Gå til innhold

Easygrow eller voksi vognpose?


neutrofil

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd for valg av vognpose.

Jeg har til nå sett på voksi urban, voksi city, easygrow nature, easygrow nord og easygrow hood. Ser easygrow nature ble best i test i høst og er på tilbud nå, noe voksi også er. Har ikke bestemt meg om jeg ønsker ull i bunnen og lurer på om noen har erfaringer å komme med? Liker tanken på ull men vet ikke om det er nødvendig og hvor vaskbart det er?

Termin i slutten av Mars.

Har bugaboo buffalo vogn og bor i nordland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har både voksi city og urban. Jeg elsker vår city, synes urban er upraktisk meg glidelås i siden. Spørsmålet er om disse sitter akikkelig i sportsdelen til buffalo? Har du sett på hogh preformers posen til bugaboo? Den sitter iallfall som støpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Liker også glidelås på midten, og er ikke urban litt klumpete? eller er det bare synsbedrag? 

Ja, har sett på den! men finner lite om hvordan den funker i bagdelen? og er den ikke litt tynn? Har ikke sett den i virkeligheten men butikkdama mente den var litt tynn værtfall- og uten ull i bunn. Det er jo snakk om veldig kort tid med bagdel der man har behov for vinterpose så det hadde jo vært fint om HP kunne passet. Vi har hytte på høyfjellet hvor det kan være veldig kaldt på Tidligsommer/tidlig høsten. Har planer om å bruke posen der også.

Endret av neutrofil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke ull i bunnen på vår city. Når det er skikkelig kaldt bruker vi lammeskinn under posen. Damene i barnevogngruppa på facebook virker å være fornøyde. Med termin i slutten av mars vil det også være begrenset hvor lenge du får brukt vognpose før du evt må over på vår/høst pose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig fornøyd med Easygrow. Varm og god, praktisk med glidelås i midten. Vi kjøpte lammeskinn til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
12 timer siden, neutrofil skrev:

Trenger litt råd for valg av vognpose.

Jeg har til nå sett på voksi urban, voksi city, easygrow nature, easygrow nord og easygrow hood. Ser easygrow nature ble best i test i høst og er på tilbud nå, noe voksi også er. Har ikke bestemt meg om jeg ønsker ull i bunnen og lurer på om noen har erfaringer å komme med? Liker tanken på ull men vet ikke om det er nødvendig og hvor vaskbart det er?

Termin i slutten av Mars.

Har bugaboo buffalo vogn og bor i nordland. 

Det er ett fett :) Voksi.. easygrow.. like gode! Eneste er at easygrow kan snurpes sammen, men i mars er det veldig mildt så..

Det jeg ville valgt er den du synes ser finest ut. Faktisk. For det er faktisk ett fett hva du velger. Men vær obs på at du ikke får brukt den så lenge, før du må vente til senhøsten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker vår easygrow nature. Den er veldig god og varm. Men hvis det ikke er så kaldt i slutten av mars så kan den kanskje bli litt for varm. 

Når det er rundt 0 grader så bruker jeg et tynt lag med ull, lue og sånne for greier som er inni stonz på føttene. Da er hun god og varm. Litt usikker på hva jeg skal gjøre når det blir varmegrader 😂

Anonymkode: 4f3a1...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kjempefornøyd med voksi city, den er supervarm og sitter bra i vogna (babyjogger). Fant den på halv pris så tenkte aldri på å velge noe annet.

Anonymkode: 9aa85...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at easygrow kan "snørpes sammen"? kan ikke alle det? :)

Er det noen som har prøvd easygrow hood eller nord? står at de skal være som nature bare med ull i bunnen og at de er vanntette inntil 3000 mm vannsøyle- men er dette nødvendig? Kan kanskje være en fordel i vogna da jeg syns bugaboo bagen er litt åpen inn, men da igjen i en veeldig kort periode! huff, skulle ikke være enkelt dette hær! 

Endret av neutrofil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Easygrow var bare vannavvisende, ikke vanntett. Har aldri savnet vanntett da vi uansett hadde trekk over vogna når det var regn eller snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Voksi urban! Er veldig fornøyd. Har egentlig ikke tenkt særlig over det med glidelåsen før jeg leste her nå, men det er et godt poeng! Jenta her våkner veldig lett på dagtid, og våkner nesten hver gang jeg skal åpne begge sidene med glidelås når jeg feks er inne på butikken. Så det var et godt poeng ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

 

Valget falt til slutt på easygrow NORD. Den har ull i ryggen og er varmere enn bugaboo sin egen. Leste på internett at easygrow passer bedre i sportsdelen til buffalo enn voksi og den kan i tillegg snørpes tettere sammen i halsen enn voksi urban. Nord er også den smaleste modellen til easygrow (47 cm kontra 52 cm) og siden buffalo er relativt smal fant jeg ut at det måtte bli denne;)

Spent på om jeg blir fornøyd!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/27/2018 at 9:36 PM, neutrofil said:

Trenger litt råd for valg av vognpose.

Jeg har til nå sett på voksi urban, voksi city, easygrow nature, easygrow nord og easygrow hood. Ser easygrow nature ble best i test i høst og er på tilbud nå, noe voksi også er. Har ikke bestemt meg om jeg ønsker ull i bunnen og lurer på om noen har erfaringer å komme med? Liker tanken på ull men vet ikke om det er nødvendig og hvor vaskbart det er?

Termin i slutten av Mars.

Har bugaboo buffalo vogn og bor i nordland. 

Jeg ville ikke brydd meg om hvordan posen passer i bagen om baby kommer sent i mars.  Vi fikk i mars ifjor, og brukte bare bilstolpose og lammeskinn i bagen (voksi move).Det gikk ikke mange ukene før bilstolposen ble for varm, og vi byttet til skinn og dundyne.

Anonymkode: 54e8e...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke brydd meg om hvordan posen passer i bagen om baby kommer sent i mars.  Vi fikk i mars ifjor, og brukte bare bilstolpose og lammeskinn i bagen (voksi move).Det gikk ikke mange ukene før bilstolposen ble for varm, og vi byttet til skinn og dundyne.

Anonymkode: 54e8e...c28

I tillegg, vil jeg anbefale ull i bunn. Vi har to varianter av voksi city, og den med ull i bunn (2013-modell) er mye varmere enn den med dun i bunn. Mini pleier å være barbeint i den posen når det er 5 minus uten å bli kald på beina!

Anonymkode: 54e8e...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vognpose med lammeskinn jeg, kan ta av som pose og bare bruke ryggen når det blir varmere dager.

Anonymkode: 4b5cd...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd noe annet men er fornøyd med Voksi City. Hadde dog ikke kjøpt den til vårbaby da den er veldig varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

På 7.3.2018 den 16.49, neutrofil skrev:

Takk for svar alle sammen :)

 

Valget falt til slutt på easygrow NORD. Den har ull i ryggen og er varmere enn bugaboo sin egen. Leste på internett at easygrow passer bedre i sportsdelen til buffalo enn voksi og den kan i tillegg snørpes tettere sammen i halsen enn voksi urban. Nord er også den smaleste modellen til easygrow (47 cm kontra 52 cm) og siden buffalo er relativt smal fant jeg ut at det måtte bli denne;)

Spent på om jeg blir fornøyd!

 

 

Hei! 

Lurer på hvordan Easygrow NORD ble i bugaboo-vognen?

Her har vi nettopp kjøpt vognposen, men plutselig bestemt oss for å snart bytte ut vognen vi har (Silver Cross Sleepover) med en bugaboo donkey. 

Ser jo at setene på bugaboo er ganske smale, så redd posen blir alt for stor 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...