk er også på listen.

Anonymkode: be5d9...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en lege? 

Anonymkode: 60cbf...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til lege, krev henvisning til øre, nese, hals, be om få ut mandlene!

I mellomtiden hjelper fint lite, prøv å gurgle saltvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med dette.

Opererte bort mandlene og fikk et nytt liv. Beste valget jeg har tatt! 

Selv om det var veldig vondt..

Anonymkode: a34b7...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du plaget med mandelsteiber i x antall tid (husker ikke hvor lenge), så får du dekka mandel-operasjon :) da blir de fleste (eller alle(...?)) kvitt plagene :laugh:

Så dra til legen og få deg en henvisning til øye, nese og hals :) 

Anonymkode: 6aee4...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Springfjær

Fjernet mandlene mine, å det har jeg ikke angret på en dag etterpå. Ingen mandelstener som stinker bæsj å ingen halsbetennelse (kan føle at jeg er sår i halsen men det er fullstendig levbart og varer bare i et par dager). Prøv å få henvisning til øre/nese/hals så du får fjernet dem. Det er virkelig verdt ubehaget men har etter operasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma blir sur når jeg spør om å fjerne mandlene mine, jeg fortalte henne at jeg prøvde og pirke de ut men da ble hun forbanna og sa at mandelsteiner bare er der og ikke gjør noe, mhm... -.-

Anonymkode: be5d9...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

mamma blir sur når jeg spør om å fjerne mandlene mine, jeg fortalte henne at jeg prøvde og pirke de ut men da ble hun forbanna og sa at mandelsteiner bare er der og ikke gjør noe, mhm... -.-

Anonymkode: be5d9...2d9

De gjør ingenting stort sett. Men de kan gi veldig dårlig ånde. 

Anonymkode: 60cbf...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet mandlene i høst pga mandelsteiner. Min mor har etterpå fortalt at hun kunne kjenne på lukten på rommet mitt on jeg hadde sovet hjemme eller ikke... Vil ikke anbefale å pirke for mye i mandlene, jeg stakk hull på den ene en gang! 😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Er du plaget med mandelsteiber i x antall tid (husker ikke hvor lenge), så får du dekka mandel-operasjon :) da blir de fleste (eller alle(...?)) kvitt plagene :laugh:

Så dra til legen og få deg en henvisning til øye, nese og hals :) 

Anonymkode: 6aee4...bf4

Hvor lenge da?

Anonymkode: 44899...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med mandelsteiner. Det går i perioder. De legger seg ofte i samme «gropene». Bruker en ren q-tip til å presse de frem før jeg henter dem ut med bakenden av en singelspenne/hårnål. Min mor har også slitt med dette. Jeg vet ikke om det for meg dårlig ånde, men jeg er svært sensitiv bak i halsen og fjerner dem med en gang jeg kjenner dem. Jeg kaster selvsagt ofte opp når jeg jobber med å fjerne dem. Har ikke snakka med legen min om dette enda, men har vurdert det. De jeg henter ut er ofte 1-2 knappenålshoder store, men opplever også fyrstikkhodestore og peanøttstore! 

Det er ikke noe gøy å slite med dette. Bestill deg en legetime så får du nok ordnet det. Dumt at din mor ser veldig lett på det. Det er ufarlig ja, men ubehagelig og ekkelt og kan gi plager som dårlig ånde.

Anonymkode: 3bb40...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta mine og jeg har det som dere.

Gå til lege og be om henvisning til øre nese hals. Lege der vil vurdere. Si også at dette påvirker dere psykisk.

Greia er den at sliter dere nå så vil dere slite mer med årene, det blir nemlig ikke bedre. 

Anonymkode: 3e5b1...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...